Nee, autoblog is niet overgenomen door aliens, hierboven zie je de evolutie van het oude naar het nieuwe logo van De Tomaso. Gianluca Rossignolo, marketingdirecteur van het door Gian Mario Rossignolo overgenomen De Tomaso heeft namelijk aangekondigd dat men een nieuwe auto zal lanceren op de autosalon van Genève in maart 2011.
Vrijwel direct na die beurs, in juni 2011, moeten de auto’s leverbaar zijn. Het eerste model zou een SUV moeten worden met een prijs tussen de 85.000 en 125.000 euro, het uiteindelijke streven is een line-up van drie modellen, waarbij ik vurig hoop dat er een nieuwe Pantera op de planning staat. Rossignolo was een topman van Fiat en kocht onlangs de naam De Tomaso. Ook heeft hij een contract om in een voormalige fabriek van Pininfarina bij Turijn de nieuwe De Tomaso’s te gaan bouwen. Zijn plan is om uiteindelijk 3000 auto’s per jaar te gaan verkopen.
Om break-even te draaien moeten er 1100 auto’s verkocht worden. Het streven is om het eerste jaar 1500 auto’s te bouwen, het jaar daarop 2500 auto’s en dan 3000 auto’s per jaar. Er zou keuze komen tussen twee benzinemotoren of een dieselmotor, variërend van 260 tot 300 pk. In de fabriek gaan in eerste instantie zo’n 460 mensen aan het werk, en zodra de twee andere modellen in productie gaan zouden daar nog eens 450 man bij moeten komen. Laten we hopen dat de SUV het merk genoeg opbrengt om straks weer Pantera’s en dergelijke te bouwen. (via autoblog.it)
Gieltje zegt
Was ik helemaal blij om weer wat over De Tomaso te horen, zakt alles nu weer weg. Erg jammer. Had gehoopt op een waardige Pantera opvolger, of in ieder geval iets sportiefs.
CasperH zegt
@Gieltje: wie niet, maar wie weet volgt die nog…
Hupke zegt
SUV nu nog?
Is dat nog niet over?
Zijn er al niet te veel gevestigde merken met een SUV die 100% betrouwbaar zijn?
En vooral een merk dat toch wel gekend is als redelijk sportief da nu met een SUV komt als come-back. Het is minder cliché dan onmiddellijk met een nieuwe pantera te komen maar of het ook slim is.
3000 SUV’s is weinig als je ze helemaal van scratch wil maken om te ontwikkelen en te testen en ze dus degelijk te maken. Maar het is wel veel om aan de man te brengen met een prijs van 125 000 euri’s voor een nieuwkomer.
We zullen zien of het werkt.
Maar persoonlijk denk ik dat ik er liever boekhouder zou zijn dan investeerder. Lijkt me dat dat Rossignollo er niet alleen zelf in geïnvesteerd heeft.
lincoln zegt
kijk .. daar zijn de Ford 302 blokken dan weer goed voor ..
ben benieuwd wat de Mangusta gaat worden ..
de rest is totaal oninteressant ..
transam73 zegt
Een SUV voor De Tomaso getuigt van een nog misplaatster marketingvisie dan die voor een Lagonda SUV.
primramessar zegt
De voorloper:
http://www.youtube.com/watch?v=xGfJETUicto
Wat info:
http://www.laforzafissore4x4.bravehost.com/Tom%20Tjaarda%20story.htm
SUV heeft goede kans van slagen, mits goed gepromoot in landen als china, rusland, india.
Verder willen ze 3000 limo’s en 2000 coupe’s bouwen.
http://www.uiga.it/articolo.asp?articolo=1811
Nico zegt
Als ze net zo creatief zijn met hun modellen als met hun logo dan wil ik het nog best door de vingers zien dat hun eerste model een SUV is.
Een auto naar het idee van de Pantera mag van mij dan ook vlug komen.
Liever geen retro model, maar een auto geinspireerd op het orgineel en dan met het blok van een Ford GT….
Ik denk dat ze bang zijn om mee te gaan in de huidige Hyper en super-carwars, kunnen ze beter eerst een reputatie opbouwen…
Esprit_de_Flandre zegt
@lincoln: dito…
Hupke zegt
@Esprit_de_Flandre:
Mooie wagen, beetje muscle maar toch ook sportief en zelfs stijlvol. Alleen in het geel of rood vind ik hem veel veel mooier.
Alleen nog nooit in gereden of mensen gehoord die erin gereden hebben.
De pantera zou telleurstellend zijn heb ik gehoord, ziet er veel beter uit dan het rijdt. De eigenaar prefereerde z’n Lotus esprit. Maar de verwachtingen liggen bij een pantera dan misschien wel heel hoog en smaken verschillen.
Rick-dos zegt
Een SUV voor het grotere goed, namelijk weer een Pantera, is helemaal niet verkeerd.
Porsche heeft die strategie ook toegepast en dat heeft ze ook niet bepaald windeieren gelegd.
Gezien de prijsstelling en PK’s (mocht het kloppen) willen ze ook echt een Porsche concurrent maken.
Nu nog maar hopen dat ze de kwaliteit onder de knie krijgen, want waar een andere autofabrikant kan wegkomen met slechte kwaliteit als zijnde een “charme”, zie ik dat niet voor Tomaso gebeuren. Zeker niet als ze willen concurreren met Porsche.
HDM zegt
Als we er later een nieuwe Pantera achtige voor terug kunnen krijgen is het prima, maar ook alleen daarom.
KEVV zegt
Ik heb dan liever een nieuwe Pantera!:D
lincoln zegt
dat nieuwe logo is zwaar stront natuurlijk ..
het ouwe logo kon iedereen ..
ook al zijn er hooguit 1000 op de weg gezet ..
en heeft niemand em in het echie gezien ..