In Japan hebben ze een jaarlijkse super-battle om te kijken welke wagen zich de snelste mag noemen. Dit jaar stonden er ruim 80 dik getunede Japanners op Tsukuba Circuit te wachten bij de start. Ze mogen slechts 1 of 2 laps rijden om een tijd te zetten, daarom nemen alleen de beste drivers uit Japan plaats achter het stuur. Wat er zoal rondrijdt? Nissan Skyline GT-R, Nissan 350Z, Mitsubishi Lancer Evolution, Honda NSX, Subaru Impreza WRX, Mazda RX-7 en Honda S2000, uiteraard allemaal inclusief de nodige tuning…
Edmunds heeft een video en foto’s van het evenement. Welke er gewonnen heeft? Een Lancer Evolution… (met dank aan dink voor de tip)
Het wordt tijd voor een Nederlandse (of Duitse) variant!
JeffreyG zegt
meer nieuws voor Japan of niet soms ;)
zijn alleen maar japanners, geen europese bij ;)
niet echt boeiend dus :)
autoblogger zegt
Dat zou ik niet al te hard zeggen, er zijn genoeg liefhebbers van de Japanse tuning…
Dink zegt
“Het wordt tijd voor een Nederlandse (of Duitse) variant!”
Precies: met alleen een dikke sideskirt kom je er niet.
Het echte potentieel van Japanse motoren wordt zelden benut: s2000 tot dik over de 300 pk, Evo’s met het dubbele . . . die setten lachend een dikke Porker aan de kant.
JeroenM zegt
als er een nederlandse variant komt zou ik er zeker heen gaan, die japanners zijn echt goed in het tunen van die dingen
Alwood zegt
echt een gaaf type race. als er echt helemaal geen regels zijn die in de open klasse de vermogens e.d. beperken moet het volgens mij een heel bochtig circuit zijn.
er moeten zeker wel originele motoren gebruikt worden? dan kom je met een overdsigned amerikaans blok denk ik ook wel ver… hoewel gewicht ook belangrijk is.
iig moeten ze idd in europa ook maar zo’n race beginnen om te tonen waar de wagens echt toe in staat zijn.
SimonMc zegt
“the ultimate skyline” rijdt ook mee zo te zien…
Marten zegt
Bah, die lelijke Japanse bakken wil je echt nog niet dood in gezien worden!
japio zegt
@marten, weet je wat driften is?
Marten zegt
Dat doe ik toch liever in een M3! Zullen vast wel redelijke bakken zijn, die auto’s met het uiterlijk van playmobil, maar ik word er niet warm of koud van. Can’t help it.
snador zegt
Een BMW M3, zulke auto’s zijn voor in Nederland vrij snel, maar vergeleken bij Japanners met minimaal 800 pk oplopend tot ruim 1300 pk, stelt zo’n M3 niks meer voor.
Zoek maar eens op internet, zelfs ferrari’s en lambo’s kunnen vaak niet winnen van deze zwaar getunede Japanners. Een getunede M3 CSL haakt al helemaal snel af.
Nee, doe mij maar een dikke SUPRA zoals deze: http://www.vipimports.com/98Supra.php
Porsche fan zegt
Ja Dan heb je het over zwaar getunde autos dan moet je dus van een lambo of ferrari ook een tuner in zetten en dan is het lambo en ferrari dat wint
w0o0dy zegt
als een Porsche GT2 (met turbo) al 450pk standaard heeft, dan mag je aannemen dat de auto die hier mee doet al snel richting 600pk aan boord heeft….. die auto kwam er totaal niet aan te pas tegen de japanse supertuners….. denk maar niet dat een Lambo of Ferrari hier eventjes kan winnen. Dit zijn extreem goed opgebouwde racewagens met jarenlange circuit ervaring als basis. Die tuners weten echt wat ze doen. Zo’n auto zou op de Nurnburgring ook wel onder de 7:30 blijven, misschien zelfs wel onder de 7 minuten, wie weet…
h2 zegt
wOoOdy, je hebt volkomen gelijk en ferrari houd het hier nog geen minuut uit vol
Porsche Fan zegt
je moet een tuning ook nie vergelijken dan met een gewone ferrari dan moet je ook een tuning ferrari nemen of iets dergelijks (Porsche 9ff)
Een 9ff Bouwt buiten gewoon goede wagens en daar kunnen die japaners echt nie tegen op hoor
Mpower zegt
Tsukuba is een vrij klein circuit, met pure power kom je er niet gewicht, korte versnellingsbak ratio en AWD is een groot voordeel. Zo heb ik een filmpje waarin de F360 modena maar niet langs de Lancer evo 8 komt.
