Eerlijk zeggen: dacht je hier naar een BMW te kijken? Dan ben je niet de enige, al is het toch echt een Kia Cadenza.
Theophilus Chin leeft zich regelmatig uit in Photoshop en komt dan met de opvallendste creaties op de proppen. Onlangs probeerde hij zich voor te stellen hoe de modellen van BMW eruit zouden zien als hij de iconische kidney grille achterwege zou laten. Wat bleek? De Duitse bolides hadden opeens verrassend veel weg van Kia’s.
Dat zette Chin weer aan het denken: lijken Kia’s met kidney grille dan ook op BMW’s? Mocht je benieuwd zijn naar het antwoord, dan hoef je alleen maar even door onderstaande gallery te bladeren.
230kompr zegt
Hahah
c350cdi zegt
Wat KIA ook probeert, ze halen BMW never nooit niet in.
Leuke oefening, maar ik wordt er niet warm van.
utr1984 zegt
@c350cdi: Dat is ook niet hun instelling… En probeer jij maar eens NLs te typen met je ‘ik wordt’.
c350cdi zegt
@utr1984: het was zo koud van die KIA dat ik een spelfout maak met mijn trillende vingers
tupperware zegt
@c350cdi:
Het is maar wat je wilt zien, qua aantallen zijn ze BMW allang voorbij.
In heel 2013 wist BMW 1,85 miljoen auto’s te verkopen, Kia had daar 8 maanden voor nodig en stond in september al op 2,05 miljoen.
Kijk je alleen naar status, dan zie ik ze BMW ook niet snel inhalen.
gregorius zegt
@tupperware: is dat incl of excl Hyundai? (Want die rollen naast elkaar de band af en precies dezelfde koreanen worden er rijk van)
RobUSA zegt
@tupperware: Niet snel maar ze zijn zeker wel op schema.
Heb pas in de K900 proefgereden van Kia maatje 7 serie en komt toch al aardig dichtbij.
De K900 is nog een maatje groter/mooier als de Cadenza nl.
drivingpleasure zegt
@tupperware: Dat zou kunnen, maar welk concern zou meer winst gemaakt hebben? de gene die minder verkoop voor een hogere prijs of de gene die wat meer verkoopt voor een lagere prijs?
Reactie op artikel: Daarnaast kan je op bijna alle auto’s de kidney grill plakken, mensen associeren het op dat moment gewoon met een BMW.
Esprit_de_Flandre zegt
@drivingpleasure: Uiteindelijk zal Hyundai-Kia de grootste ter wereld worden. Over een paar jaar zal VAG z’n plaats alweer mogen afstaan…
sydney zegt
@c350cdi: Nooit niet? Dus ze gaan BMW dus wel inhalen? Of is het nooit (never) nooit niet, dus toch weer niet? Uhh..
Ik snap er niets meer van,maar ben dan ook maar een simpele autoverkoper die alleen de Hotelschool heeft gedaan.
isobmw zegt
@sydney: nog een mierenneuker alert!
redbeams zegt
@isobmw: Beetje fatsoenlijk nederlands mag je toch wel verwachten?
karsvdtuin zegt
@redbeams: waarom?
redbeams zegt
@karsvdtuin: Wat versta jij onder nooit niet?
mrcarfreak zegt
@c350cdi: Daar gaat het hier toch niet om? Het gaat gewoon over hoe ze eruit zouden zien. En ik worD ook niet warm van jouw nederlands.
c350cdi zegt
@mrcarfreak: grappig dat er meer aandacht is voor een domme spelfout dan voor de inhoud van het topic.
Gelukkig zijn er genoeg moraalridders om mij terrecht te wijzen.
Of maak ik nu weer een fout ;-)
stsv8 zegt
@c350cdi: Jazeker. Terrecht is niet correct.
Een spelfout is je eerste fout overigens niet. Het gaat om een grammaticale fout. Tweede fout is dan weer wel een spelfout.
Leuk toch, taal! ;-)
g00f81 zegt
@mrcarfreak: Nederlands is met een hoofdletter…
tupperware zegt
Met kidney grille wel, zonder heb ik die associatie helemaal niet.
