De Amerikanen mengen zich steeds meer in de voorheen typisch Europese pk-wedloop. Zo was er onlangs nieuws over een Ford Shelby met 500+ pk, en natuurlijk nog de aankomende Corvette die de Europese supercars angst gaat aanjagen met een vermogen dat richting de 700 pk gaat. Vandaag komt het bericht naar buiten dat de nieuwste Cadillac CTS-V, die voor 2009 in de planning staat, een afgeleide van hetzelfde LS7-blok gaat krijgen. Er wordt gesproken over een vermogen van 600 pk uit het 7.0 liter grote supercharged V8-blok!
Met deze uitspraak moet Cadillac de aandacht van de Duitse concurrentie in ieder geval wel naar zich toe getrokken hebben. Hoewel pk’s per slot van rekening ook niet zaligmakend zijn is het wel een forse vermogenssprong, van de 6.0 liter atmosferische V8 met 400 pk in de huidige CTS-V naar een blok dat 50% meer vermogen levert in de volgende generatie. Bob Lutz, de altijd enthousiaste GM-topman heeft er in ieder geval alle vertrouwen in. Hij beweerde dat “the CTSV will suck the doors off the competition if the new M5 isn’t significantly better.” (via Motor Trend)
roadronner zegt
Waarom krijg ik met dit soort berichten altijd weer het idee dat het gaat om veel gescheer, weinig wol?
Of, zoals Jeremy Clarkson in zijn film zegt over amerikaanse autos: “They’re cheap because they’re made from melted-down Action-men… and what’s the point of going quickly, when at the first bend you’re going to understeer into a tree”
Fruitcake zegt
@roadronner
Nou, hij vond de Vette Z06 volgens mij wel goed dus ze beginnen het al te leren ;)
Julian zegt
@roadronner
misschien moet je nog eens geconfronteerd worden met de heren cijferneukers… natuurlijk is deze auto technisch inferieur tov een bmw, maar de meeste mensen gaan toch voor de looks en het normale uiterlijk van een beest..
daarnaast snap ik de titel niet helemaal, m3/rs4 is een compleet andere klasse als een CTS-V, zelfs de ceo heeft het over m5 concurrentie..
Solstice zegt
Zolang Cadillac het moet doen met de spullen die ze op de plank hebben liggen (GM en ontwikkelingsbudgetten….) hebben BMW en overige Europese fabrikanten (behalve wellicht AMG) volgens mij weinig te vrezen.
timferrari zegt
@ Julian, Qua prijs zal het een concurrent zijn van de m3/rs4
PieterA zegt
Ik wou het net zeggen, dit auto’s zal concurentie aandoen vooral aan AMG’s. AMG’s zijn niet meer exclusief, ze maken van elke auto tegenwoordig een zo’n model terwijl die zelfs alles behalve sportief zijn. Er zijn veelal AMG versies nog voor het model daadwerkelijk gelanceerd wordt. Nee, AMG’s worden vooral gekocht door pooiers, veehandelaars en ander tuig zonder smaak. Kijk naar BMW, slechts een beperkt aantal modellen wordt voorzien van M-badge, ook Audi heeft alles behalve veel RS modellen.
smoke zegt
@Julian
Qua prijs en huidig vermogen zou ik de CTS-V naast de m3/rs4 zetten. De volgende generatie schuift dan wellicht wat door richting M5 maar er zal qua prijs en interieur wel een aardig gat vallen.
Fej zegt
@ PieterA
Gelukkig dat je goede argumenten gebruikt, anders zouden mensen wel eens kunnen denken dat je iets tegen AMG hebt!
Robin zegt
hahahaha
“the CTSV will suck the doors off the competition if the new M5 isn’t significantly better.”
Yeah right,… al heeft de m5 100 pk minder dan is het nog een betere auto volgens mij, het is meer dan vermogen alleen. Daarnaast is 600pk uit een 7 liter gewoon een blijk van weinig technische ontwikkeling als je het mij vraagt. Liever een sterke 4 liter…
firefly zegt
Ik geloof nooit dat het chassis en onderstel van die CTS kan tippen aan een van de Europese supersedans. PK’s hebben is 1, ze kunnen gebruiken is 2.
robin zegt
600 pk`s totdat er een bocht aan komt want of hij gaat 30 keer overdekop of hij gaat met 30 door de bocht heen……
kijk maar naar de filmpje met de gallardo en de viper op het rechte stuk is ie snel maar in de bochten:S:S:S
Alex zegt
hou allemaal eens op met naar Jeremy Clarkson te luisteren. Die vent weet geen zak van auto’s. Als het niet Brits of Duits is, is het niet goed. Hij is zo partijdig als het maar kan en daar luisteren jullie naar.
Enne, ik zou niet weten waarom een Cadillac technisch inferieur is. Feit is wel dat de Caddy comfortabeler is.
RemcoZ zegt
@ PieterA
Zeker nog nooit gereden in een AMG? Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar houd je vooroordelen lekker voor je…
On-topic: Ik vind het wel dapper van Caddilac dat ze het blijven proberen, ben benieuwd of deze daadwerkelijk de concurrentie aan kan met M5/RS6/E63 AMG.
RScosworth zegt
@ Pieter A
ik ben het met je eens dat BMW M een stuk sportiever is dan AMG, maar voor pooiers en veehouders? ja ok de afgeschreven misschien maar dat is bij BMW niet veel minder. Daarnaast vind ik de nieuwe M5 er maar kinderachtig uitzien met zn kitscherige bumpers. In mijn ogen is AMG meer comfort power gecombineerd met de enorme luxe, met name de designo’s, en een M model een meer toegankelijke sportwagen
OT: qua uiterlijke en afwerking halen ze het natuurlijk nooit bij de europese supercars maar de kapitalisten hebben met o.a. de viper en corvette al eens bewezen ook een goede wegligging te kunnen creëren. hoewel ik dat bij cadillac nog moet zien.
Baronnetje zegt
@Alex, Japanse bakken vind ‘ie anders ook wel tof.
Al gaat ‘ie als een strijkplank de bocht door en krijgt ‘ie 1000pk, het is voor mij net zo interresant als een Tupperware-party, waarvan Amerikaanse fabrikanten toevallig grote afnemers zijn ;)
robin zegt
@ Alex
een auto met 600 PK hoeft niet confortabel te zijn kijk nou naar en ferrari enzo die is ook goed snel confort ja koop dan een franse auto of als je lekker wild rijden een BMW ofso
ueberPKW zegt
Bob Lutz sucks, weer zo’n ongelooflijk confident Amerikaanse attitude… Ik rijd 1000000 keer liever een Europeaan dan een Amerikaan en daar wil ik vet voor betalen. 600 pk uit een 7 literblok met supercharger? BMW en Audi halen bij wijze van spreken nog meer uit een puntenslijper! Ik houd niet van Amerikaanse auto’s.
RijNouNsDoor! zegt
Quote: “the CTSV will suck the doors off the competition if the new M5 isn’t significantly better.”
Moet zijn: “The CTSV will suck.”
Amen
RubenBaeten zegt
Als we dan toch naar Top Gear luisteren: Clarkson noemde de vorige CTS-V “fun, balanced, and very well equipped” en liet zien dat hij in de bochten een S4 voor kan blijven. En alle 16-jarigen hier die denken iets van weggedrag af te weten, give me a break. Je hebt geen M5 gereden, je hebt al helemaal geen CTS-V gereden, dus waar heb je het over?
De laatste Amerikaanse pk-wedloop is alweer 40 jaar geleden, maar ze komen weer lekker op stoom. Als GM het voor elkaar krijgt om de volgende CTS-V niet bijzonder veel duurder te maken maar wel 600 pk mee te geven, dan hebben ze een nieuwe mijlpaal gezet. De Vette Z06 spant nu al de kroon met 505 pk voor 120.000 euro.
DRU zegt
Wanneer ben je nou een M3/RS4 killer of zoals hier altijd wordt geschreven; een Veyron killer?
Is het als je de PK’s overschrijdt? Of wanneer de handling beter is? Of als je meer verkoopt? Of, in case of the Veyron, dat je dan een betere auto bent dan de beste auto ter wereld. Is het meer pk’s, meer comfort, nog betere DSG, betere afwerking (kan haast niet), meer carbon fibre, nog makkelijker door de stad kunnen rijden, cabriodak zonder verlies van stijfheid en zonder extra gewicht toe te voegen, van nul naar honderd in wat, onder de 2,5 seconden, harder dan 407km/h without blinking an eye? Of is het de prijs/kwaliteit verhouding? Nee, ik weet! Het is hoe snel de Stig de wagen een rondje op het Top Gear circuit kan laten rijden. Nee? Wat dan? Vormgeving? Ik wil het weten.
Ik vraag me af of je echt een M3 of een RS4 kan killen. Deze twee hadden elkaar dus moeten killen, maar ze bestaan nog steeds naast elkaar. Mensen hebben gewoon een eigen voorkeur, niets is zo persoonlijk als een automerk. Net als Apple en Microsoft hoeft het succes van de één de ander nog niet te killen.
Maar goed, het zou kunnen dat je de competitie zo verplettert dat er niets meer over blijft. (Google, Adobe – steeds toch die @#$ software!) Maar kom op zeg! Een Cadillac CTS-V kan toch echt niet binnen 1 release een M3 killer zijn. Alleen het imago en de acceptatie van Cadillac in NL is al een teken dat we dat met z’n allen niet zo gaan zien.
Ik zeg dus nee. De CTS-V wordt geen killer van welke andere auto dan ook.
Dus.
RScosworth zegt
@ueberPKW
punt is niet dat het motorblok niet efficiënt is, het gaat erom dat dit blok over pakweg 25 jaar nog steeds vrolijk doortuft en een audi of bmw blok met evenveel vermogen dan in een of ander museum staat met een enorme reeks peperdure onderhoudsbeurten achter de rug.
dat neemt nog niet weg dat het leuk is om in europa met zo’n 7.0 rond te grommen aangezien de benzineprijzen hier;)
Robin zegt
@robin
Gebruik jij gewoon dezelfde naam als ik, op de hoofdletter na dan ;-)
SugarFree zegt
@ Ruben Baeten
Mooi geschreven, goede argumentatie. Ontbreekt het nogal eens aan.
