Alles wat je nodig hebt, is een torpedo.
Die je een demotie kan geven. Zojuist won Max Verstappen de Grand Prix van Maleisië. Al vroeg in de race pakte hij de leiding af van Lewis Hamilton en die gaf hij vervolgens niet meer uit handen. Ja, oké Pietje Precies, technisch gezien wel heel even tijdens de pitstopfase, maar je begrijpt wat ik bedoel.
De overwinning in het Verre Oosten markeerde Max tweede victorie in de F1, na zijn overwinning in de Grand Prix van Spanje vorig jaar. Zodoende heeft Max nu bewezen dat hij daadwerkelijk beter is dan Pastor Maldonado. De tweede overwinnig betekent echter ook dat we nu twee datapunten hebben die we kunnen vergelijken. In de F1 wordt immers altijd alles tot in den treure geanalyseerd.
Zodoende is het enkelen al opgevallen dat er een opvallende overeenkomst bestaat tussen Max’ eerste overwinning en zijn tweede. Beide kwamen tot stand in weekenden na een demotie van Daniil ‘The Torpedo’ Kvyat. Vorig jaar moest Daniil plaatsmaken voor Max bij Red Bull voor de GP van Spanje, dit jaar moest Daniil zijn plekje bij Toro Rosso afgeven aan Pierre Gasly voor de Grand Prix van Maleisië. Dat kan geen toeval zijn.
Na het statement van Red Bull waarin het aangaf dat Kvyat deel uit blijft maken van de Red Bull familie vroegen we ons al af wat de energieblikken-moloch nog van plan is met de Rus. Maar nu is dat ons duidelijk geworden. Geen wonder dat Max wel kon leven met de demotie van Daniil. Verwacht binnenkort een aankondiging dat Kvyat F2 gaat doen. Daarna misschien GP3, de klasse waarin hij in 2013 kampioen werd. We verwachten dat Kvyat omstreeks 2021 weer in de karts zit en daarna misschien nog op een skelter?
luckyluck zegt
Lol
roeldriesvink zegt
@luckyluck: treurig artikel dat niet zo goed niet geplaatst had kunnen worden.
jelteeuu zegt
Waarom.??????
rhellema zegt
@jelteeuu: gewoon omdat het kan.
pomoek zegt
Ah, ik had een beetje een interessante analyse verwacht maar het is een grapje. Op zich is er namelijk wel een link tussen de loopbaan van Kvyat en die van Verstappen. De 4 coureurs van Red Bull zijn natuurlijk vooral concurrenten van elkaar. Ik denk dat Verstappen zich dat beter heeft gerealiseerd en er beter mee kan omgaan dan zijn 3 collega’s. Daarom is hij in 2,5 jaar tijd van de 4e naar 1e rijder gestormd.
driver38 zegt
@pomoek: Buiten het feit dat dit weer een quasu-grappig artikel pretendeert te zijn, snap ik jouw conclusie dat Max 1e rijder van het team niet helemaal. Bij mij weten is er niet een 1e of 2e rijder binnen RBR en wordt er vrij geracet, ook tegen elkaar indien het zo uitkomt.
gijsso zegt
Lineair verband tussen twee meetpunten, ik hoor mijn docent statistiek heel diep zuchten op de achtergrond.
rob5nismo zegt
The curious case of kvyat button
Rick-dos zegt
Ik zie een relatie met Mercedes. In Spanje waren ze er niet en in Maleisië gingen ze niet.
jochempie zegt
@Rick-dos: ik zie een relatie met Red Bull. De beide keren dat Max won, ging er een Red Bull als eerste over de streep.
jochempie zegt
9/11 was an inside job!
Joost zegt
Dat betekent dat Max dus nooit meer gaat winnen? Want meer (of minder) dan “niet op de grid verschijnen” is er niet.
kobus1967 zegt
Kvyat naar Formule-e?
MercMeister zegt
Wat een leuke foto zeg, zie hier , de gemiddelde Volkswagen Golf rijder.
Robert zegt
@mercmeister: gelukkig is er, met het bemoedigende resultaat van Vandoorne vandaag, wel weer hoop voor de Civic rijder.