Die konden we aan zien komen…
Heet nieuws: de Porsche Cayman GT4 Clubsport is tweedehands duurder dan nieuw! Binnenkort gaat er eentje onder de hamer bij RM Sotheby’s. De verwachte opbrengst is 200.000 tot 250.000 Dollar. Nieuw kostte Porsche’s kleine racebeest 110.000 Euro. De nog scherpere versie van de Cayman GT4 (rijtest) volgt dus ook wat waardeontwikkeling betreft de voetstappen van zijn grote broer 911. Normaal gesproken zijn race-auto’s niet zo onderhevig aan prijsstijgingen.
Is het dan nog de moeite waard om er eentje op te pikken? Mjah, dat is natuurlijk de vraag. Voor hetzelfde geld kan je ook andere (nieuwe) supercars kopen die in de toekomst misschien nog appreciëren in waarde, of waar je met wat minder angst voor afschrijving in kan scheuren. Deze Cayman GT4 Clubsport heeft overigens nog geen millimeter afgelegd in anger, zoals men pleegt te zeggen in het Engels. De auto is afgeleverd bij de klant en daarna vermoedelijk onder een doek verdwenen.
Een absolute schande uiteraard, daar de GT4 Clubsport volgens echte kenners zo’n auto is waar je nooit meer uit wilt stappen als je ermee aan het boenderen bent. De atmosferische zespitter uit de 911 Carrera S vlak achter je rug, de zestraps PDK die door de versnellingen heen ramt, de GT3-goodies die de auto telepathisch verbindt met het asfalt, dit is schmöllen met een vette ES-CEE-HAA. Bieden dan maar?
UPDATE: voor de duidelijkheid, het gaat hier NIET om een straatauto. Tevens kan men 200.000 Dollar verwachten, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat iemand het ook echt gaat betalen.
Svensson zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
trolle zegt
Keep on milking that cow
e28forever zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
KEV9 zegt
De Porsche zoals die altijd al had moeten wezen..
lekkerlinksrijden zegt
@Soulmaster: wat hebben kinderen zonder ouders hier mee te maken?
stephane8200 zegt
@lekkerlinksrijden: hij is een Porsche Fan. Ook wel Porphan genoemd.
nicolasr zegt
EDIT: yasss. Is gefixt.
Edge zegt
Ach, niet teveel waarde aan hechten. Voor je weet komt er een Cayman Touring Package en kun je vrijwel hetzelfde weer bij de dealer bestellen
sameshitdifferentday zegt
911R heeft een handbak
rufctr01 zegt
Gaaf ding!
Dutchdriftking zegt
Doe mij de gewone maar.
shogun zegt
@dutchdriftking: kost ook gewoon tegen de 2 ton:
https://link.marktplaats.nl/m1249949964
evogt3 zegt
@shogun: 195.000 euro vragen voor een GT4 kan iedereen. Voor 120K koop je er ook eentje.
Dutchdriftking zegt
@shogun: klopt. Maar dan alsnog.
ghost zegt
Voor mij een normale GT4 graag, hardcore genoeg voor mij.
kniesoor zegt
@ghost:
Inderdaad een bloedstollend snel en scherp apparaat. Waarmee je ook de openbare weg op mag. Dan maar wat minder ‘track ready’.
reeybehn zegt
Er staat er een bij Porsche centrum Amsterdam in de showroom, gaaf ding!
evogt3 zegt
Een Cayman GT4 Clubsport mag de openbare weg niet op.
evogt3 zegt
Wat een waardeloos artikel. Omdat er 1 GT4 Clubsport geveild gaat worden waarvan de verwachting is dat hij meer gaat opbrengen dan de nieuwprijs is de Cayman GT4 Clubsport de nieuwe 911 R!
Als ik morgen mijn auto te koop zet voor 2x de nieuwprijs is mijn auto dan ook de nieuwe 911 R?
ablogjunk zegt
@evogt3: Maar @jaapyio is sinds kort wel een Porsche deskundige!
evogt3 zegt
@ablogjunk: volgens wie? Slaat de plank volledig mis met dit artikel.
nicolasr zegt
@evogt3: Heb je zand in je vagina?
evogt3 zegt
@nicolasr: nope. You?
maotje zegt
Dan maar te hopen dat de veerpoten wel verstevigd zijn voordat heel de boel bij deze ook afscheuren
tvr1974 zegt
Eerlijk is eerlijk maar deze auto heeft TOV de 911 de betere balans…en dus meer lol (of overwinningen)
Dat geldt ook voor de normale cayman GT4 tov de GT3 911.. Soms is de 911 in t voor deel maar voor een (veel) duurdere auto (zie bijv http://fastestlaps.com/comparisons/3ht87s74fln7 )