Nu de zomer er toch aan zit te komen…
Cabrio’s. Je houdt er van of niet. Het open gevoel is onnavolgbaar. Echter, de purist vind het maar niets. Dankzij de afname van torsiestijfheid en toename van gewicht is het dynamisch gezien altijd een mindere auto. Overigens is dit erg relatief. Als je normaal rijdt, heeft jouw date écht niet door dat de stijfheid minder is. Sterker nog, ze kan een cabrio wel waarderen. Extra stijfheid door een rolkooi wellicht minder…
Een cabriolet is gewoon een concept met wat nadelen, in technisch opzicht. Echter, er zijn auto’s waarvan de cabrio versie juist wél de betere keuze is. We nemen de opties met je door:
Alfa Romeo Spider 3.2 V6 24v:
We gaan nu niet verkondigen dat de GTV een mindere auto is. Is niet zo. Het is nog altijd jammer dat we het al jaren moeten doen zonder GTV of Spider. Er zou een Alfa Spider komen, maar dat werd op het laatst een Fiat 124 Spider, geen Alfa Spider. En er is ook een Spider variant van de 4C, maar dat is een heel andere auto. Hetzelfde geldt voor de laatste Spider, wat eigenlijk meer een tweezits Alfa 159 Roadster is. Echter, de Spider uit 2003 is wel een uniek gelijnde roadster. En zeker in deze specifieke uitvoering een unieke auto. Want met het dak open hoor je de laatste gebouwde versie van de Busso V6 het allerbest.
Audi S4 Cabriolet:
Met de B6 generatie van de S4 was de missie duidelijk: dít moest de M3 (E46) killer worden. Om daarvoor te zorgen hadden de heren van de marketingafdeling technici de S4 maar liefst 1pk meer mee gegeven. Dat de S4 daar 1.000cc meer voor nodig had werd dan niet vermeld… Ook het hogere gewicht zorgde ervoor dat de M3 sneller was in een rechte lijn, laat staan in de bochten. Echter, als Cabrio viel alles op zijn plaats. De S4 versie van de cabrio was nauwelijks te onderscheiden van de A4 broertjes (zeker het model voor de facelift). Nog altijd één van de meest fraaie vierzits cabrio’s.
BMW 125i Cabrio:
De 135i Coupe was een leuke auto, maar je voelde gewoon dat ie niet zo goed was als deze had kunnen zijn. Klopte ook, want BMW M kwam later met de 1M Coupe, welke op alle fronten beter was. Goede investering ook. De cabrioversie van de 1-serie heeft ondergetekende wel kunnen bekoren. Ook hier kon je kiezen voor de 135i, maar dan zat je automatisch vast aan een M-sport pakket (tegenwoordig noemen we het gewoon M235i Cabriolet). Bij de 125i klopt alles: normaal exterieur, een lekker lome, atmosferische 3 liter zes in lijn onder de kap en een stoffen kap. Nice.
Chrysler Sebring Convertible:
De typische huurauto voor je USA trektochten. De sedan versie was niet veel soeps. Niet dat ze heel slecht waren, maar je zag dat het vooral veel voor weinig was. Veel ruimte en opties, maar matige afwerking en rijeigenschappen. Echter, met de open versie kijk je er toch anders tegen aan. Nieuw waren ze zeer betaalbaar, en je hebt wel even een soepele V6 met automaat. Kapje open, Café del Mar op de radio en genieten maar. Je hebt nog zat plaatst voor je halve liter bananenshake ook.
Ford Mustang Shelby GT500 Convertible:
De Muscle-car pur sang. En als GT500 was het ook nog eens een zeer snelle auto ook. Maar zijn repertoire is eigenlijk nogal beperkt. Veel vermogen, glorieuze sound, briljante looks. Maar verfijning en precisie om dat vermogen aan te kunnen: nee. En met de Cabrio wordt dat alleen maar erger, maar dat is juist positief. Want nu kun je nog meer genieten van die V8. En ook de cabrio versie van de Mustang ziet er nog altijd top uit.
