
En de kilometerstand is niet het enige hoge aan deze 991 Turbo S.
Een Porsche 991 Turbo S die te koop staat is normaal gesproken niet direct een artikel waard. Het is een geweldige auto, maar er staan er legio van te koop. Dit exemplaar is echter het uitlichten waard, om meer dan één reden.
Om te beginnen heeft de eigenaar van deze auto niet voor een dertien-in-een-dozijn uitvoering gekozen. De auto is namelijk uitgevoerd in British Racing Green, een kleur die óók op een Duitse auto erg fraai staat. In het interieur is het evenmin een saaie boel, want deze 991 Turbo S is voorzien van rode lederen bekleding.
Het is je wellicht opgevallen dat deze 911 wel erg hoog op zijn pootjes staat. Dat klopt inderdaad: deze auto is op speciaal verzoek van de eigenaar verhoogd door Porsche. Niet omdat om hij een Safari-look wilde, maar omdat hij meer comfort wilde op langere reizen.
Dat bleek geen overbodige luxe te zijn, want deze Porsche heeft serieus veel kilometers gemaakt. Sinds 2016 is er maar liefst 330.000 km op de teller gezet. Daarmee is het waarschijnlijk de 991 Turbo S met de hoogste kilometerstand. Dat zie je er overigens niet aan af, want deze Porsche ziet er nog heel netjes uit voor een auto die de drie ton gepasseerd is.







Al deze kilometers zijn gemaakt door dezelfde eigenaar, die de auto in Nederland kocht bij Pon. Deze Porker heeft echter nooit op Nederlands kenteken gestaan, want de eigenaar was een Belg die de auto op Slovaaks kenteken heeft gezet. We zijn niet bekend met de lokale belastingregels, maar die zullen vast gunstiger zijn dan in Nederland.
Na 333.000 km en een beetje vindt de eigenaar het welletjes geweest. De auto wordt nu geveild via Bonhams. Deze keer veilen ze dus een auto die wél gebruikt is waar hij voor bedoeld is. De veilingmeesters verwachten dat de auto nog 60 á 80 mille opbrengt. Misschien is het een interessante auto voor iemand die af en toe in het weekend eens een rondje wil doen met een 991 Turbo S.
Foto’s: Bonhams
Prima auto mits goed, aantoonbaar onderhouden. Prima voor als je er maar 10.000 mee gaat rijden dan kan hij nog makkelijk een tijd mee.
Die gaat zeker 5 tot 6 ton gaan!
Het is een Porsche die gebruikt is waarvoor hij bedoeld is.
Daar hangt een heel verhaal aan vast!
Nu kopen en onder een stolp zetten!
Waarschijnlijk nauwelijks meer versleten dan een normaal exemplaar met 50-100k km. Die snelweg kilometers geven relatief weinig slijtage.
@theblazerunner: 1500 toeren bij 120 kmph in de 8e versnelling
@wildbeest: deze PDK heeft maar 7 geloof ik :( paupermobiel
@theblazerunner: ik werk met regelmaat in Slowakije en, trust me, de verhoging van zo’n 911 is hier NODIG. Wat een wegdek hebben ze daar, snelwegen incluis…
333.000 geweldige km zijn dat geweest in deze offroad 911 Turbo.
Deze moet een marokkaan kopen; de marokkaanse roodgroene vlag,
De koper zal wel even 4 homokineten moeten vervangen. Die hebben een onnatuurlijke hoek gehad door het verhogen.
@janjansen: 8
Lijkt wel één Cayenne, lekker hoog op de pootjes
@martinus-tussengas: Ik moest ff kijken. Ik had het niet eens gezien, maar goed ik heb ook niets met al die platte banden etc…
Gewoon een goed gebruikte auto met heel veel rij ervaring is totaal niks mis mee!
Zouden de oorspronkelijke carbon-keramische remschijven nog op deze Turbo S zitten ? De tekst op de Bonham-site lijkt geen uitsluitsel te geven. Iemand hier enig idee wat een set OEM schijven kost ?
@amghans: ik denk dat een nieuwe set rond de 25.000 kost.
Ziet er toch wat gekkig uit met die wat ongelijk verdeelde ruimte boven en naast de banden in de wielkasten. Als je zoiets overigens laat doen, heb je wel een grote berg faeces aan de mening van anderen haha… kudo’s daarvoor +1
Ik ben erg nieuwsgierig wat de huidige staat is en wat er aan gedaan is aan onderhoud en evt reparaties. Ik gok geen gekke dingen
Als hij meer comfort heeft gezocht dan heeft hij toch wel het verkeerde type stoelen gekozen
Hij heeft 46km te ver doorgereden en zijn tripmeter 4046km te vroeg aangezet! Wat een conjo
OT, super om zo’n verhaal onder ogen te krijgen!
Kan er met mijn hoofd niet helemaal bij. Als je zoveel verdient dat je dit dagelijks kan rijden, moet je dan werkelijk zelf nog overal heen? Daar heb je dan toch personeel voor die je af en toe aan jou laat rapporteren? Loopt het ergens uit de hand, dan ga je er wat vaker heen tot het weer goed gaat. Managen, zeg maar.
Maar ok, touwtjes graag strak in handen. Kan. Waarom dan deze 911 ophogen voor meer comfort? Was een Cayenne GTS dan niet een veel fijnere dagelijkse auto geweest? Had je deze er voor erbij gehad, minder afschrijving gehad en de Cayenne haast gratis kunnen rijden. Zoveel vragen, zo weinig antwoorden…
@stefje: minder afschrijving op de 911 ja, het dubbele (of meer) van dat verschil had je dan op de Cayenne afgeschreven. Dus die Cayenne haast gratis rijden gaat niet op. Bovendien niet iedereen wil een SUV. Gelukkig maar.
Jij snapt ‘t niet. Ik rij zelf ook in zo’n auto en doe alles zelf. Personeel zuigt je leeg en is alleen maar gezeik. Ik ken veel mensen met dit soort auto’s en ze werken allemaal zonder al te veel personeel. Ook zzp-ers zitten er tussen.
Van buiten mooi, van binnen net een hoerenkast
al krijg ik 80k toe,…. dat rode interieur,…echt,….hoe kan je ’t bestellen…. wat een lelijk ding met 333k op de teller. sorry.
Ik vind het wel interessant dat ie wat hoger staat. Blijkbaar wilde de koper geen Bentley GT of iets vergelijkbaars. Kan Porsche miss nog wat van leren.
Een Belg die hem op Slovaaks kenteken heeft gezet. Nooit geen cent wegenbelasting betaald dus. Dan kun je een duurdere auto rijden he.Vraag me af of hij dat wel verzekerd was? Zo ja zeker ook goedkoop via de Kaaiman-eilanden?
Belasting betalen is voor sloebers.
De Cayennes waren blijkbaar uitverkocht.
Ik ken de man. Het pad naar zijn huis is onverhard vandaar de ophoging. Hij heeft ook nog een cayenne die heeft ie laten verlagen en op 13 inch wielen gezet anders past ie nie in de garage.
Pinokkio . . . !