Met de juiste opsmuk kan dat gewoon.
Sinds twee jaar heeft Toyota een nieuw label om de modellen ietwat sportiever te maken. Het label luistert naar de letters GR, wat staat voor Gazoo Racing. De modellen knapper er zeker van op. De C-HR is recent van een update voorzien. Toyota presenteert nu ook een C-HR GR.
De C-HR van Gazoo Racing heeft een compleet nieuwe front gekregen met strakkere lijnen. Andere nieuwigheden zijn 19-inch dual-tone velgen en de mogelijkheid om één van de 11 specifieke kleuren te kiezen. Onder de auto is een centrale balk geplaatst wat de stijfheid ten goede moet komen. Tweaks aan de ophanging van de C-HR helpen daar tevens bij.
In het interieur zijn sportstoelen met het GR-logo te vinden. Net als aluminium pedalen en zwart met zilveren details op de stoelen en dashboard. Al met al een pakket dat de uitgesproken crossover meer smoel geeft, op een positieve manier. Aan het motorblok hebben ze niets gedaan. Dat is nog steeds een 1.2-liter turboblokje met standaard een handgeschakelde versnellingsbak, of een 1.8 hybridemotor. Vierwielaandrijving en de Super CVT-i bak zijn een optie op de 1.2. Helaas blijft deze dikke jongen exclusief voor de Japanse markt en dat is best jammer.
Edge zegt
Van al die hoog op de poten wagentjes vind ik deze misschien toch wel het leukst, maar die naam bekt niet echt lekker hè? C-HR GR. En dan straks zeker ook nog C-HR GR MN. Sowieso ben ik nooit fan geweest van de naam C-HR. Het lijkt teveel op CR-V en HR-V van Honda.
poes zegt
@Edge: wat op zichzelf ook al gedrochten van namen waren.
redneckdarian zegt
@Edge: bij de introductie vond ik hem echt om te kotsen. Maar gaande tijd ben ik het design wel waarderen.
dees zegt
@edge: Dan noem je hem toch gewoon Henk. Probleem opgelost.
Dutchdriftking zegt
Het uiterlijk is wel heel erg dik vergeleken met de aandrijflijnen. Je zou toch op z’n minst 200pk verwacht gezien de looks.
focusrs1 zegt
@dutchdriftking: en dan zou hij zelfs op mijn lijstje komen.. maar met die zwakk
focusrs1 zegt
@focusrs1: maar met die zwakke blokjes niet echt
Supra1981 zegt
@focusrs1: hij komt ook met 184 pk beschikbaar. Geen 200, maar het kruipt die kant op ;-)
KEV9 zegt
Ik vind het toch wel zo’n brute bak, zelfs de gewone C-HR, fantastisch. kekke kleur nemen en genieten maar.
mvdd zegt
Ik vind die nieuwe bumper niet echt goed aansluiten op de rest van het design
harrie zegt
Voor de babyboomer met petje?
beardman zegt
@harrie: liever dat dan een agila
dees zegt
@harrie: Die gaan gewoon voor de Golf
hondas2000nl zegt
Een gemiste kans om de motor niet ook aan te pakken.
emping zegt
@hondas2000nl: vast wel een tuner voor te vinden in Japan.