Strakke lijnen in een goed verpakt jasje. Whats not to love?
Het Italiaanse merk wil het komende jaar weer zichzelf op de kaart gaan zetten. Onder andere met de veelbesproken Giulia, maar ook andere nieuwe modellen. Fotosoeper Alessandro Masera geeft Alfa vast wat inspiratie voor een lekkere coupé.
In de render zie je duidelijk lijnen terug van de Giulia QV in combinatie met wat eigen creativiteit. De heupen lijken weer wat weg te hebben van de 4C. Wat zou er onder die rode kap moeten komen te liggen? Het is immers al even geleden dat de 8C op de markt werd gebracht en de 4C is toch een beetje het kleinere broertje.
Een line-up voor 2016 van Alfa met deze SUV, de Giulia (QV) en bovenstaande coupé? Yes please! Laten we niet hopen dat het merk last gaat krijgen van veel vertragingen. Het komende jaar moét het Italiaanse merk verkooptargets gaan halen om een stabiele toekomst te kunnen realiseren.
mdegoede zegt
I’m in love
Foramen zegt
Wat grappig, dit business model had Victor ook, steeds weer nieuwe concepten en modellen maar vergeten dat je af en toe als autofabrikant ook een auto moet produceren om geld te verdienen.
Carreza zegt
@Foramen: Wat grappig, je vergelijkt Victor Muller die de eigenaar was van een merk met een zoveelste photoshopper die niets met Alfa Romeo te maken heeft.
Megakix zegt
@Carreza: precies mijn gedachte…Marchionne verkwanselt in korte tijd de merkwaarde van (met name) Alfa Romeo.
Foramen zegt
@Carreza: of die Photoshop nou bij Alfa of een ander vandaan komt, voor alsnog zien we alleen maar luchtkastelen met een Alfa badge. Ik wil gewoon die Giulia op straat zien!
DennisS65B40 zegt
Whats not to love? Luchtkastelen.
DennisS65B40 zegt
@audir8v10: hoezeer ik hoop dat Alfa weer goed van de grond komt en lekker tegengewicht kan bieden aan de Duitse 3 zoals in de jaren ’80 en ’90, wordt de kans steeds kleiner naarmate de tijd verstrijkt.
Mijn eerste (niet legale) autoritje ooit was in een Alfa 145, daarna had een vriend een 33 en een andere maat een V6 Alfa 75. De huidige generatie zal amper feeling krijgen met het merk, hoogstens een keer een Mito gereden of een Giulietta diesel gezien… Dan bouw je weinig passie op.
smoothoperator zegt
@audir8v10: tegenwicht heeft niet met alfa te maken nog met de duitse 3. De consument blijft voor die duitse meuk kiezen. Eigenlijk doet alfa er goed aan om een grijze olielekkende spaardiesel of turbo benzine te maken.
DennisS65B40 zegt
@smoothoperator: tegengewicht heeft alles te maken met goede, sportieve, realistische alternatieven. Vroeger waren de Italianen een realistisch alternatief als je op zoek ging naar een sportieve sedan. Nu niet meer, ja een Chrysler aka Lancia. Maar dat hok tel ik gemakshalve niet mee.
JanJansen zegt
@audir8v10: Whats not to love? Velgen in de maat 32 inch met 3 cm veerweg, rijdt vast prima. Onafgeveerd gewicht anyone… idd luchtkasteel
87sandyd zegt
Mooie soep hoor. Maar zolang ik geen giulia zie rondrijden zie ik het somber in voor dit merk….
Trouwens, ook na de Giulia kan het nog afgelopen zijn, als de verkopen uitblijven
eelco74 zegt
@87sandyd: de productie lijn is al klaar en vanaf maart gaat ie volop draaien. Eind feb in Genève zullen alle 2.2 diesel en 2.0 turbo benzine motoren officieel geïntroduceerd worden. Bestellen kan mogelijk ook in maart.
Het enige wat mij voor de verkopen in de EU zorgen baart is de afwezigheid van een SW.
pjotr zegt
@eelco74: 11 januari start de productie van de Giulia. Geen SW is inderdaad een Europees probleem, maar blijkbaar niet mondiaal.
dawwg zegt
@eelco74: Ik voorzie wel meer problemen; tegenvallende verkopen: merk definitief weggevaagd; kinderziektes –> enorme financiele kostenpost. En als VAG al moeilijk aan geld komt, dan zal het voor de Italianen vrijwel onmogelijk zijn. Ik vrees ook weldegelijk ’too little too late’. Hopelijk komt er een comeback, maar de afgelopen 5 jaar hebben ze gewoon hun eigen graf gegraven door geen nieuwe modellen over het hele spectrum te leveren…
Alfarobert zegt
Marchione zal er zelf beter van worden maar laat het mooie merk gewoon doodbloeden.Het duurt allemaal veels te lang.
f40racer zegt
Zo had de Aston Martin DB10 eruit moeten zien
kimhung zegt
WOUW WAUW WOW.
