Volgens mij nemen ze die film uit de jaren tachtig wel heel letterlijk daar bij DeLorean.
De DeLorean, wie is dat ding ooit vergeten? De makers zeker niet, aangezien de auto na een productiestop van dik 30 jaar gewoon weer gebouwd gaat worden. Uiteraard zit hier een achterliggende gedachte achter. Volgens CEO Stephen Wynne mag de iconische auto namelijk niet vergeten worden. Ok, goede reden.
De fabriek in Texas heeft in de tussenliggende jaren niet stilgestaan. Zo knapten de monteurs regelmatig verpauperde exemplaren op. DeLorean gaat de komende jaren 300 exemplaren bouwen van de DMC-12. Welke motor er precies in komt te liggen is nog niet bekend, maar Wynne hoopt de verkoopprijs onder de 100.000 dollar te houden. Momenteel worden opgeknapte modellen verkocht voor bedragen tussen de 45.000 en 55.000 dollar. De eerste ‘nieuwe’ DeLorean moet in 2017 van de band rollen.
Met dank aan Marjolein voor de tip!
bofkont zegt
Gaaf!!
Oude looks maar met moderne rijeigenschappen, kan niet beter!
Junior540 zegt
@bofkont: Wie zegt dat de rijeigenschappen zijn veranderd? Staat alleen dat ze nog niet weten welke motoren ze gaan gebruiken…
xiran zegt
@junior540: een man mag hopen.
carseen zegt
@junior540: hij
bofkont zegt
@Junior540: Te hopen dat ze wel wat aan het onderstel gaan doen, was destijds al niet spectaculair.
thefmanl zegt
Wohoo
boenderaar zegt
Chevy LS3 erin en gaan.
rijnooit zegt
Nu 1 kopen voor belegging?
petrolicious zegt
@rijnooit: Koop dan beter de BMW M2 met handbak om in je garage te zetten ;)
VeniVidiVici zegt
@petrolicious: Prima, ga ik wel voor een heerlijke tijdloze e46 M3 met handbak ?
dutchcorvette zegt
Z06 blok
367pk zegt
Hopen dat ze er nu wel een behoorlijke motor in stoppen! Het blijft een icoon, hij blijft tijdloos, maar met de net iets meer dan 130 pk van het origineel is het een kansloze exercitie
Dutchdriftking zegt
Het zal vast aan mij liggen hoor, maar wie wil dit ding nu nog? Het verhaal is leuk, maar dat is het dan ook wel. Er ken leukere film auto’s….
gtwillem zegt
@dutchdriftking: die London Cab uit ‘Fake Taxi’ zeker…
hollandsemarokkaan zegt
@gtwillem: ouwe viespeuk
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: haha, exact! Maar ik zou bijvoorbeeld de S8 van Ronin liever hebben.
skinnybmw zegt
@dutchdriftking: Dit is tpch wat specialer en unieker dan een S8? Aluminium en vleugeldeuren, love it! Al heb ik liever een S8 met dikke V8 en luxe. Maar ik snap het wel, er is veel vraag naar en soms zie ik er eentje…is toch wel een nekkendraaier vergeleken met de ‘anonieme’ S8.
dedon zegt
@skinnybmw: Geen aluminium. RVS!
skinnybmw zegt
@dedon: Sorry, my bad! RVS natuurlijk ;-)
thefuelofsatan zegt
@dedon: de Audi daarentegen is wel van aluminium (gedeeltelijk).
rolov zegt
@dutchdriftking: infidel
rufctr01 zegt
Poeh, bijna 100.000$ is serieus veel geld voor zo’n ding. Aandrijfassen en spiegels zijn van de Citroën CX, motor een PRV.
Ze kunnen er beter een blok van een Renault Alpine in hangen, bijna dezelfde motor met veel meer vermogen.
Jochen zegt
Ik begin met sparen
moveyourmind zegt
@Jochen: Als je helemaal back to the future wil gaan dan stop je per direkt met geld uitgeven in het verleden…
Dan heb je waarschijnlijk al genoeg om er morgen één te bestellen…
9000cse zegt
Huh? Alweer een nieuwe poging?
Na de sluiting van de fabriek (in Noord-Ierland in het plaatsje Dunmurry) in 1982, zijn er in 1990 met overgebleven onderdelen uit de restvoorraad nog zo’n 30 stuks gebouwd. Of ze nog allemaal verkocht zijn weet ik ook niet.
In 2005 verwierf ene Tony Ierardi alle rechten van het merk, maar er kwam geen nieuwe DeLorean. En nu gaan ze het weer opnieuw proberen? Ik vrees dat dit weer een doodgeboren kindje zal zijn.
