Dat kunnen we wel stellen, dat de spanning in de Formule 1 weer helemaal terug is.
Bedrukte gezichten bij Red Bull. De laatste twee races hebben namelijk laten zien dat winnen geen vanzelfsprekendheid meer is. In Miami werd Max op de baan verschalkt door Lando Norris en diezelfde Brit pakte Verstappen in Italië ook weer bijna.
We kunnen dus wel stellen dat McLaren de zaakjes prima voor elkaar heeft en dat ze Red Bull tot heel dichtbij zijn genaderd. Dat zorgt voor hoofdbrekens bij Red Bull, maar voor vrolijke gezichten bij de fans van de sport.
De spanning in de Formule 1 is terug
Helmut Marko, de adviseur van Red Bull geeft ook toe dat het krap zal gaan worden de komende tijd. Hij ziet dat de updates van Ferrari erg goed werken, maar vooral dat McLaren erg lekker bezig is.
Hij dankt het uitzonderlijke talent van Max Verstappen en zegt dat hij en niemand anders dan hij ervoor heeft gezorgd dat de winst alsnog naar de Nederlander ging. En weet je wat het is? Wij van het toonaangevende en gezaghebbende platform Autoblog.nl zijn het wel een beetje met Helmut eens.
We zijn zelfs geneigd te zeggen dat de spanning weer terug is in de Formule 1. Al wordt dat komend weekend waarschijnlijk nog niet helemaal duidelijk, aangzein ze op Monaco gaan rijden. Daar wordt natuurlijk niet echt geraced.
Maar daarna bestaat de kans dat het weer spannend gaat worden. Zeker met al het gerommel bij Red Bull, wat de aandacht tóch een beetje wegneemt bij het racen. Hoe je het ook wendt of keert.
Goed nieuws dus voor de fans. Als er weer geknokt moet worden, is het voor iedereen leuker om te kijken. Zelfs voor de allergrootste Max Verstappen fan. Daarom hopen we dat onze conclusie ook profetische waarde heeft…
De spanning is weer helemaal terug in de Formule 1!
lekkerlinksrijden zegt
Prima, nu MB er nog wat meer bij en dan wordt het pas echt leuk, behalve voor Perez dan
fapfap zegt
Nou ja, spannend..
Zonder de Safety car kreeg Norris Miami nooit in de schoot geworpen.
Richmond zegt
Maar hij was snel genoeg om in de positie te komen, om te kunnen profiteren daarvan. Dat lukte de eerste paar races van dit jaar niet en heel vorig jaar ook niet. Geluk moet je ook afdwingen en er zijn om ervan te kunnen profiteren. De eerste winst van Verstappen kwam op dankzij de crash van Hamilton
Johanneke zegt
Meest spannende aan Monaco vind ik of iemand het durft een Perezje te doen:
https://m.youtube.com/watch?v=cgl77QuDsg4
Of schumachertje, of Rosbergje.
harrie zegt
Mwah, 2 zwaluwen maken ook nog geen zomer.
In Miami liepen bijna alle teams te klooien met de banden en had Norris gewoon een mazzeltje. De initiele Imola setup was een ontzettende mispeer van RB maar wint Max (met schijnbaar ERS issues?) alsnog.
Monaco is altijd een vreemde eet in de bijt, en die (quali) gaat spannend worden met aardig wat kanshebbers, maar de GP’s erna verwacht ik dat RB weer ‘gewoon’ orde op zaken gaat stellen.
petroldrinker zegt
Komend weekend is DE F1 race die iedereen kan overslaan, tis al jaren letterlijk een optocht in monaco (okok vorig jaar was een mazzel race met de regen die in ene viel waardoor het de eerste monaco GP was die het waard was om te kijken in jaaaaaaren)
Als McLaren zo doorgaat dit seizoen winnen ze het teams kampioenschap omdat Perez weer eens geen deuk in een pakje boter rijdt, dat ze hem nog niet vervangen hebben voor Liam Lawson….