De vooroordelen worden natuurlijk weer direct van de plank gehaald, als het om ‘Amerika’ gaat, en al die vooroordelen worden naadloos ingepast in de argumentatie.
Maar goed…. :)
Inderdaad heeft Jeremy zijn lof geuit over de CTS-V en ook over de Z06. En daarbij is er geen sprake van partijdigheid, want Amerikaans en dus niet Brits.
Enneh, waarom moeten we het altijd hebben over ‘killers’? Het gaat niet alleen om het vermogen, de pk’s, de topsnelheid, de afwerking van de knopjes en zeker ook niet om de snelste rondetijd op een circuit. De meerderheid van M5 en AMG-eigenaren rijdt nooit op een circuit. M3-eigenaren wellicht meer, maar ook daarmee gaan verreweg de meeste kilometers over openbaar asfalt.
Waarmee ik wil zeggen dat een auto (meestentijds) wordt aangeschaft om de looks, de uitstraling, de emotie, het imago, en uiteraard ook (zeker in het geval van snelle sedans) om de snelheid. Een CTS-V koop je vanwege de looks (want heel anders dan de cliche Beamers en Benzen) én zeker ook voor de snelheid, want je hoeft je niet te schamen met die auto.
En als je dan tóch eens de Nordschleife rondt in je CTS-V, tegen je vrinden in een M5, een M3 en een E-AMG, en je kúnt een behoorlijk potje sturen, dan zou je het nog wel eens kunnen winnen ook. Want M5/AMG-eigenaren zijn lang niet altijd goede rijders (waarmee het gaat over imago en het soort koper, in mijn ogen dan…).
Aston Martin Rapide zegt
@ DRU
Volkomen mee eens. Ik denk dat het gewoon bangmakerij is.
aston v8 zegt
@aston martin rapide ben ik ook mee eens
robin zegt
@ R obin
verschil moet er wezen:P:P
GOD zegt
amerikanen snappen niet dat het niet alleen om specs gaat
joep zegt
Wat een blabla grootspraak weer van Bob Lutz, zorg nou eerst maar eens dat GM weer een beetje goedlopend bedrijf word voor je breedsprakerige krachttermen gaat bezigen die je misschine/aarschijnlijk niet waar kunt maken…
Robin zegt
@robin
Haha klopt, maar goed wij staan al op een redelijk hoog niveau met deze naam natuurlijk.
On-topic.
Ik snap niet dat amerikanen zo aan hun grote motoren blijven hangen…. zullen ze wel uit traditie doen, zelfde als met die bladveren van ze. Wie koopt er in europa nu een 7 liter….??? (mits je vracht rond rijdt heel de dag of opgewonden raakt van Scania) Verwacht niet dat zoiets goed gaat verkopen in ons land.
DAT zegt
“the CTSV will suck the doors off the competition ……”
Zoiets oridinairs zal een CEO van BMW nooit zeggen.
Fej zegt
@ DAT
een CEO van BMW zou zeggen: “ze M fünf will zuck ze doors off ze competizion”
SugarFree zegt
@ Joep en nog een paar anderen
– Afgunst richting Cadillac?
– Bang dat er (heel misschien) een nieuwe ster aan het firmament komt?
– Huiverig om een bestaande mening ooit eens (iets) bij te stellen?
Ricavant-1.8T zegt
blijft een arrogant volkje die amerikanen :S
om je te kunnen meten met een RS4 of M3 moet je wel heel wat in petto hebben… en de amerikaantjes kenennde zal dat wederom weerrrr niet lukken!!
ze zullen wel gelachen hebben daar in duitsland op dit nieuws :P
joep zegt
@sugarfree, nee hoor absoluut niet. Wat mij betreft gaan cadillac en de rest van gm weer goed draaien hoor. Ik ben ook alles behalve een M, RS en AMG fetisjist. Sterker nog ik juist altijd meer van de uitdagers dan van de gevestigde orde.
Waar ik me aan stoor is dat ik Bob z’n uitspraak nogal vind getuigen van misplaatste arrogantie. Hij denk auto’s/ merken die in de top van hun klasse opereren zo maar even op zij te kunnen zetten (ten minste dat beeld schets hij met die, zoals fej zou zeggen, ordinaire uitspraak) terwijl het bedrijf dat hij leid , als je sommige berichten mag geloven, niet zo ver van de afgrond staat.
Kortom, of ik was heel onduidelijk of jij hebt niet goed gelzen, maar iig je hebt de plank volledig misgeslagen wbt het punt dat ik wou maken.
64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt
Jasses, wat zijn die Amerikaanse bakken lelijk. Raw power dat is wel aan Amerikanen besteed.Styling en afwerking niet.
Dus als ze roepen dat het een killer wordt, dan moeten ze ook het afwerkingsniveau van de Europeanen evenaren. Als je de foto ziet en dat dat representatief moet zijn voor Amerikaanse auto’s, dan weet je zeker dat je voor een BMW gaat kiezen (als dat het enig alternatief zou zijn).
SugarFree zegt
@ Joep
Ach, misschien heb ik niet goed gelezen.
Maar jouw opmerking over ‘breedsprakige krachttermen’ kan ik nergens op baseren als ik lees wat Lutz gezegd zou hebben. Lutz gelooft in z’n product en wat is daar mis mee? En Lutz weet dat de CTS-V goed is ontvangen, dus is het best logisch dat hij een beetje opschept over de nieuwe CTS-V. Wat zou jij doen als CEO? Je wilt de wereld toch laten weten dat je er aan komt? Nou dan. Vandaar mijn opmerking dat het lijkt of sommigen het de man en z’n concern niet gunnen.
En Lutz had het overigens over een M5 die ‘niet significant beter zou zijn’. Dit getuigt niet van misplaatste arrogantie, maar zelfs van een beetje realiteitszin!
666 zegt
zeer grappig allemaal, alsof een Amerikaanse bak een Europees merk zou kunnen verslaan. Laat me niet lachen. Bij de eerste bocht blijft hij rechtdoor rijden en na een putje in de weg blijft hij meedeinen.
Alex zegt
Een aantal dingen moeten mij van het hart:
– Comfort niet belangrijk voor een auto als een M3, M5, CTS-V, STS-V,… Dat is dan jouw mening. Voor mij primeert het comfort. En met comfort bedoel ik niet per sé elektronica. Veeleer veercomfort. Laat dat nu net iets zijn dat de Amerikanen beter kunnen dan alle anderen. Dat comfort gebruik je elke keer je de auto rijdt. Die 600pk zijn leuk, maar je gebruikt ze nooit.
– De bladveer van een Corvette heeft hoegenaamd niets te maken met de conventionele bladveer. Waarom? Omdat het een composietmateriaal is en in de breedterichting werd geplaatst. En laat de Corvette nu toevallig uiterst goed scoren op vlak van bochtengedrag.
– 120000€ voor een Z06, 87890€ volgens de site van Corvette België.
– Waarom ze een zevenliter gebruiken is nogal simpel te verklaren. Een zevenliter met 600pk, zal een langere levensduur hebben dan een vierliter met 600pk. Die zevenliter hoeft niet zo hard te werken. Jij wordt ook ouder als je niet steeds op het einde van je longen loopt. Ik vind het alleen spijtig dat er de laatste jaren zoveel kunsttrukken worden uitgehaald om de laatste pk uit het blokje te halen. Geef toe, het is totaal niet logisch om op een diesel een dubbele turbo te schroeven. Een diesel is immers gemaakt om gedurende lange termijn een constant vermogen af te geven bij zo laag mogelijke toeren.
– Een Bugatti Veyron is belachelijk als het op vermogen aankomt. Ok, hij heeft 1001pk, maar weegt wel 2080kg. Dat geeft een 2.08kg per pk. Een caparo Freestream T1 heeft 480pk en weegt 465kg. Dit geeft een 0.97kg per pk.
– Jullie rijden allemaal liever in Europeaan, doen jullie maar. Dan blijven de Amerikanen voor mij goedkoper. Maar geef dan ook niet zo af op de Amerikanen. Voor je nog eens van die dwaze opmerkingen begint te maken, ga met een Amerikaan rijden zoals het hoort.
RubenBaeten zegt
@666: Je mag gerust uit 1967 in het heden stappen hoor.
RubenBaeten zegt
@Alex: Ik onderschrijf alles wat je zegt. Verder, 121.290 euro om precies te zijn is de prijs van de Z06 in Nederland, inclusief alle belastingen.
Alex zegt
Een groot verschil tussen beide landen.
joep zegt
@Sugarfree, ik denk dat, als ik heel eerlijk ben, ik ook wel moet toegeven dat ik waarschijnlijk wel wat bevooroordeeld was omdat het een Amerikaan betrof…
august zegt
hehe… ‘veel gescheer’… hihi…
;)
RScosworth zegt
@ Alex
in de ‘gewone’ corvette rijd je voor nog geen euroton 300km/h dat is helemaal mooi. maar de Z06 is inderdaad de top voor dat geld ;)
blij dat jij en nog enkelen dit wel inzien
luc zegt
ik vind dat hem nu al, cadillac is gewoon een dikkere bak dna een bmw vind ik, gewoon door de vormgeving dan
Alex zegt
De magie van een Corvette, eigenlijk gelijk welke Amerikaanse auto met veel vermogen, is dat je voor veel minder geld zoveel meer krijgt.
Bmw München zegt
Ga weg man laat hem dan tegen de M3 E92 V8 420 PK 4,7 Sec. 0-100kmh/ bij het optrekken blaast hij hem uit ;) ook bij het top
Emiel zegt
Alex, jij weet waar het over gaat ;)
De vorige CTS-V werd tamelijk genegeerd door de Europese autojournalisten, en de weinige (Autovisie bijvoorbeeld) die de auto wél testten waren behoorlijk lyrisch erover. Niet alleen heeft de auto het Corvette blok, de wegligging zou best goed zijn. Er is ook flink getest op de Nordschleife etc net zoals met de Corvettes van tegenwoordig gebeurd. Vroeger was de Europese markt voor Amerikaanse autofabrikanten tamelijk onbelangrijk, nu schijnen de tijden veranderd te zijn en gaan ze – ook wat wegliggingeisen betreft – wat meer naar ons Europeanen luisteren.
