Misschien wel een beetje té warm.
Vandaag werd de achtste Junkyardrace gereden. De welbekende en opgekalefaterde 156 Sportwagon van Team Autoblog werd voor deze editie aangekleed in een Hot Wheels-racepak. Want dat is waar we (bijna) allemaal wel mee grootgebracht zijn, de kleine speelgoedauto’s van Mattel. Omdat het merk al sinds 1968 een fenomeen is, heeft iedere generatie sindsdien wel een kenmerkend autootje van Hot Wheels. Vele ‘echte’ merken sloegen de handen inelkaar met Mattel om opvallende creaties neer te zetten.
Zo ook Supreme. Onder de wat meer jeugdige mensen is Supreme het ultieme kledingmerk. Ook zij werkten samen met Hot Wheels vanwege marketingredenen. Omdat kennelijk alles met het kenmerkende rood-witte Supreme-logo heilig is, zat men daar op te wachten. Tel erbij op dat het gaat om een dubbelset, een oude truck met een BMW M3 E30 uit 1992 achterin. Beide uitgedost in de Supreme-kleuren, dus hebb0n. Dat laatste dachten iets té veel mensen. De set is vers onthuld en binnen enkele minuten(!) was hij ook alweer van de site afgehaald. Uitverkocht, omdat de set al even gelimiteerd is als de kleding van Supreme.
Zoals alles van Supreme was de E30-set ook nogal overpriced, hij kostte namelijk 30 dollar. Door de gewildheid en de snelle uitverkoop is dat een schijntje, want de eBay-klanten mogen nu al een stuk meer neertellen voor de set. 60 euro voor een Hot Wheels auto, dat klinkt al als veel toch? Verdubbel dat eens en tel er dan nog 100 euro bij op. Ja, ze gaan nu over eBay voor 215 dollar. Of om in Supreme-termen te blijven: één T-shirt. En wij maar denken dat de wereld van echte waardevolle auto’s lucratieve business is.
Mocht je nou denken dat alleen krankzinnigen zo veel geld uitgeven aan modelauto’s, dan verwijzen we u even naar eerdere stukken over modellen van Amalgam. Om nog maar eens te bewijzen dat mensen kennelijk nogal warm lopen van speelgoed- en modelauto’s.
carsbyharmen zegt
Bizar veel geld maar zeker wel een goede investering. En meneer Supreme zal het niet uitmaken, die is al binnen
bsxc2 zegt
HotWheels, maak voor de Autobloggers a.u.b. ook een Alfa 159-variant.
Dutchdriftking zegt
@bsxc2: Een 159 is altijd een goed idee.
tazmania zegt
Supreme. Nooit gehoord van dit merk, laat staan deze livery.
Robert zegt
@tazmania: ditto hier.
Iemand die 215 euro uitgeeft aan een t shirt is sowieso niet goed wijs, trouwens. Maar dat geheel terzijde.
heer zegt
Zo, ik heb wat gemist? Had er best wel 30 dollar willen betalen.
ghost zegt
Suprême, altijd overpriced als een malle en eigenlijk ook niet bijzonder. Niks voor mij.
VeniVidiVici zegt
Over overpricede modelauto’s gesproken… wat te denken van de Max Verstappen F1 modelauto’s in de shop, pfff…
vonklausenburg zegt
Wat fijn @720s dat je me direct het gevoel geeft een uitstervende dino te zijn. Nog nooit van Supreme gehoord, dat houd ik graag zo.
Loek zegt
@vonklausenburg: zelfs al ben ik een foetus vergeleken bij jou, ik kende het ook alleen maar vaag, voornamelijk van mensen die alles beplakken met Supreme-logo’s net zoals Louis Vuurton enzo. Heb ff de site gegoogeld en dan kom je op T-shirts en truien, die gewoon alleen het Supreme logo erop gedrukt hebben, voor 250 of nog meer euro. Bizar.
emping zegt
Had jaren terug al Supreme spul toen het nog niet zo gehyped was. Nu is het niet meer zo interesant.
theblazerunner zegt
@emping: cool man.
vespinie zegt
Als je enigszins interesse hebt in hoe marketing en hypes werken leuk om in te duiken de wereld van Supreme. Hebben ooit Supreme bakstenen op de markt gebracht ( ja serieus) waar de fan’s serieus veel geld voor neerleggen. Heb ooit mensen 300 euro zien betalen voor een sticker van dit merkwelke je bij je meestal lelijke t shirt of iets krijgt mee gezonden.
gregorius zegt
@vespinie: op het moment ‘jouw’ merk een baksteen uitbrengt, dan moet er toch ergens een lichtje gaan branden dat zelfs de makers geeneens meer verhullen dat ze hun klanten willen naaien.
racerx zegt
Supreme… dat associeer ik vooral met een cateraar die waar ook ter wereld kan voorzien in voedsel (hun parmesan chicken was toch wel een hoogtepuntje in de Afrikaanse Sahel). Dat hele kledingmerk heb ik nog nooit van gehoord, debiele naam ook.
stationcar zegt
Nooit van gehoord dat kledingfabriekje, maar bizar dat mensen zoveel geld neerleggen voor een Hotwheels setje.
baklava zegt
Supreme. Het ultieme tokkie, mocro, noveau riche merk.
vaakbenjetebang zegt
Überhaupt, kleding kopen om het merk. Hoe treurig wil je het hebben?
stationcar zegt
@vaakbenjetebang:
Voor mij geldt: als het lekker zit, en ik niet voor aap loop is het goed ?
vaakbenjetebang zegt
@stationcar: Voor mij geldt dat het praktisch en duurzaam moet zijn. Hoe het er uit ziet boeit me hoegenaamd niets.
mopar zegt
Heb het niet zo op hun kleding maar als 90’s baby kan ik hun collabs met Nike en met name de Jordans wel heel erg waarderen.
Jammer genoeg begin ook ik nu de leeftijd te bereiken waarop je als “ouwe” behoorlijk voor aap begint te lopen in je hippe sneakers :/
caspart zegt
Laat de kidshet maar niet zien..
teslamodelx zegt
Uitverkocht in 7,2 seconde om precies de zijn.