Verschillende chauffeurs kiezen liever een andere manier om het Kanaal over te steken. Wat is precies het probleem?
Simpel: migranten zorgen voor dusdanig veel overlast dat truckers de beroemde plaats liever mijden. Chauffeurs worden bij aankomst belaagd door tientallen migranten die deuren openbreken en zo proberen om in de wagens (of Maserati’s) te klimmen. Je moet immers iets als je Engeland ongezien binnen wilt komen.
Daarnaast worden chauffeurs bedreigd en met stenen bekogeld. Groente- en fruittransporteurs ondervinden de meeste hinder van de migranten. De vertragingen lopen soms op tot zes uur en bederfelijke vracht is daar uiteraard minder goed tegen bestand.
Gelukkig is de oplossing nabij. Volgens de beheerder van de tunnel tussen Dover en Calais komt er nog dit jaar een beveiligde terminal waar ongeveer 250 vrachtwagens kunnen staan, zonder dat ze boze migranten hoeven te vrezen. Transport en Logistiek Nederland is uiteraard blij met de maatregel, veel chauffeurs kregen al de instructie om eenmaal voorbij Gent niet meer onderweg te stoppen.
Dutchdriftking zegt
Gewoon vanaf hoek van Holland de boot nemen. Lekker slapen en lekker eten. De terugweg deden we vaak wel met de trein.
stfu zegt
@dutchdriftking: ‘Gewoon’ als illegale migrant chillen en lekker eten op een boot. Klinkt vet logisch man.
JanC zegt
@stfu: Hij bedoelt als chauffeur via Hoek van Holland. Niet als illegaal ;)
purepet9000 zegt
@dutchdriftking: En tien keer meer betalen?
Dutchdriftking zegt
@purepet9000: Neehoor scheelt bijna niets. Je stookt meer diesel weg, zeker als je in Engeland met de boot ook nog dichter bij de bestemming uit komt.
lowrider zegt
@dutchdriftking: ze rijden nu voor de grap via Calais.. kost nogal wat meer geld / tijd om met de boot te gaan
Dutchdriftking zegt
@lowrider: Geld heb ik hierboven al uitgelegd. Wat tijd betreft, als je in Nederland je rit rijd om de auto te laden, kan je aan het eind van de middag de boot op, je 11 uur rust maken en de volgende ochtend vroeg sta je zonder rijuren in Engeland. Kan je daar lossen en laden, en ’s avonds de boot terug werr nemen. Behoorlijk economisch. Als je dubbel bemand rijd is de trein wel handiger. Als je leeg terug gaat is de trein ook prima.
ziekegeest zegt
-edit: thanks! Gefixt-
henkhupelschoten zegt
Las ook ergens dat heel de vracht onder de uitwerpselen lag van die mensen. Overigens goed dat ze een beveiligde terminal laten maken, maar ze vast en zeker wel weer iets verzinnen
purepet9000 zegt
@henkhupelschoten: Die moeten ook poepen.
purepet9000 zegt
Ga je toch via Duinkerke, nergens last van en vanuit Nederland 30 minuten korter rijden.
desjonnies zegt
@purepet9000:
Ik zit volgende week weer op een ferry voor werk en het is praktisch overal kommer en kwel.
Behalve in Bretagne in St Malo, daar schoppen ze ze doodgewoon zwaar de gemeente uit en hoeven ze niets te flikken.
Maar ja, Bretonnen zijn dan ook geen Fransen !
En zelfs hier gaat het beginnen met die zwervers !
purepet9000 zegt
@desjonnies: Paar weken terug bij Duinkerke geweest en geen migrant gezien en gewoon in een straal van 150 km van Calais niet stoppen.
agera zegt
Gewoon een shotgun in je vrachtwagen houden, dan zijn ze snel weer weg
purepet9000 zegt
@agera: Net zoals je baan dan.
agera zegt
@purepet9000: en wie gaan je dan aangeven? Die illegalen gaan niet naar het politiebureau
purepet9000 zegt
@agera: De politie die daar rondhangt en dan eindelijk iets gaat doen.
frietjemet zegt
Kunnen ze die migranten niet verzamelen en loslaten tegen ISIS? Niet dat stenen zo veel invloed hebben tegen tanks, maar niets is storender dan irritatie.
gwnbmw zegt
@frietjemet: isis bestaat niet meer wegens verwarring met de goddin isis. IS bestaat wel. je heb trouwens helemaal gelijk qua pakken en loslaten.
purepet9000 zegt
@gwnbmw: Lexus IS
imba zegt
Deur vergrendeling van de oplegger onder spanning zetten.
roller zegt
Ben ik de enige die me afvraagt waarom die immigranten überhaupt naar Engeland willen? Ik leef toch liever in Nederland dan in Engeland. Of hebben immigranten daar meer kansen om te blijven?
lincoln zegt
@roller: dat heeft 3 oorzaken .. Geld geld en geld ..
desjonnies zegt
@lincoln:
bed bad & brood
rolov zegt
@roller: nee als je daar aankomt mag je blijven. Daarom. En geld.
hollow zegt
@roller: ik dacht eerder iets met het niet verplicht hebben van een id kaart.
desjonnies zegt
Ik zeg hier helemaal niets over
Want ik wordt zo Gewilderiseerd
Maar vergeet niet dat het geen vluchtelingen zijn, maar gelukszoekers die, omdat Engeland nooit bezoek heeft gehad van Napoleon, Engeland geen fatsoenlijk bevolkings register heeft en deze gelukszoekers, sorry arme zielige vluchtelingen, daarom naar Engeland willen migreren.
