Althans, dat denken wij. De Volkswagen ID. 2all ziet er namelijk niet zo uit dat iemand er aanstoot aan zou kunnen nemen.
Niet vaak roepen wij ‘LAAT MAAR KOMEN’ als we een nieuwe Volkswagen zien. En al helemaal niet als het een elektrische is. Is gewoon zo, onze kleine vriendjes achter de rits worden er niet meteen groter van, zullen we maar zeggen.
Maar met de nieuwe ID. 2all hebben we dat eigenlijk wel. Niet dat we als een stel hitsige bonobo’s op de borst staan te rammen, maar wel dat we denken ‘laat maar komen’. Het is namelijk een leuk ding.
Een elektrische Golf in Polo-formaat, met de binnenruimte van een Skoda Octavia, zo zou je hem kunnen noemen. En voor Polo-geld ook, want de Volkswagen ID. 2all wordt ongeveer zo duur als een Polo, zeggen ze.
We hadden natuurlijk al persplaatjes -en een hele lap tekst over de specs enzo- maar nu konden we hem met eigen ogen zien op de IAA. Daar stond de ID. 2all namelijk te shinen.
We zijn heel benieuwd wat jij ervan vindt. Zou je deze wel aanschaffen/leasen, of spaar je liever even door voor de ID. Buzz? Of vind je het helemaal niks en word je nog liever aangevallen door een horde klimaatplakkers dan dat je überhaupt in een elektrische auto gaat rijden?
Johanneke zegt
Laat. Maar. Komen.
Dit wordt onze 2e auto. Denk ik, even zien wat de concurrentie nog gaat doen. Maar dit is gewoon dikke prima, en als ie daadwerkelijk slim verpakt is zodat mijn kinderen achterin kunnen zitten, ook als ze gaan puberen. Helemaal prima.
detroitv8 zegt
Vooral je ogen op de concurrentie openhouden. Als ik zie wat voor meuk de VW Group uitpoept, hou ik mijn hard vast voor de toekomst. De techniek gaat alleen maar complexer worden, en juist die techniek hebben ze nou niet voor elkaar. Storing na storing.
mashell zegt
Natuurlijk wordt ik betaald door de Volkswagen group en ben dus niet helemaal neutraal. Maar waar heb je het over? Bij ons is de indruk dat de MEB wagens behoorlijk stabiel zijn.
pier zegt
word ik.
lekkerlinksrijden zegt
Volgens mij spel je PSA verkeerd
pier zegt
Hard?
dare2think zegt
De naam zegt het al: ID. 2all . Voor iedereen ;)
Het design is niet speciaal en niet te saai, dus het zal aanslaan bij een hoop mensen. De doorlopende achterlampen en weggewerkte deurgreep van de achterdeuren zijn items die hem stijl geven. Ik sluit me aan bij een vorige commenter: het zal er een stuk minder hip uitzien op 16 inch in vuilniszakkengrijs, wat de daadwerkelijke versie is die jij en ik ons zullen gaan veroorloven.
Laat alle gebakjes die nu inspiratieloos fossiele brandstoffen omzetten naar CO2 maar vervangen worden door deze, dan blijft er meer over voor auto’s die wel opleven van brandstof. Geluid is één van de pijlers van autoliefhebberij, zonder geluid is er geen basis meer.
Aon zegt
Tja, het is toch een Volkswagentje. DE pas uitgekome ID gti mag er ook wel zijn. Al met al een allemansvriend aan het worden. Please dont get me wrong, het is toch een dingetje he, toch wel je van het. Volkswagens, jongens, een en al ellende, is ongeveer wel de hotspot. Maar ach, het rijdt wel heerlijk. Tuurlijk rijdt het heerlijk HET IS EEN VOLKSWAGEN.
lekkerlinksrijden zegt
De eerste goed sturende VW behalve een GTI moet ik nog tegenkomen. Veel te soft
towi1989 zegt
Ik werd destijds al warm van de E-up, maar wat een hoop armoede op wielen bleek dat te zijn. Ik hoop dat deze de verwachtingen wel waar kan maken.
wimof zegt
Denk je dat een Dacia Spring een betere optie zou zijn?
Volgens Alexander Bloch alvast niet.
Hoflander zegt
Serieus? Die reacties…. blijkbaar heeft autoblog haar echte autoliefhebbers verloren. Laten we de website omdopen tot autoweek-online. Of anwb-auto-kiezer.nl ofzo.
Dit is wel zooooo saai en burgerlijk. Bah!
Johanneke zegt
Aha lekker janken. Dit is autoblog. Gaat om auto’s. Ik ga ook los op de 1e gen Ford Focus, omdat het zo’n geweldig goede wagen was in het C segment. Het is juist zeer small minded als je enkel van een audi r8 oid staat te hijgen. Auto’s zijn meer dan enkele performance wagens.
mashell zegt
Precies. De Focus 1 is een hoogtepunt in de ontwikkeling van de auto industrie. Een 911 GT3 is dat niet want gewoon de zoveelste dikke 911. Eigenlijk zijn al die onbetaalbare sportwagens zo irrelevant dat ze oninteressant zijn.
towi1989 zegt
Ik heb me inmiddels neergelegd bij het feit dat ik nooit van m’n leven geld ga hebben om in de dikste auto’s rond te rijden. Al helemaal niet in een auto-vijandig land als NL. Zelfs de autoliefhebbers moeten een jan-modaal km vreter hebben. Daarnaast disassocieer ik me tegenwoordig liever van het amg line crackle tune volk.
Dutchdriftking zegt
Ach, een unieke Alfa vind ik leuker dan een Ferrari.
Robert zegt
Zo @780bertone, jij dacht, ik ga na negen maanden weer eens m’n account afstoffen om eens lekker azijn te promoten als dorstlesser? Held!
On topic: dit ziet er serieus leuk uit, want ‘geen SUV’. Wie weet weer een ‘echte Volkswagen’.
Hoflander zegt
Hou het maar bij ‘on topic’. En voor de dorst een Buckler?
Roskampies zegt
Blij dat de electro karren er “normaal” gaan uitzien. Pff al dat extreme futuristische omdat het een EV is…. Dit is een keurige auto. Eigenlijk is in dit segment een ev beter dan een 3 cylinder roffel 1.0 of 0.9 met nep
Knalletjes en plofkes tuned to the max, toch?
mashell zegt
Wat is futuristisch? De ID.3 en ID.4 zijn nou niet echt futuristisch vormgegeven, eerder hedendaags.
AudiRS zegt
“Voor Polo geld”. En die zijn tegenwoordig al erg duur.
Daarnaast vraag ik me af of dit ook echt voor Polo geld gebeurd.
Denk dat ze tussen de 30k en de 38k uitkomen voor een leuk aangeklede.
Een sloot geld.
bassrt zegt
Ik vind de auto er leuk uit zien, dus ik ben benieuwd naar de prijzen straks wanneer die echt te bestellen is.
MarcoM zegt
Tja, gezin met 3 kids een weekendje weg? Waar laten we onze spullen… No thanks, gaat hem niet worden.
RutgerK zegt
De traditionele merken moeten nog een beetje leren dat de markt aneller is dan 10 jaar geleden. Deze auto moet nu bestelbaar zijn en te rijden begin 2024. Volgend jaar zijn er weer zoveel nieuwe modellen. Beschikbaar 2025 is gewoon te laat.vsnaf het pint van dit bujna productierijpe model.
shicomm zegt
Een polo gti kost bijna 42k tegenwoordig dus ja…
Haast maken met die seagull BYD…