Qua prijs/pk win je sowieso nooit van de Amerikanen! Nu de rest nog. Met alleen brute pk’s win je niet.
Maar aan de andere kant, wie beproeft nou de motor en wegligging van diens auto echt? Juist. Geef mij dan maar een Amerikaan met lekker veel koppel, daar heb je teminste wat aan! En laat die nieuwe CTS nou net een compressor hebben ;)
SugarFree zegt
@ Joep
Mooie eerlijkheid :)
Men zegt wel eens: ‘wie nooit zijn mening veranderd, heeft nooit iets geleerd’.
Dat vind ik wel een mooie uitspraak. Geldt ook voor mezelf uiteraard. Daarom zeg ik dat sommige BMW’s best aardig zijn :)
silly zegt
degene die zich willen meten,wil zeggen dat ze achterlopen.
Laat ze maar eens met iets komen waar de europeanen zich mee willen meten.
Alex zegt
@Silly,
Ooit al eens van de Muscle-cars gehoord? De Viper, nieuwe Mustang, Corvette end.
phantom zegt
@alex: 2080 kg voor die veyron, dat is wel met vatsig vette passagier en een volle tank neem ik aan?
666 zegt
@Ruben Baeten en Alex, en alle USA car lovers: “Je mag gerust uit 1967 in het heden stappen hoor.”
dat heb ik al gedaan, maar een vraagje, heb jij ooit al eens de vergelijking gemaakt tss. de 997 Turbo en de Z06? Ik wel, en daarvan spreek ik uit ervaring. Oké, de Porsche is duurder, maar ook degelijker en beter van prestaties en wegligging. In 1967 was ik nog maar net geboren. Sindsdien is de Amerikaanse autoindustrie niet danig veel gewijzigd. Ze trachten ons tecopieren, maar het lukt hun echt niet. Als je alleen naar het geld kijkt, geef ik iedereen gelijk, dan moet je zo’n lelijke pooierwagen kopen, want dat is en blijft de corvette en de Cadillac wel.
silly zegt
@Alex
Ja,die Viper die de rechtdoor ging ipv. de bocht om(Youtube)
Ook zich willen meten met Ferrari,toch??
El Loco zegt
Kijk hem eens killen! Attack!
SugarFree zegt
@ 666
“zo’n lelijke pooierwagen kopen, want dat is en blijft de corvette en de Cadillac wel”
Mag het iets inhoudelijker?
Alex zegt
@Phantom:
Aangezien de officiële site van Bugatti zo gebruiksvriendelijk is, komt de informatie van ergens anders. Namelijk van hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron_16.4.
@666:
Omdat jouw voorkeur van je van (aanvallende) beweringen afdruipt, is jouw ervaring niet van tel voor mij. De degelijkheid zal de tijd uitwijzen. Maar laat me het zo zeggen: ik heb verschillende voorbeelden van Amerikaanse (Chevrolet) motoren die 500.000 mijl en langer heel blijven. Maar van Porsche-motoren, nee zelfs niet na lang nadenken. Misschien dat jij er wel voorbeelden van kent.
Ze trachten ons te kopieren? Ik dacht dat een Amerikaan net zo aantrekkelijk was omdat het zo anders was.
Sinds 1967 is er niet veel veranderd, dan wordt het tijd dat je je geschiedenis eens gaat bijhouden.
@Silly:
Er zal wel van elke auto een filmpje zijn waarop die rechtdoor gaat. Het is wel zo dat je moet leren rijden met een Viper. Je moet jezelf de tijd geven om de auto gewend te worden.
SugarFree zegt
@ Alex
Het is soms vechten tegen de bierkaai.
Sommige mensen kunnen bestaande opvattingen nu eenmaal niet aan de kant zetten…
En nee, ik ben geen American Car liefhebber, en ook geen Amerika-fan. Ik ben slechts voorstander van het hebben van een mening die ergens op gebaseerd is, en niet louter op vooroordelen, of een enkel filmpje. En al helemaal niet van argumentaties als ‘een huppeldepup-AMG is toch sneller in de sprint’ :)
astondriverinspe zegt
Haha, aan de discussie die normaal tussen Audi versus BMW liefhebbers wordt gevoerd, wordt nu ook vrolijk door al de amerikaanse-bakken liefhebbers meegedaan!
Alex zegt
Iedereen heeft zijn ‘meug’.
DAT zegt
Left in the corner European Handling.
Right in the corner American Muscle.
Let the fight beginnnn……
666 zegt
@Alex: je zal inderdaad niet snel Porsches vinden van +500.000 mijl op de teller, omdat deze eigenaars normaal gezien sneller van voertuig veranderen. Niet iedereen rijdt graag in een oldtimer rond.
tvr griffith 500 rijder zegt
@ alex nog over clarkson hij heeft in het algemeen een hekel aan duitse auto’s omdat hij ze niet mooi vind en hij vind dat ze geen ziel hebben (good point)
en wat dacht je van italiaanse auto’s: ferrari,lamborghini(hij heeft zelf een gallardo) en maserati,alfa romeo. en de corvette,pontiac gto(vauxhall monaro)
ford gt(had hijzelf) en roush mustang zijn ook amerikaans maar die vind hij geweldig.
nu over naar het volgende: ik ben ook gek van amerikaanse auto’s(vooral viper en ford gt) maar er is niks waar in zij uitblinken ook niet in comfortabelheid(sorry voor spel fouten ik ben ernstig dyslekties) mijn vader heeft bijvoorbeeld de nieuwe daimler v8 en die is pas comfortabel en wat dacht je van de lexus ls460 of nog een stapje hoger rolls-royce of maybach.
en zelfs in performance voor weinig is er een (beter) europees alternatief de ultima die gaat binnen 3 seconden van nul naar honderd en kost 100.175 of de noble 400. maar eigenlijk heeft deze discussie helemaal geen zin als je van amerikanen houdt(uiterlijk,simpelheid enz…) dan kan je dit allemaal helemaal niks schelen en ga je gewoon voor amerikaan punt.(het is maar waar je je lekker bij/in voelt)
RScosworth zegt
@ tvr “maar er is niks waar in zij uitblinken”
duurzaamheid, wacht maar over 20 jaar
dit is een van de belangrijkste redenen waarom de mustang, viper, charger noem het maar op zulke legendarische en bekende auto’s zijn
omdat ze het gewoon blijven doen…
joep zegt
@RCcosworth, wellicht hebben steve mcqueen en bo & luke Duke ook wel iets te maken met de bekendheid van de mustang cq. charger.
Maar als duurzaamheid je ding is, waarom ben je daar geen saab/volvo groupie? (gewoon uit nieuwsgierigheid)
Alex zegt
@ tvr griffith 500 rijder:
Die wagens die je opsomt zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen. Feit is dat hij een echte Brit is, met het protectionisme inbegrepen dus.
Op vlak van comfort vind ik het een kromme vergelijking. De auto’s die je aanhaalt zijn veel duurder dan hun Amerikaanse concurrenten.
Die Ultima dat is volgens mij een Kit-car. Ik ken iemand die er zo eentje heeft. Hij heeft een 502 ci. Big Block in die wagen ingelepeld. Dus de power komt van een Amerikaan. Verbeter me als ik verkeerd ben, maar de Ultima is een bouwpakket zonder motor.
“het is maar waar je je lekker bij/in voelt”. Proficiat m’n beste. Je hebt zonet respect verworven. Je behoort tot een van de weinigen die niet ‘american-minded’ zijn en toch respect hebben voor de Amerikanen. Dank U hiervoor.
RScosworth zegt
@joep
dat is meer het jongensdroomprincipe;)
ik ben een zeer grote fan van britse sportwagens maar steeds wanneer ik een amerikaans blok met meer dan 6 liter hoor pruttele krijg ik kippenvel, ik vind ze gewoon meedogenloos en bijna onsterfelijk overkomen dat is alles:)
en ja die helden die je opnoemt hebben er ook zeker mee te maken daar heb je gelijk in. Steve McQueen’s Bullit is ook terug te vinden in mijn collectie ;)
en saab/volvo vind ik ook duurzaam maar daar voel ik mezelf nog véél te jong voor
Rick dos zegt
Tsjonjonge mensen, ik weet dat hoop een voedingsbodem is om op te leven, maar als je hoop nu al jaren de grond wordt ingeboord, dan moet je je nu toch wel ongeveer realiseren dat je in een illusie leeft?
Hoeveel jaar roepen de Amerikanen dit nou wel niet? M3 killer of M5 killer etc. etc.. Geef mij een voorbeeld wanneer deze hete lucht is omgezet in feiten.
Benny1 zegt
Heerlijk om te lezen, hoe de GM man dit allemaal kan zeggen. Wat nou emissie normen? haha
Alex zegt
@Benny1:
De Amerikanen waren de eerste om met strenge emissienormen op de proppen te komen. In Californië heeft men een van de strengste wetgevingen op het gebied van milieuzorg. Emissienormen van een Amerikaan zijn helemaal niet slecht. Maar ja, zo’n M5 of S die stoot alleen pure zuurstof uit.
RubenBaeten zegt
@666: In 1967 was ik nog lang niet geboren, maar toch weet ik dat jouw opmerking dat “de Amerikanen ons altijd proberen te kopiëren” kant noch wal raakt. De Amerikaanse autofabrikanten hebben altijd hun eigen ding gedaan (daarom heb jij waarschijnlijk zo’n hekel aan ze). Alleen over de jaren ’70 en ’80 zou je kunnen zeggen dat hun auto’s meer richting de onze gingen, omwille van duurdere benzine en toenemende populariteit van kleine auto’s. Maar zelfs een recent voorbeeld, de populariteit van de SUV en crossovers, geeft aan dat wij eerder achter de Amerikanen aanlopen dan andersom.
