Net je huis verkocht? Koop geen nieuw huis maar een Audi RS5! Die is namelijk luxer. En gaat beter door de bocht, ook. Audi heeft nu een prijs aan de RS5 gehangen.
De RS5 is nu al te bestellen en vanaf juni staat hij bij je op de stoep. Dat kost je 112.500 euro maar daarvoor krijg je wel een 450 pk sterke 4.2 liter V8 in één van de fraaist gelijnde auto’s die er op dit moment op de markt zijn.
De RS5 is overigens wel een slordige 5000 euro duurder dan de RS4, die toch een paar deuren en kofferruimte meer heeft. Wil jij zeker weten dat je de juiste keuze maakt? De RS4 reden we al eens en in de wandelgangen gaat het gerucht dat een zekere Wouter is uitgenodigd om binnenkort een stukje te sturen in de RS5. En ik denk dat we daar dan op deze site wel even melding van maken…
Punk zegt
M3 is goedkoper en de betere car dus mij keuze is duidelijk !
Pordon zegt
@Punk: Heb je er al mee gereden dan dat je al weet dat de M3 beter is? Leuk om reacties te lezen waarin wat gezegd wordt over het gedrad van deze en het ‘fun’ gehalte etc. best knap dat jullie dat al weten zonder ooit in deze auto te rijden. Lijkt me prima auto.
Jokkebrok zegt
@Punk: ja, voor mij ook; de Audi natuurlijk!
Brutus zegt
Voor 112.500 euro heb je maar een klein huisje dan tegenwoordig!
Eind zomer kan ik misschien stage lopen bij Audi Centrum Tilburg dus wie weet staat ie er dan ook :D
Ferdinand1 zegt
@Brutus: Eén tip, ga niet naar Audi Centrum Tilburg, want daar lopen alleen maar balletjes rond. Trouwens, ondervind dat maar zelf :D
OT: Logische prijs, zeker t.o.v. de M3. Maar voor dat geld kun je ook tweedehands héél leuk shoppen. Tweedehands 911 of Cayman S of….
LastClick zegt
-edit: check en dank :)-
BakPouwww zegt
dan toch de RS4 voor mij ,want die is goedkoper en
sneller
TINUS zegt
@BakPouwww: Is die wel sneller?
Gemis zegt
Prijs valt me mee, een Audi S5 met wat opties kost dit namelijk ook al snel. Is wel duurder dan een M3 maar dan heb je ook quattro, s-tronic en meer pk’s.
Neal zegt
Duur en een laag ‘fun’ gehalte… jep, geef mij ook maar een M3er
wapz zegt
Foto’s op het circuit van Abu Dhabi. Zal VAG dan toch binnenkort de Formule 1 instappen door Toro Rosso of Sauber te kopen?
RobertJ zegt
Ik zou voor een S4 gaan, of eigenlijk, een A4 Avant 2.0 TFSI 211pk quattro S Edition, met automaat. Wat heb ik nou nog meer te wensen?
Mr. V8 zegt
Hmm, geef mij dan maar een Cayman S
RBH zegt
Vind het opzich wel een dikke wagen, maar hij doet me veel minder dan de M3. Daar komt nog eens bij dat die duurder is dan de M3. Dus doe mij maar een M3. Of nee, doe mij maar een E46 M3 CSL en een garage voor mijn nieuwe huis. ;)
John zegt
Doet mij ook maar een M3, die vind ik overigens ‘fraai gelijnder’. En anders de goedkopere RS4, gewoon omdat ik extra deuren wel fijn vind..
Mja, voor minder geld staat er ook een 550i voor de deur..
floryn zegt
Dit is wel echt een snoepje. Ik ben heel benieuwd naar de rijtest!
Citrofiel zegt
Weet je? Ik moest er aan wennen, maar nu vind ik hem wel wat…
raoulkroes zegt
Geef mij maar een M3 E92…
kane_sting zegt
wat me opvalt is dat dit gewoon een automaat is zonder flippers of iets.. zou toch met zo veel PK’s beetje controle erover willen hebben en niet zo’n automaat die bepaalt wanneer er geschakeld wordt.
