Iets klopt er niet helemaal aan deze Delta4x4 Porsche 911. Maar geef het even de tijd. Letterlijk.
Soms zijn er van die trends die een beetje lastig te verklaren zijn. Zeker in de autowereld. Van de ombouwporjecten waarvan je denkt: is dat nu echt nodig? Denk aan de Jon Olsson conversies, van die gekke stance-auto’s of Donks. Als je geen idee hebt wat we bedoelen, leef je in een mooie wereld.
Wat we de laatste tijd ook veel zien, zijn off-road versies van sportwagens. Denk aan een Lamborghini Gallardo, Bentley Continental GT of Nissan GT-R in offroad uitmonstering. Zelfs een toptuner als Ruf is met dit soort projecten bezig. Het geeft aan dat er absoluut geld is te verdienen met Dakar-versies van sportwagens.
Delta4x4 Porsche 911
In de meeste gevallen zijn het behoorlijk aangepaste voertuigen, maar in het geval van deze Delta4x4 Porsche 911 is dat niet het geval. Delta4x4 is een Duitse tuner dat zich voornamelijk bezighoudt met het aanpassen van terreinwagens. In de meeste gevallen zijn dat leuke projecten, want 4×4’s die nog capabeler worden zijn nog stoerder.
Maar met deze Delta4x4 Porsche 911 hebben ze zich het er iets te gemakkelijk van afgemaakt. Op de enkele afbeeldingen is te zien dat de auto ietsje hoger op zijn wielen staat. Over die wielen gesproken, dat zijn de kenmerkende 4×4-velgen van de Duitse tuner. Eerlijk is eerlijk, op een Amarok of Jimmy zien ze er ge-wel-dig uit. Maar op een 911 Carrera?
Project
Is het nu allemaal heel erg gesteld met deze Delta4x4 Porsche 911? Nee, het is namelijk een aankondiging. Volgens de tuner zit er nog veel meer in het vat. De kenmerkende velgen zijn slechts de eerste stap in de conversie naar een volwaardige Dakar-mobiel. Er zullen nog (vele) stappen volgen. Uiteraard zul je het eindresultaat kunnen aanschouwen op Autoblog!
Charles Taycan 4S zegt
Why not? Kan soms nuttig zijn…👍
dirkv zegt
Als winterbanden set staan ze verdraaid goed.
sr20det zegt
@dirkv: why nut
vaakbenjetebang zegt
Ai ai ai…. beadlock-look, maar geen beadlocks. Net zo ernstig als van die velgkapjes die het moeten doen lijken alsof de auto een centrale wielmoer heeft terwijl dat niet zo is. Afkeurenswaardig.
3246cm252kw zegt
Dat zal wel echt vreselijk slecht rijden met die banden. Een Carrera heeft al weinig comfort…
bpc zegt
Uh ? Een standaard Carrera is juist een toonbeeld van comfort in zijn klasse
reactief zegt
Nou als je de meeste testen bekijkt van de 992 wordt toch vaak benoemd dat dat niet echt zo is…
3246cm252kw zegt
@bpc: nou ik rij een 997S 2008 en een XK van 2007 wel dat nieuwe model. Maar die XK rijdt echt 100x beter. Porsche met een oude 5 traps automaat. Hard onderstel laat staan op de sport stand… en wat ik dan het probleem vind is dat de Carrera S is gewoon veel te langzaam is voor dat stuiteren. GT3 of turbo ofzo is dan wel leuk als het een plank is…. handbak zou hem ook goed doen of PDK… voor velen is een Porsche een droomauto maar zonder die droom vind ik ze het geld niet waard….
HZW zegt
Vind de velgen geweldig.
alfapeter zegt
Die wielen horen thuis op een Lamborghini,
een tractor welteverstaan.
Edge zegt
Yes! Ik roep het al sinds de dagen van de Audi Nanuk concept en Giugiaro Parkour: Op sportwagen gebaseerde offroaders zijn hartstikke gaaf, maar er moet meer mee gedaan worden. Vroeger had je Porsche dat zo gek was om de 959 om te bouwen tot een bizarre Dakarracer, en had je Aixam dat met de Mega Track een vergelijkbaar iets wilde neerzetten. Daarna is het heel lang stil geweest, maar ik vind het geweldig dat er nu zoveel liefhebbers en tuners zijn die dit idee omarmen. Nu de fabrikanten zelf nog.
tjorque zegt
Keep us posted. Kan leuk worden om die evolutie te zien…
mashell zegt
Aftermarket velgen op een 911 zijn natuurlijk een absolute no go maar dit staat stiekem eigenlijk best wel geweldig.
alfapeter zegt
Aftermarket velgen zijn altijd een no go maar zeg het niet tegen Willem.
ericd zegt
Dakar? Dan denk je aan royale veerwegen. Bij de eerste de beste heuvel maken die banden van de wielkuipen nog ruimere flared wheel arches.
shaguar zegt
Doet me denken aan mijn speelgoed autootjes van vroeger.