Na al die spannende onthullingen van de afgelopen week, volgt nu een iets minder sexy maar wel handige auto: de nieuwe Caddy.
Deze vierde generatie van VW’s populaire bestelauto zou vooral op gebied van verbruik en veiligheid verbeterd zijn. Front Assist met City-noodrem functie betekent dat de nieuwe Caddy tot 30 km/u autonoom tot stilstand kan komen en Multi Collision Brake voorkomt nog meer schade na een aanrijding. Ook aan multimedia toeters en bellen in het interieur is gedacht en de gelukkige koeriers die met de nieuwe Caddy op pad mogen, kunnen het inparkeren voortaan aan het Park Assist-systeem overlaten.
Het motorenaanbod bestaat uit drie dieselmotoren met vermogens tussen de 75 en 150 pk. De zuinigste variant met BlueMotion-label verbruikt op de testcyclus slechts 4.0 l/100 km, wat overeenkomt met het verbruik van de nieuwe EcoFuel versie die ook op aardgas rijdt. Daarnaast levert Volkswagen een drietal benzinemotoren, die tussen de 84 en 125 pk leveren.
De verkoop van VW’s ruimtewondertje start deze zomer in Nederland en in de tussentijd zullen de voor ons geldende prijzen bekend worden gemaakt.
Nieuwe Caddy dus toch niet zo nieuw.
@db87: oeps, foutje! Foto’s van de vorige press release geplaatst. Snel de nieuwe erop autoblog!
@db87: iedere keer flikken ze het weer om niets te vernieuwen!
HUH, dit is toch Autoblog, en geen busjesblog of invalidekarrenblog?
@eddythedriver: blijft een auto
@nvhuijkelom: das auto
@eddythedriver: gast
@eddythedriver: de Caddy Life is een personenauto.
Daarnaast is het volgens mij de enige ‘unieke’ ludospace / kleine bestelwagen (i.t.t. Combo/Doblo, Berlingo/Partner, Kangoo/Citan etc).
Daarnaast, als ik een auto in deze klasse zou kopen, vind ik de VW nog wel het meest ‘auto’. Dus mag op Autoblog.
@gtwillem: Ik zou in dit geval ook voor een Caddy gaan, maar het ‘unieke’ i.t.t. z’n directe concurenten ontgaat me eigenlijk
@sydney: uniek in de zin dat de Caddy alleen een Caddy is. En geen Inca (oude Seat van weleer).
De Caddy is, naar mijn weten, de enige waarbij er niet veerschillende merken met hetzelfde model van rondrijden. Vroeger was de Kangoo er, maar dat is nu ook een Citan. En de Combo en Doblo waren vroeger ook aparte modellen, maar de nieuwe Combo is gewoon een Doblo. Van de Caddy is (nog) geen andere versie… ;-)
@gtwillem: de Ford Transit courier en connect zijn er ook alleen maar als Ford.
@gtwillem: Ok, op die manier.Niet echt een USP als je het mij vraagt, dat zullen de meeste ondernemers aan hun reedt oxideren.
@gtwillem: de Ford ’s rijden vast beter.
@gtwillem: eens!
@eddythedriver: Jezus nog een druppel azijn en je legt het loodje
@eddythedriver: pas op, een troll!
Kan deze er niet als GTE komen? LPG tank erin en je rijdt heerlijk goedkoop met 210pk in je bestellert..!
@gtwillem: GTE is geen LPG
@stfu: Dus? Inplaats benzine LPG erin ;)
@mikkeloentje: dan heb je ook niet 207 pk ;)
@stfu: Jawel hoor, voordat je overschakelt naar je gastank. Hup en denk nu even aan je nickname ;)
Die achterlichten zijn inderdaad nieuw uit.. Gelukkig niet kapot gefacelift zoals ze met de Touran gedaan hebben.
Jammer dat ze niet “even” de plaatsing van de klimaatregeling en het navigatiesysteem gewisseld hebben.
@mashell: weinig caddy’s die daarmee uitgerust gaan worden.
Lekkere foto’s.. Not. Plaats dan op zn minst een foto van de ‘ normale ‘ caddy met meegespoten bumpers en fatsoenlijke velgen. En graag in die mooie kleur blauw of dat bruin.
@Marijn90: de normale Caddy is die met de goedkope grijze bumpers. Die andere is de Caddy life. Voor mensen die heel duidelijk aan de buurt willen laten zien dat ze meer van honden dan van autorijden houden.
@mashell: i know lieve schat bedoelde eigenlijk dat ze de caddy dus niet de caddy life, wat beter aan hadden mogen kleden voor de foto’s.
@marijn90: Caddys zien er nu eenmaal zo uit, want: werkauto
Nooit meer, op een 3,5 jaar oude auto roest ontdekken door een constructie fout en het maar gedeeltelijk vergoed krijgen heeft bij mij de spreekwoordelijk druppel de al volle emmer laten overlopen ….Ford ! Here i come…
@norge: Sorry Norge, ik ben het vaak met je eens. Maar hier ga je wat mij betreft echt de fout in: roest willen vermijden en vervolgend over Ford beginnen…
@RRenault: in ieder geval een betere garantie behandeling..