Cadillac heeft al jaren hooggespannen Europese ambities en probeert daarom inderdaad met een product te komen wat ons ook aanspreekt, maar ondertussen zijn afkomst niet verloochent. Anders hadden ze er wel een twinturbo zescilindertje in gelepeld dat zich na 100.000 km stukdraait.
Je vergelijking van de 997 Turbo en de Z06 slaat eveneens nergens op. Een auto van 170.000 euro gaat nooit concurreren met een auto van 120.000, laat staan als ze zo verschillend zijn als deze twee.
w0o0dy zegt
@dos: volgens mij heeft de “oude” CTS-V een snellere tijd op de Nurburgring neergezet dan de oude M3…
En op een baan die ik verder niet ken…..de Grattan Raceway, daar zat de STS-V (met 40pk minder en 150kg meer) maar een 2,5 seconden achter de huidige M5……, da’s toch wel vlot…. En de STS is nou niet echt het sportieve model van Cadillac. De CTS-V is een erg snelle sedan die qua weggedrag en prestaties helemaal niet zo gek afsteekt tegen Audi’s en Bmw’s….
Track Grattan Raceway STS-V: 1:33.55 M5: 1:31.25
Rob USA zegt
@Alex en Ruben Baeten en sugarfree: Laat ze maar die kids en die anderen die nog nooit
een echte USAcar van dichtbij hebben gezien laat staan erin gereden.Hun opmerkingen
zijn net als hun smaak op autogebied allemaal hetzelfde.We moeten ze ook niet wijzer
willen maken anders word onze smaak en onze auto’s net zo massa als bmw en benz.
Nog wel ff iets rechtzetten; Pooiers rijden tegenwoordig in SL en 645 m3 ed geen usacar
Ook iemand over styling: USA hebben al van oudsher de mooiste styling en lef,niet als porsche,
ik kan het model wat over tien jaar pas komt nu al tekenen bv.
En wat nou slecht in bochten,de Shelby reed het Top Gear circuit maar 0,6 sec langzamer als
de 4 wiel aangedreven subarrel dus waar hebben jullie het over.
De nieuwe Corvette,Camaro,Cadillac zullen als overwinnaars over de finish komen.
w0o0dy zegt
Winding road schreef over de vergelijking tussen de M5 en de CTS-V: “The M5 feels more refined, with higher quality materials and smoother controls (though you get the Bangle styling and iDrive in the bargain). At the same time the CTS-V seems a little more spirited and punchier, yet still suited for a drive to the opera. The M5 feels more special than the CTS-V, but the CTS-V is more fun.”
Ze schrijven zelfs dat deze caddi misschien nog wel leuker is om te rijden dan de Corvette…..
Toch wel een lovende kritiek, dacht ik zo.
Rick dos zegt
@w0o0dy
Op performance gebied misschien maar wanneer heeft een Amerikaan nou alles waar gemaakt wat vooraf wereldkundig werd gemaakt? Want laat het duidelijk zijn als ze het over M3 killer etc hebben, dan hebben ze het niet alleen over performance. Ze willen ermee zeggen dat ze de M3 of welke auto dan ook naar het 2e plan verwijzen. Ik heb dat in recente historie nog niet meegemaakt.
@Rob USA
Rob valt een opmerking als deze:
“Hun opmerkingen
zijn net als hun smaak op autogebied allemaal hetzelfde.”
niet in de categorie, zwarte pot en zwarte ketel verhaal?
w0o0dy zegt
@Rick dos: Ik ben het met je eens dat als totaalplaatje de Bmw’s waarschijnlijk voor veel mensen een sterkere aantrekkingskracht zullen hebben door zaken als kwaliteit en materiaalgebruik. Aan de andere kant…. je voelt je toch een beetje genept als je zoveel geld uitgeeft en er weinig meer dan wat sjieker plastic voor terug krijgt…. toch?
Door de scherpe prijs zal Cadillac de “premium-brands” toch wel onder druk zetten. Vroeger kon men nog schamperen of slecht weggedrag of weinig vermogen, maar dat is alleen voor de Struisvogels onder ons nog weggelegd…. Feit is dat die achterstanden vrijwel geheel zijn ingelopen en dat die Amerikanen best interessante hete sportsedans uitbrengen tegen hele scherpe prijzen.
Rick dos zegt
Ook wel interessant van Winding Roads is dat zelfs ZIJ de handeling onder de maat vinden. Dus dat bekrachtigd eigenlijk weer een cliche.
“When it comes to handling, the CTS-V has a different philosophy than the M5. The latter is all about controlled smoothness. The CTS-V isn’t as well controlled, but it offers significantly more texture than the BMW does. From driving a host of good cars recently, I’m coming to the conclusion that it is the rare car that delivers both in quantity. The CTS-V’s handling is pretty flat, and turn-in is good with excellent weighting through the steering wheel. The rear of the car moves around a bit more on bumps, so in some sense it isn’t as perfect as the M5, but I find it a bit more interesting at street speeds. More verve and more swing, within limits, can be more fun.
Heading down some long stretches of interstate highway, I notice that the Cadillac reveals one really impressive trait of the M5 that was only in my subconscious before. At high speeds, the Cadillac feels stable, but rather normal. When I jump into the M5 and repeat the same run, I am reminded of the otherworldly high-speed control of the F430 and 360 Modena. The M5 just feels planted as the speeds creep up toward 100 mph. You barely notice the difference between 60 and 90 mph. The CTS-V doesn’t feel bad, but you can tell the speed is rising.
That sort of thing is minor for many drivers, but it really characterizes the difference between the M5 and the CTS-V.”
Rick dos zegt
@w0o0dy
“Door de scherpe prijs zal Cadillac de “premium-brands” toch wel onder druk zetten.”
Dat is een interessante, want hoe lang wordt dat al niet geroepen? En is in al die tijd de positie van de (overwegend) Europese premium-brands aan het wankelen gebracht? Nee toch? In al die tijd is hun positie juist sterker geworden tegenover de Amerikaanse.
w0o0dy zegt
@Rick dos: hoezo “zelfs zij”? Ze zijn enorme fans van alles met een BMW badge….. en waar zie jij dat de handling onder de maat is? Minder dan de M5 misschien wel, maar waar staat dat het niet goed is? Dat een auto een minder goed weggedrag heeft wil toch niet zeggen dat het onder de maat is? Of is de performance van jouw X5 ook onder de maat omdat er snellere SUV’s zijn??? Nee toch zeker?
Rick dos zegt
@w0o0dy
Nee, maar als je termen als “killer” in de mond durft te nemen, dan onderstrepen dit soort uitspraken niet die term natuurlijk.
En de handeling is onder de maat als het zijn prooi net kan verschalken natuurlijk.
Zijn deze mensen ineens enorme fans van alles wat BMW is? Dan deze mensen zeker ook?
http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/Comparos/articleId=120903
w0o0dy zegt
Daarmee zeg je dus dat de handling van je X5 onder de maat is omdat de Cayenne beter is….. ok, you said it not me ;)
Ik denk niet dat de huidige CTS-V een echte m5(v10)-killer is…. maar in de test van Car and Driver (uit 2004) tegenover de e46 M3 en de oude M5 (400pk) liet de CTS-V zien dat die niet alleen veel power heeft, maar ook een enorme lading grip. De CTS-V klopte namelijk zowel de M3 als de M5 op de Skidpad met een indrukwekkend 0,9 aan zijdelingse g-krachten….. Verder zette de auto de snelste tijd neer op het circuit.
Qua styling is het niet mijn ding (maar dat zijn BMW’s ook zelden), maar deze Caddillac doet het toch best goed. Met nog veel meer vermogen en een fijngeslepen weggedrag zou deze nieuwe CTS-V wel eens daadwerkelijk kunnen winnen op rondetijden en prestatiecijfers… En dan kun sommige BMW-rijders wel roepen dat hun auto een BMW is, maar dat betekend dan vooral dat ie veel duurder was en toch niet sneller is….en dat zal even slikken zijn voor de mensen die Amerikanen steevast afdoen als slome olieboten die alleen maar rechtuit kunnen.
Rick dos zegt
@w0o0dy
Maar BMW heeft toch ook nooit geproclameerd dat ze een Cayenne killer in huis hebben? Wat ze wel hebben gedaan is de hele SUV markt gerevolutioneerd. Daarbij als de Cayenne idd betere handeling heeft dan is dat toch helemaal niet erg? Porsche had immers genoeg tijd om van de meester (BMW) te leren. ;)
Waar het mij om gaat is dat er altijd veel blufpoker wordt gespeeld door de Amerikanen, maar als de kaarten op tafel liggen dan blijkt maar weer eens te meer dat ze zwakke kaarten hebben.
En als we het dan over struisvogel politiek hebben dan is dat toch echt wel bij de american car lovers. Zelfs de Amerikanen zelf erkennen dat Europese en Aziatische auto´s beter zijn. The facts in favour of American cars just don´t add up.
“Met nog veel meer vermogen en een fijngeslepen weggedrag zou deze nieuwe CTS-V wel eens daadwerkelijk kunnen winnen op rondetijden en prestatiecijfers…”
Ja, maar dit is meer een als vraagstuk natuurlijk.
En zoals ik al reeds eerder zei: “ik weet dat hoop een voedingsbodem is om op te leven, maar als je hoop nu al jaren de grond wordt ingeboord, dan moet je je nu toch wel ongeveer realiseren dat je in een illusie leeft” ;)
w0o0dy zegt
Ik ben geen American car lover… Het is dan ook niet mijn illusie (als het al een illusie is (de CTS-V won wel op een aantal onderdelen in de verschillende tests).
Ik ben een car-nut met een duidelijke voorkeur voor italiaanse schoonheid. Daarnaast rij ik een cabrio die door een beetje SUV (Range V8) in de sprint wordt losgereden…. mij maakt het niet zoveel uit of de cijfers beter zijn of niet. Het gaat mij om het gevoel dat een auto me geeft en dan kan ik me voorstellen dat er veel mensen blijer worden van een BMW m5 dan van een CTS-V.
Als een Cadillac een BMW klopt vind ik dat vooral leuk omdat er dan BMW fans krampachtig zullen proberen te verklaren dat de BMW toch beter is…..