Richmond zegt
Als je Lawson in de red bull stopt dan krijg je Albon en kyvat all over again. Dan is zijn carrière gelijk verknald
Stefje zegt
Om deze reden wil ik Verstappen wel bij Ferrari zien. Hij heeft bewezen meer uit de auto te kunnen halen dan eigenlijk mogelijk zou moeten zijn. Zelfs als de RB het sterkste is volgend jaar, kan hij met minder materiaal toch wat beters neerzetten dan andere coureurs in de RB. En als er toch een buitencategorie in de RB gaat rijden, dan wordt het misschien nog een leuk seizoen ook. Zeg maar 2021 spannend.
iphonistvongates zegt
2,5 McLaren’s maken nog geen zomertijd. Het kan zomaar gebeuren dat Toto Wolff een Whatsappie stuurt naar Zak Brown met als inhoud; I want my fcuking engines back! Charles DeKlerck heeft dan wel een nieuwe engineer maar ze hebben de Ferrari non-strategen NIET vervangen. Het lichtpuntje, naar mijn mening is Carlos Sainz jr. maar die gaat het verschil waarschijnlijk niet maken voor Ferrari in dit seizoen. Yuki T. zet zijn goede vorm hopelijk door in de Red Bull Racing Keukendivisie.
Richmond zegt
De motoren zijn hetzelfde
jensoffbutton zegt
Ik denk dat het wel nog spannend kan worden. Dat zie je ook aan de tijden van Perez. Al 2 keer geen podia. En hij is ook geen totale pannenkoek dus ik schat dus eerder in dat Red Bull, Mclaren en Ferrari op hetzelfde niveau zitten & dat we echt rijdersduels krijgen de komende weken. Max heeft wel nog wat voorsprong maar één, en zeker 2 DNF’s om welke reden ook, kunnen het weer spannend maken in het 2de deel van het seizoen.
De vraag is ook of Red Bull teveel zelfvertrouwen had en alles qua R&D op 2026 zet, of dat er toch nog een belangrijke update komt dit jaar.
Richmond zegt
Tuurlijk komen er updates, die hebben ze afgelopen weekend ook gehad. Het zal per circuit verschillen welke auto het beste is.
HZW zegt
Ik vraag me af wat er waar is aan het brandstof verhaal van Horner.
Als er een ERS probleem was, dan is het denkbaar dat je minder of kortere duur EV power hebt, en dat de ICE meer brandstof verbruikt, en dan zou het verhaal waar kunnen zijn.
Maar als Red Bull zijn overmacht kwijt is, omdat de doorontwikkeling van de F1 auto, zonder Adrian Newey stagneert, of niet de gewenste winst/vooruitgang oplevert die verwacht wordt, dan hebben ze werkelijk een probleem.
P.S. als de Red Bull niet goed genoeg is, staat Max voor de race op Zondag ook niet op pole, en dan wordt een overwinning ook een grote uitdaging.
a_buis zegt
GP riep naar Max in slotfase: “strat 6. No strat 7. No back to 6, sorry max”. Ze zaten te klooien met engine modus.
307-2.0-chipped zegt
Mwah, afgezien van Australië scoort Max nog steeds veel beter.
Dus om nou over spanning te spreken…..
Zullen we over, laten we zeggen, 4 a 5 races weer eens kijken?
Jurgen zegt
Verstappen heeft nu nog het geluk dat de coureurs van McLaren en Ferrari met elkaar vechten. Als een van beide teams vanaf de eerste ronde van de race alleen maar op Redbull hoeft te focussen en niet meer achterom hoeft te kijken dan is de spanning voor de winst echt terug!
brammetjedeb zegt
Ik snap hier werkelijk waar geen bal van: Miami was rijden op ijs en Max had al dan niet schade aan zijn vloer (wat erg goed zou kunnen, dat paaltje stond in één of andere ijzeren houder) en Imola waren VT1 en VT2 totaal onbruikbaar. Ik denk dat red bull de nieuwe updates nog niet geheel onder controle heeft en zodra ze ‘gewoon’ drie VT’s af kunnen werken en alle banden en runs kunnen testen ze gewoon weer comfortabel aan kop rijden. ‘Ze’ is Max dan. Perez lijkt weer een 2023-tje te doen. Is nie veel…