maartenunplugged zegt
k snap niet dat iedereen japanse auto’s afkraakt. Het is miss niet ieders smaak die volledig getunede karren met alle neon en stickers erbij. Maar qua techniek doen ze daar enorm vette dingen. Tevens is menig japanse auto zeer betrouwbaar.
Marten zegt
@ Maartenunplugged: het is emotie, als ik een ferrari zie rijden wordt ik helemaal week van binnen, krijg je een gevoel van begeerte. Als ik een zwaar getunede japanner zie rijden is de eerste associatie die bij mij opkomt eentje die me aan een barry, tokkie of boender van om de hoek die zijn civic met een spuitbus en wat stickers en een kachelpijp heeft bewerkt doet denken. Oftewel, dan barst ik in lachen of huilen uit (ook een emotie, maar toch).
Het zullen wellicht fantastische auto’s zijn, maar net als hier al eerder werd aangehaald, het zijn getunede auto’s en dus kun je dat niet zonder meer qua prestaties met een porsche of een ferrari vergelijken
dekster zegt
@Mpower
heb je een link naar dat filmpje ofzo?
snador zegt
Sjonnie van om de hoek rijd echt niet in een Toyota Supra, Nissan Skyline, Honda S2000 of een Mitsubishi, volgepompt met PK’s.
Op autotrader.com staan zo nu en dan Toyota Supras van over de 300.000 eurie. Daar kun je ook al een leuke ferrari voor kopen.
In Japan pompen veel mensen liever hun geld in een extreme kar dan een ferrari waarvan er al duizenden van rond rijden. Ik zou zelf ook nooit een ferrari kopen. Wat is er nou mooier dan met je Japnannertje een ferrari van de baan te vegen.
h2 zegt
ik heb een filmpje gezien waarin een ferrari 355 egt wordt vernederd door een opel corsa, een getunede dan
Porsche Fan zegt
Tuning is voor sukkels
En nou en als zn tuning wint van ferrari ofzo(zet er dan ook een tuning tegenover van ferrari)Ferrari heeft een Hele geschiedenis van race overwinningen en dat geval zo als tunig enzo niet dus wat is er nou mooier om in rond te rijden dan in een ferrari of porsche
NIETS DUS (er is niets mooier dan rond te mogen rijden met een porsche:-D)
Stephan zegt
Heeft niemand hier dan de Best Of Motoring aflevering gezien waarin de Honda NSX het opneemt tegen 4 types Ferrari en ze allemaal afdroogt ? Zowel op sprint als circuit..
Mpower zegt
@dekster
hier staat die video maar volgens mij moet je je eerst registreren om te downe, http://www.racingflix.com/getvideo.asp?v=75 ik had het destijds via limewire gedownload.
Mpower zegt
Best motoring filmpjes zijn nergens mee te verglijken, type ”best motoring” in bij google video of you tube en je vindt geweldige filmpjes.
Junior (BMW Liefhebber) zegt
Tja wat moet ik van japanse auto’s zeggen. ”het getuigd van weinig smaak en gevoel voor exclusiviteit”. Eerlijk is eerlijk wat voor klasse straalt er nou vanaf? Vrij weinig en ik denk als je op http://www.boostjunky.com kijkt dat mensen heel anders denken over BMW’s met echte power! Het is wel leuk een skyline met 4 turbo’s maar je zuigt er alleen maar onderschuldige buitenstaanders mee van de weg af. En overig straat vuil!
japio zegt
het probleem met getunede ferrari’s e.d. is dat het niet goed gaat, hun motor is al op max, als je meer dan die max erop zetten doen ze boem.
SimonMc zegt
@ Porsche fan : Op uw reactie dat de japanners niet tegen porsche tuners opkunnen zoals 9ff :
Gij denkt echt dat porsche de beste is he?Ik ken VEEEEL japanse auto’s die uw dierbare porschekes zooo van de weg rijden hoor, en ja hoor zelfs de getunede porsches
.De japanners zitten zo ver voor op techniek dat al de rest zo kan inpakken.