Punt is wel dat de lucratieve amerikaanse markt wel eens een stuk minder lief kan zijn voor BMW, Audi en Mercedes als hun eigen merken de premium-brands kloppen…. het blijven amerikanen en die hebben andere normen en een andere smaak dan wij.
Alex zegt
@w0o0dy:
Waar kan ik dat artikel vinden? Het lijkt me leuk om eens iets over een Amerikaan te kunnen lezen zonder telkens opnieuw te moeten denken; “Wat een hoop geblaat van iemand die nog nooit lang genoeg met een Ami’ heeft gereden om er een deftig oordeel over te vellen!”.
@Rick Dos:
Koop jij nu maar een BMW of zo’n ander anoniem bakje. Dan blijven de echte auto’s tenminste betaalbaar voor de echte liefhebbers.
Overigens: De doelstelling van Bob Lutz is prima bereikt.
Rick dos zegt
@w0o0dy
Als iets beter is dan een BMW heb ik er geen problemen mee.
Waar ik me het meeste aan stoor is de afwezigheid van enige realiteitszin. Zo ook in deze topic.
je weet dat ik een American muscle zeer zeker wel kan appricieren. Zo ook de nieuwe muscle cars die er zitten aan te komen. Alleen het overige wat Amerka te bieden heeft is gewoon niet wat het behoort te zijn.
@Alex
Bedankt voor het advies, man! Dat zal ik zeer zeker doen.
w0o0dy zegt
@Alex: kijk hier maar eens….http://www.cadillacfaq.com/faq/answers/reviews/index.html
en voor de video’s (en videoreviews): http://www.cadillacfaq.com/faq/video/index.html
BMW Freak zegt
Yeah right
De volgende Cadillac CTS-V wordt een M3/RS4-killer…
totdat je bij een bocht aankomt
Dat plastic interieur is zo billig, dat wil je toch niet bij een snelle zakensedan
RubenBaeten zegt
@Rick dos: Ik ben wel een ‘American car lover’ en zal de laatste zijn om te ontkennen dat ze daar nogal achterlopen op de Europeanen en Aziaten. Maar waar je niet omheen kunt is dat ze aan een inhaalslag bezig zijn, model na model worden ze beter en komen ze dichterbij de gevestigde merken van andere continenten. Zet de huidige STS maar eens naast zijn voorganger, en die naast de zijne. Dan zou je dus ook kunnen stellen dat de volgende CTS-V weer een stuk beter zal zijn dan de huidige, die al niet mis is.
Wat Bob Lutz en zijn (groot)uitspraken betreft, I can take it or leave it – het draait mij om de auto’s en niet om de mensen erachter. Tenzij ze eigenhandig het gezicht van een merk vernachelen, zoals een zekere Engelsman in Duitsland, zal ik niet snel op de persoonlijke toer gaan. ;-)
w0o0dy zegt
@BMW Freak: kun je ook lezen ipv domme opmerkingen maken? Het ding zette een snellere tijd neer op een circuit dan de e46 M3 en bleek meer zijdelingse grip te hebben dan de m3 en de m5…. deze amerikaan gaat zeker wel strak een bocht om…. Eerst weten waar je het over hebt en dan pas gaan tikken.
w0o0dy zegt
@rick dos: dit soort types dus…..
Rick dos zegt
@Ruben Baeten
Waar is de inhaalslag dan? Oké, de Cadillac is al beter dan z´n voorganger(s), de corvette is ook al beter, maar dan? Welke Amerikaanse auto´s zijn significant betere auto´s geworden? Dan blijft er vrij weinig over. En dat de Cadillac en Corvette betere auto´s zijn geworden dan hun voorgangers is ook niet zo moelilijk, hè? Aangezien het redelijk crappy cars waren.
En denk ook niet dat ik niet in Amerikaanse auto´s heb gereden. Ik rij er regelmatig in, aangezien ik nog wel eens in LA kom en daar Amerikaanse huurauto´s onder mijn kont gedrukt krijg.
@w0o0dy
Beetje goedkoop, hè? Zo kan ik ook Alex als voorbeeld aanhalen. Of genoeg alfisten die soortgelijke uitspraken doen. ;)
RubenBaeten zegt
@Rick dos: We kunnen de Buicks, Lincolns en Fords wel aanhalen, maar dat zijn auto’s die in Amerika, voor Amerika zijn ontworpen. En in Amerika is er één element dat gegarandeerd auto’s verkoopt: veel voor weinig. Grote motoren, genoeg luxe en veel ruimte willen ze zien, dat is hun cultuur, dat is waar die auto’s aan voldoen, en ook waar slimme fabrikanten als Toyota op inspelen.
Wat algehele vooruitgang betreft. De Amerikaanse autoindustrie beleefde een dieptepunt in de jaren ’80 (geen fabrikant kan in een paar jaar, naar aanleiding van oliecrises en stijgende populariteit van kleine autootjes uit Japan en Europa, haar complete filosofie omgooien en dan nog kwaliteitsproducten maken). In de jaren ’90 zijn ze daarvan teruggekrabbeld en inmiddels is de betrouwbaarheid van hun auto’s weer op waardig niveau. Je zou deze trend tegengesteld kunnen noemen aan diverse Duitse merken, die problematischer en onbetrouwbaarder blijken dan ooit tevoren.
Goed, de volgende stap is dat Amerika weer ‘world class cars’ gaat neerzetten. Cadillac en Corvette zijn de aangewezen divisies die GM mogen vertegenwoordigen in ’the old country’, logisch dus dat je die producten anders/meer ziet ontwikkelen dan die bestemd voor de thuismarkt. En hun ontwikkeling de laatste tijd is noemenswaardig, zoals je zelf al aangeeft.
Ik verwacht van jou niet anders dan dat je je uitspraken ergens op baseert, maar ik zou huurauto’s niet als algemene maatstaf zien voor de kwaliteit van auto’s uit een bepaald land. Een Jetta 1.6 lijkt me ook niet representatief voor heel Duitsland, of een ‘hot hatch’ 307 HDI voor Frankrijk. ;-)
RubenBaeten zegt
Hm, en dan moest onder ‘hot hatch’ deze link natuurlijk staan…
SugarFree zegt
Woody schrijft:
“En dan kun sommige BMW-rijders wel roepen dat hun auto een BMW is, maar dat betekend dan vooral dat ie veel duurder was en toch niet sneller is….en dat zal even slikken zijn voor de mensen die Amerikanen steevast afdoen als slome olieboten die alleen maar rechtuit kunnen”
Daar ben ik het helemaal mee eens…
Eerder schreef ik al dat sommige mensen bang lijken te zijn hun mening te veranderen. Waarom?
Ten tweede lijkt het er op dat sommigen het als een persoonlijke nederlaag zien als het er ook maar een beetje op lijkt dat een ánder-dan-hun-merk misschien wel eens redelijk goede papieren heeft om de strijd aan te gaan.
En ten derde: waarom is iedereen zo gefocussed op de term ‘killer’. Er spelen meer factoren een rol dan alleen een 0-100 sprintje. Veel mensen kijken ook naar de inhoud van de portemonnee, en niet alleen naar de status die een merk met zich meebrengt.
En (als laatste punt), laten we eens blij zijn met een beetje diversiteit op de weg! Zelfs haardkoor BMW-liefhebbers zullen het niet leuk vinden als de weg overbevolkt wordt door alleen maar Beamers. Of alleen maar AMG-tjes. Wat denk je dat er van je ‘exclusieve’ merk nog overblijft? Dus: het is in jullie eigen belang (jullie = mensen die alleen kunnen afgeven op de andere-dan-het-eigen-merk) om blij te zijn met concurrentie!
Danku :)
SugarFree zegt
@ Rick dos
‘waar is de inhaalslag dan?’
Je stelt een vraag, en vervolgens beantwoordt je deze zelf… ???
De mensen die zeggen dat er een inhaalslag gaande is, gebruiken steekhoudende argumenten, zoals rondetijden en algemene testresultaten.
Waarom snap je niet dat er een inhaalslag gaande is? En waarom insinueer je dat er geen amerikaanse auto’s zijn die significant beter zijn geworden?
Het lijkt er verdacht veel op dat je je mening niet durft bij te stellen, zelfs niet als hier boven genoeg steekhoudende argumenten worden gebruikt.
Kijk, als je zegt dat BMW voor jou meer emotie/status heeft, dan zijn we klaar. Maar schuif de feiten ajb niet aan de kant.
martijn zegt
Mja in eenr echte lijn miss.. maar zodra dr bochten aan komen verdwijnen die verrekt goedkoop uitziende plastic amerikaanse autotjes in het niet.
Mja liever een E39M5 ofzo. trilt de plastic tenminste niet uit elkaar..
Alex zegt
@Martijn;
lees de discussie voor je dergelijke scherpe uitspraken maakt.
@ Rick Dos:
“Beetje goedkoop, hè? Zo kan ik ook Alex als voorbeeld aanhalen. Of genoeg alfisten die soortgelijke uitspraken doen. ” Wat bevalt je niet aan mijn uitspraken? Wat mij niet bevalt aan jouw uitspraken is simpel: er zit geen logica in en ze zijn gebaseerd op een ondermaatse ervaring.
Overigens, als je met ‘alfist’ een liefhebber van Alfa Romeo bedoelt, dan krijg je het deksel op je neus.
@Iedereen:
Een auto in Amerika is in de eerste plaats een gebruiksvoorwerp. Naar het onderhoud wordt niet zo nauw gekeken. Tel daar nog eens een veelvuldigheid van verschillende chauffeurs bij op en je hebt een huurauto. Van de gemiddelde huurauto wordt minder zorg gedragen dan van de eigen auto. En dan heb je nog steeds mensen die een huurauto als maatstaf van een hele beschaving beschouwen.
Over de kwaliteit kan ik kort zijn:
Een Amerikaanse V-8 gaat alleen maar kapot als hij te weinig (koele) olie krijgt. Geef je die wagen onderhoud zoals voorgeschreven is, dan gaat die heel lang mee.
