Het houdt niet op en het voelt als een déjà vu, maar Nissan heeft met de GT-R het persoonlijke record op de Nürburgring weer iets scherper gezet. De laatste keer werd met een rondetijd van 7:27.56 anderhalve seconde afgesnoept van het voorlaatste record van 7:29. Onlangs werd een nieuw record genoteerd met een rondetijd van 7:26.70.
Het record werd al op 23 april gereden, maar waarschijnlijk heeft Nissan erg veel moeite gehad om het persbericht te vertalen in het Engels, want ik snap anders niet waarom er pas een kleine drie weken na dato een officieel bericht is verspreid. Of moest Porsche het record misschien nog goedkeuren??
Men is nu dus bijna een seconde sneller dan de vorige keer. Dat lijkt peunuts op een ronde die totaal 446 seconden duurt, maar het geeft aan dat men tegen een straffe limiet aanhikt. Enkel nog onder de meest ideale omstandigheden lukt het om weer iets van de tijd af te snoepen. Volgens Kazutoshi Mizuno, de baas van techneuten bij Nissan, bewijst dit resultaat hoe toegewijd men is als het gaat om de evolutie van de GT-R.
AWARD-WINNING NISSAN GT-R ACHIEVES NEW RECORD LAP TIME AT NURBURGRING CIRCUIT
TOKYO (May 14, 2009) – The NISSAN GT-R, winner of the 2009 World Performance Car of the Year, has improved its lap time at the renowned Nurburgring Nordschleife circuit in Germany to 7min 26 seconds 70 on April 23.
This new time underlines Nissan engineering team’s commitment to constantly challenge the GT-R’s performance. Previous recorded lap times at the ‘Ring’ were:
– 7 minutes 27 seconds 56 on April 15, 2009
– 7 minutes 29 in April 2008
– 7 minutes 38 in September 2007“This record demonstrates our commitment to the continuous evolution of the Nissan GT-R,” says Kazutoshi Mizuno, Chief Vehicle Engineer and Chief Vehicle Specialist. “We would like to continue delivering the passion and pride of ownership to our customers by improving its performance every year.”
The Nissan GT-R has won more than a dozen awards globally including Car of the Year from CAR Magazine in the UK, and Car of the Year by both Motor Trend and Autombile Magazine in the US.
While the Nissan GT-R benefits from a strong image and heritage amongst performance car aficionados, its updated 2010 version will be the first to be sold globally. It was launched:
– in Japan in December 2008,
– in the US in March 2009
– in Europe, GCC, Australia, New Zealand, and Taiwan in April 2009Europe is currently in the process of delivering the first GT-Rs to more than 2,200 pre-order customers.
The model R35 GT-R was first launched in Japan in December 2007, selling 5,900 units until March 2009. It went on sale in the US in July 2008, where 2,100 have been sold so far.
Slowpoke zegt
Your move, Porsche
HDM zegt
Nürburgring wordt Nissanring?
Jesko zegt
En wanneer komt het persbericht van Porsche dat het persbericht van Nissan “bullshit” is?
HTJ zegt
Soms ben ik toch echt wel benieuwd waar dit gaat stoppen ik bedoel, als je 20 jaar geleden misschien nog 10 min. (random voorbeeld) over een rondje Nordsleife deed en nu 7.26.7 wat voor tijden rijden ze dan over 100 jaar?? 2 minuten??!?!
Js zegt
Nou, mijn vader zei ook altijd :
“Practice makes perfect”
Hoeveel rondjes hebben ze met die GTR al gemaakt op de “One Ring” ?
SimonMc zegt
@Js: groot gelijk.Dit is dan ook nog eens gereden in ideale omstandigheden, als het al een beetje vochtig is, komt hij al niet meer in de buurt van een achterwielaangedreven Porsche GT2.
En dan maar zeiken op die GT2 tijd die waarschijnlijk “uit de losse pols” is gereden.
PCCB zegt
“There comes a time in every Porsche-fanboy’s life, where he needs to call on a hero. One man to take the keys and to defend the German honor. That man, is Walter Röhrl…”
Benjamin1 zegt
Checkmate….
