Na meer dan 30 jaar is de Delta Evo Martini Racing dan eindelijk af. Gebouwd door niemand minder dan Mr. Integrale himself.
Lancia moet even zijn best gaan doen en weer Integrales gaan bouwen. De wereld is toe aan een stijlvol doch praktische imagebooster. De Delta Integrale is voor velen nog altijd het ultieme rallykanon. Het is sowieso een van de meest succesvolle.
Dat succes komt mede door Miki Biasion. Hij reed namelijk voor het Abarth-rallyteam. Hij won in zijn hoogtijdagen 15 rally’s én twee WRC-kampioenschappen. Miki Biasion is zo’n petrolhead die nog altijd gek is van zijn Integrales. Hij heeft uiteraard ook straatversies die hij tot op de dag van vandaag gebruikt. Check deze geweldige Petrolicous video daarover.
Delta Evo Martini Racing
Anyway, Biasion is zo gek van Integrales dat hij ze weer gaat bouwen. Nee, wederom doet Lancia dat zelf niet. De basis van de ‘Delta Evo Martini Racing’ zijn originele Delta Integrales. Deze worden dan helemaal opnieuw opgebouwd en aangepast daar waar nodig. Biasion heeft natuurlijk veel ervaring op kunnen doen. Hij rijdt immers al meer dan 30 jaar in Integrales.
De auto’s worden gebouwd door Italia Motor Sport, onder regie van Biasion. Het zullen ‘zeer speciale’ Limited Edition-modellen worden. Dat Limited Edition is bepaald geen holle frase. Er zullen namelijk slechts 8 exemplaren omgebouwd worden tot Martini-special. Martini is een van de meest beroemde sponsoren in de autosport. En dan met name voor Lancia’s in het algemeen en de Delta Integrale in het bijzonder.
Samenwerkingen
Er zijn meer samenwerkingen met deze Delta Evo Martini Racing. Sparco is verantwoordelijk voor het interieur. Niet alleen de stoelen, maar ook de leer- en alcantara-afwerking in het interieur. De banden komen bij Michelin vandaan (Pilot Sport). Een hoogtepunt lijkt ons de ‘Magische Knop’, waarmee je ‘rallyprestaties’ kunt verwachten.
Over de motor is nog niet veel duidelijk. De tweeliter viercilinder turbo zal waarschijnlijk worden aangepast. Volgens Biasion zelfs tot WRC-niveau, dus ga uit van dik 300 pk. Uiteraard krijg je een op maat gemaakte tassenset. Het leer van die tassen is matchend aan het interieur. Meer specifieke details en ‘echte’ foto’s worden op een later moment vrijgegeven.
Zijn er dan ook nadelen aan de Delta Evo Martini Racing? Jazeker, de prijs. Ga maar uit van 250.000 tot 300.000 euro.
retsok zegt
Die velgen mogen wel een maatje kleiner! Het is toch een rallybak?
ericc zegt
Er is toch een Italiaanse firma die een moderne versie brengt? Wel met 2 deuren ipv 4.
bernoulli zegt
En er is een Koreaanse firma die een volledig elektrische versie levert.
gold zegt
Af? Hebben ze dan al een echte auto gebouwd of alleen nog maar deze videogame-achtige renders.
MarcoM zegt
Prachtig, goed gedaan, eentje om te hebben dus.