SugarFree zegt
@ Rick dos
Pssst, kom er eens in… ;)
RubenBaeten zegt
@Martijn: Klopt, daarbij mag je na 80.000 km de motor reviseren. Ook lekker.
Rick dos zegt
@Ruben Baeten
“We kunnen de Buicks, Lincolns en Fords wel aanhalen, maar dat zijn auto’s die in Amerika, voor Amerika zijn ontworpen.”
Say what?! En de Cadillac en Corvette niet dan? En als dit zo is wat voor een argument is dat dan voor onze discussie?
We hebben het toch over Amerikaanse auto´s in het algemeen? En over het feit dat het niet veel soeps is wat ze maken. Dan kun je ook niet selectief te werk gaan natuurlijk. Daarbij, zoals ik ook al reeds heb aangegeven, stappen Amerikanen ook steeds meer over op Europese en Aziatische auto´s
Dat ze sinds de jaren ´80 verbeterd zijn dat geef ik toe, maar als je de bodem van de put hebt geraakt dan kun je maar 1 kant op, niet? ;)
En om nou aan de hand van 1 voorbeeld je punt te bewijzen dat Duitse auto´s de andere kant opgaan is een beetje een act of desperation, hè?
Want als ik dit dan lees op JD power:
“Mercedes-Benz also showed dramatic improvement in the nameplate rankings, largely on the strength of these segment award recipients: the S-Class (which ties for the award with the Audi A8 in the large premium car segment), the E-Class, and the SL-Class. The Mercedes-Benz M-Class was also one of the study’s most improved models year over year.”
Dan hebben ze de stijgende lijn weer te pakken. En iedereen kan wel eens een off day hebben. in tegenstelling tot de Amerikanen die off decennia hadden/hebben.
Als Cadillac en Corvette zich hier willen bewijzen dan moeten ze met veel betere producten komen. De hamburgers uit de Amerikaanse cultuur zijn misschien dan wel aangeslagen, maar voor wat betreft de auto industrie moeten ze toch met een hele andere strategie komen.
voor wat betreft de huurauto´s. Je weet toch wel dat je verschillende modellen kan huren bij zo´n bedrijf, hè? Ik heb verschillende modellen gereden van MPV´s zoals een Ford Winstar tot convertible´s zoals een Chrysler Sebring convertible dus diversiteit genoeg lijkt me zo. Genoeg in ieder geval om toch wel een redelijke mening te kunnen vormen. Of niet? ;)
@SugarFree
I am here! En nu ben jij er zeker niet? ;)
“Eerder schreef ik al dat sommige mensen bang lijken te zijn hun mening te veranderen. Waarom?”
Idd waarom? Waarom zou ik mijn mening moeten veranderen als er voor mij niet genoeg argumenten zijn die mijn mening KUNNEN doen veranderen?
“waarom is iedereen zo gefocussed op de term ‘killer’. Er spelen meer factoren een rol dan alleen een 0-100 sprintje.”
En hier ben ik het nou met je eens! Om een killer te zijn moet je niet alleen op 1 vlak goed zijn maar op zovele vlakken en dat is deze auto nou net niet.
“laten we eens blij zijn met een beetje diversiteit op de weg!”
Ook eens, maar zou jij er nou blij van worden als iedereen hier met clownschoenen ging lopen? Om alleen maar diversiteit te hebben…. ;)
“Het lijkt er verdacht veel op dat je je mening niet durft bij te stellen, zelfs niet als hier boven genoeg steekhoudende argumenten worden gebruikt.”
Waarom zou ik in hemelsnaam niet mijn mening durfen bij te stellen? Als iets of iemand mij kan overtuigen met èchte goede argumenten en feiten dan zal ik zo mijn mening veranderen. De argumenten die hier gebruikt worden zullen op bepaalde gebieden zeer zeker wel steekhoudend zijn. Maar als je de argumenten op een pro´s en contra weegschaal legt dan slaat hij nog steeds naar de contra kant toe.
@Alex
Moet ik nou echt de ondertoon van jouw uitspraak gaan uitleggen of heb je zelf wel door waar ik op doel?
ZO! En nu een Bavaria! :D :P
autoblogger zegt
Proost!
Rick dos zegt
Here´s to you! ;)
RubenBaeten zegt
@Rick: Nee, de Cadillacs en Corvettes van vandaag zijn inderdaad niet specifiek “voor Amerika” ontworpen. Die zijn, zoals ik al zei, onderdeel van GM’s internationale offensief.
We hadden het in eerste instantie niet over Amerikaanse auto’s in het algemeen (dat maakte jij ervan), maar over de CTS-V, maar goed. Mercedes als voorbeeld noemen is zeker geen act of desperation, want van de absolute top binnen een paar jaar naar de slechtsten afdalen heeft volgens mij nog geen enkel ander merk voor elkaar gekregen. Om maar aan te geven dat rotzooi overal vandaan kan komen. Inderdaad zijn ze weer aan het opkrabbelen, net als de Amerikanen in de jaren ’90. En over een paar jaar zal ik best willen toegeven dat ze weer goede auto’s bouwen, hoor. :-)
Laten we het er maar op houden dat jij liever een BMW M rijdt en ik een Cadillac V-series. En dat we er allebei blij om zijn, omdat we beiden een steentje bijdragen aan de exclusiviteit van elkaars auto’s. Cheers! ;-)
Rick dos zegt
I can´t argue with that! Maar wil je deze wijsheid voortaan wat eerder brengen? Dat scheelt mij wat pijn aan mijn vingers! ;) :P
Cheers mate! :D
ronald zegt
600 pk uit een 7.0 spcharged v8?? amerikanen kunnen echt geen motoren maken…
SugarFree zegt
@ Rick dos
Ik ben er weer ;)
“Idd waarom? Waarom zou ik mijn mening moeten veranderen als er voor mij niet genoeg argumenten zijn die mijn mening KUNNEN doen veranderen?”
Daar kom ik zo op terug :)
“En hier ben ik het nou met je eens! Om een killer te zijn moet je niet alleen op 1 vlak goed zijn maar op zovele vlakken en dat is deze auto nou net niet.”
Vreem dat je de (nieuwe) CTS-V kennelijk op maar één of geen enkel punt goed vindt. Misschien zit het probleem er toch in dat je smaak/imago laat prevaleren boven de nuchtere cijfers en feiten. Want die feiten zijn toch een (meer dan) goede wegligging, goede handelbaarheid, veel grip, veel snelheid, prima ruimte, redelijk tot goede afwerking (inderdaad, geen BMW-niveau mag je verwachten), en als laatste, maar niet onbelangrijk: een puike prijs!
Dus deze auto is volgens jou niet op meer dan 1 punt goed/aantrekkelijk?
“Ook eens, maar zou jij er nou blij van worden als iedereen hier met clownschoenen ging lopen? Om alleen maar diversiteit te hebben…. ”
Haha, nu sla je door natuurlijk :)
Een CTS-V (hardcore sedan) vergelijken met een pipo-de-grapjas? ;)
En het gaat mij niet om de diversiteit OM maar diversiteit te hebben natuurlijk. Nee, dan zou ik Scions, Rodiussen en vergelijkbare sh*t moeten toejuichen. Een CTS-V hoort naar mijn stellige mening niet in dit rijtje thuis.
“Waarom zou ik in hemelsnaam niet mijn mening durfen bij te stellen? Als iets of iemand mij kan overtuigen met èchte goede argumenten en feiten dan zal ik zo mijn mening veranderen. De argumenten die hier gebruikt worden zullen op bepaalde gebieden zeer zeker wel steekhoudend zijn. Maar als je de argumenten op een pro´s en contra weegschaal legt dan slaat hij nog steeds naar de contra kant toe.”
Ik zou terugkomen op je eerste quote. Deze valt er mee samen. En eigenlijk kan ik verwijzen naar een episteltje in deze quote, waarin ik uit de doeken doe waarom de CTS-V volgens mij op meerdere vlakken goed (tot zeer goed) presteert. Je zegt dat de weegschaal naar de contra-kant uitslaat. Dit is een argument dat je niet onderbouwt. Ik ben benieuwd ;)
Gaat het er niet om dat smaak/imago/bepaalde voorkeuren in de onderbuik misschien een grotere rol spelen dan we denken? Met andere woorden: een bericht over een Amerikaan (een Amerikaan nog wel… :) is niet voor jou persoonlijk bedoeld Rick dos) die wel eens hoge ogen zou kunnen gooien…. ‘nee, dat kan niet’ zegt je onderbuik vervolgens. Is ook niet erg hoor, maar dan hoeven we geen inhoudelijke discussie te voeren over de kwaliteiten van de auto (die natuurlijk gewoon meetbaar zijn, zoals rondetijden), maar dan hebben we gewoon een discussie over Amerika, voor mijn part :)
Zo, nu even geen Bavaria (vind m’n werkgever vast niet goed), maar een glas melk! :)
Alex zegt
@Rick Dos:
“@Alex
Moet ik nou echt de ondertoon van jouw uitspraak gaan uitleggen of heb je zelf wel door waar ik op doel?”
Welke ondertoon is er dan? De ondertoon dat ik de Amerikaanse auto’s probeer te verdedigen? Ja, ik pleit schuldig. Ik verdedig de Amerikaanse auto’s want ik ben een liefhebber van al wat mooi is op automobiel vlak. En dat zijn die Amerikanen zeker. Die maken tenminste geen eenheidsworst zoals zovele andere constructeurs. Ze zijn ook zeer mooi om mee te rijden. Comfortabeler afgeveerd om maar iets te zeggen. Ik wil de uitzettingsvoegen van betonbanen niet voelen. Sommige zullen dan weer zeggen dat een stugge ophanging sportief is. Waar heb je die zogenaamde sportiviteit in een landje zoals de onze voor nodig? Voor die stoplichtsprints tot 50km/u? Die ophanging die de oneffenheden wegfiltert die gebruik je elke dag.
De ondertoon die jij lanceert kan ik anders kort samenvatten: Je wil liefst gisteren nog weg met alles wat jou niet bevalt. Een tikje dictatoriaal, niet?
