
510 pk’s en 700 bizarre Newtonmeters in het zilverkleurige jasje van een D-segment-stationbak, Mercedes doet het gewoon. Can we get a ‘hell yeah’?
Wie graag van alles veel heeft, en op zoek is naar een snelle station van dit formaat, die zit bij Mercedes goed. De C63 AMG geeft je 476 pk en 650 Nm, ga je voor de S-uitvoering, dan kom je tot eerdergenoemde specs. Een echt lichtgewicht is de auto met een DIN-gewicht van 1.725 kg overigens niet, maar aan de andere kant: wie gaat er nou het circuit op met zijn stationwagen?
Dynamische motorsteunen
Al het vermogen van de nieuwe 4.0 liter biturbo V8 gaat naar de achterwielen, wat ons doet vermoeden dat ook deze C zijn kont weer lekker kan laten draaien. Klanten die voor de C63 S opteren krijgen met ‘Race’ een extra standje in de versnellingsbak, dat de gewone C63 niet heeft. Bovendien zijn dynamische motorsteunen standaard in de S, deze verstijven bij hard rijden (voor minder bewegende massa) en versoepelen juist bij rustig rijden (voor minder stuiterig weggedrag).
De wielen met hun gevorkte spaken had ik er zelf niet bijgekozen, maar gelukkig is lichtmetaal vrij makkelijk te vervangen. Wat voor setje velgen zou jij er onder zetten?
HELL YEAH!!
Nu goede foto’s van de sedan!
Dik! Oh, een setje OEM velgen maar dan in dit formaat.
Niks mis met deze velgen.
Schitterende wagen zeg!
Ik vind het soort wielen wel mooi passen, alleen mochten ze achter een knap stukje concaver zijn… Dan maar een setje Vossen VVS-CV2 in zilver graag ;)
Wat een pracht bak! Watnou 6 cilinders gewoon 8 zoals het hoort!
Mooie bak maar die chroomstrip op de achterklep mogen ze weg laten
@rennsport6: mee eens
Schitterende auto. Perfect dashboard. Over dat scherm zal wel weer geklaagd worden maar in de praktijk werkt het! (en de rest zal wel volgen)
Die is mooi opgedroogd! Ik zeg t nooit hier; maar zet maar voor de deur!
Even sparen……..
Zo hé, dat ziet er lekker uit!
Schitterend!
Mooi, aardig aangekleed met opties ook. Benieuwd naar de prijs daarvan :-)
Maar goed, genoeg geluld. Leuke warming up, maar kom nu maar door met die porno foto’s van de AMG GT!
Hell no.
Heb de C-estate altijd al een pak mooier gevonden dan de sedan, bij deze generatie is het ‘schoonheidsgat’ alleen maar groter geworden
Erg lekkere kont
Zou er weer een coupe komen?
Waarom zit het AMG-logo links en C63 rechts?
@Regenpijp: really?
Erg mooie auto hoor. Mercedes is de laatste tijd goed bezig, zowel qua exterieur als qua interieur is het een grote stap vooruit ten opzichte van de eerdere modellen.
Vindt deze nog wel best oke, maar de achterkant van de gewone c63 is echt lelijk!
Meestal tegen het einde van de generatie’s levensduur word dit de mooiste variant, zie C55/63 E55/63.. Dit maal waarschijnlijk geen uitzondering.. Wel bruut hoor dat zeker, hoop dat er veel (50/50) C63’s stations worden! En natuurlijk uitkijken naar de coup