Erik zegt
http://www.youtube.com/watch?v=ollt2LY0wsU
Burdy zegt
Iemand toevallig de autovisie gelezen?? Daarin stond dat porsche wel wilde geloven dat die tijd klopt, alleen niet met een auto met het standaard vermogen. Porsche had zelf een 430 scuderia gekocht (voor vergelijk met de gt2) en daar trok de gtr van weg op de rechte stukken. Het snelheidsverschil was zo groot dat ze dit gingen afvragen.
Ik wil geen kant kiezen. Maar kan er niet iemand onafhankelijk met beide auto’s gaan rijden. En kijk daarna wat het vermogen is op een dyno. En vond het filmpje van drivers republic daarin toch wel erg sterk.
Zoals altijd zal het wel ergens in het midden liggen….
Alwood zegt
heu, volgens mij rijden ze permanent rondjes met GT-R’s daaro :? Op een gegeven moment zit er dan wel weer een snellere tussen ja…
KippieKnaus zegt
@SimonMc: Right… Als je iets van auto’s zou weten wist je dat een Porsche GT2 alle kanten op glijdt als er ook maar een druppeltje valt…
Walter Rohrl heeft waarschijnlijk wel veel tijd laten liggen. Want een Porsche GT2 is een snellere auto. Toch vind ik het moeilijk welke ik zou willen…
Waarschijnlijk toch de GT-R. De 911 is niet meer de beste. De R8 en de GT-R zijn hem voorbij. Toch blijft het natuurlijk wel een coowle auto.
AMGJunk zegt
wat leuk zeg…CIJFERSSSS!!
In principe lijkt het me leuker om over de ring te rijden, in wat voor auto dan ook, dan alleen maar er over te lezen en verbazen..
Knappe prestatie van Nissan, maar doet me niet zo veel.
Als je snel wilt zijn en je hebt geld, koop dan een snellere auto dan de GT-R, die zijn er genoeg…
SimonMc zegt
@KippieKnaus: dan zou ik je toch even aanraden dit hier te lezen :
http://www.autoblog.nl/archive/2008/11/23/closure-gt2-en-gt-r-op-de-nordschleife
Ferdinand1 zegt
@ KippieKnaus
Wat zeg jij nou weer?? De R8 en GT-R zijn de 911 voorbij!? Dat is echt de grootste onzin die ik vandaag heb gehoord.
@Erik
Hij’s goed heh, die Röhrl!
CSL zegt
Zeer mooie tijd en erg leuk om te zien dat ze het niet opgeven.
Nu graag door een onafhankelijke laten tijden. Tom coronel misschien?
Bluelabel zegt
En toch……………op uitstraling slaat Niksan de plank grandioos mis.
Dat is meer waard dan een snelle tijd op de Ring rijden.
Bij Nissan snappen ze ook niet echt dat het niet alle dagen mooi weer is………of brengen ze binnenkort een weermachine op de markt? NISSAN ga terug naar de teken tafel, men wil een snelle mooie auto die niet afhankelijk is van dat gele ding in de lucht :P
dymf zegt
TJa, ik vind het allemaal een beetje ongeloofwaardig worden.
laat A.U.B. een onafhankelijk iemand met die 2 auto’s de ring op gaan met strak blauwe lucht en een keer met regen,
klaar is kees, iedereen tevreden en porsche wint :-)
Citrofiel zegt
Een GT-R en een GT2 vergelijken is een beetje scheef hè. De GT2 is echt een pure circuitauto, de GT-R is meer een sportieve GT. De GT-R was dan ook ontwikkeld als concurrent van de Turbo, en dat wint hij ruim. Zal ik een Golf GTI met een Donkervoort vergelijken?
Thomas Bol zegt
Ik hoop dat Porsche’s record weer sneller wordt!
MC zegt
En iedereen verklaart die Jappen en Koreanen en Chinezen voor de gek maar onder tussen groeit de kennis wel veel harder dan hier en zijn ze slimmer dan ons. Ze kunnen veel meer dan wij denken en dat is niet alleen op auto gebied. Ze hebben bepaalde dingen beter onder controle dan ons.
e39turbo zegt
nissan heeft tenminste een tekentafel…
porsche weet niet eens wat dat is!
altijd de zelfde auto die 911
monk zegt
al dat gehaat op deze auto hier, je wordt er moe van.