“Ook eens, maar zou jij er nou blij van worden als iedereen hier met clownschoenen ging lopen? Om alleen maar diversiteit te hebben…. ”
Als ik wil clownschoenen dragen, dan draag ik ze. Daar kun jij niets aan veranderen. Volgens mij heb je gewoon schrik dat niet iedereen zo maar je mening en houding overneemt. Gelukkig maar of we reden allemaal met van die lompe 5-series. Ja, ik noem ze lomp. Als jij geen blad voor de mond houdt, hoef ik dat ook niet te doen.
Volgens mij heb je grote delen niet gelezen, dat blijkt uit het feit dat je vindt dat jouw tegenstanders geen goede argumenten aanhalen. Een stukje naar boven werd er al gezegd dat de CTS-V sneller was dan de M3. Hij haalde ook grotere laterale G-krachten haalde, dan heeft hij toch meer grip? Als hij meer grip heeft, is hij toch ook beter geschikt voor het betere bochtenwerk? Dus als we nu even scherp als jou gaan denken, dan is die M3 rijp voor de schroothoop.
Het was leuk even in jouw wereld te verkeren, maar nu “Snap back to reality!”.
@Ronald:
“600 pk uit een 7.0 spcharged v8?? amerikanen kunnen echt geen motoren maken…”
Kan jij het wel?
SugarFree zegt
Ik moet eerlijk zeggen dat de argumentaties in de laatste twee alinea’s van Alex @ Rick dos toch wel hout snijden…
Ik ben benieuwd :) Er wordt in ieder geval wel inhoud gegeven aan het blog :)
Rob USA zegt
Nog ff dit; @ Rick dos het blijft ook niet bij Cadillac en Corvette alleen.De Chrysler modellen
300C SRT8 en de Cherokee SRT8 ( met beetje hulp van de de gelukkig opgezouten MB)
Vind ik ook zeker de moeite waard om te vermelden,om hun geweldige HEMI en mooie design.
En er wordt veel gezegd over de status van de BMW maar blijft die status als je met 5 dezelfde
voor het stoplicht staat of dat je ze 100 x per dag ziet.Weg status, ik vind exclusiviteit wel heel doorslaggevend in combi met status.
The USA blijft ook gewoon het land van de auto’s omdat daar in ieder geval een snelle leuke auto betaalbaar is.bv Shelby Gt 500 voor maar $ 55.0000 welke BMW kan je daar tegenover
zetten ?? Ja gek dat daar ook wat meer plastic in zit,maar het ontwerp is awesome.
En jij weet ook wat eraan komt !! ( Challenger en Camaro)
Ik vind ook dat iedereen gewoon wat pos over the US moet praten want jij zal ook wel weten
dat zonder de US er geen X5, M5,M6,7 serie,Cayenne en de meeste porsches waren. Deze danken hun leven aan de US dus een beetje meer respect voor onze vrienden aan de overkant van de plas.Thanks namens the USAcarlovers.
Bel Air zegt
Amerikaanse auto’s zijn echte auto’s… De meeste kunnen zo’n wage nie handelen… M5 blaas ik helemaal schijt!! Whaha…. ook in bochten… Stelletje sukkels..
cees zegt
Die stomme Amerikanen krijgen het normaliter voor elkaar om uit een 6 liter motor zn 200 pk te halen. Nu Hebben ze pks maar laten we het aub niet over wegligging hebben. Dat is van een andere planeet als je dat vergelijkt met een m5 of rs4 s6 etc. Dus van mij mogen ze hem houden daar. En de gene die zo dom is om hem te kopen. rip langs de kant van de weg
cees zegt
En mensen die amerikaanse auto gaan lopen verdedigen heb ik medelijden mee. Elke vergelijking die je trekt met een europese tegenhanger loopt slecht af voor de vs. Ik geeft toe dat sommige autos uit de vs er prchtig uit zien. Bijvoorbeeld oude camaro, mustang, charger, continental etc. Maar je moet niet gaan zeggen dat het goede autos zijn en gewoon je mond houden over de rijeigenschappen.
Alex zegt
@Cees:
jij bent het de z’n mond moet houden. Uit je commentaar maak ik op dat je grote delen van de discussie niet hebt gelezen. Laat die dwaze uitspraken dan ook achterwege.
En een beetje vriendelijkheid kan geen kwaad m’n beste man.
cees zegt
En waar wil meneer bel air en m5 mee weg boeken in de bochten. Welke auto met starre achteras heb je daar voor uitgekozen. Dan moet je toch echt aankomen met een nieuwe corvette die zn wegligging heeft afgekeken van europese autos want anders zou die niet verkopen in de rest van de wereld. Kij is is helemaal geen schande dat autos uit de vs geen bochten kunnen nemen want je hebt daar geen bochten.
smoke zegt
Alle critici van het aanhangsel ‘killer’ moet ik een beetje gelijk geven, maar soms is het niet even makkelijk om een titel uit je mouw te schudden. Een pakkende term als deze komt dan goed van pas. Dit betekent niet dat ik niet verder kijk dan het aantal pk’s dat uit een motorblok wordt gepeuterd, maar juist dat het totaalplaatje een bedreiging vormt voor de gevestigde orde dmv een combinatie van prijs, wegligging, performance, design, maar vooral een combi van deze factoren.
Dat anderen de term ‘killer’ alleen maar op pk’s terugvoeren, daar kan ik weinig aan doen…
Alex zegt
@Cees:
“Welke auto met starre achteras heb je daar voor uitgekozen.”
Waar heb je dat nu weer opgevangen? Informeer je volgende keer eerst eens behoorlijk naar de specificaties en gegevens van een auto voor je hem afbreekt. Dit lijkt me een beetje xenofobisch.
De wegligging van de Corvette is prima. Al jaren en jaren.
In 1969 schreef Motor trend over de Chevrolet Corvette ZL-1 het volgende: “The ZL-1 has Ferrari speed plus Ferrari handling and Ferrari brakes, but without Ferrari fuss and bother so you can enjoy it. The ZL-1 doesn’t just accelerate because the word accelerate is inadequate for this car. It tears trough the air and across black pavement like all the modern big-inch racing machines you have ever seen.”
Meer recenter zijn er de zeer positieve verslagen van diverse automobiele bladen en de betreffende tv-programma’s.
SugarFree zegt
@ Sir Smokalot
Niks mis met je titel. Hij prikkelt, en wat wil je nog meer? Ga zo door, zou ik zeggen :)
Alleen jammer dat Cees
a) de moeite niet neemt de discussie te lezen, en
b) erg vooringenomen is, terwijl hij anderen de ruimte niet laat hun punt te maken
@ Cees,
Probeer er iets leuks van te maken!
Rick dos zegt
@SugarFree
Jij weer? ;)
Dat ie op meer dan 1 vlak goed moet zijn, moet je niet te letterlijk nemen. Zoals ik al reeds eerder in een comment heb aangegeven als je je met een term als killer bezigd, dan wilt dat in mijn optiek zeggen dat de auto die je wilt “killen” naar het 2e plan willt verwijzen. En dat is niet alleen op 1 of 2 fronten zo, maar dat is dan op alle fronten.
Aha! Naar jouw mening hoort deze auto niet in dat rijtje thuis. Maar blijkbaar hoort deze auto voor zoveel andere mensen wel in dat rijtje thuis. Anders was het een verkoop succes nr.1 geweest als je al die andere argumenten van jullie in ogenschouw neemt.
Dus eigenlijk bezondig je je aan dezelfde beschuldiging waar ik later in dit topic van beticht wordt. Een beschuldiging waar jij klaarblijkelijk mee eens bent. ( zie comment Alex over mijn mening forceren)
Ik onderbouw mijn mening over het uitslaan naar de contra zijde niet? Heb je m´n andere comments niet gelezen? Als ik een Cadillac afzet tegen een Mercedes bijv. dan zijn er meer minpunten te ontdekken bij de Cadillac dan bij de Mercedes. Als ik dan in het dagelijks leven met zo´n auto er op uit moet trekken, dan moet ik me niet aan de minpunten kunnen storen. Dat een Mercedes vervolgens duurder is, dat neem ik dan graag op de koop toe. Echter verdien ik mijn geld wel weer terug bij de inruil natuurlijk. ;)
En als je mij niet gelooft voor wat betreft de vergelijkingen, sla de autotesten er dan maar eens op na. Welke Amerikaanse auto is er ooit duidelijk als winnaar uitgekomen?
Bij mij heeft het in ieder geval niets met onderbuik te maken en alles met feiten en constateringen.
Wat ik trouwens ook wel grappig vind, is dat je cees op zijn comment aanspreekt met de opmerking “Probeer er iets leuks van te maken!”. Maar nergens zie ik een opmerking over de comment van Bel Air……hmm hoe zou dat nou komen? ;)
@Alex
Als ik het zo allemaal lees dan krijg ik een heel sterk pot ketel zwart gevoel.
Mag ik even?
“Voor je nog eens van die dwaze opmerkingen begint te maken, ga met een Amerikaan rijden zoals het hoort.”
Beetje dictatoriaal, niet? Ik zeg tegen niemand dat ze per sé ergens in MOETEN rijden.
Dan heb je het nog over de rijeigenschappen en de uiterlijkheden van andere autofabrikanten. Waarbij je opmerkingen maakt die wellicht voor jou legitiem zijn. Maar dan nog vraag ik me af of jij ooit wel eens in een andere auto DAN een amerikaanse auto hebt gereden? Dan zou je namelijk bijv. gemerkt hebben dat ook Europese auto´s comfortabel zijn EN ook nog eens een goede wegligging hebben. Die combinatie kan dus wel degelijk.
En dat je een 5 serie lomp noemt dat vind ik echt niet erg hoor. Ik respecteer namelijk één ieders mening. Dat je verschil van mening kan hebben dat kan. En vervolgens kun je er een discussie over krijgen. Waarbij ik je niet zie als “tegenstander” maar als discussiepartner. En ik denk dat daar het verschil tussen jou en mij zit. Ik zie dit als een discussie en jij ziet dit als één of andere strijd. Dit zeg ik omdat jij je bezigd met zware termen als “tegenstander” en “dictatoriaal”
@Rob USA
Als we het over muscle cars gaan hebben (zoals een GT 500 dat is), dan kan ik daar heel kort in zijn. Dat ben ik volledig met je eens. Voor een muscle car heb ik gewoon een zwak.
