Kijk, daar doen we het voor.
Op het Autosalon van Genève is het contrast tussen de auto’s zeer groot. Enerzijds zijn er bijzonder veel groene en elektrische auto’s te vinden, anderzijds staan er eveneens een groot aantal super- en hypercars met ronduit belachelijke prestatiecijfers. De nieuwste creatie van Ginetta, de ‘Akula’, behoort zonder enige twijfel tot de laatste categorie.
Goed, de Akula wordt natuurlijk volledig overschaduwd door andere aanwezigen op #GIMS2019, het is absoluut een degelijke auto. Waar de nieuwe Koenigsegg zich bijvoorbeeld richt op het verleggen van grenzen, wil de Ginetta simpelweg een steengoede auto voor op het circuit zijn. En dat is geen verrassing, want Ginetta brengt zijn bolides graag naar het circuit. Je hoeft alleen maar een blik te werpen op het interieur om dit te begrijpen.
Onder de motorkap is de Akula, wat Russisch is voor ‘haai’, minstens zo indrukwekkend. Hier heeft Ginetta namelijk een reusachtige zesliter V8 geplaatst, die op het top van zijn kunnen 600 pk produceert. In combinatie met zijn wilde exterieur, dat enkele honderden kilogrammen aan neerwaartse druk genereert, zal het dus zonder meer een fantastisch apparaat zijn om in plaats te nemen. Inmiddels hebben meer dan tien mensen de auto besteld.
atrak zegt
Waarschijnlijk ben je goedkoper en beter uit door gewoon een echt GT3 racewagen te kopen. Of je schrijft je in voor de Ferrari challenge of Porsche supercup.
theblazerunner zegt
@atrak: dan moet je een GT3 auto én inschrijfgeld betalen
chriscross zegt
Hoeveel hoekjes en vouwtjes zullen echt een functie hebben?
willeme zegt
@chriscross: Ginetta kennende: allemaal. Het is in feite een autosportmerk dat af en toe iets maakt wat de straat op mag. Serieus spul, dit.
autodrome zegt
@chriscross: vraag dat ook even aan je vrouw of vriendin, ze zal je zeker vann passende repliek dienen …
Dutchdriftking zegt
Tja, het mag uniek en wellicht steengoed zijn, ik vind hem gewoon niet mooi….
jeppie zegt
TVR/Porsche-achtig
autodrome zegt
Die gignatische taartschep vernagelt de hele lijn van de auto, dat lossen ze bij Bugatti heel anders op, lees eleganter
ghost zegt
Oke oke, toe maar!
Onehp zegt
Klein detail: dit zou dus slechts 1150kg wegen. Als ze het spelletje proper spelen is dit ‘kerb weight’, dus rijklaar met brandstof. En waarschijnlijk duidelijk meer gewicht op de achteras, een echte middenmotor dus.
Met een atmo 6l V8 lijkt me dit een heerlijk rijapparaat. Het uiterlijk is niet mooi maar als dat ervoor zorgt dat enkel mensen die deze auto ook daadwerkelijk gaan gebruiken dit kopen, prima. Met ruim 600l koffer, zal dat ook lukken. Staat hoog op mijn lijst… van autos die ik niet kan betalen ;)
Overigens veel beter te smaken in zwart dan de lichtere kleuren die ik reeds zag….
emping zegt
Lekker bruut apparaat.