McLaren MP4-12C Spider:
Jazeker, er zijn zelfs supercars die beter kunnen worden van de onthoofding. MP4 staat bij McLaren voor een koolstofvezel chassis. En juist daardoor is de Spider een betere keuze. Want de stijfheid neemt nauwelijks af, terwijl de gewichtstoename uiterst gering is. Was de dichte MP4 een zeer goede, maar ook steriele sportwagen, met de Spider versie kreeg je wél die extra sensaties. Zonder de nadelen. Dus mocht je in de positie zijn om een 650S te bestellen, ga altijd voor de open variant.
Peugeot 306 Cabriolet:
Nu we op de tweede generatie 308 zitten, lijkt de 306 van stokoud. Het was een charmante hatchback dat opperbest reed. De Cabriolet versie tilde de 306 naar een hoger niveau (tenzij je er fecaliteiten in dropte). Wat was de koets van de 306 schitterend. Pininfarina was verantwoordelijk voor de productie, maar ook het ontwerp. En wat voor ontwerp! Een zeer fraaie cabriolet, zonder rollbar. En ook de kap werd keurig weggewerkt.
Porsche Boxster S:
Dat een Boxster niet hoeft onder te doen voor de legendarsiche Porsches van weleer, is bekend. Toen in 2005 de Porsche Cayman kwam, leek dat de incarnatie te worden van de 968. Een coupe onder de 911, voor hardcore enthousiastelingen. Dat werd het niet. Wat het wel werd, blijft onduidelijk. De Cayman kreeg altijd een paar procent meer vermogen dan een gelijkwaardige Boxster, maar echt een heel andere auto was het niet. En in tegenstelling tot de 911 was dicht rijden duurder… De Boxster is typisch zo’n auto welke nauwelijks echt steken laat vallen. Voor 95% de dynamische capaciteiten van de Cayman, maar dan goedkoper en je kan van het dak genieten.
Saab 9-3 Cabriolet:
De kritiek was niet van de lucht, toen de 900 werd vervangen door de NG900 waren alle puristen zeer kritisch. En terecht, want het Opel Vectra gehalte was vrij hoog. Met de facelift werd het al wat beter (evenals de opvolger) Het design werd licht aangepast, maar aanzienlijk frisser. De Cabrio versie staat bekend als een bijzonder flexibele auto. Niet vanwege de indeling van de stoelen, maar de stijfheid van de carrosserie. Dat klopt, het is een buitengewoon ‘losse’ auto. Maar wat maakt het uit? De stoelen zijn Zweeds (comfortabel en voldoende steun) en de 9-3 had fijne turbomotoren. Het onderstel was door het chassis afgestemd op comfortabel toeren. Weinig auto’s kunnen dit beter. Therapeutische onthaasting op wielen.
Smart Crossblade:
Er was natuurlijk ook een Smart FortTwo Cabrio. Maar echt een cabrio kun je dat niet noemen, net als de 500C en DS3 Cabrio. De Crossblade geeft een compleet nieuwe ervaring aan open rijden. Dit is de enige auto waarbij je kunt aanvoelen hoe ver je gulp open staat. Bijna het Mehari gevoel. Het was een kostbaar speeltje, en als rijdersauto is niet veel soeps. Maar als je een huis aan de Cote d’Azur hebt zou ik deze ervoor parkeren. Een stokbroodje halen was nog nooit zo leuk. We wachten nog altijd op de opvolger.
Suzuki Samurai:
Iedereen die wel een op Aruba is geweest heeft hier in gezeten. Waarschijnlijk in hetzelfde exemplaar. De Samurai was Suzuki’s bestseller, op basis van de SJ410/413, welke nu in Jimny vorm nog steeds te bestellen is. Het recept is simpel: een licht terreinwagentje met ladderchassis en 1.3 viercilindertje. Een soort G-klasse Light. Stukgaan kunnen ze niet, roesten wel trouwens, maar dat werd met de jaren beter. Dankzij dat ladderchassis kun je er prima een cabrio van maken. Door het ontbreken van een dak lijkt de Samurai sneller te gaan dan je denkt. De topsnelheid is niet zo hoog, je kunt er amper je rijbewijs mee kwijt raken. Maar op elke ondergrond komt dit Japannertje uitstekend uit de voeten.