Overigens waren de exemplaren die tot 1982 gebouwd werden niet alleen zwaar ondergemotoriseerd, ze hadden ook een miserabele afwerking. Nee, voor de beoogde prijs, die in NL uiteraard veel hoger zal liggen, koop ik liever iets anders.
moveyourmind zegt
Ik kan me goed voorstellen dat er liefhebbers voor een DeLorean zijn,
Vleugeldeuren, een rvs carrosserie en een stukje onvervalste cult uit de filmgeschiedenis uit de eighties…
Maar dan moet het wel een echte zijn. Één die in de eighties gebouwd is in de toendertijd zwaar gesubsidieerde Ierse fabriek. Één die ruikt naar oude auto, vermengd met de geur van benzine en olie en als je goed ruikt je een zweem van oplichtingspraktijken kan inhaleren…
Een nieuw gebouwde mist die authenticiteit, bovendien ligt de lat voor een nieuwe auto hoger. Mocht je back to the future wilen gaan, maar toch helemaal van deze tijd willen zijn, ga dan eens shoppen bij Nike, die van de beroemde sneakers uit de film een moderne vertaling hebben gemaakt, met heel gaaf zelfstrikkend mechanisme… Retro en vooruitstrevend tegelijk.
roppp zegt
Hoe komt Marjolein nou aan dit nieuws?
E34M5Touring zegt
Nou @carseen dat wordt inruilen. Jouw ‘nieuwe’ tegen een echte nieuwe! Met 400 miles op de klok krijg je vast een leuke prijs ;) :)
agera zegt
Plutoniumreactor erin
jansuh87 zegt
Uiteindelijk blijft toch het origineel de collectersitem en hun waarde behouden.
sleepyj zegt
Ditmaal niet gefinancierd met geld uit het drugscircuit?
367pk zegt
@sleepyj: check your facts: het is inmiddels behoorlijk duidelijk dat John DeLorean een te naïeve speelbal is geweest van grotere belangen en dat hem door de Amerikaanse overheid een loer is gedraaid. En nee: ik ben geen complotdenker.
sleepyj zegt
@367pk: hij is vrij gesproken omdat het bewijs onmatig verkregen was. Het bewijs was er dus wel degelijk. Hoffman was degene die hem verlinkt heeft. Daarbij had John het geld hard nodig. En in de drugshandel zat het snelle geld. Ik kan me niet van de indruk onttrekken dat het louter zuiver geld is geweest. Helemaal niet in die tijd, waar de hele economie op drugsgeld draaide. (Denk bijvoorbeeld aan de door de drugskartels opgezette banken)
sleepyj zegt
@sleepyj: *onrechtmatig
bertorelli zegt
Zouden veel meer fabrikanten moeten doen.
Er zijn veel meer modellen uit de jaren ’70 en ’80 die je (uiteraard onder de kap gemoderniseerd) zo weer in productie kan nemen.
Denk dat daar best een markt voor is.
Mercedes (W126, W124)
Citroën (DS en CX)
etc. etc.
Dus qua uiterlijk exact gelijk houden en geen moderne plastic rommel.
frederik zegt
@bertorelli: Dat gaat helaas niet, veiligheids- en verzekeringseisen van nu staan een model als de DS of CX helemaal niet meer toe. Waarom lijken tegenwoordig alle motorkappen en achterbumpers op elkaar? Juist. Bedenk ook dat bv de DS voor een groot deel met de hand werd gebouwd. Prima in de jaren ’50 maar in de jaren ’70 met veel hoger arbeidsloon was dat niet meer rendabel. Laat staan nu, en het ontwerp is niet geschikt voor robotassemblage. Kortom, koester deze klassiekers want ze zullen nooit meer zo gemaakt worden. :-)
bertorelli zegt
@frederik:
Je hebt helaas gelijk.
Had even een aanval van sentiment.
Over 5 weekjes mag mijn oudje weer uit de stalling, dan gaat het vast weer beter ;-)
koeberg zegt
@frederik: Ik weet niks van veiligheids- en verzekeringseisen.
Maar dat het ontwerp niet geschikt is voor robotassemblage?
Ik ben een engineer. Ik zie geen probleem, ik zie een uitdaging.
autoriteit zegt
Erg leuk hoor, ik juich dit soort initiatieven altijd toe. Het oude ontwerp met moderne techniek van 21 oktober 2015…..Back to the future…:)
mobieler zegt
Als ze die niet elektrisch maken zijn ze gestoord en wordt het nooit wat. Elektrische DeLorean met een range van 500 km en leuke gadgets onder een ton wordt een hit. Anders een marginaal dingetje met verlies en faillissement.
thomasthomas zegt
Toen een flop en in the future een flop.
v8rules zegt
Waren de mallen niet weg? Dat was toch de reden dat er geen schermen meer waren?