Maar neem nou bijv. een HEMI motor. Hoeveel Amerikaanse auto´s (vooral Chrysler corporation auto´s) rijden er wel niet rond met een HEMI? Niet dat ik het erg vind want een HEMI is bruut, maar als we het dan over exclusiviteit en diversiteit hebben, dan is dit ook een punt die niet in het voordeel van een Amerikaanse auto spreekt.
Met dat laatste van je comment ben ik het overigens niet (helemaal) eens, maar dat is voer voor een andere discussie. ;)
Rob USA zegt
@ Rick dos ik bedoel hoeveel rijden er in NL. Dat zijn er niet zoveel en daarom toch heel
exclusief toch ?? Ik vind dat zo’n GT 500( en anderen) teveel in 1 adem worden vergeleken
met het slechte bochtenwerk van veel amerikanen.Want zeg nou zelf ( ook waar iedereen z’n
mond van vol heeft ) de test van TOP gear. De GT is MAAR 0,6 sec langzamer als de Subarru
STI met zijn 4 wiel aandrijving.Nou dan vind ik de shelby erg goed overkomen toch ??
En dan praten we nog niet eens over de Roush of Saleen versie die waren nog veel sneller en veeel beter in de bochten.Die kunnen we ook pas vergelijken met bv een M serie van BMW want die zijn ook verder verbetert dan hun standaard soortgenoten toch??
Toch nog ff over dat laatste comment: De grootste verkopen worden toch gerealiseerd in the
US toch en BMW had ooit speciaal voor NL een 518 gemaakt en de Amerikanen kopen het meest
alleen de dikste en snelste versies zoals je zeker gezien zal hebben toen je er was.En daar verdient BMW het meest aan.X5 word toch gemaakt in de US??
Verder complimenten met je goed omschreven argumentaties ,al zijn het niet altijd de mijne.
Behalve over de muscle cars dan :)
ronald zegt
alex… ik heb een 23 cc getuned op mijn model 1/5 daaruit pers ik nu 4.3 pk.. dus grofweg 172 pk op een liter dus dat eff nog maal 7 … is 1204 pk d8 ik.. zie je de scheve verhouding?? en wat perst koenigsei uit een 4,7 liter v8? …. ergo amerikanen suck…. ze kennen geen motoren maken denken alleen in cubic inches…
ronald zegt
en kleine toevoeging… als jullie een model auto nie interesant vinden om over te praten/te vergelijken… ding loopt 110 in 5,5 seconden achterwiel aangedreven 2 versnellingen… heb er een keer een porsche en een m3 mee voorschut gezet
RubenBaeten zegt
@Ronald, lekkere vergelijkingen maak je. Een volwassen jachtluipaard weegt 30 kg minder dan ik maar sprint wel in vier seconden 110 km/h. Ben ik even hopeloos inefficiënt zeg.
Ik word echter wel een stuk ouder dan dat beest.
Over Koenigsegg, ik wil wel eens zien hoe lang die motoren meegaan. Ze geven vast geen garantie van 5 jaar of 100.000 km, zoals Ford bijvoorbeeld geeft op de 4.6 V8 (224 pk) in hun fullsize sedans. Die motoren zijn lui, hoeven niet hard te werken en gaan dus niet kapot, dat is het hele punt.
Rick dos zegt
@Rob USA
De Roush en Saleen zijn prachtige exemplaren van de Mustang.
Voor wat betreft je laatste stukje kan ik je gelijk geven voor wat betreft de X5. Dit is een auto die BMW specifiek voor de Amerikaanse markt heeft gemaakt. En in mindere maten ook wel de Z3 en Z4. Wat je echter niet moet onderschatten is de thuismarkt van BMW, Duitsland. De M-modellen waren en zijn toch vooral gericht op de Duitse en Europese markt. Daarom zei ik ook dat ik het niet (helemaal) eens was met de laatste opmerking. Amerika is natuurlijk wel een hele, zo niet de belangrijkste markt voor BMW op dit moment. Maar Azie begint nu ook heel belangrijk te worden.
Bedankt voor de complimenten. ;)
autoblogger zegt
Autoweek denkt dat de CTS-V de tot 500 pk teruggetunede motor van de Corvette Z06 krijgt, dat is dezelfde motor maar dan zonder supercharger.
SugarFree zegt
@ Rick dos
Ja, ik weer, je hebt nog recht op een antwoord :)
“En dat is niet alleen op 1 of 2 fronten zo, maar dat is dan op alle fronten.”
Tsja, waarschijnlijk komen we hier niet uit. Ik heb genoeg argumenten genoemd waarom de CTS-V goede kansen maakt. Nog steeds denk ik dat je gewoon niks moet hebben van dit ding, of dat je BMW gewoon niet kritisch wil bekijken. Een andere conclusie heb ik niet, sorry.
“Naar jouw mening hoort deze auto niet in dat rijtje thuis. Maar blijkbaar hoort deze auto voor zoveel andere mensen wel in dat rijtje thuis.”
Nee, naar mijn mening horen een Scion B en een Rodius niet in hetzelfde rijtje als de CTS-V. Jij beweert van wel? Onbegrijpelijk…
Als je dat vindt, dan hoort een Koenigsegg ook in dat rijtje, want (bijna) net zo exclusief…
“En als je mij niet gelooft voor wat betreft de vergelijkingen, sla de autotesten er dan maar eens op na. Welke Amerikaanse auto is er ooit duidelijk als winnaar uitgekomen?”
Vergeet niet dat ik de discussie voer over de CTS-V in het bijzonder. En over díe auto zijn harde cijfers. Alleen wuif je die cijfers weg. Ik zou zeggen: houd het makkelijk, en beperkt je tot commentaar over de CTS-V, daar ging het topic ook over.
“maar nergens lees ik dat je commentaar hebt over de opmerking van Bel Air. Hmmmm, hoe zou dat nou komen?”
Blijkbaar denk je nu voor mij. Bedankt voor je moeite, maar dat heeft geen zin. Je conclusie klopte namelijk niet. De opmerking van Bel Air was totaal niet de moeite van reageren waard. De andere opmerking wilde ik nog net wél becommentariëren. ;)
Rick dos, het was mij een genoegen ;)
CSL zegt
Wat een zotteklap hier zeg.
De status, kwaliteit, fun halte van BMW is zo hoog dat deze vierkante Cadillac’s met >6liter motor voor geen meter gaan verkopen.
RubenBaeten zegt
@CSL: Spreek voor jezelf. Ik vind weinig auto’s lelijker dan de Bangle beemers. En ik hoef sowieso geen rijdende Pentium.
w0o0dy zegt
@ruben: laat maar joh, die csl heeft waarschijnlijk zelfs het BMW logo op z’n kids laten tatoeëren…. Of er nou stapels bewijzen zijn dat er een auto is die een BMW klopt of niet dat maakt niet uit. BMW’s zijn mooier, sneller beter enzovoort…… Dus wat weten de mensen die de CTS-V tegen een M3 of een M5 hebben vergeleken er nou helemaal van?
De primaire markt voor Cadillac zal nooit in Europa liggen, aantallen verkopen doe je in de VS. Verder zal deze auto best een aantal mensen kunnen verleiden, die wat verder kijken dan hun vooroordelen….. we’ll see.
Rick dos zegt
@wOoOdy
Idd of door mensen die zo´n auto kopen om maar apart te kunnen zijn. Die heb je ook nog natuurlijk.
@SugarFree
We komen er zeker niet uit. Je geeft de voor jouw zijnde relevante argumenten, maar voor mij niet en blijkbaar voor veel mensen (in Europa in ieder geval) niet.
Over je 2e opmerking kan ik kort zijn. Wellicht dat je het gehele stukje moet lezen om het in context te kunnen zetten. En ook hier illustreer je weer wat ik JUIST in dat stukje schrijf. Aangezien je de term “onbegrijpelijk” gebruikt…
Dat je discussie voert over de CTS-V in het bijzonder dat kan. Maar dan heb je toch even niet opgelet welke kant onze discussie opging.
En je laatste opmerking is leuk, maar we weten allebei dat het geen steek houdt. ;)
SugarFree, het genoegen was geheel mijnerzijds! ;)
CSL zegt
@w0o0dy
Waar bemoei je ermee? Had je weer niks te melden!
Ik heb auto’s gereden die jij nog in je dromen moet zien. De praktijk heeft al zoveel bewezen, dat er gewoon geen uitleg voor nodig is. Je lijk wel zo’n jood van Mozes die na zoveelste wonders van God nog steeds twijfelden.
Maar er zijn altijd genoeg van die azijnpissers zoals jou die geen r**t van de realiteit afweten met een grote fantasie.
Het punt is gewoon dat er niet snel een M3/RS4 killer geroepen mag worden. Men is in Duitsland zover, dat ze in de Vs nog een puntje aan kunenn zuigen.
bob zegt
Als er een auto komt die sneller is dan een BMW betekent het niet dat ie direct beter is he ?..
Elke merk kunt een auto bouwen met zoveel PK als ie het maar wilt.
Maar daarvan zal je niet meer dan 20 produceren dat zal te veel kosten.
En je maakt er geen winst mee maar verlies, of haast geen winst.
Zoals de Amerikanen dat doen, douw er maar een 7L supercharged 600pk v8 erin.. En een jaar later Caddilac gaat falliet wie wilt ons kopen….
johan zegt
wat een gewauwel allemaal.ik maak me sterk dat de meeste mensen die commentaar hebben gegeven,zelf nog nooit in een cadillac cts of sts,laat staan in een v-uitvoering hebben gereden anders zouden ze wel anders praten.ik weet waar ik over praat aangezien ik zelf een sts-v bezit.er zijn maar zeer weinig auto’s die dot potentieel hebben met een zeer hoog comfort gehalte en een zeer zeer goede wegligging.in ieder geval niet zo’n keihard comfort als bmw m5 of mercedes amg welk type dan ook.
groeten
cadillac sts-v