Volkswagen Golf I Cabriolet:
Eigenlijk kun je elke generatie Golf Cabriolet benoemen. In tegenstelling tot wat je zou denken, is dit de helft van de gewone Golf generaties. De Golf I Cabriolet was leverbaar van 1979 tot 1993. Van 1993 tot 2002 kon je een Golf III Cabriolet krijgen en pas sinds 2011 kun je een Golf VI Cabrio krijgen. Deze is echter nog gewoon leverbaar. De Golf is een vrij saaie auto, als Cabrio veranderd daar eigenlijk niet zo heel veel aan. Het is een cabrio zonder fratsen.
richman zegt
Golf 1 blijft mooi in alle vormen
qoekje zegt
@richman: idd net een winkel mandje
richman zegt
@qoekje: handig alle boodschappen passen erin…
rufctr01 zegt
@richman: nooit echt fan van geweest. De achterkant is te log?
bofkont zegt
@richman: Tja je moet er van houden zullen we maar zeggen ;)
marc94 zegt
Mijn vriendin kan wat extra stijfheid altijd wel waarderen.
Dimglor zegt
@marc94:
Hierzo.
En de groetjes aan je vriendin ;-)
http://www.webshop-deverfzaak.nl/6207-3277-thickbox/crackfree-stijfsel-poeder.jpg
E34M5Touring zegt
M’n stiefmoeder had zo’n 125i cabrio. Handbak, sportstoelen en M onderstel. Wat een skelter! Reed echt lekker. Mooi geluid ook. Helaas was een oudere dame vorige week een beetje in de war met rood en groen licht… Bestuurders ok maar beide auto’s total loss. Jammer want dr stond echt 10k op de klok ofzo. Nou maar eens kijken wat er voor terug komt.
dieselaer zegt
@E34M5Touring: Is / was die motor van de 125i ook een beetje sportief afgesteld of is hij wat lui? De 118i is namelijk vrij lui en dat stelt me toch wat teleur. Geluid van die motor is overigens zelfs goed en dan is het nog slechts een vierpittertje.
E34M5Touring zegt
@dieselaer: Je moet hem wel op toeren houden maar dan gaat ie ook wel. Wij hadden een van de laatste met de 218pk variant. ’t blijft een relatief zware auto dus hij heeft wel wat toeren nodig. Maar hij klinkt echt top, zelfs met standaard uitlaat. Zware brom bij stationair en daarna een echte 6 pitter huil.
subaru555 zegt
Leuk en interessant lijstje met auto’s die ik vergeten was, maar zou van geen enkele de cabrio versie prefereren
ArnoldH zegt
De shelby gt500 convertible is toch ver uit mijn favoriet.
norge zegt
Je vergeet deze Willempie..
davelepeef zegt
@norge: als we dan toch Volkswagens propageren, gebruik dan een MB 770 cabriolet…
lekbak zegt
@norge: de cabrio is inderdaad de enige leuke kever. Voor de rest was de auto vanaf de jaren ’60 al achterhaald. Koud, oncomfortabel, lawaaiig, benzine zuipende en het reed ook nog eens niet bijzonder goed.
coffeecup zegt
Ik heb zowel de Samurai, als de 306 en de 900/9-3 cabrio gehad :)
Dimglor zegt
Die S4 cabrio in die kleur is idd best een mooie auto!
Die 1 cabrio’s zijn ook best toffe wagens.
Een vriend van me rijdt soms met die van zijn ma. En ik weet dat het fout is, maar in de zomer is het best leuk om zo met het dakje open te rijden.
baap zegt
@Dimglor: Geer en Goor zullen wel naar jullie zwaaien!! ;)
bofkont zegt
@Dimglor: Haha wat moet daar fout aan zijn dan?? al die domme vooroordelen zijn vooral bedacht door onzekere mannetjes.
slickrick zegt
@Dimglor: leuk lijstje, en ik heb die S4 cabrio een tijdje gehad als 2e auto, V8 met 6-bak, was een heerlijk auto. Misschien niet een echte sportauto, daar was ie te zwaar voor, maar mijn inziens was het echt een tank. Leek of er niks aan kapot kon gaan zo degelijk zat ie in elkaar. En snel zat met 344 pk, 4×4 , kreeg hem bijna nooit aan het slippen, vol gas een bocht in, niks aan de hand.
