Verlagen, grotere velgen? Wat een onzin, het verpest al snel de goede kwaliteiten van auto’s. Het vermogen om hard over drempels te rijden, lekker scheef op stoepranden te parkeren. Gelukkig maakt Delta 4×4 je Volkswagen Amarok wel net iets meer praktisch.
De velgen zijn weliswaar nog steeds 18 inch, erg groot voor een offroader. Er zit mooi wel 275/70 (foto) of zelfs 305/70 (persbericht) rubber omheen. Probeer daar maar eens stoeprand-schade mee te rijden.
Na de aanpassingen reikt de Amarok 2,5 meter de lucht in. De bodemvrijheid is minimaal 30cm, 15cm meer dan standaard. Met nieuwe veren is er 10cm gewonnen, de rest van de extra rijhoogte nemen de banden voor hun rekening. Natuurlijk merkt de motor ook wel wat van die extra wiel-diameter. Daarom krijgt de 2.0 TDI een upgrade naar 200pk (was 163pk). Het in de modder veel belangrijker koppel vermelden ze helaas niet, verwacht daar geen grote verschillen met de standaard 400Nm.
haha wat een dik ding! niet een dikke 6 of 8 pitter maar wel gewoon leuk speelgoed :D
Hij ziet er bruut uit maar doe mij dan maar een F-150 (nee niet een ferrari). die vind ik een stuk bruter en als je die raptor hebt ben je klaar voor alles!
@wolffjee: Die Ford Raptor is overheerlijk! Maar de meest brute offroader blijft toch wel de Bowler Nemesis! Nu denk ik wel dat een Raptor beter geschikt is voor alledaags gebruik.
2m50, phieuw!
vandaar dat er geen bikini-model op de motorkap zit…
voor de rest zullen alleen boswachters hier blij van worden denk ik.
Ooit zie ik iemand een Cayenne uit elkaar trekken om wat onderdelen voor de Amarok te gebruiken! :D
Dit is veel praktischer:
http://www.youtube.com/watch?v=IMyVU4yDXJM
@sdk16420: dat is toch de auto die ze ook bij de top gear special op de noordpool gebruikte?
Doe mij maar deze Touareg, uit de film Repo-men:
http://www.youtube.com/watch?v=0XrqomMKBDw
@TSI-tje: hehehe :twisted:
Er moet gewoon een 3.0TDI in! Met 313pk:)
monster?!?! :D:D dit is een mosnster http://www.youtube.com/watch?v=_2dTgI4NMtU
@moparguy540: Nee, dat is lelijk en zwaar overdreven!
Amarok is gewoon een kopie van de Hilux.. bleh!
Kunnen ze niet iets origineel ontwerpen bij VW?
als we dan toch over monsterpick-up’s gaan praten
http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/13/nasty-girl-1000pk-diesel
http://www.youtube.com/watch?v=UR-QT8-JAF0&feature=player_embedded
Die Chrome beugels doen em wel hard. Mooie bedrijfswagen.
18 inch is toch niet zo verschrikkelijk veel? Een standaard Range Rover heeft al 19 inch.
@xilver: echte offroad wielen zijn vaak 15 of 16 inch? hoe dikker je band hoe meer je er mee kan… groter loopvlak, meer ruimte voor vervorming over stenen e.d.
@xilver:
en noem mij één range rover op de Defender (met 16inch velgen) na die gebruikt word om te offroaden?
@six-trey: Wij gebruiken die van ons om te offroaden… en dat ding doet het meer dan prima. Voor de modder etc heb je wel speciale banden nodig maar voor het algemene klim- en rijwerk doen de standaardwielen hun werk zeer goed. Een Range Rover is een van de beste offroaders (op een paar na) die je tegenwoordig kan krijgen, dat ding blijft gewoon gaan.
En toch liever een Ford F serie met een Powerstroke 6.7L Turbo Diesel :twisted:
Deze VW is belachelijk; Cummins diesel, 6 cilinder, niet verhogen; gewoon Airbags op je achteras.. oftewel Dodge 3500 HD :)
Is die eigenlijk hier te krijgen, de Amarok?
@Esprit_de_Flandre:
Bijna. Denk zo rond de herfst of winter periode.
Het koppel stijgt minstens evenredig met het vermogen, dus zo’n 20%.
Meer toeren zit er echt niet in met een Weasel…