Eerlijk is eerlijk, het is nog steeds een leuke verschijning.
De Fiat 500 gaat al weer een tijdje mee. De auto werd geïntroduceerd in 2007 en heeft sindsdien een kleine facelift gehad. Er is zelfs een occasion video van! Echter, qua uiterlijk is er vrij weinig veranderd in de afgelopen jaren. Wel is de auto technisch doorontwikkeld. Denk aan versies met tweecilinder motoren, bijvoorbeeld.
Om de interesse voor het model een beetje warm te houden, lanceert Fiat zo nu en dan een speciale uitvoering van de 500. Op dit moment staat de teller op 29. Dat verandert per vandaag in 30 want de Fiat heeft het doek getrokken van de 500 Dolcevita. De 500 Dolcevita is er speciaal om de 62 verjaardag van de Fiat 500 te vieren. Het thema van de auto laat zich het beste omschrijven als ‘nautisch’.
Ondanks dat veel 500’s wit zijn, is de kleur ‘Gelato White’ geheel nieuw voor deze 500. Eveneens uniek is de striping van de 500: rood, wit, rood. Net als bij veel Porsches mogelijk is, heeft deze Fiat in carrosseriekleur gespoten velgen. Je kan de 500 Dolcevita krijgen als hatchback en cabrio, de 500C. De eerste heeft een glazen dak, de tweede een stoffen dak. Speciaal voor dit model ziet het dak eruit als een zwempak uit de jaren ’60. Hoe toepasselijk.
Uiteraard zet Fiat het nautische thema zich voort in het interieur. Ondanks dat het al 12 jaar oud is, doet het niet zeer verouderd aan. Zeker niet in deze aankleding. Denk aan lederen bekleding met rode piping en rood gestikte ‘500’-logo’s. Standaard krijg je navigatie, climate control en een multifunctioneel stuurwiel. Alles wat je nodig hebt in zo’n compacte stadsrakker. Er is keuze uit een 1.0 met 69 pk, een 0.9 Twin-Air met 85 pk en een 1.2 LPG met 69 pk. Standaard heeft de 500 Doclevita een handbak, op de TwinAir is een automaat mogelijk. Of de auto naar Nederland komt is vooralsnog niet duidelijk.
Mijn 500 uit 2008 wordt continu aangezien voor nieuw. Best lachen is dat.
@niex: het design is gewoon tijdloos daarnaast. Hetzelfde geld voor de New Mini. Gaat ook al bijna 20 jaar mee zonder al te grote uiterlijke veranderingen. Knap is dat.
@cloverleaf: zet de nieuwe generaties mini dan maar eens naast elkaar.
@bartteeuwen: ik zeg toch ook niet dat er totaal geen verschillen zijn?
@cloverleaf: Waar de 500 zeer minimaal gewijzigd is, is de”oorspronkelijke” new mini vs nu totaal verschillend…
@johnhert: de 500 heeft enkel een facelift gehad. Dus dat is appels en peren. Wel vind ik t een modern design. Net als de oorspronkelijke new mini ook tijdloos
Ja omdat er sindsdien gewoon geen nieuw design bijgekomen is. Je kunt dat moeilijk een feature noemen… De lada 2100 is ook nooit veranderd…
@gebruikersnaam3: idd mn Niva uit ’83 enz enz
Ziet er goed uit. Deze auto hoeft voor mij de komende 10 jaar niet vervangen te worden voor een nieuwe 500.
Zo’n speciaaltje is helemaal leuk als je ze de iets potentere 4 cilinder uit de Abarth ook aanbieden
@ouwedibbes83: Vooral ook omdat die tweecilinder klinkt als een grasmaaier. Wat een herrie maakt dat ding.
Toch blijft het een gay auto. Zelfde geldt voor die versie met schorpioenlogo erop.
@bmw2coupeeigenaar: je bent zelf een gay auto ?
@nout: Lol. Maar serieus leg jij een uit hoe een Fiat 500 mannelijk is?
@bmw2coupeeigenaar: Dat je je niet druk hoeft te maken om wat voor auto je rijdt. Dat is pas mannelijk. In een klein BMW’tje rondknallen en afgeven op de charmante 500’s getuigt niet van vriendelijkheid ;-)
@willeme: r/murderedwithwords
@bmw2coupeeigenaar: Nou, dan zou ik zeggen, gelukkig dat er gays zijn of je zag ze nauwelijks :D
@volvo_440_turbo: Vrouwen met gellaknagels en Michael Kors-tassen gaan ook wel goed op deze 500.
@Volvo_440_turbo: mn vrouw rijdt in de GQ ( Gay Quarterly?) Cabrio versie. Met bijzonder veel plezier rij ik er ook een blokkie mee om.
@geelbarrel: Je hebt veel zelfvertrouwen
@bmw2coupeeigenaar: Tja, sommige mensen hebben geen kleine piemel compensatie-problemen, anderen wel …
@bmw2coupeeigenaar: Net als een BMW 2 coupé…
@bescheidenheidsierteenmens: Leg eens uit
@bmw2coupeeigenaar: Omdat je als man een 3-serie of hoger rijdt…
@gebruikersnaam3: Jazeker, want de 2 coupe is echt een koopje t.o.v. een statusbak als een 3 serie lol. Maar werkelijk, verdiep je in eens in het merk en leer wat over de doelgroepen per seriereeks. Je komt over als een onwetend persoon naar mijn inziens.
