







Het wachten is voorbij. Eindelijk mogen we kennis maken met de Huracán Performante.
Lamborghini blijft vasthouden aan het ‘Ringrecord. We worden in het persbericht er nog even aan herinnerd hoe idioot snel de Performante op die vijfde van oktober in 2016 over de Nordschleife knalde. Record of geen record: hoe zit het met de specificaties?
Die zijn meer dan in orde. De Huracán Performante moet het doen met 640 pk en 600 Nm uit de bekende 5.2 V10. Lamborghini wist dankzij carbon technologie 40 kilogram van het gewicht te snoepen waardoor de supercar in 2,9 tellen de honderd weet aan te tikken. Van 0 naar 200 gaat in 8,9 tellen en de topsnelheid bedraagt 325 km/u. Trap je met 100 km/u vol op de rem dan heeft de auto 31 meter nodig om tot stilstand te komen.
Het hele ding is als een vliegtuig dankzij actieve aerodynamica. Techniek die we al kennen van Porsche en Ferrari. De techniek is onder andere verwerkt in de spoiler en voorbumper. Aerodinamica Lamborghini Attiva noemen de Italianen het. Kortweg: ALA. De Huracán Performante is het eerste model van Lamborghini dat het ALA-systeem krijgt aangemeten.
De Italiaanse autofabrikant keek ook naar andere zaken. De auto werd in zijn geheel stijver afgesteld om er een beter circuitmonster van te maken. Lamborghini levert de Performante op 20″ jetsers met Pirelli P Zero Corsa’s.
De eerste leveringen gaan deze zomer al van start. De Huracán Performante gaat in Europa 195.040 euro kosten exclusief alle belastingen.
UPDATE: En we hebben live pica’s vanaf de beursvloer. De Performante in het vlees check je HIER.
Mooi, en dan heel droog zo’n reclame voor een of andere kia ofzo onder dit artikel :)
Ben ik de enige waarbij de autoblog site op dit moment erg traag is?
@marvin1608: nee
@marvin1608: Nee, we zijn ermee bezig!
Qua design kan het ding me niet bekoren. Dat kan de normale Huracan ook niet trouwens. Het enige wat ik kan waarderen is het fenomenale V10-blok met prachtig geluid. Klinkt stukken beter dan de 488 GTB. Maar mooier? Nee, zeker niet…
@viezefreddyw: r8 dan maar?
@kareljansen: Nee, ook niet echt.. Vind ik niet echt een mooie auto.
@viezefreddyw: ik heb de R8 altijd een beetje als een voetballer in een maatpak gezien. Het probeert er netjes uit te zien maar dat lukt niet echt, maar daardoor is de sportiviteit ook een beetje verdwenen.
@gulli: Ben ik met je eens. En dat komt grotendeels omdat het een Audi is. No offence, maar Audi blijft altijd wel binnen de perken. Echt heel erg spannend wordt het nooit.
Ergens vind ik hem gaaf, maar aan de andere kant vind ik de normale Hurican in een keer beter uit de verf komen! Vooral de twee uitlaten vind ik (nog) niet passen bij heel de auto..
Het zal ongetwijfeld heel erg hard gaan, maar als ik eerlijk ben heb ik toch liever een gewone Huracan. Dat opzichtige spoilerwerk doet mij ook niet zoveel. Wat dat betreft vind ik de hypercars van Ferrari, Mclaren en Porsche ook zo geweldig met hun actieve aerodynamica. Spoilertje als het nodig is, maar als het niet nodig is kijk je niet tegen zo’n ontsierende taartschep aan.
Nee, niet mijn ding zo’n Lamborghini. Doe mij maar een auto zonder zo’n enorme taartschep. De normale Huracan vind ik er dan ook stukken beter uit zien.
Porno op wielen dit! Wat een beest!
Prachtige wagen zo. En ik ben gek op slagroomtaart, dus mooi laten zitten dat ding.
Leuk ook die photoshop actiefoto’s van tegenwoordig.. man man wat een armoe als je zo je auto onder de aandacht wil brengen
@wheresmycossie: ik dacht eerst dat het een nieuw forza spel was….
@wheresmycossie: Das ook mijn frustratie, technologie heeft de fotografie kapotgemaakt. Photoshop is voor talentlozen!
@pallas: het zijn gewoon matig gerenderde 3d-modellen, daar kan wat nabewerking in photoshop niets aan veranderen. En photoshop is niet voor de talentlozen, maar voor hen die hun nieuwe auto niet op tijd af hadden.
Zo hoort de standaard huracan te zijn. Heb het altijd raar gevonden dat de huracan een langzamere R8 was omdat looks belangrijker was dan aero.
Wat een vreselijke photoshops. Lijkt wel een promo voor Gran Turismo 4. Waarom is Lambo nu gebrand op het record op de Ring? Of is dit een opmaat naar een raceauto?
Die vleugel en uitlaten staan erg goed! Geslaagd geheel.
Sinds wanneer heet de dichte versie performante? Normaal was de open versie de performante en de dichte de superleggera.
Gaaaf! Liever dit dan de Aventador.
Retevet. Smaakvol bespoilerd, doet me denken aan de Countach; op een Lambo hóórt gewoon een taartschep!
ALA racekar!!!!
640pk, zo’n “slechte” 0-200 tijd en dan ff de 850/1000pk hypercars met hybride (dus veel meer koppel) en niet veel meer gewicht het snot voor de ogen rijden. Active Aero? hebben die wagens allemaal.. dus waar zou deze Huracan een wezenlijk voordeel vandaan moeten halen? Het kan gewoon niet.
Ik vind de normale huracan saai, deze is wel echt top. Vleugel had wel iets groter gemogen.
Machtig mooi!! Die dikke uitlaten onder die vleugel is ook zeer geslaagd! Doemaardiemaar!
Lelijke uitlaten man
Vooral die groene is erg geslaagd!
Moet ik dit zien als de nieuwe superleggera? Of zeg ik dan iets geks?
de uitlaten zijn wel een beetje inspiratieloos
Die ‘rauwe’ carbon onderdelen vind ik dan weer helemaal niks! Lijkt wel marmer op de foto’s…
Ziet er best lekker uit