De mannen van N2A Motors weten wel raad met een simpele Chevrolet Camaro.
Op basis van die auto bouwen zij de 789 SS: een Amerikaan in de breedste zin van het woord die stijlelementen van diverse klassiekers met elkaar combineert tot één, euh, geheel. Daar zit ook een beetje het probleem, want de 789 SS oogt wat ons betreft niet als één geheel.
De meeste stijlelementen zijn geleend van Chevys uit ’57, ’58 en ’59 (daarom ook “789”). Probleem is alleen een beetje die moderne A-stijl in combinatie met de kap. Die halen de schwung wat ons betreft nogal uit het ontwerp, al snappen we dat N2A Motors niet effe een hele nieuwe koets van voor- tot achterbumper op de markt kan brengen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor het interieur.
Hoe hard de 789 gaat, hangt af van de donorauto. Het kan dus een 789 SS, maar bijvoorbeeld ook een 789 ZL1 worden. Over de prijs van de conversie houdt de fabrikant de lippen stijf op elkaar. Ga er maar van uit dat ’t een fiks bedrag wordt, want het bodywork is van carbon. Overigens schreven we jaren geleden al over een andere creatie van N2A die net als deze 789 niet helemaal in balans leek te zijn.
viezefreddyw zegt
What the…..?
De bouw is op zich wel netjes gedaan, maar dit is toch niet mooi meer?
pinut187 zegt
@viezefreddyw: nee mooi is anders..
mannetje zegt
@viezefreddyw: Rationeel genomen niet, verder wel een prachtige belichaming van hoe we krampachtig willen vasthouden aan oude stijliconen en later benoemde puurheid van uit de drang tot innovatie geboren creaties zonder dat we het vergaarde gemak van de nieuwe technologie willen verliezen. *filosoof uit.
viezefreddyw zegt
@mannetje: Potverdikke wat een lange zin.
Michiel1 zegt
@mannetje: hoelang duurt een gemiddeld gesprek met jou wel niet zeg? hahahaha
Maarwat een mooie zin zeg!
denniss00 zegt
Excuseer, even een retourtje wc…
room850 zegt
@denniss00: betekent dat je daar dan standaart verblijft?
beefcake zegt
@room850: nee. Een retourtje betekent dat je erheen gaat en vervolgens weer terugkomt.
wpgt zegt
Bah
e1000bmw zegt
Hier en daar wat bijwerken qua afrondingen (vooral de achterbumper) en dan ziet het er een stuk beter uit.
nvn1993 zegt
@e1000bmw523i: dat dacht ik precies. ook denk ik dat het een stuk mooier was als ze de coupe hadden gebruikt ipv de cabrio.
E34M5Touring zegt
Je hebt ook een El Camino op basis van de SSR. Die ziet er toch een stuk beter uit.
E34M5Touring zegt
@e34m5touring: http://www.superridesbyjordan.com/img/s3/v39/p1481069288-3.jpg
Deze dus.
live4life zegt
Uhm… Apart?
lincoln zegt
Fun ..
Daarbij verbleekt alles tot nu als cheapass halfords tuning ..
goodolddays zegt
Haha best geinig eigenlijk, niet mooi.
fordnut zegt
Koop dan een echte klassieker. Dit lijkt nergens op. Dat interieur past totaal niet bij het exterieur. En het exterieur ziet er ook niet uit.
hight96 zegt
Ik zou hem op zich wel willen… Tja, smaken verschillen.
kemi zegt
Op een of andere rare manier, doet de auto mij toch iets, heeft een bepaalde charme :-)
rob5nismo zegt
Een zeer kenmerkende achterkant wel stoer gemaakt
willeme zegt
Eindelijk!!! De 789!!!
Iedereen kent Gone In 60 Seconds, maar van die film is dus een budget-ripoff gemaakt. Zoek Crash And Burn even op IMDB of de betere streamdienst.
Plot: een stel autodieven moet voor een grote crimineel 50 auto’s stelen. Vanuit de werkplaats van een ouwe kerel beramen ze een plan omdat te doen. In plaats van Eleanor is dit de laatste en lastigste. Volgens mij steelden ze de 789 in onderdelen om hem later op te bouwen. Inclusief Mafia, Latino’s and Good Old Cops. En Michael Madsen natuurlijk.
Bizar slechte film, gave auto’s. Aanrader. Over to you @mauritsh!
Rohrl-fan zegt
@willeme: Leuke tip. Thx!
Staat blijkbaar op Youtube. Ga ik dit weekend zeker eens bekijken. :-)
https://youtu.be/fNZ1b0MiTZk
rob5nismo zegt
@rohrl-fan: de oostblok versie
Na gesingroseerd in het pools
janmetdelangeachternaam zegt
Ziet er niet enorm mooi uit maar ik moet zeggen dat de kwaliteit van het pakket er wel goed uit ziet
cossiekiller zegt
Op de foto’s dacht ik al even dat er een 789ci inzat! Dat zou al wel iets goed gemaakt hebben. Stijlelementen apart zijn nog wel ok, maar het geheel past niet bij elkaar.
kniesoor zegt
Ondanks de stilistische janboel vinnik ’t toch wel een lollig ding om te zien. Sluit aan bij hetgeen er in die custom car programma’s op televee wordt gefabriceerd. Al is de basis daar dan meestal juist een oud beestje waar nieuwe techniek in gelepeld wordt. Maar toch.
simppa zegt
USA! USA! USA!!!
allesmetturbo zegt
Dat is nog is een body kit
tenaci zegt
@allesmetturbo: is?
allesmetturbo zegt
@tenaci: eens
tenaci zegt
@allesmetturbo: dan ben ik het met je eens ;-)
mrB zegt
Waarom in carbon?! Ten eerste: zonde om mooi carbon te gebruiken voor zo’n lelijke koets en er dan ook nog eens alles te lakken. Ten tweede, Gewicht en performance speelt hier niet echt een rol. Ten derde, het zorgt ervoor dat het allemaal duur wordt. Maar misschien is dat dan wel weer goed, wordt die minder verkocht.
beefcake zegt
Uiterlijk is meh. Maar dan ook het lelijkste dashboard uit de geschiedenis van de auto gebruiken. The horror.
tenaci zegt
Lekker veel extra overhang en extra kreukelzone van voren. Als je hiermee op kampeervakantie gaat hoef je geen tent mee te nemen, je kunt onder de motorkap voor het subframe prima bivakkeren!
flevocarspotter zegt
Op de a-stijl na super leuk ding achterkant is alleen niet 100% mijn ding maar dat is bij een originele auto uit die tijd ook
martijndh zegt
Ik vind hem eigenlijk best wel gaaf! Maar of die mooi is…
Graafke zegt
Daklijn wel gaaf. Voor de rest mag ie lekker aan de overkant van die grote plas blijven
daaf242 zegt
Beetje jammer dat het niemand opvalt dat deze auto is nagemaakt uit de game ‘Just Cause 2’, de Chevalier Classic (zoek maar op) en dus niet over the top is maar gewoon nagemaakt uit een spel