Roel zegt
@kane_sting: Echt wel flippers, kijk maar eens goed. Ze zijn klein, maar ze zitten er echt.
112K lijkt een te rechtvaardigen prijs. Toffe kar hoor.
kane_sting zegt
Audi heeft heel duidelijk door dat als ze een chassis bouwen daar heel veel modellen (verschillende prijzen) op kunnen bouwen. Dus je betaalt hier misschien 112,000 euro maar Audi betaal alleen wat extra’s voor de spoiler en de motor (body is gewoon A5/S5)
Ramshoek zegt
‘k Ben niet zo’n Audi fan, maar wat ze daar bij Audi goed hebben gedaan is het ding uitrusten met een heerlijke hoogtoerige atmosferische V8.
Ten aanzien van de volgende M3 wordt er steeds gesproken over een geblazen 3 pitter. Alsjeblieft BMW ! Neem je 4.0 of 4.4 (M3GTS) nog een keer onderhanden met leanburn Directe inspuiting, cilinderuitschakeling in deellast ofzo, maar hou hem atmosferisch!
Maar oké, eerst is de nieuwe M5 aan de beurt en gaan we dus zien op welke manier BMW de V10 denkt te kunnen vervangen. Volgens de geruchten krijgt V8 turbo meer vermogen dan die uit de X5/X6 M versies en ik hoop dat ze dat vermogen halen uit meer toeren en daarmee een breder toerenbereik en een meer atmosferisch karakter aan de V8 turbo gaan geven.
Afwachten…
autoblogger zegt
Nog even de filmpjes met de RS5 pluggen:
http://www.autojunk.nl/2010/03/audi-rs5-film
http://www.autojunk.nl/2010/03/dit-is-het-geluid-van-de-rs5
Duidelijk zegt
Ik zou toch voor de RS5 gaan. De A5 is vanbinnen groter dan de A4 en ik denk wel dat dat representatief is voor de RS modellen. Ik heb naast speelgoed ook graag wat comfort extra.
Sjoske zegt
@Heel veel mensen ;):
de M3 is met automaat toch wel heeeeeel veel goedkoper “not”. Maar op zo’n bedrag is 2000 euro toch niets? M3 kost met automaat 110.485 ook ex opties!
RS5 = 30 pk meer en quattro en dat lijkt me de meerprijs toch wel te rechtvaardigen.
Verder is het gewoon een keuze van smaak, wie vind welke leuker of mooier.
@kane_sting:
De s-tronic heeft wel degelijk flippers zie deze foto:
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Audi/RS5_brochure/Audi_RS5_brochure_11.jpg
Persoonlijk, Ik zou voor de RS5 gaan. M3 coupe is een mooi gelijnde auto en met de juiste velgen ziet hij er echt top uit!
Maar de RS5 heeft met quattro toch iets waardoor ik ( en met mij velen) veiliger de straat op kan met 450 pk! We zijn niet allemaal coureurs ook al denken we van wel.
Wouter buiten beschouwing gelaten natuurlijk, al zal die dadelijk in de test de RS5 echt wel op zijn welbekende “kloten geven”
integralechubasco zegt
de zilveren accenten hebben nogal een libidoverlagend effect, in combi met rood. of is dit een versie die de ricky martins van het autospectrum moet aanspreken?
Sorcerer zegt
De RS4 is niet meer te krijgen en op de nieuwe wachten we nog… Overigens is de RS5 als het goed is een klein stukje sneller dan de oude RS4: toch 30 pk (en waarschijnlijk wat koppel) meer terwijl het gewicht (neem ik aan) gelijk is.
Bart_V zegt
ik had toevallig nog de rs4 afgelopen weekend gezien
het geluid van die v8 is zo bruut en overschakelen in de bocht ging bijna fout
doe toch maar een M3 sedan (goedkoper en wegligging spreekt mij meer aan)
Troyk zegt
Awh wat word ik toch moe van de ‘Doe mij dit maar’.
‘ Ja doe mij maar een Maserati GT Coupé, een Zonda F en voor de zondag een Quattroporte. ‘
Lekker Ontopic.
Wat vindt je van een RS5 is de vraag.