Qua handling/wegligging is er niets dat kan tippen aan de japanners, of zijt ge dan zo merkblind??
En laat uw domme reacties in het vervolg gewoon weg, we weten al dat uw leven enkel bestaat uit geilen op porsche.
Junior (BMW Liefhebber) zegt
@ SimonMc: Ja wat betreft een 400m sprint zullen jou geliefde japanners sneller zijn dan een hoop porsches, daar heb je zeker gelijk in. En wat techniek betreft valt het allemaal wel mee met japanse auto’s ”op honda’s na dan”. Japanse auto’s zijn vaak snel omdat ze veel gebruik maken van turbo’s, 4 wielaandrijving en weinig gewicht, maar in deze factoren liggen niet de kern van de ”echte” autosport. De kunst is juist zoveel mogelijke pk per liter verhouding te creeren. Zonder gebruik te maken van turbo’s, want uit een BMW kan je makkelijk 1300pk persen met een hoop aanpassingen en turbo’s maar daar zit het hem niet in bij BMW. Want BMW maakt mooie auto techniek en geen domweg lompe kracht. En de kwaliteit is gewoon een stuk degelijker van een duitse auto dan een japanse auto ”dat is wel algemeen bekend”. Ik wil ook niet veel zeggen maar er is nog nooit een skyline geweest die een record rondje heeft gereden op de nurnbergring dat is de porsche GT2 wel gelukt dus dat maakt toch een hoop duidelijk toch?
w0o0dy zegt
ik zou je geschiedenisboekjes maar eens tevoorschijn halen Junior. De Skyline’s waren zo oppermachtig in hun tijd dat ze de regelementen zo aanpasten dat de Skylines niet meer konden winnen. Ook zonder turbo’s en met extra gewicht aan boord wisten de Skylines races te winnen (in klasses waar ze o.a reden tegen de DTM-spec BMW M3 en de MB 190E 2.5 EvoII…..)
Motorsport History
The GT-R’s success in motor racing was formidable, particularly in the annual race at the Mount Panorama circuit in Bathurst, Australia, where the champion three years running was a GT-R (despite receiving additional weight penalties in years two and three due to its unbeatable performance), and in the Japanese GT series where it has remained dominant up to the present day.
No other race victories by the GT-R could escape without controversies, at the 1990 Macau Grand Prix Guia touring car race, the factory backed R32 driven by Masahiro Hasemi led the race from the start to the finishing line which caused a wave of protests by the European entrants. The following year, the car was forced to carry a weight penalty of 140 kg very much to his frustration and had to settle for fourth place against the top three DTM specification race winning BMW M3 and Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II. The GT-R’s success at Mount Panorama in 1991 and 1992, both by Jim Richards, led to a change in formula regulations, which came to exclude turbocharged and four-wheel-drive cars in subsequent years. It also led indirectly to a move to the Super Touring Car category in the JTCC and the creation of the JGTC grand touring car series in Japan, where GT-Rs can only compete in rear-wheel drive form – and still win.
In the UK Andy Middlehurst took the Nissan Skyline GT-R (R32) to two consecutive championship wins in the National Saloon Car Cup. Other championship titles include the 1993 Spanish Touring Car Championship.
eXtreme zegt
Jongens jammer dat jullie allemaal zo geilen op europeese auto’s, zullen best goed zijn. maar zodra je eXtreme gaat sleutel verliesen ze het. Het gaat gewoon allemaal kapot. Denk nou eens na, wat zou er kunnen gebeuren als ze een evo met 6 of 8 cilinders maken!!!! 4 cilinders met turbo, 700 pk…moet je eens proberen als een pors of ferrari 4 cilinders had..jaaa not.sjonge jonge sorry mannen de waarheid is hard….
dekster zegt
onderhoud ook
Markus zegt
Het lijkt voor velen moeilijk te accepteren dat smaken verschillen… de een houdt van Porsche, de ander van een Skyline… persoonlijk houd ik van allebei :)
@Junior: een Skyline getuigt van weinig exclusiviteit??? Staan er dan 3 bij jou in de straat ofzo? Vast niet. En NSX-en, Supra’s, type-R’s, Eclipsen, RX-7’s en ga maar door, daar zal je in jouw woonplaats ook vast niet over struikelen. Weinig exclusiviteit, pfff.
