• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De SsangYong e-XIV in het echt

Auteur: ricardo, gepost 27 september 2012 om 19:58 – 4 Reacties

SsangYong e-XIV

Van 3D-plaatjes naar een tastbaar model. Het is de e-XIV daadwerkelijk gelukt. Dit is hoe de Koreanen tegen een crossover met elektrokracht én een benzinemotor kijken.

De magneet-synchroonmotor (PMSM) in deze crossover levert 107 pk en krijgt zijn prik van een 16 kWh lithium-ion accupakket. Hiermee is een range van 80 kilometer te realiseren. Of niet, het is immers nog een concept. Via een normale stekker-outlet zit de batterij in vier uur weer vol, een snellader doet het in 20 minuten.

Als de stroom op is springt een 1,0 liter tweecilinder bij, die benzine omzet in thermische energie, wat weer via kinetische energie middels een generator wordt omgezet naar stroom. Het levert een totale actieradius van 600 kilometer op bij een CO2-uitstoot van 45 gram per kilometer. Overigens betreft het hier geen snelheidsduivel, de Vmax staat op 150 km/u.

En ja, hij is vrijwel identiek aan de XIV-1 en de XIV-2, nu heeft de conceptauto echter e-kracht en 12 zonnecellen in het dak die verbruikers in het interieur (radio, airco) van stroom voorzien.

U weet dus welke kant de Koreanen op willen. Weg van de oogbalverziekende designs, en langzaam richting een eigen identiteit met oog voor muesli-aandrijving. Waarvan akte, SsangYong.


Ook interessant!

  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Hoera! Mercedes V8 heeft toekomst en voor het hele gamma
  • Deze bloedmooie versie van de 911 was je vergeten
  • Audi wil Italiaans dochtermerk in de verkoop doen
  • Ga stijlvol de zomer in met deze Alpina B3 Cabrio
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, concept, Elektrisch, Hybride, parijs, parijs-2012, plug-in, range-extender, SsangYong

Vorig bericht: « Zeker niet goedkoop: Skoda beursbabes
Volgend bericht: Onder hoogspanning: Mercedes SLS AMG Electric Drive »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    27 september 2012 om 20:07

    Ik zeg het niet snel maar dit is écht een allegaartje van design elementen van andere merken. Waaronder de Saab cockpit…

    Login om te reageren
  2. supercarwaar zegt

    27 september 2012 om 20:09

    Wat een lelijke auto

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    27 september 2012 om 21:02

    Grappig ding en zoals die fan ex Saab zegt een mengelmoesje,maar wel leuk.

    Login om te reageren
  4. kickass zegt

    27 september 2012 om 22:02

    Hmm, apart ding. Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North