Zeg wat je wilt over de auto, maar feit blijft zoals ook al gezegd, dat de Nissan gewoon een bizar snelle auto is voor een “schappelijke” prijs.
en dan dat gemekker over dat “practise makes perfect” bij de nissan….
Porsche heeft toch echt veel meer ervaring op de ring.
Turbo99 zegt
Haha porche weer vernederd.
lazy zegt
vergeet de concurrentie van de Porsche 911 op de Ring… Mr. Macho komt uit Amerikaanse hoek nl. de Corvette (de vorige recordhouder).
Heyhuub zegt
@lazy
De huidige recordhouder voor productiehouders is nogsteeds de Viper ACR als je dingen als Radical en Donkervoort niet meerekent.
Incognito zegt
Weet zeker dat de LF-A over een anderhalf jaar dit allemaal aan diggelen rijdt.
jdm zegt
Ook al zou de Viper/911gt2 of zelfs de r8(LOL!!!!) 5 seconden sneller zijn, de GT-R is een enorm snelle auto voor zn prijs! maar iedereen zegt nu wel, de GT-R is niet sneller dan de 911 GT2, maar de GT-R is daar toch niet de concurrent van? prijs verhouding klopt ook niet.
En smaken verschillen, embleemfappers die het niet kunnen hebben -1
alsof een poorsche mooi is, ding ziet er al jaren hetzelfde uit en nog steeds het blok aan de verkeerde kant.
sab993s zegt
Ja en nu is de Nissan de mooiste, coolste en meest begeerlijke GT van de wereld!
Lekker belangrijk dat je sneller bent op een circuit, emotie van dit ordinaire ding blijft nul.
jdm zegt
Wat bepaald voor jou dan of de GT-R emotie heeft? of zeg je dat alleen maar omdat andere mensen dat ook zeggen..
M-lover zegt
heb zo de indruk dat die ingenieurs een race-team moeten opstarten, als je ziet hoe vaak ze testen en aanpassen :D
Nu mag dat ding ongelofelijk goed rijden, ik vind hem gewoon niet mooi, en het oog wil ook wat.
lisa zegt
Nissan bouwt al sinds de 240z echte sprotauto’s. Historie en karakter is er volop. Ik weet nog toen Honda met de NRX kwam, die reed ook alle prosches en ferrari’s zoek. En de pers maar schrijven dat de auto geen ‘ emotie’ had.
Tja.Nu is het een klassieker, en zijn juist ferrari’s en porsches veiliger, stiller, killer geworden. Marketing auto’s zijn het. Mooi hoor, maar het verhaal over karakter kun je niet meer in stand houden. Nissan heeft een top auto gemaakt die een standaard 911 of 911s volledig het bos in rijd. Hij heeft meer uitstraling en karakter dan die auto’s. EN: het is nu al een legende.
sab993s zegt
@ jdm
Ik heb geen eigen mening en lul inderdaad alleen maar met de rest mee.
(je hebt duidelijk nooit in een Porsche gereden)
Al gaat een GTR nog zo snel over de ring, het is en blijft een lelijk ding!
GTRverzekering.nl zegt
Als verse eigenaar sinds enkele dagen van de 1e Europeesche GT-R op Nederlands kenteken kan ik zeggen dat ik heerlijk geniet van alle positieve en spontane reacties onderweg van jong en oud.
Uit ervaring kan ik zeggen dat het rijden in de GT-R werkelijk een sensatie is, zowel om het hoekje “Auf der Autobahn” als in het heuvelachtige bochtige Zuiden van Limburg en de Belgische Ardennen.
