Want #likes.
Zo nu en dan hoor je iemand vertellen over een openbaring die ze kregen nadat ze de dood recht in de ogen keken. Zo kan iemand na een levensveranderende gebeurtenis besluiten om zijn werkleven op een lager pitje te zetten, zodat er meer aandacht is voor het gezin. Je tijd op aarde is immers gering, en moet niet onderschat worden. Dit is slechts een willekeurig voorbeeld, maar achteraf blijken de resultaten veelal positief.
Die memo heeft Deens presentator Jan Hellesøe klaarblijkelijk gemist. Na een bizar ongeluk in zijn Audi S7 gisteren, onderweg van Sønderborg naar Kopenhagen, voelt hij zich alleen maar heel erg schuldig, en dan met name over zijn inkomen en vermogen. Dit is te danken aan behulpzame omstanders die hem meermaals op het hart drukken dat hij het nog kan navertellen, omdat hij in zo’n stevige, dure auto rijdt. In een Facebook bericht pleit hij dan ook voor een prijsdaling van fatsoenlijke auto’s, zodat ook de minder welvarende mensen een grotere kans op overleven hebben in het geval van een verkeersongeluk.
Om het bericht wat extra spice te geven, gooit hij er nog wel wat schrikwekkende foto’s bij, waaronder een selfie van zijn beduusde hoofd. Er valt niet te twisten dat Jan die ochtend een forse engel op zijn schouder had rusten, maar dat er niemand naast hem is gaan zitten, is misschien wel het grootste geluk.
cloverleaf zegt
Holy Fuck!!!!!!
kruimel zegt
@cloverleaf: foto 3 !
bpc zegt
dat ie het overleefde door zijn stevige dure auto is echt bullshit ik heb een gelijkaardig maar erger ongeluk voorgehad vorig jaar in een ford puma, ongehavend uitgestapt.
Kan je gn dure stevige auto noemen he.
hartman zegt
@bpc: Hoe kwam jij zo onder een vrachtwagen geschoven dan? Die dingen zie je niet over het hoofd, lijkt mij?
bpc zegt
@hartman: ik was passagier bij een onhandige chauffeur,
was een geparkeerde trailer op de koop toe.
sindsdien niet meer zo happig om naast iemand in te stappen.
hartman zegt
@bpc: Dat begrijp ik. Die onmacht. Je ziet het aankomen maar kan niet ingrijpen.
flutterby zegt
@bpc: zo stevig is een dak inderdaad niet. Puur kwestie van geluk.
pomoek zegt
Ik heb die memo ook gemist. Maar volgens mij is hij best dankbaar voor het feit dat hij nog leeft. Als de Deense Google vertaling tenminste klopt.
dutchoutlaw zegt
Zo die heeft fucking veel mazzel zeg!
trustmeiamanengineer zegt
Goede onderrijbeveiliging op die trailer ook, daar is nog wel iets te winnen… Meneer mag ook van geluk spreken dat hij geen passagier bij zich had. Blijkbaar was z’n S7 nog niet voorzien van een noodremsysteem.
Boomer zegt
@trustmeiamanengineer: Dat was het eerste wat ik dacht, die balken zijn er juist voor om dit te verkomen toch?
Robert zegt
@airc: Die balken worden ook wel “fietsenvangers” genoemd. Tenminste, zo was dat in de tijd dat ik nog bij Nooteboom werkte (20 jaar geleden). Prima om een fietser tegen te houden, en een scooter of motorrijder lukt ook nog wel. Vandaar de naam. Maar die dingen houden géén auto op snelheid, met dik anderhalve ton aan massa tegen.
Dat heeft alles te maken met ½·m·v² en hoe lomp wil je een aanhanger bouwen.
spruitstuk zegt
@RRRobert: tegenwoordig noemen ze die balken achterop de oplegger ‘rup’ wat rear underrun protection betekent. Aan de voorkant achter de bumper (trekker) zit de ‘fup’. Zouden in staat moeten zijn om dit soort taferelen te voorkomen.
Aan de zijkant zitten inderdaad nog steeds normale fietsenvangers
vroaaar zegt
@spruitstuk: laat me raden… Aan de zijkanten zit de ‘sup’?
spruitstuk zegt
@vroaaar: Haha ja officieel wel ;) maar die worden nog steeds fietsenvangers genoemd, klinkt toch iets leuker
TimD zegt
@trustmeiamanengineer: of pech dat zijn vrouw niet mee was ?
Sir_Vmax zegt
@trustmeiamanengineer: misschien heeft hij juist zn werk gedaan. Misschien had zonder dat ding hij juist verder onder de trailer geschoven… Juist door het vervormen heeft het de energie geabsorbeert.
lincoln zegt
Top ..