Er is 1 uitzondering, maar je kan het Kia niet aanrekenen dat een luie ontwerper in München die nieren op een Carens geshopt heeft..
burninrubber zegt
Als je een de Toyota Avensis er uitzag als de BMW 3 serie had nog steeds niemand hem gekocht. Iets met merkjes etc.
alcantara zegt
@burninrubber: Iets met rwd, strak sturend onderstel en vermogens die pas beginnen waar Toyota al ophoudt…
w0o0dy zegt
@alcantara: maak kennis met de 2active tourer en bedenk je dan dat er van die ellende een hele reeks modellen komt… Enjoy!
moveyourmind zegt
@burninrubber: Gelukkig zijn ze bij Toyota ook nog wel zo slim om te bedenken dat ze het met de Avensis niet redden in het premiumsegment. Nu heeft Lexus nog niet de status die bijvoorbeeld BMW en Mercedes hebben, maar premium uitstraling of niet, ze doen het op global scale niet onaardig.
stationcar zegt
@burninrubber: ik snap je vergelijking, hij is alleen niet heel handig, juist de 1e Avensis had opvallend veel weg van een 3 Serie, in elk geval de sedan. En laat die Avensis nou net erg goed verkocht zijn…
utr1984 zegt
Een aantal zijn wel erg vergezocht. Carens was natuurlijk eerder dan de 2-fam bak
breakingpoint zegt
hofmeister knik doet er veel aan
mrniesoe zegt
Die Carens is wel goed,je ziet bijna geen verschillen met de 2-serie AT
vvti zegt
Ik ben het volledig eens met burninrubber!
awesome zegt
7 kia’s en 6 foto’s…
De beste is de topicfoto, de rest valt wel mee.
Hoewel, de ceed’ lampen lijken wel erg 5-serie!
JordyS zegt
@awesome: Ik had even ruzie met nummer 7, maar die staat er inmiddels ook tussen
sydney zegt
Ik word altijd zo flauw van dit soort vergelijkingen..Ik verkoop Kia’s (met enkele tussenpozen) vanaf 2000 en heb vele andere merken verkocht(in het verleden en in het heden) Maar ik heb geen enkel merk zulke gigantische sprongen zien maken wat betreft design,kwaliteit en betrouwbaarheid.Zelf Hyundai,wat ik een jaar of drie naast KIA verkocht niet.Maar die moesten ook van minder ver komen.Op m’n eerste RAI wisten de meeste mensen niet eens hoe je het moest uitspreken.Toch knap met die drie lettertjes.KIV? KAI? Om over de Clarussen,Shuma’s,Mentors,Sephia’s,Pride’s enz maar te zwijgen.Pas toe de eerste Rio,Carnival en de toen voor particulieren nog interessante Pregio DC kwamen begon het te rollen.En toen de eerste Sorento uitkwam stond de ene na de andere Duitse premiumchauffeur op onze stoep.
potver7 zegt
@sydney: dan snap ik alleen niet waarom je flauw wordt van dit soort vergelijkingen. Het bewijst toch alleen maar hoe goed de ontwerpen van Kia tegenwoordig zijn? Zet een BMW-neus op een Shuma en iedereen lacht je uit!
awesome zegt
@sydney: die eerste KIA waren dan ook wel dodelijk saaie bakken. De Lada dealer in ons dorp verkocht ze, ter vervanging van dat merk.
Wel no-nonsens auto’s toen der tijd.
Een KIA uit de huidige range mag zo voor de deur gezet worden hoor.
Voor mij persoonlijk werd het bij de CEE’d interessant.
parker zegt
@sydney: dat iets snel beter werd maakt het nog niet goed..
subarufan zegt
@sydney: de eerste keer dat ik in de huidige Picanto stapte schrok ik me rot! Nooit verwacht dat het er zo goed uit kon zien. Dat heeft mijn kijk op het merk sterk verandert. Als ik een A-segment auto zou kopen, dan zou het zeker een Picanto worden.
lohran zegt
@subarufan: Moet je wel het enorme verbruik voor lief nemen (check aflevering Kassa) ;)
mbeye zegt
Tja… Knal er eens een Peugeot neus op. . lekker nietszeggend dit
norge zegt
BMW lijkt steeds meer op Kia..
muscledraggin zegt
@norge haha
muscledraggin zegt
Maar toch die kidney grill is echt iets van BMW …
gerjan zegt
Plak die gril op elk andere auto en het is een bwm.
Ash zegt
Heiligschennis
driver28 zegt
Eigenlijk is een ceed gt wel een dikke auto moet alleen motorisch wat spectaculairder
Esprit_de_Flandre zegt
Doe maar gewoon Kia, is mooier dan BMW…
grandmasterb zegt
De designer van Kia is duidelijk beter dan die van BMW