200 pk minder dan de gewone Beast, maar ook een klapje goedkoper.
Chris Brown zal zich dan ook de haren uit z’n hoofd trekken, want hij had zich mooi 26.000 USD kunnen besparen. Rezvani brengt de Speedster namelijk op de markt als een soort Beast light. Waar de gewone versie goed is voor 500 pk, doet de Speedster het met 300 stuks. De prijs ligt zoals gezegd een stukkie lager en komt uit op een nog steeds gortige 139.000 dollar.
Een boel geld voor een aangeklede Ariel Atom, maar exclusiviteit heeft nu eenmaal z’n prijs. Carbonfiber ook trouwens. De motor betreft een heftig opgefokte viercilinder van Honda die de Speedster in 3,5 tellen naar 100 km/u katapulteert. Het gewicht is ten opzichte van de gewone Beast gelijk gebleven op 748 kg.
Verdere details met betrekking tot het uiterlijk checkt u in de gallery. Bedenk tegelijkertijd even dat de Speedster in Amerika ongeveer zoveel kost als een Mercedes-AMG GT of een Porsche 911 GT3. Het ‘Kies maar’-artikeltje zullen we jullie besparen.
gerjan zegt
Mercedes amg gt is sowieso al geen mooie auto. Daarbij zie je genoeg porsche uitvoeringen. Dit is keertje wat anders. En ik vind hem leuk !!
philipf zegt
Vet ding!
rb26dett zegt
Gave wagen!
pikkie zegt
Nog steeds snap ik niet waarom deze auto per se een Ariel Atom nodig heeft: ik zie totaal geen gelijkenissen. Bovendien is de Atom nou niet echt een auto die erg uitgebreid is van zichzelf, dus waarom niet gewoon zelf een onderstel bouwen?
gtwillem zegt
@pikkie: je kan het ook anders bekijken: om te rijden schijnt zo’n Atom episch te zijn. Alleen ziet het eruit als een stapel buizen. Functioneel: ja. Indrukwekkend: ja. Mooi? Mwah.
Dit is een best geslaagde koets op een serieus snel en goed sportwagentje. Win-win!
aronn zegt
Ahjoh chrisje brown zal die 26000 vast niet missen
clarkson zegt
Sorry maar ik kan hier heen warm gevoel bij krijgen.
mrB zegt
Oké, de versie met 200 pk minder heet dus speedster. Verder geen verschil. niet dat dat erg is, want het ziet er potverdikemme lekker uit!
bmw7 zegt
De koplampen” doen me erg denken aan de nieuwe yamaha r1. Verder is het wel een mooi auto. Maar ik zou toch voor de gt3 gaan.
kaaskabouter zegt
Ik vind het apart dat de richting waarin de spaken van de velgen ‘geswirld’ zijn, verschilt tussen de voor- en achtervelgen.
maniaxdream zegt
Kies masr; enkeltje USA dan maar, weg uit deze uitzuigersbende van linkse rakker die straka nog zo ver gaan dat lange mensen ook genivileerd moeten worden. “Off with their heads”
Shenkie zegt
Eindelijk eens een weekendspeeltje dat er wel lekker uitziet! Doe er maar een tasje om!
dragonforce zegt
Interieur is om te janken. Exterieur is echter bloedmooi.
Enige automerk welk zowel het interieur als exterieur mooi heeft kunnen maken tot nu toe in mijn ogen is spyker.
dragspert zegt
@dragonforce: Alleen was die afwerking om te janken. Zowel binnen als buiten. Alleen Porsche heeft het in dat segment perfect voor elkaar.
Tonnie zegt
Heel fraai! Als ik moest kiezen tussen een 911 gt3, amg gt en deze rezvani… Dan wordt het toch echt deze!
scottishcarspotter2000 zegt
Voor mij een Beast op Atom V8-basis graag
redneckdarian zegt
Wel eng om zoveel geld stuk te slaan op een onbekend merk, maar het Is wel een mooi ding
ArnoldH zegt
Hele strakke en mooie wagen om te zien. Vooral de achterzijde vind fraai, die doet me denken aan de jag hypercar concept (cx75 ofzo)
JanJansen zegt
Een Atom met zulke enorme (lees: zware) velgen, zal echt niet meer zo goed rijden.