Deze Volkswagen is geen Volkswagen meer.
Wat doe je als rijkaard als je in een zee van luxe van A naar B vervoerd wil worden? Dan bestel je natuurlijk een limousine. Een S-klasse bijvoorbeeld. Of, als je echt niks te kort wil komen, een Bentley of een Rolls-Royce. Logisch.
Er is wel een potentieel probleempje: dit zijn geen auto’s waarmee je anoniem rondrijdt. Wat nu als je wél anoniem rond wil rijden, maar toch wil baden in luxe? Dat is lastig want grote auto’s zijn eigenlijk per definitie niet anoniem. Behalve misschien als het een MPV is. Maar vind maar eens een MPV waarin je kunt baden in luxe.
Gelukkig hebben we de oplossing gevonden: deze Volkswagen Multivan. Als je een donkerblauwe Multivan ziet rijden zal niemand vermoeden dat er in een miljonair in zit. En toch is het interieur van deze ingetogen Volkswagen absoluut miljonair-waardig.
Deze Volkswagen Multivan is namelijk onder handen genomen door Klassen, die vooral dikke Mercedessen, Range Rovers en Rolls-Royces aanpakt. Vaak verlengen ze ook auto’s, maar dat was bij deze Multivan niet nodig.
De complete laadruimte (het blijft een busje) is namelijk gereserveerd voor vier passagiers. Je hebt dus zeeën van ruimte. Dat niet alleen, de stoelen zijn in alle mogelijke standen te verstellen en je bent voorzien van alle denkbare luxe. Voor het echte Rolls-Royce-gevoel is er zelfs een sterrenhemel aanwezig. Voor nóg meer sfeer is er ook sfeerverlichting die je in verschillende kleuren kunt instellen.
Het enige wat aan de buitenkant verraadt wat er allemaal in het interieur schuilgaat zijn de logo’s. De originele Volkswagen-logo’s zijn namelijk vervangen door Klassen-logo’s. Ergens is het wel begrijpelijk, want een Volkswagen kun je het niet meer noemen. Aan de andere kant: laat ze er gewoon lekker op zitten, want dan kun je pas echt anoniem door het leven gaan.
Wat kost zo’n geintje? Dat weten we helaas niet want de prijs is op aanvraag. Dan weet je dus genoeg.
aschja zegt
Je kan een drol nog zo mooi verpakken. Het blijft een drol.
pindakoning zegt
Ik zou zoiets dan liever obv Mercedes hebben
porker zegt
@pindakoning: idd dit lijkt toch meer iets van een rouwstoet busje
MarcoM zegt
@pindakoning: totdat je net het verkeerde type olieboot motorblok er in hebt liggen. Voor de rest, een prachtige auto natuurlijk.
christian85 zegt
Het is net een bordeel op de laatste foto. Al met al kan ik het wel waarderen
(ooo--V--ooo) zegt
Maar dan rijdt het toch nog altijd als een busje?
DaveB zegt
Voor welke markt is zoiets bedoelt?
ghini zegt
@daveb: ik zou denken hotels die van en naar privé jets rijden en bekende mensen ongezien binnen willen krijgen.
mashell zegt
CEO’s die niet krap willen zitten in een S-klasse. En natuurlijk ook perfect geschikt om je verwende kinderen mee naar schoon te brengen.
potver7 zegt
Zit er dan ook luchtvering onder?
yellowcab zegt
Je zult de originele badges vast wel weer terug kunnen krijgen. Prijs op aanvraag.
MarcoM zegt
Het is niet te hopen voor de nieuwe eigenaar dat er een CFCA motor in ligt, wij hebben namelijk een Transporter gehad, de dikste uitvoering, en die zoop olie, bleek “ binnen de norm” te zijn. Kortom na 180.000 km de motor moeten laten reviseren en ook het massavliegwiel plus nog wat zaken, factuurtje van bijna 10k.
jippie zegt
Het zwakke punt van deze auto is: van de buitenkant zou het net zo goed de loodgieter kunnen zijn.
yippiekaye zegt
Van binnen gebruiken ze wel veel Mercedes-Benz onderdelen, zoals stoelverstelling, -verwarming en -ventilatie.
hassebas zegt
2e handsje met 30dkm op teller
Price: € 88.999
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=309808450&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios
MarcoM zegt
@hassebas: staat een 8 teveel.