Komop boys, we can do better than this :P
Robbet zegt
Tja als je geld genoeg hebt.. en dit een mooie auto vindt. Waarom niet het nodige geld ervoor neerleggen. Ik begin eerst wel even met een huis ipv. een auto ;) Je kunt er overgens wel luxe mee op vakantie met vrouw/vriendin, Maar als er kinderen in het spel zijn. Ja dan toch maar de rs4.
Mikep85 zegt
Ik vindt het een mooie auto, alhoewel ik hem wel wat minder imposant vindt dan een m3. Deze stuurt je niet gelijk naar de rechterbaan als je op links zit:P dat heb ik bij die m3 dan weer wel
Jx zegt
@ Troyk
als er zovele mensen zeggen= ‘Doe mij dit maar’ (M3 in meeste gevallen), zal dat wss onderliggend willen zeggen dat ze die wagen prefereren boven de RS5 en bijgevolg die dan toch niet zo geslaagd/goed vinden in hun persoonlijke mening… :)
DM zegt
@Jx:
Gezien de Audi-BMW loopgravenoorlog die hier gevoerd wordt, zegt het hooguit dat de scribenten een voorkeur voor BMW hebben, waar dan argumenten bijgehaald worden die vooral gebaseerd zijn op aannames over aandrijftechniek, gewicht, pk’s, en ga zo maar door. Aannames, aangezien nog geen 4% (ik geef toe, een volstrekt willekeurig maar doelbewust laag percentage) de BMW M3 zelf uitgebreid heeft gereden. En een zekere 0,01% heeft de RS5 gereden.
Ik zie deze overigens graag terug op de weg.
Het lelijke eendje zegt
Parkeer maar voor mijn deur, past mooi naast men RS6
Joost zegt
@ Het lelijke eentje
Oooh, jij hebt je 2CV de naam RS6 gegeven? ^^
Freude_am_Fahren zegt
doe mij maar een M3!
Mooier en goedkoper! (en wie weet sneller?)
Kan niet wachten op de rijtest
Freude_am_Fahren zegt
@Ramshoek: waren de geruchten niet dat er een zescilinder kwam? Een driecilindertje lijkt mij toch wel heel heel héél straf…
FenderBender zegt
Voor dat geld zou ik toch voor wat mooi tweedehands spul gaan. Een mooie E46 CSL of misschien zelfs wel een AM V8 Vantage. Ik zou dit soort bedragen niet overhebben voor een RS5…
porsche_fan zegt
Doe mij maar een GT3/GT3 RS :D
Ferdinand1 zegt
@porsche_fan: kijk uit voor wOoOdy, want die zal je wel op je vingers tikken dat die twee duurder zijn..
lencor zegt
Nice, elke euro waart :P Ik ben benieuwd naar het filmpje van wouter over de RS5 :D
tayyip zegt
hij is volgens mij helemaal niet duurder en ookal is die duurder dan de m3 dan zal dat ook maar paar duizendtjes zijn
Joske zegt
Man man man wat een gigantische prijs voor zo een stuk bagger. Parkeer maar een M3 voor de deur, daar kan je tenminste fun mee beleven. In die RS5 kan je alleen uitgelachen worden waar je bijstaat. En mensen die denken dat de prijs gerechtvaardigd is omdat die overpriced Skoda Quattro heeft: wacht maar af tot ie volledig de bocht uitkeest en dat je met je 120.000 euro kostende eenheidsbaggermobiel in de goot ligt te wenen. Audi heeft nog veel te leren, maar kom ze zullen het toch nooit afleren zolang er een groot deel sukkels die mobieltjes blijft kopen…
Ik heb er 1 woord voor: MASTERFAIL!
Rodney zegt
Doe mij toch maar voor 10.000 euro meer de nissan gtr dan heb je een veel betere rij ervaring. heb er een paar weken geleden in gereden wat een auto.
Mr. V8 zegt
@ Joske: goed verhaal, goed onderbouwing, goede argumenten.. Echt hoor! … Halve tamme.
