De Porsche 991 duikt onder de 60.000 euro-grens!
Het is voor vele mensen die ULTIEME Porsche 911, de 991-generatie. Het is zo’n generatie waarbij alles heel erg mooi samenkomt. Een tijdloos uiterlijk, beeldschoon interieur en alsnog een atmosferische motor. Veel beter wordt het niet voor velen.
Die populariteit kon je lange tijd eenvoudig terugzien aan de prijzen voor occasions. Een Porsche 991 was zonder uitzondering heel erg duur. Maar ja, na de 991 kwam de gefacelifte 991 én natuurlijk de 992. Nu die 992 voorzien is van een facelift, zakt de 991 weer een beetje in aanzien.
Dus dat betekent lekker scherpe prijzen! Onze hoofdredacteur @michaelras wees ons erop dat de Porsche 991 nu onder de 60 mille is gedoken!
Een S!
Het is niet eens de minste 991 die er is, het is namelijk namelijk een heuse Porsche 911 Carrera S. Eentje met premium achterwielaandrijving! Tevens is er een automaat aanwezig. Volgens collega @rubenpriest en opperbaas Michael is de PDK superieur, zelf zou ondergetekende liever een handbak hebben.
Een sportwagen hoeft niet zozeer beter, maar wel leuker. Met PDK is de 991 Carrera S wel sneller. De 3.8 boxer was ooit goed voor 400 pk (bij 7.400 toeren!) en 440 Nm (bij 5.600 toeren).
Daardoor kan de 1.390 kg zware sportwagen in 4,3 seconden naar de 100 km/u sprinten en een top van 302 km/u halen. Dat is toch 0,2 seconden sneller dan de 4,5 die de Carrera S met handbak nodig heeft.
Verder heeft deze 911 sportstoelen, het uitgebreide leerpakket, bi-xenon koplampen, climate control, cruise control en navigatiesysteem. Ja, de meeste van die dingen waren vroeger niet standaard bij een 911. Anyway, deze negennegenéén heeft het allemaal wel.
Is het wat, zo’n Porsche 991 onder de 60 mille?
Uiteraard is niet alles koek en ei. De grootste doorn in het oog voor ondergetekende zijn de GMP Italia Targa S-velgen. Ze zijn prima voor een setje winterwielen, maar imitatiewielen onder een Porsche, dat hoort niet natuurlijk. Als we even goed kijken, zien we Michelin Alpin4-banden, winterrubber dus.
Wellicht is het zomersetje aanwezig. Het missen van de badge op de achterklep en de niet originele sportuitlaat-eindstukken zien er ook maf uit, maar zijn eenvoudig te verhelpen.
De grootste reden waarom de prijs zo interessant is, is de kilometerstand. Deze Porsche 991 onder de 60 mille is onder de 60k, vanwege zijn ervaring: 260.000 km. Dat is een respectabele, maar niet extreem hoge stand voor een auto uit 2011. Het zijn ook auto’s waar je prima elke dag mee kan rijden, hè?
De automaat is in de tussentijd gereviseerd, dus die kan er sowieso een tijdje tegenaan. Het is overigens niet de eerste Porsche 991 onder de 60 mille. Er kwam al een Cabrio met vierwielaandrijving voorbij.
Interesse? Je kan de advertentie hier bekijken!
Bekijk hieronder het Porsche 991-aankoopadvies om te zien waar je allemaal op moet letten:
Geen video ID ingesteld.
Meer lezen? Dit zijn 8 gedurfde Porsche-kleuren!
snelheidisrelatief zegt
Een ietwat grote kale dikke bips. Maar verder (zeker van binnen) een erg mooi exemplaar.
remc0f zegt
Gezien zijn andere advertenties op Marktplaats heeft hij daar wel ervaring mee :)
rogerzz zegt
Met mijn milde smetvrees durf ik de auto in zijn geheel niet meer aan te raken nu ik dat heb gezien.
kennone zegt
Het maakt de auto voor mij wel een stuk minder aantrekkelijk😅
Richmond zegt
Als ik al een 911 zou kopen zou het sowieso een turbo zijn. Zou het een G series zijn, 964 of 993. Alles van daarna spreekt mij niet meer aan
frederik zegt
Dure smaak 😉
camber24 zegt
Voor mij liever een 991 GTS. Duurder, maar bijna altijd de betere deal (en ik vind die twee uitlaten in het midden ook veel beter smoelen. Evenwichtiger).
b088y zegt
GTS is wel erg gaaf, maar zit qua prijs op een Turbo S of GT3. Dan word de keuze wel lastig
petroldrinker zegt
Nee hoor vrij makkelijk toch? de leukste om te rijden, de GT3 dan als ze alle 3 rond de zelfde prijspunt zitten
pechweg zegt
De GTS voorbumper hoort hier natuurlijk ook niet op te zitten. Misschien schade gehad?
caspart zegt
Oud lijk voor 60K, no thnx.
kniesoor zegt
En met een buitenlands verleden. Zou geen interesse hebben zonder tamelijk in detail de voorgeschiedenis van de oto te kennen. Hoe betrouwbaar is de tellerstand, heeft-ie schade gehad, dat soort zaken. 60K is nog steeds een aardige puist geld voor zo’n wagen, dan is lichtzinnigheid geen goed idee.
michiel_vandelft zegt
Ik ben geen 991 kenner, maar zijn deze uitlaten stock? Het ziet er erg aftermarket uit imho
718s zegt
Ik zou ‘m laten staan. Wiel lagers, as hoezen, draagarmen, diverse rubbers hebben ook allemaal 260k gedraaid. Als je gemiddeld over deze km stand 65km per uur rijdt heeft de berijder 4000 uur op de stoel gezeten en zal die ook wel nieuw zit schuim nodig hebben.
Kortom, ik zou de gok niet nemen… 🤷🏻🙌🏻
erik911 zegt
Mooi! Maar om nou te zeggen dat het de prijzen van een fel begeerde 997(Mk2) drukt… Nee, bepaald niet. De 997, is de nieuwe 964!
b088y zegt
Prijs van 991 begon bij 112k in 2011.
Goedkoopste 991 is nu 60k, restwaarde is extreem goed.
b088y zegt
Voor 20k meer, koop je een 991 bij Porsche dealer, Porsche approved garantie en 140k minder op de klok.
Is natuurlijk smak geld meer, maar restwaarde, sluitende historie en garantie is ook wat waard.
cossiekiller zegt
Die velgen zien eruit alsof ze heel veel stoeprandschade hebben gehad… Terwijl het het ‘design’ is …