Het was een tijdje stil, maar de 1967 Ford Mustang van Charge Automotive moet er nu echt klaar voor zijn.
In 2019 presenteerde Charge Automotive het idee om de 1967 Ford Mustang Fastback terug te brengen, maar dan als elektrische auto. Er werd een concept gepresenteerd en bekendgemaakt dat ze er 499 van gingen maken. De afgelopen jaren bleef het akelig stil rondom dit project. Nu is het bedrijf terug en maken ze bekend er echt klaar voor te zijn. De auto in de video en op de foto’s is het uiteindelijke productiemodel.
Charge Automotive Mustang
De elektrische Ford Mustang van Charge Automotive heeft het iconische uiterlijk van de klassieker uit de jaren zestig, echter geheel gemoderniseerd in een elektrische verpakking. Twee elektromotoren (eentje op de vooras, eentje op de achteras) en een 64 kWh groot accupakket zorgen voor een elektrisch rijbereik van 322 kilometer. Deze setup is goed voor 544 pk en een maximum koppel van 1.500 Nm. Daarmee sprint de musclecar zonder V8 (is het dan nog wel een musclecar?) in 3,9 seconden naar de 100. Opladen kan met een maximum van 50 kW bij een DC snellader. Dat is anno 2022 niet meer zo indrukwekkend.
Het uiterlijk is zoveel mogelijk trouw gebleven aan het origineel. Moderne toevoegingen zijn LED koplampen en een fraai afgewerkt interieur met twee grote displays. Het is nog steeds de bedoeling dat Charge Automotive 499 exemplaren gaat maken van de Ford Mustang. Vaak ga je de auto niet tegenkomen, want het prijskaartje is met 420.744 euro niet mals. Kortom, voor de happy few dus zoals wel vaker met dit soort prestigeprojecten.
Frankypanky zegt
Niet echt een goed aanbod. 4 ton voor een EV met krap 65kWh. Waarom zo’n klein accupakket?
Voor dat geld zou ik in een ‘original’ blijven rijden. Gewoon als weekend voertuig
banderas zegt
@FrankypankyV8: want een Mustang rij je dagelijks 500km?
Frankypanky zegt
Waar heb ik dat gezegd?
Ben jij dan zo simpel? Het is toch logisch dat ik het een klein accupakket mag vinden, zeker als je vier ton moet betalen voor deze EV?
En bovendien heb ik ook gezegd dat ik liever het origineel heb. Begrijpend lezen is blijkbaar ook een vak..
wimof zegt
65kw x 0.8v= netto 52 kw met een verbruik van +- 22-25 kw per 100 km zal dit 200 à 240 km worden.
Een vriend van me heeft een E-tron S, verder dan 300 km is hij nog niet geraakt, toegegeven, hij gebruik het aangeboden vermogen.
superflip zegt
Ik vind het geweldig. Ik heb zelf een ’68 GT Coupe staan. Hoewel deze full-option, low-milage, matching numbers en origineel BE is wil ik hem terug graag omtoveren tot een EV. Gewoon om hem als daily te kunnen gebruiken.
wessel04 zegt
@superflip: zonde, dan is echt de ziel eruit.
flyerbunch zegt
Tof concept! Fun auto zonder meer, maar zou me meer storen aan 50 kW laadsnelheid bij deze aanschafprijs. De stoelen deden me spontaan denken aan oude Porsche turbo stoelen.
AudiRS zegt
Heiligschennis.
wessel04 zegt
Gadverdamme wat een heiligschennis. Die motor maakt die auto, dit koopt toch niemand en al helemaal niet voor 400 k.