Dutchdriftking zegt
Ik mis toch wel de RS4 cabrio. Geniaal ding.
norge zegt
@dutchdriftking: Je schrijft “saai genitaal ding” verkeerd….
ghost zegt
@dutchdriftking: in Sprintblue metallic
norge zegt
-edit: gaap-
moveyourmind zegt
De Saab 900 en de 9-3 og hebben inderdaad een wat beweeglijke carrosserie, en met banden met hoge wangen waan je je een beetje in een boot. Als je tegen dat deinen kan heeft dat zelfs wel wat.
Vind je dat niks, dan zet je er 17 inch velgen onder (altijd Saabvelgen natuurlijk, dat is de grootste maat origineel geleverd). Plus een stabilisator achter van de hatchback Diesel. Een goede Saab-specialist kan voor relatief weinig geld deze aanpassingen en nog wat andere kleine aanpassingen doen. En dan staat er in één keer een auto die als een scheermes stuurt.
Maar dat is pas het begin. Want je hebt uiteraard voor een 2 liter turbo gekozen… En net als vroeger met je brommer moét dat opgevoerd worden. Dus laat je hem map-tunen. Naar 185 pk, of als je dat leuk vind naar 200 pk, of als je dat te weinig vind ga je naar 240 pk. Al is dat laatste wel zo’n beetje de max. en misschien ietsjes té.
Het mooie is dat het blok en de bak het makkelijk kan hebben als je bij zo’n 200 pk stopt. Vervanging van de turbo moet je incalculeren, maar dat moet je al als de keus voor een turbo maakt. ABBA, Roxette of Aha in de wisselaar én gaan!
stephanotis zegt
@moveyourmind: C’mon join the joyride?
bassx zegt
@moveyourmind: De slappe wegligging van een 9-3 cabrio zit in het chassis, niet in de ophanging. De bodemplaat is erg soepel, dat is wat AB ook bedoeld.
nicolasr zegt
@moveyourmind: aha komt uit Noorwegen… ;-)
MAB zegt
Als er een auto is waar ik over twijfel als cabrio is het de audi a5 wel, zo sexy met daklijn maar zo lekker in de zomer, zelfs met dak dicht.
BaRa zegt
@MAB: mwah. Door de “grootte” van het interieur van de A5 heb je een heel erg hoog badkuipgevoel in die Audi. ’t Is een echte sloep, niet qua rijgedrag maar qua maat. Ook een tikje te protserig, die binnenkant van de A5. Dan deed de A4 cabrio het beter.
MAB zegt
@BaRa: dat van de interieur klopt wel een beetje, zeker als je naar de achterbank enzo kijkt. Maar ik was er helemaal verliefd op.
Silverarrow zegt
De B6 S4 moest de M3 killer worden… Juist ja…
Silverarrow zegt
@silverarrow: En ik mis één van de auto’s die als cabrio ook echt beter was: de Zonda F.
willeme zegt
@Silverarrow: Het was de McLaren of de Zonda. De McLaren heeft er meer van geprofiteerd ;-)
Silverarrow zegt
@willeme: Nee. De McLaren mag er dan niet slechter van zijn geworden, hij werd ook niet sneller. De Zonda F roadster wel, die was qua performance en wegligging beter dan de coupé.
willeme zegt
@Silverarrow: Volgens mij (en de site van Pagani ;-)) niet. De Roadster was slechts 30kg, mede doordat de bouwwijze een carbon tub is. De motor was identiek aan die van de Zonda S 7.3, dus ook daar geen veranderingen. De aerodynamica was iets minder, dus uiteindelijk was de Roadster marginaal langzamer dan de dichte uitvoering. Dus vrij weinig verschil. Net als bij de MP4.
Silverarrow zegt
@silverarrow: Wordt er hier nu moedwillig gecensureerd? Ik heb gisteren een (normale, inhoudelijke) reactie verstuurd, maar kan ‘m nergens terugvinden…
norge zegt
@Silverarrow: yup..
