Laat een beroemde naam het plaatje van een auto inkleuren en BAM! Design voor een veiling waarbij de opbrengst naar een goed doel gaat. Opel slaat met Valentino Rossi en Bryan Adams twee vliegen in één klap.
De Opel Adam, waaraan zo’n beetje alles te personaliseren is, vormt hierbij het ideale platform. Lekker spelen met kleurtjes, een beetje kliederen met de verfkwast, zet er een beroemdheid naast en de auto verkoopt voor een grote smak geld. Natuurlijk gaat de opbrengst van dat ene exemplaar naar het goede doel, maar zodra de fans er lucht van krijgen, rennen ze natuurlijk direct naar de dealer.
Deze keer was het de beurt aan motorcoureur Valentino Rossi en de Canadese rockster Bryan Adams om aan de slag te gaan met de kleurpotloden. Rossi koos voor een combinatie van geel en zilver, een beetje zoals een blikje energy drink, waarin startnummer 46 zit verscholen. Aparte keuzes, maar het was niet geheel zijn eigen beslissing. Hulp kwam van designer Aldo Drudi. Schaam je om er zoiets lelijks van te maken. Gelukkig is Rossi tevreden met het eindresultaat, of doet alsof. Het is immers voor een goed doel; de opbrengst van de veiling op eBay gaan naar de Meyer Children’s Hospital Foundation – Meyer O.N.L.U.S. in Florence.
De Adam van Adams (yo dawg!) is gelukkig iets meer ingetogen met zijn camo look. Hij zette zijn creatie samen met wat andere Adams en een mooie meid op de gevoelige plaat voor een kalender, want meneer kan naast kleuren ook leuk kiekjes schieten. Van 23 tot 26 januari is het resultaat van zijn creatieve talent te bewonderen in het Haus der Kunst museum in München. De camo ‘ADAM by Bryan Adams’ wordt geproduceerd als gelimiteerde oplage van 10 stuks, waarbij de opbrengst naar de Bryan Adams Foundation gaat.
rob68 zegt
Nee, ik ga toch maar voor Eva…
Henk_he zegt
Al draagt een aap een gouden ring…
mantapowerr zegt
Lelijk hok, maar hoe ze dat hebbe gemaakt is toch wel heeel vet!
W115 zegt
Het is en blijft een overdesigned Opel.
rijgewoonbmw zegt
grappig doet mij denken als de a1 variant van Porsche!
VeniVidiVici zegt
Eerst Hardwell en nu weer Bryan Adams… zoveel promotie/reklame zegt mij maar 1 ding… Dat ding verkoopt voor geen meter!!!
awesome zegt
Deze auto mist de Adamsappel.
En de ballen. Het is gewoon een chick…
thowmas97 zegt
Bryan had eigenlijk voor de Opel Adam Rocks moeten gaan
stephanotis zegt
Aldo Drudi was al ff de helmdesigner van Rossi, de keuzes lijken me eerder erg voorspelbaar dan apart.
http://static.webshopapp.com/shops/006930/files/003983608/agv-corsa-winter-test-2013-gelimiteerd.jpg
toyotafortuner zegt
K zie hem toch liever liedjes als ‘Please Forgive Me’ zingen.
Arno's zegt
Volgens mij zie ik een Halfords stuurhoes en spoorverbreders?
imaginenl zegt
Waar wordt die auto eigenlijk verkocht want ik zie ‘m (haar?) hier in Ams nooit rijden.
Best gaaf zo’n Rossi uitmonstering. Trekt wel aandacht.
aventadorsv zegt
@imaginenl: Denk dat ze wel hadden verwacht dat in Amsterdam in NL de grootste markt is, maar als ze daar dus al niet rijden! Die paint van Vale is wel top, op die slechte tribalvlam na…
autoinfo zegt
Wat een ding zeg, zou ik zeker kopen als ik het geld had.