Original_Arnoud zegt
De GT-R is en blijft een super snelle auto. Maar ik ben geneigd het verhaal van Porsche (opgetekend in Autovisie en aangehaald door Burdy) te geloven. Ook al omdat Porsche nog nooit betrapt is op het overdrijven van de prestaties van hun eigen auto’s. Ze doen zich ook niet beter voor dan ze werkelijk zijn. Maar ze laten zich ook niet gemakkelijk overtreffen of afblaffen. En dat alles siert ze.
Peter zegt
Voor Nissan is het al schitterend dat hun “cheap ass” GT-R deze verbeten reacties ontlokt aan Porsche-fanboys en, nota bene, Porsche zelf! Betere PR konden zij zich niet wensen…
Persoonlijk vind ik de GT-R een bijzonder indrukwekkende auto die voor een fractie van de prijs een Porsche 911 Turbo verslaat en het de 911 GT2 kennelijk toch verrekt moeilijk kan maken. Mooi vind ik de Nissan niet, maar ja… het 911-“design” is nu al ZO vaak gerecycled dat het al tientallen jaren als “retro” betiteld kan worden. Dus voor het uiterlijk zou ik net zo min een 911 kopen..
ferrari zegt
ik ben ook een voorstander van een onafhankelijke partij die de rondes rijdt en die het vermogen vooraf test op een dyno. als het chassis heel goed is en de ene (porsche) doet het rondje (GT2) met 530pk en de ander (nissan) doet het rondje (GT-R) met dik 600pk en 4×4 aandrijving, dan is het net appels met peren vergelijken.
toch blijft het porsche/nissan verhaal een never ending story. ze willen allebei gelijk hebben. ik vind de prestatie van nissan gewoon heel erg goed. laat die porsche boys maar de zenuwe krijgen!
silly zegt
Jongens het is een kei van een auto die GT-R,maar wel respect voor porsche graag……want daar hoef je geen 10 tot 15 jaar op te wachten tot er weer iets knaps op straat komt.
Maar ik verheug me op de F460…….
Bugger zegt
Als Porschefanaat vind ik deze GT-R ook gewoon dik. Er is voor beide wagens wel markt lijkt mij, kwestie van smaak!
jdm zegt
Maar was het niet zo dat de poorsche 911 turbo de concurrent voor de GT-R was? hoezo begint iedereen nu opeens over de GT2 dan, omdat de GT-R de turbo verslagen heeft?
ferrenzi206 zegt
@ferrari
jij vergelijkt nu appels en peren.
De nissan GT-R is gemaakt als concurrent voor de 911 turbo.
Nu halen jullie allemaal de porsche GT2 boven?
Is het omdat de GT-R de 911 turbo op alle vlakken naar huis rijd dat jullie zo wanhopig zijn dat je nu maar de GT2 er tegenop zet ?
GET A LIFE
NISSAN PAKT PORSCHE
EINDE DISCUSSIE :-D
ferrenzi206 zegt
@ jdm
wat ik dus ook bedoel ..
C6_R zegt
Je bent aan het jagen op de tijd van de ZR1 door “boutjes extra strak te draaien” en “5” extra pk uit die motor te peuren en dan zit je er net 3 tiende onder? Kneusjes, doe het dan gelijk goed!
MCW zegt
Smaken verschillen maar Nissan heeft wel moeite gedaan voor het ontwerp van de GT-R. De 911 is alleen maar saaier en lomper geworden. De laatste mooie 911 was de 993…
En verder komen ze met afschuwelijke auto’s als de Cayenne, Boxster, Gayman en Panamera.. komop zeg.. Porsche is voor ex-VW/Audi rijders. Mensen met smaak gaan wel naar Aston Martin, Ferrari of Lamborghini..
Topless zegt
Een medewerker van Porsche vertelde in een interview in Autovisie dat ze niet twijfelen dat de gt-r de tijden ook echt heeft gereden. Ze waren namelijk zelf met een Ferrari Scuderia aan het testen op de ring (hadden ze met Ferrari geruild tegen een GT2) en de Nissan kwam hun voorbij, toen hij de eerste recordtijd reed. Ze denken alleen dat die auto niet standaard was.
Ferdinand1 zegt
@ MCW
Jij hebt duidelijk geen Porsche-ervaring. Je komt er nog wel achter, mag ik hopen.
