Zo kan ‘ie er weer even tegen aan.
Een van de heetste autosegmenten op dit moment is die van de compacte crossover. Als er één merk op tijd was met compacte crossovers voor op de straat was het Honda wel. Het merk lanceerde in de jaren ’90 niet één, maar twee van die auto’s, de HR-V en de grotere CR-V.
Het is die laatste die Honda heeft gefacelift. De CR-V van de huidige generatie (‘RW’), gaat al weer mee sinds 2016. Dit is de facelift voor de Amerikaanse markt. De Europese CR-V en Amerikaanse CR-V zijn bijna identiek, de verschillen zijn vrij klein. Nieuw voor de Amerikanen is dat ze een hybride aandrijflijn krijgen, iets dat bij ons al een tijdje het geval is.
Wil je geen hybride aandrijflijn, dan is de 1.5 liter Turbo de enige optie, zowel in de VS als in Nederland. De wijzigingen betreffen iets andere bumpers met afwijkend chroomwerk. In Nederland zie je ze dermate weinig dat het even lastig is om ze uit elkaar te halen. Op andere markten zijn ze niet aan te slepen. Sterker nog, het is een van de best verkochte auto’s wereldwijd op dit moment!
Mocht deze facelift naar ons land toe komen (en die kans is aannemelijk), dan is een blik werpen op de achterkant meer dan voldoende. Waarschijnlijk was Honda zeer gecharmeerd van de uitlaten van de Audi Q5. Waar je voorheen de uitlaat kon zien (zelfs bij de hybride!), krijgen we nu chromen sierstrips die de suggestie van uitlaten opwekken (afbeelding boven).
Verdere punten waarbij de CR-V afwijkt zijn de LED-mistlampen en donkere achterlichten. De Hybrid krijgt een blauw Honda logo. Chic. In het interieur zijn de verschillen eveneens vrij klein. Logisch, want het interieur is verrassend fraai vormgeven met secure afwerking en prima materiaalgebruik. Deze nieuwe CR-V wordt vanaf oktober in de VS geleverd. Bij ons is de nieuwe CR-V pas vanaf 2018, dus wellicht dat wij nog een paar maanden moeten wachten.
jannemaneke zegt
Nu ziet hij er fris uit, volgend jaar is dit verouderd.
chriscross zegt
Nieuwe CRV pas vanaf 2018?
baklava zegt
Heerlijke bak. Veel beter dan de Europese concurrentie
krikke240z zegt
En waarom dan? Design vind ik heel matig. De achterkant is druk, de voorkant saai in mijn ogen. Is ook tijdloos model. En qua terreincapaciteiten zit je in dezelfde lijn als alle andere suv’s, zo goed als onbestaand. Ik heb ook met een Honda gereden en het interieur kan niet tippen aan de kwaliteit van Europese/Duitse merken. Tenzij je van piepen en kraken houdt na enkele jaren.
krikke240z zegt
@krikke240z: was een reactie op @baklava
baklava zegt
@krikke240z: ik
baklava zegt
@krikke240z: ik heb een hele andere ervaring met het interieur in Honda’s. Kwalitatief vele malen beter dan de Duitse concurrentie
techniekmeneer zegt
@baklava: Beter dan de Duitse concurrentie is het absoluut niet (heb zelf bij Honda gewerkt) maar het is wel veel beter dan de andere Japanners (luxe modellen van Lexus uitgesloten)
pietje2407 zegt
Dacht eerst het vernieuwde interieur van de Levante te zien.
JamesBond007 zegt
Mn buurman heeft ‘m al. In donker bruin……
utregcity zegt
Wat betekent Touring op de zijkant? ?
ozzytrk zegt
@utregcity: Badge zit aan het verkeerde keant
cabriohater zegt
Ik heb de achterlampen altijd al zo lelijk gevonden, die dan rechtop of in de breedte maar niet beide.
johanw zegt
De 1.5 turbo heeft altijd al links en rechts een (echte ) uitlaatpijp…tov de hybride, maar goed Honda kennis is hier laag…
vpowert zegt
Beter halen ze de Insight hier heen – vroeger een suf ding maar tegenwoordig echt een strakke bak. Dan hebben Honda liefhebbers in Nederland meteen een goede reden om dit lelijke SUVtje te laten staan.
erce zegt
Dit bericht een jaar of anderhalf te laat geplaatst? En dat interieur was tien jaar geleden best heel netjes.
560pk zegt
Bekijk dit model eens in 1 kleur, dus zonder chroomstrips en contrasterende onderkant, en er blijft een ongelofelijk lomp brok over
560pk zegt
@560pk: ik ben wel overtuigd van de kwaliteit van Honda, vind het onbegrijpelijk dat de Accord geen succes heeft in NL, maar zal de eerste zijn om een algeheel verbod op SUF’s, SAV,s en al die andere verhoogde meuk te steunen.
mashell zegt
Wat Audi kan met een RS6 achterbumper kunnen wij met de CR-V voorbumper, zullen ze wel gedacht hebben bij Honda.
etiennep zegt
Wie doe je hier een plezier mee
utregcity zegt
@etiennep: meer dan 9 (!) miljoen klanten sinds 1995… ?