..
baap zegt
@silverarrow: Ik moest ook wel een beetje lachen. Een Audi die sneller en beter is dan een BMW? Ughum.. yeah right!
willeme zegt
@silverarrow: qua specificaties stonden ze erg dicht bij elkaar. De uitwerking is, zoals beschreven, een ander verhaal ;-)
erwh zegt
De S4 was niet de concurrent van de M3, maar van de 330i die vergelijkbare prestaties had.
Audi heeft dat marketingtechnisch overigens erg slim aangepakt. De nummering van de modellen bij BMW afgekeken, maar wel +1 gedaan (3-serie werd bij Audi A4). En vervolgens het subtopmodel gerelateerd aan de topmodellen door deze in plaats van A, S te noemen. De reden waarom velen de vergissing begaan om de S en M modellen met elkaar te vergelijken. Nog altijd vrij geniale marketing en positionering van Audi, de techniek is een ander verhaal.
davelepeef zegt
@erwh: lijkt me dan ook dat de RS lijn tegenover de M modellen staat.
erwh zegt
@davelepeef: exact mijn punt.
bofkont zegt
@erwh: De E46 M3 is idd stukken beter als de S4, maar de S4 is absoluut stukken sneller als de 330i in rechte lijn, bochten gaat weer spannend worden in het nadeel van de Audi.
erwh zegt
@bofkont: waar haal je die wijsheid vandaan? Een paar jaar geleden had mijn collega een S4 en ik op dat moment een E46 330i en dat ging dus ook in een rechte lijn compleet gelijk op. Auto’s waren volledig standaard, met de kanttekening dat de Audi 50k had gelopen en de BMW toen 290k. Maar misschien kwam het omdat ie toen net lekker ingereden was.
bofkont zegt
@erwh: Hmmm erg bijzonder, de S4 heeft 110pk meer, vraag me dan af of die Audi wel helemaal goed was, of die 330i van jou is gewoon verrot snel ;)
erwh zegt
@bofkont: wij stonden er eerlijk gezegd ook van te kijken, moet toch ergens iets niet helemaal lekker hebben gezeten. Zo’n S4 klinkt overigens wel echt lekker met die V8.
bofkont zegt
@erwh: Dat idd, die 4.2 V8 klinkt hemels.
Maar de zes in lijn van bmw is ook geweldig, 3 stuks van gehad, 2x 328i 1x 328ci.
willeme zegt
@erwh: nu wel, toen niet. De A4 3.0 en 330 stonden qua prijs, prestaties en specificaties behoorlijk erg dicht bij elkaar. Het model boven de 330i was de M3. Bij Audi stond de S4 toen tegen de M3: beide cabrio’s kostten rond de 85 mille. De dichte varianten op 75 mille. Gelijkwaardige uitrusting, ook. En qua motorspecificaties had de S4 iets meer vermogen en meer trekkracht. Dat qua rijden de M3 op een ander niveau stond, staat beschreven in de tekst ;-)
jverhofstad zegt
Gewoon niet, cabrio’s maken van zo’n beetje elke auto een lelijk hok. De complete vormgeving en mooie lijnen zijn van de kaart.
stradale888 zegt
@jverhofstad: was nou maar naar Specsavers gegaan…
phr34k zegt
@jverhofstad: Bij hardtops geef ik je gelijk. Bij softtops absoluut niet!
martijn11 zegt
Doe mij de mustang maar
agera zegt
De e-type ook
desjonnies zegt
@agera:
is een roadster, geen cabrio !
alcantara zegt
Ik mis de Nissan Murano en Chrysler PT Cruiser cabrio uitvoeringen.
olivier420 zegt
BMW M6 cabrio mag er ook best wezen.
house zegt
-scherp! is gefixt!-
paganizonda760nc zegt
Lamborghini Gallardo Spyder. V10. Need I say more?
Calimero zegt
De 306 Cabrio is nog steeds een fraaie auto. Zie je niet zo vaak meer. En zeker niet in nagenoeg originele staat. De Golf 1 blijf ik de leukste vinden. Zowel als Hatchaback als Cabriolet. De Quartett (als ik het goed schrijf) vond ik een leuke verschijning. Maar eigenlijk geld dat voor alle versies het is een icoon.Of het nu je smaak is of niet.