@ Topless
Ik heb ook altijd al gezegd dat de GT’R’s die de rondjes op de Nürburgring rijden “per ongeluk” meer vermogen hebben… Het wordt tijd dat het eens bewezen gaat worden! Is dit misschien geen leuke taak voor Autoblog?? :D
RtB zegt
MCW: wat je nu zegt is natuurlijk onzin, hoop dat je dat zelf ook wel doorhebt. Porsche vergelijken met die drie merken kan gewoon niet. Met een Porsche kan je gewoon dagelijks naar je werk en is onderhoud nog redelijk te doen, naast het feit dat de gemiddelde Porsche rijder ook ECHT een potje kan sturen. Je ziet bijna geen Ferrari en Lambo’s op trackdays en circuits, en ik weet bijna zeker dat dat komt omdat de bestuurders van dat soort wagens het geen zak uitmaakt om het maximale uit hun wagen te halen. Die willen lekker patsen met hun F1 flippertjes op de boulevard.
Ary zegt
zoals ik altijd met alles zeg
oefening baart kunst!
Toms zegt
Al zou de auto op slicks staan dan nog is ie veel sneller dan mijn eigen auto met slicks. Een slechte auto wordt heus niet zo snel met een paar andere bandjes. In plaats van klagen mogen wij als autoliefhebbers gewoon blij zijn met een mooie snelle auto erbij. Porscheliefhebber of niet, van concurrentie wordt Porsche heus niet slechter!
BMWPerformance zegt
@knippieknaus
wat kun jij lullen zeg !
de R8 en de GTR de 911 voorbij ?
je kan vindn wat je wil, maar het is zowat een feit
dat de 911 nog altijd 1 van de betere auto’s is,
maar het is echt de grootste onzin van de afgelopen maanden !
laurens zegt
Met een standaart GT’R ??????????????? NOOIT VAN ZIJN LEVEN!!!!!!!!!!!!!
porsche heeft uit nieuwsgierigheid ( zeggen ze zelf ) een GT-R gekocht in de USA. en daarmee hebben ze hun testrijders, die de Nordscheife als geen ander kent, laten rijden. hij kwam tot 7.52 .
De door nissan geclaimde 7.26.70 is zo enorm veel sneller, dat de GT’R waarmee gereden zou zijn volgens de calculaties ( van Porsche ) tussen de 620 a 650 pk moet hebben gehad. ( of de rijkunsten van de porsche testrijders is het zelfde als die van marco Bakker). maar Walter Rohrl en zijn collega’s bij porsche weten echt wel wat sturen is dus daar kan het niet aan liggen. en dan nog zo’n tijdverschil hahahahaha.
het is wel vreemd dat toe porsche een 430 scuderia aan het testen was.
( ja voor de mensen onder nu die dit niet weten, porsche en ferrari ruilen nog wel eens auto’s uit aan elkaar deze hadden ze namelijk geruild
met een GT2)
toen ze dus deze aan het testen waren die sucderia met 510PK toen nog liep die Nissan er als een Raket op in.
dus conclusie JA nissan heeft waarschijnlijk echt die tijd neergezet MAAR
NEE niet met een standaard GT-R DAS gewoon onmogelijk.
bron av
BMWPerformance zegt
trouwens ik ken toevallig iemand mt een GT2, misschien kent iemand een persoon met een GTR, kopen we 2 sets de zelfde banden,
maar de wages moeten voor de rest wel standaard zijn
en laten we een ander persoon er mee over de ring gaan :D
MCW zegt
“Jij hebt duidelijk geen Porsche-ervaring. Je komt er nog wel achter, mag ik hopen.”
Ferdinant, ik kijk verder dan alleen rijeigenschappen. Die zullen vast top zijn bij de Porsches hoor maar het uiterlijk is de laatste jaren helemaal niets meer. Lomp en zwaar gedateerd. Daarbij zie je wel érg vaak donkerblauwe 911jes.. de Golf onder de sportauto’s.. jammer..
Toms zegt
Een auto moet ook eerst ingereden worden om alle pk’s vrij te krijgen. Maar of dit het verschil zal maken? Ik denk het niet.
