De grote vraag is: moet een facelift niet leiden tot een beter uiterlijk?
Toen de eerste gelekte foto’s het internet vorige week bereikten vroeg MrBrown zich al af waar het in hemelsnaam was misgegaan. En we begrijpen zijn zorgen wel een beetje want laten we eerlijk zijn: dit ding is niet erg knap. Nieuwe koplampen, nieuwe grille en nieuwe achterlampen moeten zorgen voor een “krachtiger uitstraling” en de afwerking schijnt ook van een nog hoger niveau te zijn. Ook zijn er nieuwe velgen te krijgen in 17 of 18 inch en zijn er vier nieuwe kleuren leverbaar: Attitude Black metallic, Light Cappuccino Brown metallic, Moss Green Mica en Pacific Blue metallic.
In het interieur zijn nieuwe bedieningsorganen, een nieuw instrumentarium met 4,2 inch kleurenscherm, nieuwe bekleding, verbeterde zitplaatsen op de tweede en derde rij en een nieuwe kleurcombinatie (zwart-grijs) te vinden. En dat is alles is ook nog fraaier afgewerkt, wat wil een boer / aannemer / Rus nog meer? Een hellingshoekmeter en een systeem dat informatie geeft over de tractie van de vier verschillende wielen zijn ook toegevoegd.
Maar goed, laten we even aan het uiterlijk voorbij gaan want uiteindelijk koop je een Land Cruiser ook niet voor de looks maar voor de prestaties in de meest onherbergzame gebieden die onze aarde te bieden heeft. Die gebieden zijn te doorkruisen met de keuze uit de reeds bekende EURO 5+ motoren: een 4.0 liter benzine V6 net 282 pk en 385 Nm koppel, alsmede een 3.0 liter common-rail turbodiesel viercilinder met 190 pk en 420 Nm koppel. Met beide motoren mag je 3000 kilo trekken. De nieuwe Land Cruiser staat eind dit jaar bij de dealer, prijzen zijn nog niet bekend maar zullen waarschijnlijk niet veel verschillen met de huidige Land Cruiser. Reken dus op een slordige 70.000 euro voor de instapper.
djfrank zegt
zooodddddaaaaaaan kijk is wat een prachtige veranderingen!!!! (NOT!) Maar zeg nou zelf als je een zuinige Toyota wil….. Koop dan een Auris Hybride (maar GEEN Prius)
mercs zegt
@djfrank: Ja, die Auris is wel een schoonheid ja…
djfrank zegt
@mercs: hahaha nee ook niet echt maar als je het vergelijkt met de prius is het een prachtige auto
mercs zegt
Waarom zou je zo’n hok nemen als er voor hetzelfde geld een Range Rover Sport voor de deur kan staan?
dotternetta zegt
@mercs: serieus?
StijnB zegt
@mercs:
Omdat je geen vrouw bent?
roberto zegt
@mercs: Omdat een RR Sport wel het uiterlijk heeft om offroad te gaan, maar al kom het er echt op aan geeft hij al op in de zachte berm..
OT: Of dat de looks een verbetering zijn of niet, ik blijf de LandCruiser V8 één van mijn favorieten als het om SUV’s gaat!
4x4wheels zegt
@roberto: Bekijk even een rijtest van de nieuwste RR sport op Evo en oordeel nogmaals
http://www.youtube.com/watch?v=Igcxc2YBpBU
roberto zegt
@4x4wheels: Ga ji een RR Sport vergelijken met een Toyota LandCruiser, sorry ik vind het een wereld van verschil. Oordeel nogmaals..
4x4wheels zegt
@roberto: DAT zei ik niet, maar stellen dat een RR sport komt vast te zitten in een zachte berm is dus erg flauw. Al met al is de RR een completere auto voor het geld. In Amerika waar de tarieven anders liggen en de wegen slechter zijn, zou mijn keuze ook vallen op de oer betrouwbare Land Cruiser ;)
toyotafortuner zegt
@mercs:
omdat minder mainstream
Omdat Toyota-fanboy
En vooral omdat ik er nog altijd van droom om er 1 te bezitten.
OT: ja hij is er iets lelijker van geworden. Nee, mijn droom om er 1 te bezitten is er niet minder op geworden. Die 70.000 richtprijs voor een instapper, is voor een 3-deurs, toch?
JamesBond007 zegt
@toyotafortuner: die Toyota’s zitten voor dat geld meestal volgepropt met opties die je nog moet aanvinken bij je range rover. Die vergelijking vind ik ook onterecht. Andere wereld joh. In the USA rijden ze niet anders dan met deze wagens.
