De laatste centjes van Opel worden op dit moment gebruikt om nog wat aandacht voor de Ampera te genereren. De belangrijkste Opel ooit wordt komende week in Genève onthuld.
Het belangrijkste model omdat deze auto het merk uiteindelijk van de virtuele ondergang moet gaan redden. Weliswaar tolereren de benzineprijzen op het moment ook Insignia V6’en, maar de markt beweegt zich steeds meer richting elektrisch aangedreven modellen.
De Ampera heeft het allemaal. Elektrische aandrijving, voldoende reikwijdte om bij stadsritjes nooit te hoeven tanken en een spetterend uiterlijk.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Prius is de Ampera namelijk puur door elektromotoren aangedreven. Daar doet de mini-benzine-krachtstroomcentrale niets aan af. Wel kan met behulp van deze energiecentrale nog 500km extra worden gereden, als na 60km de accu’s leeg zijn.
Papa zegt
wanneer komt deze op de markt?
AutoInformatief zegt
Zou dit het model worden waardoor Opel met diverse investeerders de 3, nogwat miljard bij elkaar krijgt om onafhankelijk te worden?
Van voren ziet hij er in ieder geval dik uit!
Papa zegt
ah ik lees het net… 2011… als dat maar op tijd is!
Wollie zegt
Een spetterend uiterlijk ? Nu ja, smaken kunnen verschillen natuurlijk.
Doet toch een beetje pijn aan de ogen.
Dan nog liever de Opel Incontinentia.
AriM6 zegt
@ Wollie
Een Opel Incontinentia ?
Nooit van gehoord.
Iemand foto’s van dat ding ?
Erik zegt
Er moeten dus wel nog oplaadpunten komen voor de auto, want anders moet je toch alsnog tanken in de stad?
En 2011 duurt nog een tijdje dan zullen vast andere merken ook van dit soort hybrides in hun gamma hebben.
Hoop dat Opel wel blijft, want dan blijven er onderdelen beschikbaar voor mijn Corsa :P
@insigna moet insignia zijn.
–edit: dank u, is inmiddels gefixt–
kowalsk zegt
@ Wollie:
Ik had net als AriM6 nog nooit van een Continentia gehoord, dus ik besloot het te googlen… Eerste hit: jouw reactie!
Pelder zegt
Incontinentia = incontinent + ia, en wordt de Insignia mee bedoelt.
Rovvel zegt
@AriM6 en kowalsk:
De Opel Incontinentia is een model uit de jaren ’30 en was de voorloper van de Dementia. De Incontinentia werd lange tijd geplaagd door lekkages allerhande en is mede daardoor nooit een succes geworden. Een fotootje kan je hier vinden:
http://www.cartoonstock.com/lowres/sha0179l.jpg
Iceman zegt
Voor Opel begrippen ziet dit er goed uit.
Beter dan wat ze tot nu toe hebben laten zien.
Ice.
JanJansen zegt
Repost?
http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/19/scoop-opel-ampera-betrapt-in-het-wild
Het was toch al bekend dat het een Volt met Opel badge is?
Oliver zegt
Ik vind dit niet lelyk, de Chevy variant ook niet maar dit is toch beter. Moet gewoon het mooie Insignia interieur in, en dan is het een geweldige auto.
johnny t-jet zegt
gaan we het nu alleen maar over het uiterlijk hebben ? mensen, er zit nagenoeg geen benzine motor in …..
arjontje zegt
@Wollie.
De kleuters zijn ook weer aanwezig. Er staat ook weer een opel op autoblog.
Hmm Ik denk toch dat ik hem in het echt moet zien.
Kan zo niet echt zeggen wat ik er van vind.
Wollie zegt
@arjontje
Misschien had ik inderdaad beter niks geschreven wat voor de -12 jarigen niet te snappen is. Stel je voor dat ze uitleg gaan vragen aan hun grootmoeder.
Verder heb je wel gelijk natuurlijk dat je een auto eerst in het echt moet zien. Maar ik word er op het eerste gezicht toch niet wild van.
Anderzijds is dit een auto voor de Amerikaanse markt denk ik ? Of willen ze die wereldwijd lanceren ?