Natte droom opnieuw uitgevonden
karaya zegt
what’s not to love?
wat dacht je van de belachelijk grote velgen? is dat 50 inch?
Dutchdriftking zegt
De 6C, goed idee!
gtwillem zegt
Waar is het eigenlijk op gebaseerd dat Alfa dit jaar moet komen met de Giulia om te overleven? No offence, maar ik denk dat de Giulia er al had moeten zijn, inclusief minimaal één cross-over, het liefst twee. Je weet wel, van dat auto’s welke we hier verafschuwen maar die er wél voor zorgen dat een merk aantallen kan maken en gewoon kan overleven. Maar nee, een onderontwikkelde en over-priced carbon sportwagen moet de boel uit het slop trekken… De nieuwe Giulia QV is sneller op de ‘Ring dan iedereen, alleen is dat enkel door Alfa geverifieerd.
Ik zal wel weer alles te zwart zien, maar dit gaat nu al een geel erg lastig geval worden. Ja, er zijn liefhebbers te vinden, maar je moet een groot publiek aanspreken. Een groot deel van de dealers bestaat niet eens meer. En de dealers die er nog zijn hebben op zijn minst 3 (!) jaar geen D-segmenter kunnen afleveren, dus de meeste zijn al lang over gestapt op wat anders. En Alfa mag ook gaan beginnen met opvolger voor de Giulietta, want daarvan beginnen de dagen zo langzamerhand ook al te tellen. Maar als de Giulia al jaren duurt, komt deze er pas ná…
Kortom, ik hoop echt dat Alfa Romeo het gaat redden, echt waar. En ik hoop dat ik er naast zit, maar ik zie het eigenlijk niet meer gebeuren. De Giulia zal zeker en vast nog op de markt komen, maar het gaat het merk denk ik niet redden.
OT: leuk coupeetje.
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: Ik ben heel erg bang dat je gelijk gaat krijgen….
PunicaOase zegt
@gtwillem: zie het net zo… die Giulia gaat t merk niet redden en de overige modellen stellen weinig voor… allemaal verouderd en betere alternatieven voor :-(
87sandyd zegt
@gtwillem: wat ik dus probeerde te zeggen in minder woorden. Maar er zijn nog steeds mensen die de leugens van die megalomane man geloven
ar156sw zegt
Het betere knip-en-plakwerk… mooi 2uettottanta neusje wel. Weinig kans dat in deze tijd een model zo’n afwijkend gezicht krijgt t.o.v. de Giullia.
toniominestrone zegt
Ik lees overal over de wedergeboorte van Alfa,zie mooie foto’s en animaties, ben alleen bang dat het daar bij blijft.
SummerSky zegt
What’s not to love? Alfa beheerst Leichtbau niet zoals de Duitsers. Kunnen ze gewoon niet. Weet nu al dat ie te zwaar is. Doei.
hans75 zegt
@SummerSky: Waar is die onzin op gebaseerd?
Wel eens van de 4C gehoord?
Duitsers zijn in alles lomp en plomp (zelfs de meeste duitse vrouwen..), ze hebben sjoemelweegschalen nodig om leicth te bowen
handigeharry zegt
@SummerSky:
Hahahaha Duitsers en leichtbau.
Man, dat hebben ze nog nooit beheerst. Die mafferds noemen een sportcoupé van 2 ton nog leicht.
Als je licht wilt dan moet je al sinds mensenheugenis in het Verenigd Koninkrijk, Italië of Frankrijk zijn.
rufctr01 zegt
Wauw, dit is een mooie auto!
jolig zegt
Alles wat te groot is. De heupen, de buitenspiegels en de velgen (lekkere draaicirkel waarschijnlijk.)
Het ziet er allemaal heel samengeraapt uit, alsof iemand al z’n favoriete stukjes auto aan elkaar heeft geplakt.
Carreza zegt
Wat een zwartkijkers hier allemaal. :)
Fiat heeft de 500X gelanceerd, een back-to-the-roots Tipo sedan die het in Zuid-Europa erg goed gaat doen, een Tipo hatchback en SW die bij ons een goede kans maken en een 124 Spider die met zekerheid enorm goed rijdt en er nog eens mooi uitziet ook.
Jeep breekt alle records, zowel in de VS dankzij de grotere modellen als bij ons met de Renegade en in mindere mate de Cherokee. En dan moet de opvolger van de Compass nog gelanceerd worden.
Chrysler moet het stellen met maar vier modellen, maar doet het erg goed in de VS. Binnenkort wordt de nieuwe Voyager voorgesteld en rinkelt de kassa dus opnieuw.
De groei bij Maserati mag dan wel gestopt zijn, het blijft een enorme stijging tegenover 3 jaar geleden en dat met slechts twee nieuwe modellen. Bovendien komt de langverwachte SUV eraan waardoor de verkoopsaantallen gegarandeerd weer zullen aantrekken.
Lancia was al lang niet meer te redden, dus beter de stekker eruit dan enorm verlieslatende modellen te lanceren.
