
Voor slechts iets minder dan 52.996 euro heb je meer dan 339 pk. Dat noemen wij op de burelen van Autoblog een goede deal.
Volvo heeft zijn middenklasse sedan en crossover voorzien van een paar wijzigingen. Het gaat te ver om te zeggen dat het een facelift is. Zie het meer als een update met veranderingen in het leveringsprogramma. Er zijn een heleboel kleine aanpassingen, maar we beginnen met de leukste.
S60 T6 Recharge
Het verreweg meest verheugende bericht is dat de S60 T6 goedkoper is geworden. Jazeker, een hoop pk’s voor minder euro’s. Volvo introduceert namelijk de V60 Recharge T6 AWD Plug-in Hybrid. Dat is een hele mond vol. De S60 heeft in totaal 340 pk en 590 Nm. Daarmee accelereert de sedan in 5,2 seconden naar de 100 km/u. Voor 52.995 euro staat deze bij jouw op de inrit.

S60 B3 instapmodel
Maar er is meer nieuws. Zo is er een nieuwe basismotor voor de Volvo S60, de B3. Dit is een viercilinder benzinemotor met 163 pk, die wordt ondersteund door een 14 pk en 40 Nm sterke elektromotor. Deze ondersteuning kan het beste worden gezien als een hele grote en functionele startmotor. Dit wordt uiteraard gedaan om het verbruik te drukken. De Volvo S60 B3 is er vanaf 43.995 euro. Daarmee is de S60 goedkoper dan voorheen.

Nieuwe S60 B4 en S60 B5
Dan zijn er nog twee nieuwe motoren leverbaar voor Volvo’s D-segment sedan. Dit zijn de Volvo S60 B4 en S60 B5. De ‘B’-modellen staan voor de benzineversies met 48V-ondersteuning. In dit geval zijn het de opvolgers van de S60 T4 en S60 T5. De S60 B4 levert 197 pk en kost 46.495 euro. De S60 B5 levert (net als de T5) precies 250 pk en moet 49.995 euro gaan kosten. In beide gevallen geldt er voor de R-Design een meerprijs van 1.000 euro. Vanaf nu is de S60 ook als luxe ‘Inscription’ te bestellen.

XC60
Ook de nieuwe Volvo XC60 is voorzien van de nieuwe motoren. De B4 is de nieuwe instapper in plaats van de T4. Ook hier levert de B4 197 pk. De vanaf prijs 54.995 euro voor de XC60 B4 Momentum. Ook hier is de Recharge T6 iets goedkoper geworden, deze kost nu 64.995 euro. Belangrijker nieuws: alle dieselmotoren zijn komen te vervallen.






Misschien is het omdat ik ben opgeroeid in de 240’s en 740’s van mijn vaderrrrrr dat deze modellen me zo kunnen bekoren, maar ik ben inmiddels toch wel een enorme fan van de 40 en 60 series van Volvo.
Ik ben aan het kijken naar een elektrische lease slet maar dit is toch ook wel erg lekker, waren het niet dat een elektrische auto in het VK wel erg aantrekkelijk is om zakelijk te rijden. Ik denk er over om maar even door te tobben met mijn 159 of een overbrug XC90 (oude model) te kopen en voor een elektrische XC40 of 60 serie te gaan als die later dit jaar of volgend jaar uit komen.
Of is het omdat ik nu zelf kinderen heb en een beetje saai ben?
@sketcher: zoveel vragen. Man, het lijken wel van die levensbeschouwende vragen die je normaal op de sofa bij je psych stelt ;-)
Ik snap niet dat ze dan een goedkopere Twin Engine modellen aanbieden, bv B3 Twin Engine. Hopelijke haal je dan meer elektrische km’s, of je verkoopt er simpelweg meer omdat het dan een hele gedegen concurent wordt van de MB estate en BMW tourings, die hebben (nog) geen plug-in versies.
Zo’n 340pk V60 R-line is eigenlijk wel heel erg fraai. Zet maar voor de deur. Al is hij zonder accu’s met 300pk 5-pitter natuurlijkk nóg fijner.
@dutchdriftking: 5 pitters en Volvo is als Feyenoord en kampioen worden. Gaat niet meer gebeuren.
Nette prijzen.
Dus de B3 met 163 pk is 500 euro goedkoper dan de T4 met 190 pk.
De B4 met 190pk is is 2000 euro duurder dan de T4 voorganger..
Nu ik toch bezig ben.
De oude T5 koste €52775,-
De nieuwe B5 kost €52995,-
Ja.. goedkoper… :)
Toch best lekker, 340 pk voor net iets meer dan 50k. Er zijn volgens mij weinig andere merken die dat aanbieden in NL.
Bij het stukje s60 B3 staat: Dit is een vierblinde benzinemotor met 163 pk.
Nog niet te vinden in de configurator zo te zien…
@stekkerbak. Uitrusting ook toegenomen: alle optionele veiligheidssystemen en Pilot Assist nu standaard. En Keyless en DAB+.
@duderuud Hier wel https://www.volvocars.com/nl/car-configurator/s/s60/inscription/b3-benzine-mild-hybrid-163-pk-8-traps-automaat/personalize/color?s=2NZJRRK
@marcow: Dat is niet de T6…
Geen diesels meer in de XC60? Is dat zakelijk gezien nou wel zo’n handige beslissing?
Nou voor die prijs is dat toch een geweldige bak! Dat of een slome C klasse ik weet t wel.
@duderuud Goed kijken :) https://www.volvocars.com/nl/car-configurator/s/s60/inscription/recharge-t6-plug-in-hybrid-253plus87-pk-8-traps-automaat/personalize/color?s=BV4GBVY
Bij jouw op de inrit….pasevenaansvp
@baseone: idd. Het moet zijn: oprit
Een handgeschakelde 5-cilinder Volvo. Dat is pas mooi!
@kempenaer: mooi? Een paar dikke velgen, dat is mooi. Wat jij zegt is lekker…
Rij zelf een v60 D4, heerlijke bak, inmiddels 80.000 op de teller, maar vindt de S60 ook wel héél gaaf, misschien over anderhalf jaar eens kijken wat er dan is. Mits Volvo ze niet allemaal gaat begrenzen op 180kmh.