De Alfa Spider op de foto vind ik de minste van de Spiders. Liever de oudere series die zijn een stuk fraaier om te zien. En dan zijn er nog heel veel cabrio’s die er beter uit zien met het dak dicht dan open.
pomoek zegt
@milan0: mee eens blijft een mooi bakje. Valt verder wel mee hoor, je ziet ze nog wel met enige regelmaat. Ze staan overigens voor zeer weinig te koop, zal toch wel het een en ander niet zo fijn aan zijn…
kwatkam zegt
458 Speciale Aperta, aanzienlijk mooier dan de dichte uitvoering. Had er gewoon tussen moeten staan.
davelepeef zegt
Vergeet niet dat van de oude Spider geen dichte uitvoering bestond, gaat hier om de open varianten, niet open modellen! Buiten dat heb je natuurlijk gelijk…
306 in mooie staat en uitvoering gewoon een knappe auto. Jaren gaan nu tellen maar blijf het een mooi ontworpen auto vinden!
Calimero zegt
@davelepeef: klopt wat je zegt idd over dichte uitvoeringen.
De 306 Cabrio met de 406 Coupé de mooiste Peugeots uit die jaren. Maar de 406 Coupe is een coupe en geen cabrio of open variant.
De andere van de genoemde auto’s doen mij niet zo veel;Misschien de Saab nog een beetje.
davelepeef zegt
@milan0:
horza zegt
Audi A4 B6 Cabrio van voor de facelift is, wat mij betreft, de mooiste en meest bereikbare Cabrio ooit!!!
theyoungsaablover zegt
-edit: is gefixt! Dank!-
henkhupelschoten zegt
Jullie wachten nog steeds op een nieuwe crossblade? Aub: http://www.autojunk.nl/2015/08/primeur-smart-crossblade-2015-iaa
henkhupelschoten zegt
Alfa spider van jaren ’90 hoort hier ook wel in thuis, raar dak dat recht afliep naar onderen maar zonder dak was het een echte sexappeal
e1000bmw zegt
En toch, toch vind ik de 125i cabriolet niet in dit rijtje thuis horen. Daar waar de coupe en hatch nog redelijk bescheiden waren qua gewicht (voor de tijdgeest) is de cabrio dat alleszins; dat ding is als 118i/120i al net zo zwaar als een E39 en als 125i/130i/135i is ie verdomd zwaarder! Nijlpaard in een te strak pak, zeg maar…
rikkon zegt
https://i.wheelsage.org/pictures/r/renault/19_cabrio/renault_19_cabrio.jpeg
e1000bmw zegt
@rikkon: We have a winner.
e1000bmw zegt
De 02-reeks is van zichzelf al tof, maar als Baur eraan gezeten heeft, is het nog beter. En dan niet als targa, maar gewoon als vollcabrio:
https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/425/7581/72600610/03bmw1600cabrioab1967quellebmw-7098462972369526463.jpg
Voor de geïnteresseerden.
O plaat zegt
De hiphop fan in mij wil maar één cabrio… Een 64 Impala SS
BaRa zegt
En nu graag een lijstje met de ergste cabrio’s ooit? Ik kan er wel een paar bedenken ;)
rogers zegt
Er gaat toch niets boven een Peugeot 205 CTI..
http://www.205cti.nl/forum/download/file.php?id=7565&mode=view
roberto zegt
De BMW 125! Ook al vinden het vele een kappersauto, ik vind hem geweldig! Fijne auto en de looks zien er nog beter uit dan de huidige 2-serie coupe/cabrio. BMW 1M is dan ook nog altijd mijn favoriet!
Bender zegt
Ik snap niet zo goed waar al die haat naar cabrio’s van komt? Rijdt iedereen altijd 100% op de limiet? Precies daar waar je het verschil in stijfheid merkt tussen een coupe en een cabrio?
Ja, in theorie is een cabrio minder stijf en iets zwaarder dan en coupe. Wanneer merk je dat? Je krijgt er ook wat voor terug, open rijden, veel meer snelheidservaring, meer contact met je omgeving, lekker in de zon zitten, beter het geluid uit de uitlaat horen… Al deze dingen kan je elke dag van genieten!