Wat ik wil zeggen, Marchionne is (afgezien van de te vroege onthulling van de Giulia QV) best goed bezig. Waarom zou Alfa Romeo dus plots ophouden met bestaan volgens jullie? Door de crisis in China is de volgorde van de geplande lanceringen enkel door elkaar geschud, wat uiteraard enige vertraging met zich meebrengt. Heb wat geduld, Alfa komt er heus wel, beginnend bij de standaard Giulia die gewoon in Genève zal staan.
Megakix zegt
@Carreza: schoenmaker blijft bij uw leest ! is een bekende uitspraak die Marchionne niet begrijpt.Allianties en overnames hebben niets te maken met de core-business van Fiat en zijn slechts marketingtools tot overleven. De vakbondstoestanden in Italië noopt Fiat / Alfa tot interen op oude modellen, waarbij de ontwikkeling van nieuwe auto’s zwaar te wensen overlaat. Dus nee, Marchionne is juist niet goed bezig als we het bezien puur vanuit autoliefde en modellengamma. Met een wereldwijde oplopende prijsdruk zullen consequenties van zijn visie uiteindelijk bewaarheid worden, namelijk een bedrijf zonder merkwaarde en slechts kasstromen voor de bühne.
Carreza zegt
@Megakix: Uiteraard mogen overnames nooit de core business zijn, maar waar stond de Fiat groep anno 2015 zonder die overname …? Schaalvergroting is nu eenmaal onvermijdelijk in de huidige auto-industrie. Marchionne heeft volgens mij hiermee net de laatste kans gegrepen om de Italiaanse autobouwers weer een rol van betekenis te laten spelen op wereldschaal. Ook in de nabije toekomst geldt eten of gegeten worden, er is niets mis mee om dat zoals Marchionne nu al te beseffen.
Maar goed, we spreken elkaar weer in 2020. Tegen dan zal al wel duidelijk zijn wie gelijk gaat krijgen. ;)
Megakix zegt
@Carreza: Ik hoop dat wij beiden ‘gelijk’ zullen krijgen kerel, simpelweg omdat het gecreëerde bestaansrecht goed kan samenvallen met de uiteindelijke uitbreiding van Fiat / Alfa. Worden we ‘samen’ blij rond 2020 :).
tvr1974 zegt
T maakt niet uit in ons land hoe het er uit ziet (bij de meesten dan).. Als t maar voordelig is en weinig uitstoot. Met dank aan de NL overheid.
Laten auto producerende landen dus nou net niet de Nederlandse als uitgangspunt nemen.. helaas voor ons.
Megakix zegt
@tvr1974: yup, autoliefde roest niet…maar dan moet je wel de liefde hebben :)
Davidov zegt
De nieuwe SZ? :)
pkgek zegt
http://www.giuliaforums.com/forum/members/898-alfa-romeo-giulia-news-albums-alfa-romeo-giulia-technical-picture146-alfa-romeo-platform-sharing.jpg
pkgek zegt
@pkgek: Afbeelding is een link geworden zie ik, maar klik erop als je een render wil zien van alle Alfa modellen mogelijk in de huidige design style…
dikdraak zegt
@pkgek: Ik hoop maar dat die designs fotosoepjes blijven. We hebben al genoeg merken die ‘designen’ met een kopieermachine en de vergrootknop.
pkgek zegt
@dikdraak: Eens, maar de Giulia Sport Tourer, Gulia Cabrio, Giulietta en 6C kunnen mijn goedkeuring krijgen!
robert110 zegt
Wow wat een ontwerp. Alleen zou ik er nooit een willen hebben. Zo’n coupé is net als een mooie vrouw: Het is fantastisch om naar te kijken, het is leuk om er een keer gebruikt van te maken maar in het dagelijks leven ben je toch beter af met een wat meer praktische oplossing.
handigeharry zegt
@robert110:
Veel plezier met je leasecontract en dat vette varken op de bank.
Dan geniet ik wel van de mooie dingen van het leven.
Zo de reacties gelezen hebbende zijn er hier heel veel zure types die dat ook eens zouden moeten doen.
hans75 zegt
+1000 kudoos… voor mij de reactie van het jaar! krijg bijna beeld
robert110 zegt
@handigeharry: Jij denkt bij een praktische auto meteen aan een Golf TDI? Wat dacht je van auto’s als de Skoda Octavia VRS Combi, Ford Focus ST Wagon, Volkswagen Golf R Variant, Alpina B3 Touring of de Volvo V60 T6, en aan de niet sportieve kant: de Land Rover Defender of bijvoorbeeld de Toyota Land Cruiser? Het is echt niet zo zwart-wit als het lijkt er is keuzen genoeg, en die zelfde vlieger gaat op voor vrouwen.
vo2max zegt
Ik lees net op nu.nl dat mijn koopkracht er in 2016 op vooruit gaat. Zet maar voor de deur!
Hupke zegt
Boven de 4C positioneren? De 4C is toch al veel duurder dan origineel verwacht. Dan zit je in porsche vaarwater en in dat territorium weegt je alfa badge niet genoeg.