Nóg meer Stellantis cross-overs, met dank aan China!
Je zou denken dat Stellantis inmiddels wel genoeg aanbod heeft qua merken. En qua cross-overs. Toch hebben de hoge heren van Stellantis het in al hun wijsheid besloten om nóg een merk te introduceren. Een Chinees merk.
Zoals al eerder aangekondigd gaat het om Leapmotor, die de sprong naar Europa waagt. Op de Autosalon van Parijs introduceren ze nu een gloednieuw model. Het is uiteraard een elektrische cross-over, genaamd de Leapmotor B10, wat verwarrend genoeg een C-segment SUV is.
Waar alle Stellantis-cross-overs op hetzelfde platform staan, heeft Leapmotor een eigen platform. De B10 staat op het LEAP 3.5-platform. Helaas weten we nog niet wat voor cijfers daarbij horen. Leapmotor rept nog met geen woord of accucapaciteit of range.
Dan zullen we het nog maar even over het uiterlijk hebben. De Leapmotor B10 heeft een zeer uitwisselbare voorkant, met platte koplampen. De achterlichten zijn ook geheel in lijn met de heersende mode. We moeten natuurlijk ook nog even zeggen op welke bestaande auto deze Chinees lijkt: schuin van achteren is het net een Porsche Cayenne.
De binnenkant is voorlopig nog een verrassing, maar we kunnen wel een gokje wagen. We vermoeden dat de Leapmotor B10 een minimalistisch dashboard krijgt met in het midden een groot touchscreen. Maar dat is slechts een wilde gok.
Aangezien we überhaupt nog geen specificaties hebben, is een prijs logischerwijs ook nog niet bekend (sorry, er valt gewoon weinig te melden). Als we kijken naar de prijsstelling van de andere modellen van Leapmotor kun je rekenen op een echte prijspakker. Dat moet ook wel, want hoe moet je als nieuw merk anders klanten aantrekken?
verdebosco zegt
Een soort nep-Cayenne. Fijn zo. ‘We’ kunnen ons ei niet kwijt bij Alfa, DS, Maserati of Lancia en dan krijg je deze drollen vanuit Stellantis. En die Chinezen maar roepen: “kom bij ons, we leveren nog meer, Italië is niks”. Inpakken, vastzetten en overnemen. Dat kunnen de Chinezen goed. Wees gewaarschuwd.
O plaat zegt
Dat is hun plan. Alle “westerse” merken laten dood bloeden om Chinese wagens te kunnen verkopen onder die merken. Zoek eens op hoe het zit met Chrysler/Dodge. Stellantis heeft al hun wagens geschrapt, binnen 2 jaar zouden ze misschien een elektrische charger mogen bouwen (die niemand zal kopen) maar in tussentijd verkopen ze enkel een 20 jaar oude ram en een Afa Romeo. Met als resultaat dat alle dealers in de VS hun dumpen om een merk te verkopen die wel wagens bouwt. De situatie is zo dramatisch dat Chrysler investeerders gezocht heeft om het merkt uit stellantis te kunnen kopen. Wat stellantis weigert, hun doel Chinese wagens onder een Amerikaans merk kunnen verkopen primeert. Waardoor het nu zelfs tot een rechtzaak zal leiden tussen Chrysler en Stellantis.
mashell zegt
Heb moeten lachen om “We vermoeden dat de Leapmotor B10 een minimalistisch dashboard krijgt met in het midden een groot touchscreen. Maar dat is slechts een wilde gok.”
rollingstoned zegt
“Leapmotor B10”
Bij de naam B10 denk ik aan Alpina, niet aan dit ding…
potver7 zegt
Oud nieuws toch?
https://www.autoblog.nl/nieuws/stellantis-komt-met-nog-een-automerk-naar-nederland-6891335
machielvdd zegt
Dit model is vandaag onthuld, dus valt wel mee
e36thuglife zegt
Die koplampen zijn helemaal niet plat dat is de DRL want de koplampen zijn gwn vierkant en die zitten in de bumper!!! 🖕🏾
audirs3 zegt
Ik snap die segmenten niet meer zo… Dit ding is 4,74m lang, 10cm meer dan een Enyaq, 50cm meer dan een Golf. Dit kan je dus toch geen C segment meer noemen?
ericc zegt
Hadden evengoed een badge van Fiat erop kunnen plakken en op de Europese markt als nieuwe Fiat verkopen en in USA een Dodge badge. Een pot nat. Beter Maserati op zoek gaan naar een investeerder en zich uit Stellantis uitkopen!!!!