Junior (BMW Liefhebber) zegt
Als eerste @ Extreme: Ja grappig! Er rijden BMW’s rond met meer dan 900pk met een 6 cilinder turbo of een 8 cilinder turbo en ze houden het prima uit en rijden die zielige 700pk evo’tjes waar jij mee komt helemaal zoek! Een 700pk evo is best een mooi stukje techniek 1x een goeie power explosie maar later in hogere versnellingen een lagere top dan een BMW en porsche kan een hele snelle 4 cilinder turbo auto zijn van hoogwaardige kwaliteit! En als we het toch over turbo’s hebben, japanners op honda na dan, kunnen alleen maar snelle auto’s met turbo’s maken, vind je het gek dat een skyline met 1000pk kan komen? Ik niet hoor zo speciaal vind ik het niet. Specialer is pas als je met een snelle hoge toerenblok komt zonder atmosferische hulp. Gewoon pure mechanische power met een hoge PK/L verhouding!
@ Markus: Wat betreft de Skyline en de rest van dat tyco spul wat je zojuist opnoemt is met kinderhandjes gemaakt man! De materialen die ze verwerken in die japanners zijn allemaal van plastic en dat soort troep, kom je met een bentley hebben ze er eerst 10 koeien moeten slachten om het interieur van leer te voorzien en 10 bomen moeten kappen om het dashboard in elkaar te zetten en de auto’s worden door vaklui in elkaar gezet. Dus tja als je een auto niet veel ziet zoals jou skyline wilt nog niet zeggen dat die auto exclusief is!
Junior (BMW Liefhebber) zegt
BMW heeft op basis van een 2002 blok in de jaren 70 het krachtigste F1-motorblok ooit gemaakt in heel de geschiedenis de (BT54) voorzien van een turbo. Ze hadden toen de cilinder inhoud terug gebracht van 2.0l naar 1.5l. Het motorblok had een piek toerental van 11.000 RPm. De auto woog maarliefst 540kg en had een geschatte vermogen van 1500pk aangezien de sterkste rollerbank van toen der tijd ging tot 1280pk! Dus tot de 200km/H was er nog een overdaad van wheelspin. En dit in een 4 cilinder uit de jaren 70! Dus tja ehm dat zegt toch weer genoeg dan!
w0o0dy zegt
Junior, kun je ook iets intelligenters tikken dan ongegeneerd Jap-bashing?
Je laat blijken dat je vooral verblind bent door BMW.. Ieder zijn smaak, maar open je ogen voor de werkelijkheid. Ook andere merken hebben heel wat in huis (het hoogste specifieke vermogen voor productiemotoren komt uit japan) en de beste japanse tuners nemen een straatauto en tunen die zo dat een getunde, voor racen geprepareerde GT2 Porsche op enkele seconden wordt gereden op een baantje van 56 seconden….. (De snelste Porsche’s hebben overigens ook vaak een turbo) Die japanse racers zijn serieus snel.
Dat jij fan bent van BMW is leuk hoor, maar je opmerkingen getuigen niet van veel kennis van zaken.
Junior (BMW Liefhebber) zegt
@ W0o0dy: Ja dat is fijn voor je joh, maar mijn zogenaamde ”Jap-bashing” is terecht vraagje wat rij jezelf eigenlijk? Een Nissan 100nx zeker vol met ducktape om je kunstof op je auto bij elkaar te houden? Ga je maar vermaken met de nieuwe tokyo drift zal je leuk vinden al die tyco machinetjes beetje hopeloos slippend door de bocht. Zometeen start ik m`n 6 cilinder M-power. En rij weer naar Scheveningen. Ik ben niet verblind door wat ik rij of waar ik van hou want ik weet ook heus wel dat er andere ”goeie” merken bestaan. Maar japanse auto’s zullen in mijn optiek altijd hopeloos gespoilerde tupperware doosjes zijn! Moet trouwens nog de eerste Evo of rx-7 of rx-8 of 350z of NSX etc nog tegenkomen op de snelweg die sneller is dan mij. Voorlopig blijven ze me nog heel ver achter.