Off-topic: Autoweek had een tijd terug een tiental auto’s op de rollenbank staan voor een vergelijk. De door BMW geleverde auto was getuned aangeleverd..
boostah zegt
ik denk dat ik langs de zijkant stond toen ze dit reden (kwamen toe aan de nurburgring woensdag (de 23ste dus) en op het ganse parkour reden er slechts 2 gtr’s, en jah die gingen veel sneller dan na 17u wanneer het parkour open was.
een van die gtr’s had wel nog camouflage op de voorbumper, 2010 model?
Ferdinand1 zegt
@ MCW
“Porsche is voor ex-VW/Audi rijders”
Dat is gewoon een hele scheve stelling! En over smaak valt niet te twisten, dus kun je ook niet zeggen dat iemand met smaak een Aston of Ferrari aanschaft.
En dat de 911 de Golf onder de sportwagens is…wat maakt dat nou uit. Je koopt een 911 omdat je er van houdt. Dan maakt het niet uit dat je nog iemand met dezelfde wagen tegen komt. En dat je zoveel 911’s ziet bewijst alleen maar dat ze gewoon kei goed zijn.
Lan_Evo zegt
@Ferdinand1
Dat je zoveel 911’s ziet, hoeft niet automatisch te betekenen dat het de beste auto’s zijn op de markt. Natuurlijk zijn ze wel heel goed, maar je ziet ze vooral zoveel omdat Yuppies en rijkere mensen/ballen gewoon denken van “hmm, een Porsche, die staat vast wel mooi op de parkeerplaats van de golfbaan”. Dat is ook generaliserend natuurlijk, maar de enige reden waarom een rationeel denkend iemand nog een 911 zou kopen is puur en alleen om de status of een jeugddroom.
On-Topic:
Wel weer grappig dat de ‘boodschappenwagen’ steeds verder uitloopt van Porsche, inclusief de reactie’s van huilende Duitsers die ongetwijfeld binnenkort nog gaan volgen. Misschien toch tijd om de motor eens naar voren te leggen of een middenmotor. Komt nog eens bij dat de ZR1 ook nog eens sneller is dan de Porsche (en de GT-R zelfs).
BananaFlip zegt
GT-R, IYOU!
Laat die platgeslagen Kever daar maar eens onder duiken!
(Niks tegen Porsche hoor, maar wel voor de GT-R ;) )
RtB zegt
Lan_Evo: Wat jij beschrijft over yuppies en rijke mensen is alleen van toepassing op Ferrari’s en Lambo’s en dergelijk grut. Als er 1 merk is waar een hoog percentage van de bestuurders WEL een potje kan sturen is het Porsche wel.
En wat moet een rationeel denkend mens dan wel voor supercar kopen? Een ‘vette is leuk maar blijft plastic-fantastic. GT-R is ook leuk, maar vooral onder 13-jarige pubertjes die liever software updaten dan de steeksleutel ter hand nemen.
Lan_Evo zegt
@RtB
Nou ja wat ik eigenlijk bedoelde met mijn rationeel denken gezeik is dat iedereen toch in principe bij een nieuw product, hier dan een auto, altijd zoekt naar de beste prijs-/kwaliteitverhouding. Dan kom je toch vandaag de dag hoe dan ook al snel bij een GT-R of een ZR1 uit. Tenzij je natuurlijk per se die status wil, maar ja dan ben je weer niet rationeel he. ;)
MCW zegt
RtB, ja laat de oude rotten maar in een 911 rijden dan dan kopen de jongeren wel een GT-R :P Niets mis mee met een imago/styling dat aantrekkelijk is voor jongeren
“En dat je zoveel 911’s ziet bewijst alleen maar dat ze gewoon kei goed zijn.”
Ja en een Scenic rijdt ook superstrak en is retebetrouwbaar, want die verkoopt heel goed…. wat een bewijs zeg!
daan zegt
Met een standaart GT’R ? NOOIT VAN ZIJN LEVEN!
porsche heeft uit nieuwsgierigheid ( zeggen ze zelf ) een GT-R gekocht in de USA. en daarmee hebben ze hun testrijders, die de Nordscheife als geen ander kent, laten rijden. hij kwam tot 7.52 .