Onlangs in Suriname geweest en die Land Cruisers zijn ideaaaall daar. Redelijk onopvallend badend in alle luxe. Straalt minder macho uit dan die “look at me” RR. Tevens moet ik er wel bij zeggen dat die nieuwe RR erg mooi geworden is. De grote RR dan hè, de sport vind ik niet zo..
imba zegt
@mercs: Appels en peren. Plus met de Range Rover raak je bevriend met de monteurs.
robert110 zegt
@mercs: Waarom zou je een Range Rover Sport kopen als je voor het zelfde geld een Defender voor je deur kan staan? Precies.. Iedereen zijn eigen wagen en ze zijn allemaal goed. Een deel van je auto koop je op gevoel en daarom zijn er zoveel anders.
gv93 zegt
Leuk voor de VN. Schrikt de minder vredelievende terroristenvriendjes ook nog eens af met die neus.
dotternetta zegt
Hij loenst een beetje, maar dit ziet er al wel beter uit dan de eerste foto’s!
motoragent zegt
@dotternetta: Ik vind het hier ook reuze meevallen eigenlijk, dit lijkt een stuk beter te pruimen dan op de eerdere foto’s.
screamer zegt
Moeten al die grote SUV’s en pickups zo’n afgrijselijk lelijke chromen grille hebben? is voor mijn gevoel echt iets amerikaans :r
Behalve de F150 SVT Raptor, die heeft een stoere neus B)
JamesBond007 zegt
@screamer: haha Paradooooxxxx
potver7 zegt
’t Is gewoon aan de grille te zien dat Europa niet de belangrijkste afzetmarkt is voor de LandCruiser. Want anders zouden ze wel een ietsje subtieler front voor de Europese markt ontwerpen.
meneersander zegt
Nou, je ziet dus wel dat hij niet voor Europa is ontwikkeld.
glennie zegt
Ik zou toch ook zeker een RR Sport prefereren hoor. Stuk mooier en gaat ook heel goed offroad
G-Ammo zegt
Echt niet mooi.
Maar sowieso kopen de meeste mensen deze LC met hetzelfde doel als de RR (sport), namelijk gewoon om op het asfalt te patten. Als je een LC neemt, koop dan een 100 serie of eerder. Die zijn nog lekker robuust en geven je nog steeds een echt 4×4 gevoel zoals het hoort te zijn!
Begrijp me niet verkeerd, zelfs de nieuwste LC is de beste in offroad, maar het oogt minder. Er zit ook veel te veel snufjes in die tijdens offroaden kapot ZOUDEN kunnen gaan.
Hoe mechanischer, hoe beter!
Mensen die de LC vergelijken met een RR: stop er mee, een RR komt er nog niet eens bij in de buurt.
gv93 zegt
@G-Ammo: Mhm, niet in de buurt komen betwijfel ik. En als het de RR’s niet lukt, dan de LR’s wel. Is toch meer een concurrent voor de Discovery.
toyotafortuner zegt
@G-Ammo: helemaal mee eensch! Wat vind jij trouwens: een 60-serie of een 70-serie? Welke geniet je voorkeur?
G-Ammo zegt
@toyotafortuner: een 70 serie! TBH… de 50 serie (vind ik een van de lelijkste LC’s ooit gemaakt, maar hij zou het waarschijnlijk heus wel goed doen op het land!) en de 60 serie (ziet er een beetje ”redneck-erig” uit) vind ik niets. De 70 serie vind ik in alle vormen heel mooi en nog steeds lekker vierkant!
toyotafortuner zegt
@G-Ammo: de 50-serie is idd een buitenbeentje vergeleken met andere series. Ikzelf vind vooral de 60 tot 80 het mooist. Ik wil nog wat meer 40-series zien voordat ik daarover kan oordelen. Alleen 1tje ooit gezien > Relevant op Autojunk.
G-Ammo zegt
@toyotafortuner: 80 is mijn droom wagen! Ik zou echt graag een AE86 op de stoep willen hebben en daarnaast een 80 serie! of een 40 inderdaad!
JamesBond007 zegt
@G-Ammo: in ->Nederland<- wel ja… Maar deze auto is niet gemaakt voor Nederland specifiek. Deze wagens vind je voornamelijk in landen waar de wegen niet zo goed zijn, als er al sprake is van een "weg". Denk aan Suriname, China, België……..
bempi zegt
Voor offroad vind ik hem anders niet slecht eruit zien. Mja de meeste zullen meer waarde hechten aan design ipv functionaliteit.
mashell zegt
Het beste van alle werelden, een terreinauto met het formaat van het busje, het design van een Chinese middenklasser, het interieur van een goedkope Oost Europeaan, de betrouwbaarheid van een Japanner en de prijs van een serieuze sportwagen.
JamesBond007 zegt
@mashell: heb je er wel eens in gezeten? Die dingen zitten geweldig en de bouwkwaliteit in het interieur is beter dan menig Frans vervoer…
robert110 zegt
@mashell: En de gezichten van de omstanders als je gewoon dwars door de wegwerkzaamheden knalt: onbetaalbaar.
G-Ammo zegt
@robert110: ^ this
m4.cyandooh zegt
Toyota landcruiser the king of roads niet voor niets zo n bijnaam. Ierdereen weet dat je geen ander terrein mee kan vergelijken, dus waarom probeert men t nog?
m4.cyandooh zegt
Iedereen*
G-Ammo zegt
Nee, sorry.
rovalo zegt
Heb de afgelopen 20 jaar voor m’n werk in allerlei 4×4’s gereden, zowel in Europa als in Angola, en de Land Cruiser vond ik echt de meest robuuste van allemaal. Misschien dat de Nissan Patrol nog het dichtst in de buurt kwam.
Maar zoals hierboven al beschreven zullen de meeste NL kopers zelden de verharde weg verlaten en of de LC dan de meest comfortabele is waag ik te betwijfelen.
Emile_Benz zegt
Dat front ziet er niet echt geweldig uit…
Zie ik toch liever dit: http://www.youtube.com/watch?v=AOhTdIO5YsY