Buyck zegt
Super!!! Breng die op de markt dan ga je het misschien nog overleven. Ik vind het design zijn tijd voorruit. Knap!
JPM zegt
@ Wollie
Ik denk dat de Volt voor de Amerikaanse markt is en deze Ampera voor de Europese markt. Lijkt mij het meest logische.
DJD zegt
Ik heb een last-minute gevoel bij dit ding. Alsof ze vlak voor Geneve bedachten: “goh, we hebben nog geen hybride, laten we eens snel wat maken”
j zegt
Hier zitten we echt op te wachten hoor Dit gaat Opel redden!!!!!!!!!!!
jdm zegt
LOL! het is net een Honda man, eerst zeggen ze dat de Japanners jatten van de europezen, en nu jatten de europezen van de jappen.
007 zegt
ik kan toch niet helemaal warm worden van het design..
vooral op de foto’s bij de link van JanJansen is het toch wel iets te hoog en dik voor een sedan lijkt me.. en dan die rare voorkant.. Nu jaa (: het is wel heer modern en dik en een auto waar de mensen zeker voor zullen omkijken :) en misschien bevalt hij in het echt wel beter
alvast veel mooier dan een prius lijkt me ;) dus toch good job van opel. Alleen vind ik vooral modellen mooi die heel laag en lang zijn, zoals bv. lincoln town car etc. De opel insignia is ook wel zeer mooi
007 zegt
heeL modern uiteraard*
Erik zegt
De Volt kost al 40.000$ ga er dus maar vanuit dat deze auto 50000€ gaat kosten in Nederland. Beetje vreemd is dat wel als je bedenkt dat je geen versnellingsbak meer nodig bent en daarvoor in de plaats een paar accu’s. Hoe kan deze auto van Opel Vectra formaat dan zou duur worden.
///M zegt
het lelijkste van een Opel vind ik het intirieur, niet te vergelijken met een BMW of een Mecedes-Benz
MCW zegt
Prachtige neus
Roy zegt
@Erik
denk dat dat wel mee valt, deze ‘milieuvriendelijke’ auto hebben geen bpm meer in Nederland.
Zoepie zegt
Na zoveel jaar komt hun badge eindelijk overeen met wat erin zit :)
Danny zegt
Ik hoop hier ooit in te rijden.
Roger zegt
@Danny;
Ik ook. Maar de plug-in Prius komt volgend jaar al en kost maar de helft. Laat dat leuke design nog maar even zitten…ik kijk nu eerst even naar mijn portomonnee.
co-driver zegt
De plug-in Prius kost maar 15.000 Euro ?
De Opel Ampera zal ongeveer 30.000 Euro kosten , min ?% ECO-PREMIE.
In ons Belgenland is dit 15 % voor wagens met minder dan 105gr-Co2/km
marinus zegt
Ze zijn er bijna. Maar dit is wel de oplossing. 100% elektrisch rijden, met een kleine accu die je bijlaadt tijdens het rijden of als je stil staat. Maar dan wel met een 100% schone brandstof. Bij voorkeur perslucht, omdat dat makkelijk is te maken en is op te slaan, en zeer snel mee te tanken is.
Gebruik de efficiente Di Pietri luchtmotor, koppel daar een gelijkstroom generator aan, en voed daarmee de accu, ipv dit mini benzine motortje. De luchtmotor wordt gevoed door een hogedruk persluchtsysteem van 300 bar zoals b.v. het systeem van MDI. Deze perslucht kan een ieder ook zelf thuis produceren, bv dmv een zonnepaneel gekoppeld aan een laagvoltcompressor en een drukvat.
De accu zorgt voor acceleratie, de persluchtgenerator voor actieradius. Als de auto stilstaat draait de luchtmotor eventueel nog even door om te zorgen dat de accu altijd vol is als je start. Zo hoef je nooit meer te laden, alleen persucht te tanken, en dat kan net zo snel als het tanken van benzine.
Over smaak valt te twisten, maar met wat er onder de moterkap gebeurd is Opel nu echt op de goede weg. Nu de laatste stap nog. Een perslucht/ elektrische hybride oplossing kon wel eens hun redding zijn. Laat ze maar weer lekker europees worden.