Junior (BMW Liefhebber) zegt
Wij hebben trouwens een 350z nismo gehad 3 maanden geleden. Maar toch maar verkocht, kan toch niet tippen aan dat geen wat we gewend waren!
w0o0dy zegt
domme opmerkingen die verder geen reactie waardig zijn.
750i zegt
Theoretisch gezien kun je met tuning van iedere auto een extreem voertuig maken, met als enige beperking het budget. En dan kan het idd zo zijn dat een ford ka een enzo zoek rijdt… Dit is volgens mij ook de reden dat iedere race regelementen heeft toch? Als je gaat vergelijken moet je wel kijken naar wat je vergelijkt. Het zou leuk zijn als je een paar van die tuners een basis auto uit laat zoeken met eenzelfde basisopzet (6 cil, 4WD, gewicht x of zo) en dan een budget geven waarmee ze aan de slag moeten. En dan eens kijken wat het resultaat is. Lijkt me best leuk.
Markus zegt
Inderdaad, verder reageren is zinloos.
eXtreme zegt
@ Junior, ik kan me herrinderen dat een simple (ja zonder turbo) 4 cilinder Carisma met Allard Kalf aan het stuur Bmw en Alfa zoek reden op Zandvoort.
Jammer dat Mitsubishi hier mee gestopt is. Daarnaast moet je ook is naar de techniek kijken voor zo weinig geld in verhouding. Ik kan geen andere auto bedenken met zo veel techniek en snelheid en wegligging voor 45.000 euries dan een evo
(trouwens die auto zijn begrensd tot 250 km -en 280 pk) anders had er makkelijk standaard meer uit gekunt. Voor de rest ben ik het met WOody eens.
Iedereen mag zijn mening geven, maar je kan ook over-drijven.
e36 cabrio zegt
over pk’s gesproken, http://www.da-motorsport.com
e36 m3’s met over de 1200 pk…
:-)
CSL zegt
@eXtreme
Er is nooit afgesproken dat de auto’s in japan op 250 begrensd moeten worden.
eXtreme zegt
@CSL…dat beweer ik toch ook niet, het is alleen zo dat ie begrensd is..
Alleen de regel in Japan is dat er officieel niet meer dan 280 pk uitgepompt mogen worden..
KDG student (B) zegt
Blijkbaar een interresante discussie. Ik volg persoonlijk hogeschool autotechnologie en als er nu met 1 merk problemen opduiken is het BMW wel. Ze zijn heus niet zo goed dan dat velen denken! En het is niet omdat ik van België ben dat ik het niet kan weten. Heb ook ervaring met een 323 CI, deur die niet meer sluit, nerveus schakelen, handrem die om de 5 meter bijgeregeld moet worden of ze werkt niet meer, losgekomen dashbord onderdelen etc… Voor mensen met geld maakt het allemaal weinig uit, die kopen er gewoon op los. Maar mensen met een passie en genoeg kennis (ervaring) van zaken weten beter. Japan staat nog altijd bovenaan!! Het grootste bewijs voor mij was een Duitser die met een dikke lexus en een Japanse vlag naast zijn nummerbord voorbij kwam gevlogen. Alle eer aan Japan als je het mij vraagt, en dat het lang zo mag blijven!!! Persoonlijk kik ik het meest op de Lancer, vooral omdat hij met zijn 2 liter fiscaal zeer aantrekkelijk is en daarmee vele (dure) GT’s het nakijken geeft! Voila!!!
ThoMaster zegt
Beetje triest dat hier zoveel mensen reageren die zich niet echt professioneel opstellen door dat “alles-wat-ik-leuk-vind-is -toch-wel-beter-gedrag”.
Zelf ben ik een lief hebber van de tuning, o. a. de japanse (let op de o.a.), en ben ook van mening dat duitse automerken kwaliteit hoog in het vaandel hebben.
Maar wat de tuners in japan doen is gw klasse werk, van betaalbare auto’s die misschien niet zoveel indruk maken op de nederlandse snelwegen of hier amper rondrijden kunnen zei beesten maken die alle duitse wagens hier op weg te kakken zetten.
Het uiterlijk met de diepe bumpers en spoilers is opzichtig inderdaad, je moet er van houden maar omdat er ook mensen zijn die bmw’s spuuglelijke asobakken vinden wil het toch ook niet zeggen dat het dan ook zo is per definitie?
