
Bijna net zo suave als de stem van Old Blue Eyes, deze 1989 Jaaag XJS. En voor de juiste prijs is hij van jou.
De 5,3 liter V12 gekoppeld aan een drietraps automaat, het lijkt een ideaal hart om mee door het zonnige Palm Springs te cruisen. Iets dat Sinatra dan ook vaak deed, aldus de verkoper, Mecum Auctions. De zanger is niet meer, maar zijn Hunter Green XJS wel. In het weekend van 26-27 juli gaat hij onder de hamer.

Zoek je iets nieuwers, dat desondanks toch veel meer retro is? Kijk dan eens naar de Family Car, die speciaal voor de Flintstones-film uit 1994 in elkaar werd gedraaid. Hij is voorzien van alle klassieke gemakken, zoals 4 Heel Drive.













Of de V8 melodie van Elvis? Een Cadillac Sedan Deville, omgebouwd tot station. Incluis 24karaat gouden spaken.

Een 3-bak automaat. Dat waren nog eens tijden!
Tegenwoordig moet je er minstens 8 hebben om mee te tellen…
@Hubert: Lol om mee te tellen?
Is totaal niet interessant naar mijn mening, en wat een ander denkt al helemaal niet :)
@bofkont:
o.k. .. maar jij bent dan ook geen auto-fabrikant neem ik aan ..
@lincoln: Heb je idd een goed punt, en een 8 bak zal theoretisch ook betere verbruikscijfers neerzetten als ik er zo over nadenk.
Maar in feite is een automaat 5 meer dan genoeg om fijn mee te rijden.
@bofkont: Mercedes wordt er anders in de Autovisie op aangesproken dat de nieuwe S klasse nog gene 9 traps automaat heeft en het moet doen met de oude 7 traps automaat.
@mashell: Zal idd zo zijn, maar waar gaat het nog over :)
In feite is een 5 bak al meer dan genoeg om fijn mee rijden.
@Hubert: Mijn 240 heeft een driebak automaat , werkt perfect .
Mooi stukje rijdend erfgoed!
Prachtig en tijdloos. Wat een klasse!
Ooit in de 1e Golf ook met een 3-bak automaat gereden.
Voor een auto van zo’n 800 kg had je ook niet meer nodig.
Op de een of andere manier moet ik, als het over een 3-bak gaat, meteen denken aan de Vector W8. Meer dan 350km/u in de derde versnelling. Dat klinkt gewoon bad-ass.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
als je genoeg koppel hebt zijn 3 versnellingen genoeg ..
in het begin waren het Borg-Warner bakken ..
maar men ging snel over op de GM TH400 ..
de absolute bread & butter bak ..
hing onder Chevy pick-ups maar ook onder Rolls Royce ..
zelfs Ferrari maakte er gebruik van ..
die bak bestaat al een jaar of 50 ..
en is zelfs naar moderne maatstaven van ongekende kwaliteit ..
de Jaguar V12 is een absurde zuipschuit ..
en heeft geen voordelen tegen over de 6 pitter op wat koppel na dan ..
@lincoln:
Zuipschuit is overdreven. Tijdens 2500 vakantiekilometers liep de cabrio 1 op 6,2 gemiddeld.
@Paulaner:
Een cabrio is leuk, maar dan moet het wel mooi weer blijven. Volgende keer naar Engeland hoop ik mijn eigen coupé inmiddels gekocht te hebben, want ondanks het nieuwe dak lekte er wel een en ander en onderweg was het windgeruis niet van de lucht.
Maar open is het de hemel op aarde.
[URL=http://s25.photobucket.com/user/Sabrerator/media/R0010359Large.jpg.html][IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c95/Sabrerator/R0010359Large.jpg[/IMG][/URL]
@sabrerator: Prachtig. Een van de mooiste designs ooit gemaakt.
Geen cabrio, helaas. De Cabio is een perfecte cruiser. Mits Brandstofprijzen van 0,70ct de liter.
Heb een 1986 versie XJS-C
@mjorter: Mooie bak! Uit de tijd dat Jaguar de Italiaanse hoofden nog liet tollen…
@Jaguar: Hoog tijd voor een nieuwe XJ (coupe) tegenover de CL (of S-klasse coupe zoals ie nu gaat heten) en als goedkope ‘eilandbroertje’ onder de Wraith…
@ Lincoln: verbruik valt mee. op vakantie in Engeland heb ik over 2500km een verbruik van 1 op 6,2 gescoord.