Waar ze – zoals docu’;s laten zien- vaak worden uitgebuit door hun eigen landgenoten, onder erbarmelijke omstandigheden voor niets te moeten werken en zeer slecht gehuisvest worden, dan op slag weer zielig zijn; wat om één of andere onduidelijke reden weer ONZE schuld is.
We moeten in Noord West Europa eens van dat klote -tweede -wereld -oorlog schuldgevoel af, toen we praktisch allemaal met de Duitsers samen moesten werken omdat je anders simpelweg een kogel kon krijgen.
Want daarom durven die Fransen er niets aan te doen Vichy Frankrijk en de collaboratie met de Duitse bezetter in de tweede wereldoorlog.
m.a.w. dit zijn hele andere mensen dan de bootvluchtelingen op de middellandse zee.
gamaargillen
parker zegt
@desjonnies: aaaaaaaaaaaaaaaagh!!!!
Pallas zegt
@desjonnies: Je verhaal houdt -zoals wel vaker- steek.
imba zegt
@desjonnies: Hear, hear.
goodolddays zegt
@desjonnies: so true… Laten we verdomme is een keer met de vuist op tafel slaan. Iedereen is tegenwoordig in west europa per direct een zielig slachtoffer! Op tyfen naar je eigen land. Ooh ooh kunje dat wel zeggen! Wat intollerant. Zal best, maar ik ben er zo klaar mee.
Benz65 zegt
@goodolddays: Inderdaad, ga terug naar je eigen land aangezien je de Nederlandse taal niet beheerst!
purepet9000 zegt
@desjonnies: Dit zijn dezelfde mensen als die op de Middellandse Zee.
marinepower zegt
WAR RIG net als in Mad Max.
azenomei zegt
En de chauffeur krijgt een boete als er wel etterbakkies aan boord sluipen. Oneerlijk en belachelijk.
neal zegt
zouden het probleem eens beter bij de bron aanpakken ipv al die halve maatregelen hier te nemen
faalhaas zegt
@neal:
Inderdaad, afschieten is een veel goedkopere en effectievere oplossing!
ghost zegt
Gelukzoekers vs vluchtelingen, haal ze niet door elkaar.
norge zegt
@ghost: Das moeilijk……Veel makkelijker om ze allemaal eruit te gooien..
jack_abarth zegt
Afgelopen weekend nog in calais geweest voor zaken in Engeland. Het is daar gewoon een schreinende situatie en vooral beangstigend. Terwijl de vrachtwagens rijden duiken ze er tussen om mee te kunnen. Die gasten zijn zo wanhopig dat ze het leven riskeren om tussen de wielen te schieten. Kun je nagaan als ze in je auto of cabine komen, dan heb je gewoon een serieus probleem. Jammer dat de EU dit probleem niet wil inzien vanwege de kosten terwijl elk parlementariër zo’n € 10.000 bruto per maand op strijkt.
Gewoon een schande, losstaand of het nu vluchtelingen of gelukzoekers zijn.
swaffelaer zegt
@jack_abarth: 10.000 netto
norge zegt
Zet er gewoon een lege vrachtwagen neer… Wanner die vol is naar Afrika zonder stoppen..
rolov zegt
@norge: hahaha die was wel lachen. Zou een mooie stunt zijn.
purepet9000 zegt
@norge: Of naar jouw huis in Noorwegen.
Sir_Vmax zegt
Die vrachtwagens heel strak achter elkaar parkeren zodat er niemand tussen kan en op de cabine night lock aan. Opgelost…
purepet9000 zegt
@srthellcat: Nee, ze klimmen aanboord tijdens het rijden.
trolle zegt
@srthellcat: met een bache kunnen ze langs de zijkant binnen ook
goodolddays zegt
Kapot maken dat volk, stuk voor stuk.
volvod5 zegt
@goodolddays: Ga je schamen.
paganizonda760nc zegt
Check dit ff http://www.dumpert.nl/mediabase/6655817/dd492325/gezellig_avondje_@_eurotunnel_calais.html
mrrallycross zegt
Gewoon aanpakken, als ze daar al inbreken in trucks hoe moet dat dan als ze ergens worden toegelaten