Met de Delta Tesla Model 3 ben je in elk geval een zeer uniek persoon.
Woensdag is Tesla-dag. Net als alle andere dagen, overigens Het nieuws omtrent de snel groeiende Amerikaanse EV-bouwer is enorm groot. Wat ze doen is ook enorm knap. Neem de Tesla Model 3 bijvoorbeeld. Dat is een auto die qua aandrijving een voorsprong heeft op de volgende generatie EV’s van de ’traditionele’ autobouwers.Tel daarbij de relatief gunstige prijs op (met nog eens lage belasting als bonus) en je ziet dat er veel mensen een Model 3 rijden.
Beperkt
Daarmee komen we op misschien het wel het grootste nadeel van de auto: er is bijna niets mogelijk. Qua uitrusting, uitvoeringen, velgen, kleuren en bekledingen zijn de opties zeer beperkt. Dat is logisch, want hoe minder groot de verschillen zijn tussen de auto’s die gebouwd moeten worden, hoe gestroomlijnder de productie. Een beetje de oude Henry Ford filosofie. Nu is iedereen dermate uniek, dat ze uiteindelijk toch allemaal dezelfde uitvoering bestellen.
Delta Tesla Model 3
Het is dus aan de tuners om wat van de EV-pionier te maken. Meestal gaat het dan om verlaagde exemplaren met grote velgen en platte banden. De Delta Tesla Model 3 is compleet anders. Delta 4×4 is een Duitse offroad specialist. Als jij een terreinauto hebt of een enigszins capable crossover/SUV, dan kunnen zij hem nóg terreinwaardiger maken middels verhogingskits, banden met grof profiel en allerhande accessoires om te zorgen dat je in de modder beter uit de voeten kunt.
Classic B
Delta heeft speciaal in opdracht van een Model 3 eigenaar die uniek wil zijn een uniele Model 3 gebouwd. We zien op de Delta Tesla Model 3 de bekende Delta 4×4 velgen, de Classic B-velgen. Ze zijn meten 18 inch in diameter en zijn 8,5 inch breed. Daaromheen zijn All Terrain banden in de maat 245/45 18 gemonteerd.
Bodylift kit
De Delta Tesla Model 3 is ook voorzien van een bodylift kit. Hiermee staat de Model 3 juist hoger op zijn wielen: maar liefst 25 mm. Waarschijnlijk durfden ze het niet aan om nog meer grote aanpassingen te doen, want de dakdragers zijn niet uniek voor de Delta Tesla Model en een zeer opvallende kleur of wrap maskeert dat de inspiratie (of het budget) een beetje op was.
Kosten
De kosten voor de Delta Tesla Model 3 worden niet vermeld, maar mocht je een Model 3 hebben en juist een iets stoerdere look wensen, kun je altijd even een mailtje sturen.
koeberg zegt
Wat is die lelijk!
Gisteren zag ik een Tesla model 3 rijden met een lichtblauw-witte two-tone wrap. Die vond ik wel mooi.
SpiderIV zegt
@koeberg: een mooie 3? Kan eigenlijk geen Tesla zijn met die eenden neus. Een min of meer mooie 3 moet een wat oude BMW zijn.
stationcar zegt
Het lijkt zo haast wel een Mondeo uit de jaren 90, hoewel dat in zijn tijd best een mooie auto was is het niet echt een compliment voor een auto van nu.
Wat een misbaksel.
bramboogie zegt
Wordt er een beschermplaat aangeboden voor de onderzijde? Als je offroad gaat is de kans reëel dat je met de onderzijde hier en daar blijft hangen. Aangezien bij een elektrische wagen je batterij op die plaats zit en die niet ontwikkeld is om een scherpe steen te weerstaan, lijkt me dit toch een noodzakelijke toevoeging.
En ja hij is lelijk… op velgen en de verschijner na (die wel erg laag geplaatst is voor een offroader) zie ik enkel een lelijke wrap. Er mag een bijkomende bescherming komen aan de voorbumper, sideskirts en achterbumper, zelfs als die enkel maar cosmetisch zouden zijn. En wat wegen die velgen? Die lijken wel erg massief en ideaal om de rijeigenschappen compleet om zeep te helpen, en dan zitten er nog redelijk normale banden op.
Dit is niet eens 50% klaar en ik zou beschaamd zijn dit als afgewerkt product aan te bieden.
En als je dan toch niet te ver durft te gaan, bied dan een luchtophanging aan waarmee je -20/+25 mm kan aanbieden (tov standard range). Dan biedt je functionaliteit én comfort.
stationcar zegt
Dit is waarschijnlijk wat je krijgt als je budget €1250,00 is…
emping zegt
@bramboogie: ik verwacht dat de eigenaar meer voor het uiterlijk vertoon heeft gekozen dan daadwerkelijk er eens flink mee te gaan off-roaden.
fanboy zegt
Ja en nee. De accubodem is natuurlijk wel ontworpen om sterk te zijn.
Ik zou me meer zorgen maken als je de hele auto op een steen laat bungelen en die onder het accupack zit.
bernoulli zegt
Hey, een Model Y met dakdragers.
911targa zegt
Past goed op een dergelijke auto.
nietcreatief zegt
Potdorie die wielen zijn gaaf! Zouden die er in 4*98 15″ te krijgen zijn? Zoek vervangende exemplaren voor de Azev 5’s namelijk.
bernoulli zegt
@nietcreatief: die velgen zijn van het type PTT T65
nietcreatief zegt
@bernoulli haha +1!
ze doen me enorm denken aan de teledials of Ronal A1’s en die zijn gewoon gaaf.
Dutchdriftking zegt
Tja, je zal door het gewicht snel echte offroaders voor moeten laten gaan….