Ieder zn smaak..
w zegt
kijk het filpje van top gear lambo tegen evo fq400
lambo word bestuurd door een pro en evo door de precentator.
lambo heeft moeite en uiteindelijk pakt evo hem.
remco zegt
auto,s in japan zijn wel degelijk begrenst maar dan op 180 km
over pk,s gesproken http://media.ams-evo8.com/videos/amsevo/AMS988.wmv
988 AWHP uit een 2 liter 4G63 zonder F1 techniek
Daniel zegt
@ Junior: Wat een vooroordelen over een Nissan 100NX ;-). Zal mijn 100NX straks eens naast je 6-pack M-power zetten.
(100NX 2.0 turbo; +/- 250 pk op 1050 kg. U mag het rekenwerk doen…)
-Sorrie voor deze tussendoor opmerking-
EVO VIII zegt
@ Junior, Je automerk verafgoden heb ik geen probleem mee of het nu BMW, Alfa, Mercedes, Mitsubishi, Honda, Porsche of een trabant is zal me een worst wezen. Maar je moet wel met verstand van zaken praten.
Quote:
Japanse auto’s zijn vaak snel omdat ze veel gebruik maken van turbo’s, 4 wielaandrijving en weinig gewicht, maar in deze factoren liggen niet de kern van de ”echte” autosport. De kunst is juist zoveel mogelijke pk per liter verhouding te creeren. Zonder gebruik te maken van turbo’s.
Echte autosport?? dus vandaar dat 80% van het budget of het nu gaat om F1, Rally, toerwagen of GT racen, gaat zitten in het lichter maken van de auto zodat er minder peekaas nodig zijn zodat de boel heel blijft en het toch even snel gaat.
Autosport is, hoe minder gewicht hoe beter.
sjaak zegt
Ik vind dat junior nogal wat vooroordelen heeft over over echte auto’s(japanners dus)
Ik heb zelf een nissan 100nx en die rijdt super. Strak op de weg een nooit geen stukken aan. Ik rijdt ook vaak genoeg in een bmw 3.18 rond voor werk. Maar ik ben toch blij als ik weer in mijn 100nx rijd. dat rijd toch effe wat sportiever
mar ja dat is mijn mening
Junior (BMW Liefhebber) zegt
@ Sjaak,
Nou sjaak geweldig voor je. En even over ”echte” auto’s gesproken….. Roest jou 100nx al goed bij de spatbordjes? Die BMW 318i zal veel beter door de bochten gaan dan jou 100nx met z’n voorwiel aandrijving, en laten we even niet voorbij gaan aan het kwaliteits verschil ;-). Heb je de nieuwe M3 al gezien? ”precies” einde discussie.
Daniel zegt
@ Junior: Je haalt je eigen stelling onderuit door een M3 uit 2006 van ca. €150.000,- met een 100NX uit 199x van ca. €18.000,- te vergelijken.
Toch een compliment voor een 100NX ;-)
Maargoed dank je, 1-0 voor de jappen door een eigen doelpunt…
henk zegt
wha hard gedist. toen ik het las dacht ik ook: wat een vergelijk zeg een 100NX met en M3. zowel in leeftijd al in prijs, KOMOP ZEG!!!
Greg zegt
Ben het met Snador eens.. Een goed getunde jappanner kan je niet verslaan.
Heb een keer een straatrace gezien tussen een getunede Nissan Pulsar (Almera bij ons) en een M3. Zo’n gek gezicht om te zien hoe een Almera een M3 met grote sprongen achterlaat. hahah :-) geweldig..