De door nissan geclaimde 7.26.70 is zo enorm veel sneller, dat de GT’R waarmee gereden zou zijn volgens de calculaties ( van Porsche ) tussen de 620 a 650 pk moet hebben gehad. ( of de rijkunsten van de porsche testrijders is het zelfde als die van marco Bakker). maar Walter Rohrl en zijn collega’s bij porsche weten echt wel wat sturen is dus daar kan het niet aan liggen. en dan nog zo’n tijdverschil hahahahaha.
het is wel vreemd dat toe porsche een 430 scuderia aan het testen was.
( ja voor de mensen onder nu die dit niet weten, porsche en ferrari ruilen nog wel eens auto’s uit aan elkaar deze hadden ze namelijk geruild
met een GT2)
toen ze dus deze aan het testen waren die sucderia met 510PK toen nog liep die Nissan er als een Raket op in.
dus conclusie JA nissan heeft waarschijnlijk echt die tijd neergezet MAAR
NEE niet met een standaard GT-R DAS gewoon onmogelijk.
bron av
precies laurens
dit hebben ze nooit met een standaard GT- R gedaan.
-edit: voorzichtig met de leestekens…-
w0o0dy zegt
@daan en nog wat anderen…. Zet maar eens een grafiek van de GT-R op een rollerbank naast die van de Porsche GT2….. Dan zie je snel genoeg waarom de GT-R zo vreselijk snel is… sneller dan je zou verwachten als je naar het maximum vermogen kijkt.
Bij 3000 toeren heeft de GT2 160pk de GT-R ruim 220. Bij 3500 zit de GT2 op 250pk en de GT-R op ongeveer 285pk. Bij 4000 GT2 300pk, GT-R 330pk. Bij 4500 GT2 340, GT-R 350pk. Bij 5000 GT2 370pk, GT-R 375, bij 5500 GT2 390, GT-R 425, bij 6000 GT2 420pk GT-R 440. Bij 6500 GT2 430pk en de GT-R 450pk…. Oftwel bijna altijd ruim meer vermogen dan de GT2 behalve rond de 5000 toeren en helemaal boven in de toeren blijft de gt2 klimmen terwijl de Gt-R niet verder klimt……
KippieKnaus zegt
@ SimonMc Ja ik heb dat ook gelezen. Wat ze zeggen is dat toen het vochtig was de GT2 nog steeds sneller was. Dat zegt niet dat een achterwielaangedreven auto meer winst zal maken als het vochtig is ten opzichte van een vierwielaangedreven auto. Bovendien is de GT2 krachtiger en lichter dus zo gek is dit niet.
Dat de GT2 slecht te rijden is als het nat is heb ik uit deze video van autocar. Ik had geen zin om het originele bericht te zoeken. http://www.youtube.com/watch?v=8JWvsnxLvv4
Peter zegt
Ik heb hem 3 uurtjes geleden zien staan in Roermond bij het Retail Park . Mooie wagen in de zelfde kleur als op de foto .
Hij trok veel bekijks , iedereen maakte foto’s . Geweldig om te zien
Jeroen zegt
Ha, en weer wint Nissan :)
De Nissan GT-R was niet eens bedoeld tegen dit geschut van Porsche, maar toch mooi om te zien dat hij ertegen kan.
Oh, en over het “image”: De Porsche ziet er bijna altijd hetzelfde uit, en echt exclusief kun je ze ook niet meer noemen…Doe mij dan maar zo’n “Niksan”, dan heeft de Porsche maar lekker zn embleem+naloper.
w0o0dy zegt
Voor wie wil weten hoe het is om de GT-R te gebruiken in een week normaal verkeer in de UK (en of de auto saai, klinisch en emotieloos is zoals veel kritici schrijven (die de auto ook niet gereden hebben) …. Drivers Republic heeft het gedaan en hoe de ervaring was lees je hier….
http://magazines.drivers-republic.com/driversrepublic/gt-r10054/?fm=2