Ik heb al sinds mijn 20ste altijd een cabrio als 2de auto. Zal ook nooit meer zonder willen. Al is het alleen maar omdat mijn vrouw niet van autorijden houd, maar in een cabrio het prima vindt! Goed excuus om elk jaar 4 weken op vakantie te gaan, via de mooiste weggetjes naar Z Frankrijk, Italië, Oostenrijk en Kroatië.
lohran zegt
Vind persoonlijk de S4 B6 Avant vele malen mooier dan de Cabrio.
En de Renault Mégane I Cabrio vind ik ook leuk. Heb afgelopen zomer eentje gekocht en roadtrip gemaakt. Leuk modelletje! Rijeigenschappen zijn alleen niet echt bijzonder. Na de zomer heb ik ‘m weer verkocht (aan m’n moeder ;)).
toyotafortuner zegt
Mmmm…. Een Sebring Cabrio. Wat een boot zeg! Maar ik word er wel enigszins warm van.
Bender zegt
@toyotafortuner: de voorganger, de Le Baron cabrio, dat is pas een boot! Maar wel een leuke boot, ook een keer mee op vakantie geweest, genoeg lol mee gehad!
rd1991 zegt
De Alfa Romeo Spider is als Fase 2 het allermooist, dus met het kleine neusje en het nieuwere interieur, en van de Sebring cabrio vond ik altijd dat het net een Aston Martin Vanquish was van achteren gezien.
m550d zegt
E30 Baur :-).
pinut187 zegt
Bmw Z4!
kars zegt
Volvo C70. Ik vind persoonlijk de cabrio versie van de C70 (eerste generatie) wel erg fraai. Vooral met de kap open is het best een hele sexy bak :)
moveyourmind zegt
@kars: Zeker een mooie wagen. Wel een zwaargewicht, maar omdat het meeste gewicht onderin zit heb je wel een laag zwaartepunt. Het statige en onverzettelijke front van de eerste C70 blijft mooi, net als het vierkante nuchtere dashboard. Met als frivool detail de centerspeaker bovenop. Dat audiosysteem is nog steeds één van de betere.
Vind zelf dat de C70 met kap dicht net zo mooi is als open. De ietwat bolle lijn van de kap sluit moeiteloos aan op de lijnen van de koets. De kap moet natuurlijk wel mooi opgespannen zijn, maar dat geldt voor iedere cabrio. En net als bij een Saab is de Volvo op zijn mooist als het heel mooi weer is of als er in de winter een pak sneeuw op ligt.
Nog een cabrio die heel mooi oud wordt is de Mercedes CLK van voor de eeuwwisseling: Erg mooi interieur en een stoere auto.
spectre96 zegt
De Golf VI is tot maandag einde dag als nieuw te bestellen.
> De productie van de Golf Cabriolet loopt ten einde. U heeft tot uiterlijk 4 april
de mogelijkheid nog een Golf Cabriolet te bestellen.
desjonnies zegt
Golf 1, leuk als cabriolet, maar valt weer in het niets bij de onmiskenbare charme van zijn door Karmann gebouwde voorganger (waarvan ik de gesloten versie hartgrondig haat !)
-kun je nagaan –
http://oldtimer-verleih.at/wp-content/gallery/vw-kaefer_cabrio_bj_1967/oldtimer-verleih_vw_kaefer_cabrio_bj_1967_004.jpg
desjonnies zegt
Trouwens die Mc Laren, Boxter Alfa en Smart zijn geen cabrio’s in een cabrio kun je met meer dan twee personen zitten !
Anders wordt het een Spider of een roadster volgens mij !
Zo is een Triumph Stag meer Cabrio en een TR (Triumph Roadster betekent dat) dus een Roadster !
Dus hadden er eigenlijk auto;s als de Astra en de Escort tussen gemogen en de Mercedes E klasse cabrio.
Maar wie ben ik ?
willeme zegt
@desjonnies: Leuke! Misschien iets om uit te zoeken.
Volgens mij is een Spider wel een Cabrio, maar een Cabrio niet automatisch een Spider. Thanks!
wickedtheg zegt
Saab 9-3 aero met 250 pk is toch wel erg lekker hoor…