Junior (BMW Liefhebber) zegt
@ all the japanese car fans,
Jullie kunnen er lang en breed over fantaseren en discuseren maar ik weet net zogoed als jullie dat je een hoop pk’s uit jappaners kan persen. Maar ik ben gewoon van mening dat het gewoon speelgoed spul is ik vind het totaal geen klasse of enige vorm van degelijkheid uitstralen. Als ik een b.v een honda civic of crx of del sol ziet of 100nx dan schieten spontaan de tranen in m`n ogen van het lachen die auto’s moeten om het jaar overgespoten worden omdat het gewoon begint te roesten van ellende en dan al dat plastic in het dashboard. Het ziet er niet uit al dat plastic en al die klokken in die auto wat helemaal geen nut heeft op zo’n ding. En ik weet zelf echt wel dat een nissan skyline een snelle auto is en de evo etc etc maar kom daar dan mee, en niet die onzin opmerkingen van mensen met een 100x niks denken jullie nou echt dat je enige vorm van kans maakt met je 250pk 100nx tegen mijn BMW M3 die bijna het dubbele aan vermogen heeft dan jou 100nx. En een goed getunede Jappener niet te verslaan?? Weet niet of je bekend bent in de tuningscene in Zweden maar daar krijgen jappaners klappen van verschillende BMW’s. Ik zag gisteren toevallig een Nissan Skyline staan in de Witte de Wit straat in Rotterdam ”mooie auto werkelijk waar” maar daar betaal je ook voor. Honda fabriceert al jaren 1 van de beste motoren van de wereld dat is ook een feit Mazda heeft z’n rotatie motor mooie techniek allemaal maar ik heb er verders niks mee. Puur een kwestie van smaak meer niet.
Let niet op m`n opmerkingen die ik al eerder geplaatst heb dat was gewoon om jullie te stangen dit is wat ik er echt van vind voor mij nu einde discussie want zoiets als dit kan werkelijk eindeloos doorgaan.
S3rvo zegt
Laten we nou eens objectief blijven, ik heb zelf een audi s3 met +/- 285pk uit 2000. ik hou van duitse kwaliteit en afwerking en ja die jappen zijn echte plastic tupperware van binnen en van buiten. Maar motoren bouwen kunnen ze echt wel. Niet zo zeer de laatste hi -tech snufjes maar gewoon good old fashion betrouwbare motortechniek. En daar bovenop die tuners loslaten, echt waar RESPECT. En ik las ergens over bullshit over hoogtoerige motoren van oa bmw. Kom op zeg honda is begonnen met hoogtoerige motoren! die del sols uit de eind jaren 80 doen al 9000 toeren! laten we de rotatiemotoren nog maar achterwegen laten. Heb gewoon respect voor een andere manier van snelle autos bouwen. Er is toch geen fuck aan als iedereen hetzelfde doet? Ik vind het gewoon mooi om te zien dat 2 verschillende technieken met elkaar concurreren en wat je zelf het mooist vindt moet je zelf weten. Een echte liefhebber heeft respect voor beide. Jappanse Tuning ga vooral door! Duitsers doe jullie ding. Maak je keuze van je auto over het geheel. Door de uitstraling, luxe en comfort heb ik een S3 gekocht en geen getunde WRX die voor hetzelfde geld veel sneller kon zijn getuned, een ander had misschien wel een andere keuze gemaakt. Who cares, het leukste is gewoon de ervaringen uitwisselen met veel passie zonder de ander af te zeiken. Doe je toch ook niet met 2 mooie vrouwen uit verschillende werelddelen ;-p
sentinel zegt
een bmw?? snel,mischien een m3 haal met men wagentje (nissan 100nx)geregeld van die patsers in ,en over roest beginnen??? die wagen is al van 1991 ,maar een bmw heeft andere leuke kosten de moter heeft op 200 000 km drie koppelingen nodig,heb al bekan elk model van bmw in de vangrail gezien op de ring bij het sportpaleis ,z4 ,3series,5series,…..
ge moet maar is letten wat je altyd op de pechstrook ziet staan is meestal duits,japans heb nog nooit op de pechstrook zien staan
Junior (BMW Liefhebber) zegt
@ Sentinel: Lees m`n laatste comment dan lees je dat ik er klaar mee ben. En als jij zo nodig je 100nx de hemel in wil prijzen no problem, ik heb er respect voor dat je er zo trots op bent. Maar laten we het hier bij houden want om nou een M3 te gaan vergelijken met een 100nx is wel ontzettend spoorloos en zinloos vind je niet? En BMW’s hebben inderdaad de neiging om snel een electronische storing te krijgen dat is een feit, zeker als ik over de nieuwe modellen ga praten.
Maar als je netjes en kundig met een BMW omgaat dan heb je geen onnodige reparaties. Een BMW kan makkelijk 350.000km rijden zonder een druppel olie te verbruiken, eerst netjes warm rijden en optijd z’n beurtjes geven bij de dealer dan is er niks aan de hand.