RBH zegt
Ik ben geen Audi fan, maar kom op Joske, dat gaat wel heel ver… ;)
Overigens zou ik kiezen voor een RWD auto als de M3 i.t.t. de 4WD aangedreven RS5. Heb in zowel een RWD auto als een 4WD (en natuurlijk FWD) aangedreven auto gereden, maar vond de RWD auto toch echt het leukste rijden. :) En voor dat geld, in dat segment.. Ja, dan wil ik wel wat fun. :)
marijn zegt
@ Joske
Zozo.. met het verkeerde been uit bed gestapt? Weet niet waar je al die debiele argumenten van je op baseerd maar denk de volgende keer, voor zover mogelijk, eens een beetje na. Ik zou zeggen: wacht de rijtest lekker voordat je, zo’n auto waar nog niet veel over bekend is, afkraakt.
Ontopic:
Mooie auto die het de concurrentie waarschijnlijk wel zwaar gaat maken. Ben benieuwd naar de rijtest!!
DMan zegt
@Joske
niet zo overdrijven he.
Dit is gewoon een beeldschone auto. Een sportauto zoals we van Audi gewend zijn. Ja misschien is de BMW M3 iets goedkoper en heeft een hogere-funfactor, mijn voorkeur gaat toch uit naar deze.
Een M3 heeft voor mij een iets te hoog sjonnie gehalte. Meestal als een M3 langs rijd, kijken meestal de kenners en de kampers om, en als een dikke mooie audi langs rijd, kijken ook ‘gewone’ mensen ‘m even na.
Ik verheug me al op het filmpje :)
FuelMinded zegt
Wanneer komt er een extreme motorische tuner voor Audi zoals die van Mercedes-Benz (Brabus). Die de grote ballen heeft, wat Audi ingenieurs in geringe mate hebben, om een V10 Lambo blok met twee turbo’s (RS6 blok)in een A5 te leggen? Vervolgens als optie RWD of AWD.
Ik denk dat ik na mijn studie maar een tuningsbedrijf ga oprichten om VAG even een lesje te leren en omdat er niet goede motorische tuner ervoor is. :twisted:
FuelMinded zegt
P.S. Gaas in achterbumper is echt Sjonnie kwadraat. (Zo is dat ook weer uit)
Ferdinand1 zegt
@FuelMinded:
Dus Ferrari is ook Sjonnie kwadraat. Heeft tenslotte soms ook gaas achter.
En MTM doet af en toe toch iets leuks met Audi. En vergeet niet dat pk’s alles zijn. Ik heb echt niet de behoefte om zo’n RS5 nog meer pk’s te geven hoor. Als je voor pk’s gaat moet je maar bij Corvette gaan shoppen.
Edge zegt
Dat een M3 goedkoper is, maakt mij niet uit. Ik vind zo’n RS5 toch vele malen mooier dan een M3. En de RS4 kan overigens ook wel een update gebruiken, dat ding is nog steeds op het vorige model gebaseerd..
Ferdinand1 zegt
@Ferdinand1: En vergeet niet dat pk’s NIET alles zijn.
Dimglor zegt
Ziet er leuk uit enzo… Maar wanneer komt er nu een nieuwe Audi rs4???
Max-autoblogger zegt
BMW M3 e92 for sure, is veel spannender om te rijden en carbon dak ziet er ook wat lekkerder uit naar mijn mening.
En zo’n V8 afgeleid van een M5 v10 klinkt ook wel lekuuuur.
M_Giel zegt
Mooi spul hoor zo’n Audi RS5
Tommy2 zegt
Een M3 Coupé kost 113.890 en is dus duurder dan de RS5, met DCT issie zelfs veel duurder… Waar halen jullie je M3 dan weg, Duitsland?
GOD zegt
“Maar de RS5 heeft met quattro toch iets waardoor ik ( en met mij velen) veiliger de straat op kan met 450 pk! We zijn niet allemaal coureurs ook al denken we van wel.”
Alsof er niets kan gebeuren als je AWD hebt.
Thomaz zegt
leuk, die vergelijking met de RS4, het oude model wat niet eens meer te koop is… En dit post op Autoblog?..
arashrsf zegt
5000 meer is niet zoveel meer voor een rs5 met 30pk meer
Sjoske zegt
@GOD
Natuurlijk als je te ver gaat, kan alles fout gaan maar het scheelt toch een hele hoop!