Gewoon tijdens een ongeluk kutte met zijn iPhone ..
mashell zegt
@lincoln: Hij maakt selfies, ook facebook genoemd in het artikel, achterop een vrachtwagen. De aanwijzingen gaan wel in die richting. En hij heeft nog rood haar ook!
lincoln zegt
@mashell:
En Zielloze facebooker ..
Dan is de oorzaak van dit ongeluk zonder enige twijfel Trump ..
mashell zegt
@lincoln: onderschat de Rabobank niet!
w0o0dy zegt
@lincoln: ja maar de iPhone beleeft gewoon werken!! Topproduct.
lincoln zegt
@w0o0dy:
Zonder bescherming van zijn iPhone had zijn hoofd eraf gelegen ..
fanboy zegt
Als het zo’n fatsoenlijke auto was, waarom stond hij dan niet op tijd stil? Zelfs goedkopere auto’s hebben tegenwoordig zo’n radar om zelf te remmen.
Maar misschien dat de radar niet zo relevant is als je gewoon veel te hard hebt gereden. De onderrij beveiliging van de vrachtwagen is ook helemaal weg gedrukt.
Hij had ook gewoon een veilige Renault kunnen kopen:
https://www.autoblog.nl/nieuws/iemand-stapte-levend-uit-deze-auto-maar-wat-is-het-92116
slickrick zegt
@fanboy: Misschien gewoon te hard gereden, als je op de autobahn +200km/h knalt en verkeer voor je staat stil…..dan is 1 seconde eerder / later reageren …..life or dead.
Kortom, snelheid en onoplettendheid
desjonnies zegt
@slickrick:
In Denemarken te hard rijden?
Daar kom je stantepede voor het vuurpeloton!
Dit lijkt eerder op een gevalletje søfkøtten met de i-phœne
FieRo zegt
Behoorlijke mazzel. Was die vrachtwagen van de Deen?
-Waarschijnlijk niet.
Ok ik dacht al…
-Schizofreen.
Jep.
tenaci zegt
Fucking Hell! Z’n hele kapsel verruïneerd!
dare2think zegt
Die telefoon had ie vast al in zn hand vóór het ongeluk. Maar dat maakt niet uit, zo kon hij mooi meteen de ravage vastleggen waar hij uitklom.
bmwfreak038 zegt
@dare2think: aandachtsgeil tot in de meest extreme vorm.
bakingmynextbenz zegt
Onbegrijpelijk, ikzelf zou het eerder doodzwijgen.. maar zo zijn er meer, ik had vroegah een klasgenoot die een soort van trots een foto van zijn gecrashte eerste auto als profielfoto op Hyves had gezet. Zijn rijinstructeur had er heel droog onder gereageerd dat hij kon bellen voor wat opfris-lessen… ??
marinepower zegt
Ha, vijfendertig jaar geleden reed Roger Moore al met een Renault 11 onder een trailer door. Heel die dure 11 dakloos. Was toen ook al een dikke wagen.
730ld zegt
Sorry ik was aan het appen
v6ti zegt
Typisch iets voor een audi rijder. Trots op falende remmen in zijn AU-di
dijan zegt
@v6ti: We worden een beetje moe van die Audihaters.
posthumus zegt
Je zit dermate klem in je auto, maar je kan toch een selfie maken met je smartphone. Is het vreemd dat ik er dan van uit ga dat de reden waarom deze Audi-Deen überhaupt onder de vrachtwagen is geschoven ook smartphone-gerelateerd is?
ikschrijfookoverautos zegt
@posthumus: als ik zie hoeveel mensen tijdens het rijden meer aandacht hebben voor hun telefoon dan voor de weg, denk ik dat je ong. 90% van de ongelukken kunt relateren aan smartphones. *kuch* ruim gokje *kuch*
densk zegt
Had dan gewoon meteen een cabrio gekocht. Wel een primeur dit zo’n stalen vouwdak.
dakarbemo zegt
Akelig tafereel, alles om dit heerschap heen qua auto is weg/krom/kaputt. Misschien stapt ie nu wel over op iets wat je niet onder een trailer gepropt krijgt. Een dikke q7 of Bentayga ofzo :P
monsieurleloure zegt
1 lelijke auto minder op de wereld, dat dan weer wel.
danmar zegt
Ik snap op zich zijn reactie wel dat nieuwe, veilige auto’s goedkoper moeten zijn. Denk je dat Nederland duur is, daar doet Denemarken gewoon een schep bovenop. Bijv. een reguliere lease-editie Volvo V40 kost daar zomaar 70.000 euro.
grandmasterb zegt
Weer zo’n typische audi-bumperklever. Ik hoop dat die zijn lesje geleerd heeft: voortaan meer afstand houden.