
Even lunchen met een knaloranje Koenigsegg.
De teller van Nederlandse Koenigseggs staat nog steeds op één, maar binnenkort komt er weer eentje bij. Dat is NIET dit oranje exemplaar, maar deze auto was al wel te zien op Nederlandse bodem. In januari stond deze te schitteren op InterClassics in Maastricht. Terwijl de klassiekersliefhebbers zich konden vergapen aan een 250 GT SWB, was dit de ster van de show voor de jongere bezoekers.
Zo’n auto op een beurs zien is één ding, maar een Koenigsegg langs de straat geparkeerd zien is nog iets heel anders. @justawheelchairguy kreeg het voor elkaar om de auto in het wild te zien. Hij spotte de auto bij een Italiaans restaurant in Baesweiler, op nog geen 10 kilometer van de Nederlandse grens.

Het betreft een Koenigsegg Jesko, die in twee smaakjes komt: de Attack en de Absolut. Net als het Nederlandse exemplaar is dit een Attack, die je kunt herkennen aan de spoiler. Bij de Attack gaat het niet om de absolute topsnelheid, maar meer om downforce tijdens het bochtenwerk. Vandaar de spoiler.
Deze auto heeft een optie van €235.800, namelijk de ‘Environmental Power Upgrade’. Dat betekent dat de twinturbo V8 ook op E85 kan lopen, wat resulteert in 1.600 pk. Zonder deze optie heb je slechts een magere 1.280 pk…

De auto is uitgevoerd in Tang Orange, met accenten in Swedish Flag Blue. Een gewaagde combinatie, maar de Koenigsegg kan het goed hebben. Er zijn ook nog gele accenten aanwezig, om de kleuren van de Zweedse vlag compleet te maken.
Met deze spectaculaire spot pakt @justawheelchairguy deze keer de Spot van de Week. Upload dan je foto’s op Autoblog Spots en wie weet verschijnt jouw spot volgende week in deze rubriek! We hebben een mooie Autoblog-pet of -muts naar keuze voor de winnaar.
Bekijk alle foto’s van deze Koenigsegg op Autoblog Spots
Voor dat geld kocht ik toch liever een veel luxere en comfortabele Bugatty
Ik een Lamborghiny
Geen Ferrary?
De bekende miskleun in de app, je kunt niets corrigeren, natuurlijk is het een Bugggattyie
Ik ook eerlijk gezegd, maar denk dat de eigenaar van deze genoeg in zijn garage heeft staan om te kunnen switchen naar iets comfortabelers. Denk dat hij niet een gebrek heeft aan geld en waarschijnlijk ook wel een Bugatti heeft, of 2
Vraagje: waar ga je naartoe als je onderhoud nodig hebt? vrijwel alles is custom made waardoor alles besteld moet worden, of moet zo’n ding elke keer terug naar de fabriek?
Bij een Renault Alpine ga je lekker naar de dealer om de hoek.
Esser, in Alsdorf, vlakbij Aachen zijn officieel dealer van Koenigsegg en kunnen een groot deel van het onderhoud doen, de monteurs hebben een opleiding gehad bij Koenigsegg in de fabriek. Bij groter onderhoud of andere updates gaan de autos inderdaad terug naar de fabriek waarbij het vervoer etc allemaal door de verkopende dealer verzorgd wordt.
Kwikfit kan ook. Olie is olie. Bandjes zijn bandjes.
Koenigeggs monteurs vliegen de hele wereld over met onderdelen om onderhoud/reparaties bij een garage bij klanten in de buurt te doen
Precies. Knalpijp in de handbagage, hop!
Tja dit of de eerder genoemde Bugatti… Zonder ook maar 0,0000000001 sec na te denken de Koenigsegg natuurlijk. Als ik luxe zou willen zou ik immers een Rolls Royce met chauffeur hebben ipv een hypercar…
Mijn pa, 74, absoluut liefhebber van klassiek en youngtimer (zeker niet het echt oude spul), vond deze Egg met de afstand de dikste kar van de show. Verrassend wat dit dan toch kan doen bij boomers