@Tommy 2
M3 kost met automaat 110.485, dus is wel iets goedkoper
Beem bim bop zegt
Wat is die audi neus toch extreem lelijk op een niet donkergekleurd exemplaar.
TSI-tje zegt
Ach mannen, het is coupé, dus hijs cool, punt.
En zéker in deze RS uitmonstering uitgerust met een dikke (ongeblazen) V8. Of je Audi, BMW, Nissan of iets anders van deze waarde wil rijden zal weinigen van de reaguurders hier slapeloze nachten bezorgen. Het gros (incl.ik zelf) kan toch geen nieuwe RS5, M3, GTR of iets dergelijks betalen. Ik vind het een machtig mooie auto. Maar zo zijn er zeker meer. (zoald de M3, GTR, etc.etc.)
CSL zegt
So dat is dus met de huidige prijzen 10.000 euro bovenop de M3 Sedan. En dan rijdt je nog in een audi/vw.
Zo te zien wil die RS5 eerder concureren met de nissan GT-R. Ze hadden hem juist goedkoper moeten maken om klanten bij BMW weg te lokken.
Die 2duizend euro verschil tussen de M3 coupe met DCT kun je wel besteden aan een gruwelijk klinkende uitlaatsysteem met minstens 450pk en minder gewicht. Wordt interessant.
Beetje Verward zegt
“De RS5 is nu al te bestellen en vanaf juni staat hij bij je op de stoep”.
En op welke stoep moet dit wagentje dan staan?
“Parkeer maar voor mijn deur, ”
En voor welke deur mag het dan wel zijn?
Na verkoop van de woning dus!
Brakovich zegt
Zag gister een zwarte A5 rijden,wat een mooie car. Ik mijn ogen de mooiste wagen van dit moment wat lijnen betreft.
Hensbrooker zegt
Toch maar even de tijd nemen om te reageren…
In de eerste plaats vermoed ik hier een heleboel gasten van het caliber “wannahave” petjesvolk! Luister, het gaat er niet om of een M3 mooier, sneller, krachtiger, enz is dan een Audi. Ieder merk heeft zijn eigen stijl + image waarmee je jezelf conformeert. Daarbij smaak is een spiegel!
In de tweede plaats; mocht je ooit in de situatie komen dat je echt eens in een M3/RS4/RS5 mag rijden, pas dan kom je er achter dat het helemaal niet gaat om welke het hardst gaat of de meeste PK’s heeft. Laat staan welke het meest kost. Of dat uitmaakt op zo’n basisprijs voor diegenen met een bijpassend inkomen!
3. Schat eens hoeveel % van de tijd je nu werkelijk het uiterste uit zo’n car probeert te trekken? ‘0,00…%’ komt aardig in de buurt. De nederlandse wegen zijn te druk en te gevaarlijk (bomen, sloten, stoepen, STOPlichten, enz.)
Zo kan ik nog wel effe doorgaan. En waarom?
Ik ben zelf de (trotse) eigenaar van een hier op de thread al geroemde Audi RS4. Zoals ik al zei; pas als je zo’n wagen echt bezit en dagelijks gebruikt, weet je wat voor een allrounder zo’n wagen werkelijk is! Mooi van buiten en vooral ook mooi van binnen. (Dat is was ook een belangrijke reden waar ik niet gekozen heb voor een M3. Daar zijn ze het vergeten.)
Wat mij betreft is de RS5 echt een fraaie stukje Audi techniek. Ik hoop dat het een goede voorzet wordt voor de aankomende RS4. Als die nog komt ten minste …
Het wordt weer tijd dat er weer wat lomp geschreeuwd gaat worden.
Btw… wat was ik afgelopen winter blij met mijn (full grip) quattro terwijl de BMW’ers stonden weg te slippen. Hoe snel was je auto ook al weer?
Hensbrooker zegt
De prijs van de RS5 had mij idd al aan het denken gezet…
Het is duidelijk; De RS5 is te duur!
Nettoprijs: €65.294,12
BTW: €12.406
BPM (27,4%) €17.891
Brandstoftoeslag: € 1.288-
Slurptax: €11.452 (slechts 252 gr co2/km!)
TOTAAL: €105.755
Een koopie dus!