@bescheidenheidsierteenmens: Niet mee eens, maar Ik heb wel een + gegeven voor je mening. Jij hebt in ieder geval het fatsoen om het niet op de man spelen. Bij vele reaguurders lijkt die norm echter te ontbreken.
@bmw2coupeeigenaar: vind een 2-serie idd ook een mietending. M2 competition lijkt me dan wel weer wat.
@rvdw: had geen idee hoe een 2 serie eruit zag. Even gegoogled , maar wat een lelijk hok zeg ! Doet een beetje denken aan zo’n oud Houda die ook niet aan te gluren aas maar waarvan ik de naam niet weet omdat dit soort schoenendozen me hoegenaamd niet interesseerd. Best lef als je dat als nickname neemt. Nee, ik heb geen 500 mocht je dat soms denken.
@bmw2coupeeigenaar: beter een schone vent dan een smerig wijf!
@tymo: Je geeft zelf mooi aan waarom de auto goed bij je zou passen.
@bmw2coupeeigenaar: ik zeg altijd maar zo. Hoe meer homo’s, hoe meer potentiële vrouwen er voor mij over blijven.
@appeltaartislekker: En anders is er altijd nog de warme appeltaart
@bmw2coupeeigenaar: Je hebt de eerste stap gemaakt om hier, op Autoblog, uit de kast te komen. Niet de eerste plek die ik zou kiezen als ik in dezelfde situatie zou zitten, maar toch respect. Welkom!
@bmw2coupeeigenaar: Heb je dezelfde profielnaam op Grindr?
@bmw2coupeeigenaar: je zegt het alsof homoseksualiteit iets slechts of minderwaardig is.
Guitig
Boring
Ben eigenlijk totaal geen fan van de 500 (-Abarth). Draaicirkel groter dan een S-klasse en totaal niet het gevoel van een kart dat je wel verwacht. Toch paar maanden op terug door toeval een Fiat 509 cabrio als huurauto gehad op Kreta en het hele eiland mee rondgereden, prima karretje, en zelfs met de 1.2 bergje op prima te doen, even terug naar zn 3 en gaan!
@ghost: Ik heb jaren geleden een 500 Sport gehad met de 1.4 100pk motor. Dat van die enorme draaicirkel herken ik wel maar ik vond het juist wél een kart. 6 bakje met korte slagen, super direct sturen, bijna geen overhang in bochten. Best leuk. Daardoor wel een enorme stuiterbal.
@phr34k: draaicirkel is vooral van belang als je veel verkeerd rijd… in normaal verkeer nergens last van ook niet in parkeergarages. …
@ghost: Ik had verwacht dat je reclame voor Audi zou maken
@bmw2coupeeigenaar: Jezus, wat ben jij een zuurpruim zeg.
We rijden thuis al 4 jaar met een twin air 85PK versie en werkelijk top karretje. Op het stuiteren over drempels na, prima auto, eigenlijk heb je in NL niet meer nodig. FF wennen aan 2 cylinder (geluid en koppel onderin) maar dan is het ook OK. En niet te vergeten: super goedkoop in onderhoud en gebruik. Nooit kaduuk geweest en nauwelijks onderhoud. Terecht een succesnummer.
@ttr6: Die twee cilinder is geen gehoor brommobielen geluid.
@cappie: fladderkip geluid vind ik juiste knipoig naar de oer 500 . Dikke lol mee
@ttr6: ideale auto om thuis mee te rijden inderdaad. Rondje om de bank, achter de eethoek langs en weer terug.
Altijd al een vrolijk autootje gevonden. Mensen die zeuren dat het gay is zijn een stuk meer verouderd dan de 500.
Leuk voor de vrouw.
Ik heb zin in italie in de zomer!! Meer komt er niet in gedachten naar boven..
Ik heb ooit een paar dagen een 500 als leenauto gehad. Rijdt best beroerd, super onpraktisch, maar toch maakt dat ding je vrolijk.
@bernoulli: welke type had jij? Ik had vorige jaar in Spanje een normale, donkere rode Fiat 500 als leen auto. Ik vond hem echt fantastisch rijden, qua comfort zou ik het een 7 geven. Ofwel niks mis mee, maar mijn Toyota Corolla is wel comfortabeler. Desondanks genoot ik meer van de snoezige Fiat 500 en het klopt wat je zegt. Elke keer wordt je weer vrolijk. Heerlijke auto.
@appeltaartislekker: als je een Corolla een tien zou vinden is de 500 inderdaad een zeven. Als je de Corolla vergelijkt met een Franse auto is die 500 opeens nog maar een vijfje. Een oud barrel als een Peugeot 206 is werkelijk overal beter in, zowel sturen als comfort en praktische zaken.
Krijg er altijd eentje mee als leenauto, een diesel. 300k gereden, gedeukt aan alle kanten, gebarsten glazen dakje en wit stuur dat inmiddels compleet tot zwart is afgesleten. Maar rijdt nog steeds lekker in de stad en snel genoeg om elke Zweed hier voor t snot te rijden
Mooi dat nautische tintje. Benadrukt nog maar eens dat deze auto’s een schip van bijleg geworden zijn in Nederland.
Ik vind het een leuk ding , mijn nichtje heeft pas geleden een nieuwe gekocht met zo’n semi automaat. Wat is dat een klote ding zeg, na 500m begon het me al te vervelen dat schokkerige schakelen. Verpest echt de auto.