De SEMA-show in Las Vegas en de Nissan GT-R zijn aan elkaar verbonden als Tesla’s en subsidies: onlosmakelijk. Voor de 2015-editie van de beurs mogen we weer op veel bijzondere creaties rekenen, maar wat ons betreft gaat Kuhl Racing aan de leiding.
Het Japanse bedrijf heeft voor SEMA een GT-R-bodykit verzonnen die weinig van het originele design overlaat. Aan de voorkant dijt de Nissan met 5 centimeter uit, achteraan groeit hij 7 centimeter in de breedte. Ruimte die wordt opgevuld met heel veel polycarbonaat en nog meer koelsleuven. Liberty Walk zou er jaloers op worden.
Een zwanennek-spoiler moet de GT-R R35 meer downforce geven. De wielkasten zijn gevuld met Emotion CR2P-velgen in de maat 20 inch. Die passen er best goed bij, ware het niet dat de stance op de foto’s compleet vernaggeld is door de airride in z’n laagste stand te zetten. Maar ja, dat is SEMA. Wat de metamorfosekit gaat kosten is nog niet bekend.
werf76 zegt
Veel te veel tupperware
E34M5Touring zegt
Dit rijdt zoveel beter dan een GT-R. Moet wel. Want Kuhl Racing heeft deze kit ongetwijfeld uitgebreid getest in de windtunnel en op diverse circuits. En een merk als Nissan, wat weten die nou van aerodynamica en wegligging. T’is niet alsof ze diverse records hebben gehaald met de GT-R. Die hobbelde overal altijd een beetje achteraan. Dan is zo’n bodykit met airride onderstel vele malen beter in balans….
smoothoperator zegt
@E34M5Touring: maar mensen die zon kut kopen hebben en geen smaak en geen idee in wat voor een auto ze rijden. Dit is meer een beetje infantiele wensvervulling voor mensen die wss ook een range rover rijden met 24″
aronn zegt
@E34M5Touring: eigenlijk is de stock GT-R gewoon een kutauto…
baasbas zegt
Is dit nu al een McDonalds-mobiel geworden? Dan schrijven ze nog harder af dan ik dacht. Dan wil ik er ook wel eentje. Kan de vouwwagen er achter?
g40freak zegt
Meh
singer911 zegt
Enige wat ik aan m’n gtr zou doen, is chippen en ander uitlaatje. Ohja, en als ik nog geld over had een anti-lag systeem. Vind die uiterlijke aanpassingen maar niks zo.
quadturbocuore zegt
@singer911: houd er wel rekening mee dat je blok met anti lag maar ongeveer 1000km mee gaat ;P
singer911 zegt
@quadturbocuore: Blok gaat wel langer mee alleen de turbo kan je om de zoveel honderd kilometer vervangen.
ybcosworth zegt
@singer911: not entirely true… Met een goede revisie turbo met een geharde as van een merk zoals Maran. En een goede RVS uitlaat. Moet je redelijk bulletproof kunnen knallen. ALS is programmeerbaar in verschillende gradaties van full race tot straat gebruik. Dus ga je full race spec zal je ook full race spec moeten modificeren.
toyotafortuner zegt
Vies dik!
Maar doe maar liever een Liberty Walk bodykit erop.
max038 zegt
‘ als Tesla en subsidies’. Heerlijk
martingtv zegt
polycarbonaat? Misschien in de motorkap om de motor te zien, zoals toen bij die corvette zr1. Maar toch geen carrosserie delen.
str8six zegt
Hij is vies Patrick.
sr20det zegt
Vies dik? Dit is gewoon echt ranzig
gerjan zegt
Ik heb deze gtr nog nooit mooi gevonden. Van binnen is hij ook spuug lelijk. Neemt niet weg weg dat hij met zijn 6 pitter wel onwijs snel is en relatief goedkoop is.
berlinetta zegt
Vies en dik issie zeker ja.
KEV9 zegt
Superstrakke bak alleen moet je Rijkswaterstaat wel vragen om op bv de A7 voor jou een parkeergarage te maken om je auto te parkeren. Zie dat ding niet door de straten rijden zonder alle klinkers eruit te rijden.
clarkson zegt
Blijkbaar zijn verkeersdrempels nog niet overal ter wereld te vinden.
volvologisch zegt
Flauwekuhl deze auto!
Dutchdriftking zegt
Zwaar over de top dit!
audirs3 zegt
Het is geen VW diesel en ook geen BMW. Hoe kan hij dan vies dik zijn?
rob5nismo zegt
Ik vind m echt mooi zo
thezonda zegt
Dan heb ik 1000x liever een Liberty Walk.