@norge: zijn de transit connects er dan als 4WD? Of ga je voor USA Ford?
@e1000bmw523i: Nee, gewoon een EU Ford met voorwielaandrijving….Enige goede met de Caddy was zijn 4×4 …..Goede tractie.
@norge: je bent niet de enige. Een vriend van mij met een groot schoonmaak bedrijf heeft zijn buik ook meer dan vol van de caddy. Ook roest inderdaad en een hoop motor probleem daarboven op. Hij is nu overgegaan naar Ford en is zeer tevreden. De eerste caddy is 2 jaar geleden door een Ford vervangen en nu zijn bijna alle caddies er uit.
@norge: en dan gaat ge naar Ford ?
@norge: sure norge, op basis van je eerdere gejank over VAG’s de afgelopen jaren kom je heel geloofwaardig over. Ga nu maar een ford knuffelen
Het blijft een saai hok, maar ja hij is er ook niet voor bedoeld om de onderkaak te laten droppen.
Prachtige velgen zo met al die gaten erin, ongetwijfeld afgeleid van de Lamborghini Diablo velg.
@alcantara: Of was ’t nou andersom?
In Taiwan is een taxichauffeur die wel een nieuwe kan gebruiken…
T neusje blijft dik, maar die kont.. noo!
Zullen we nieuw maar even tussen aanhalingstekens zetten?
Het is gewoon een opgewarmd lijk.
Lijkwagen.
Is dit dan wat, een Caddy in deze kleurstelling;
Waarom dat navigatiescherm weer zo laag geplaatst. Had laatst een touran mee van de garage. Ook dat scherm zo laag, waarom de knoppen van de verwarming op zichtpositie en de navigatie bijna op de vloer?
Welke visueelgehandicapte heeft deze achterklep getekend?
@vvti: ik verdenk zijn blindgeleide hond…
Jeetje, zomaar pats boem uit het niets? Geen teaser campagne oid? Not bad!
Wat is die achterkant lelijk. sowieso overgewaarde auto. voor hetzelfde geld iets grotere citroën/ Peugeot.
Uiterlijk is in ieder geval niet veel veranderd zoals verwacht? Komt er nu ook een Audi versie met grote grill voor de wat hoger staande couriers?
De vorige was gewoon saai maar deze is saai en doet er gratis een lelijke achterkant bovenop. Proficiat!
Je kan lullen wat je wilt het blijft de beste in zijn klasse (vw hater spreekt)
@bart_v:
@bart_v: hmm, persoonlijk vind ik hem niet de beste. Heb met caddy gereden en rijd nu berlingo voor het werk, vind persoonlijk de zithouding hoger en véél comfortabeler in mijn berlingo. Alsook de vering van de berlingo is vele malen beter als die van eender welke vw bus. Het enige betere zijn de leuke opties die je erop kan nemen bij een caddy, maar deze worden maar door 1 % van de kopers genomen, en de krachtigere motoren van de caddy. Voor de rest, geef mij maar een berlingo voor bijna de helft van het geld.
Shoarmaboeren liggen nu vollop te fappen in de koelkast……
Netjes!
Wauw, wat is die achterkant lelijk. Vind de oude achterkant vele malen mooier.
Ze hadden voor pressfoto’s wel een wat mooiere uitvoering kunnen pakken. Op z’n minst wat betere velgen.
Zal btw wel weer een ideal busje zijn.
@bond007: waarom zouden ze, een vrachtwagen presenteer je doorgaans ook niet op laagprofielbanden. In deze vorm gaat hij het meeste verkocht worden. Is gewoon een utilair voertuig.
@luxaeterna: utilitair natuurlijk.
Mooi werk/bestelbusje.. Heb er zelf 1 en ga zeker weer voor de nieuwe.. Interieur is ook veel netter geworden! Heb ook nooit problemen gehad!
Eigenlijk de ultieme auto in 2015. Ruim, zuinig, kan ongetwijfeld met het overige verkeer meekomen, goed in de uitrusting met navi, clima, cruise enz. Maar toch koopt het gros een passat.
Ze hadden beter met iets heel nieuws kunnen komen zoals Ford, dit is alweer facelift nr.3. Maarja, Volkswagen zou Volkswagen niet zijn als ze er hopen mee weg te komen. Ik zou ook voor de Ford gaan in ieder geval. Of de vernieuwde Doblò, met het neusje van de RAM ProMaster City.
Wat een enorm verschil toch altijd tussen de instapper en het luxe model. De topper is net een golf van binnen, de instapper net een paardenstal.
1 voordeel m.b.t. de achterklep; de meeste zullen toch voor de klapdeuren kiezen! De MB V/Vito heeft ook al zo’n vreemde achterkant. Zonde, want die is goed te pruimen voor zo’n type auto.
De achterkant is net een lijkwagen
Maar liefst 75 pk! dat zal lekker vooruit komen met volle belading….
“oh hij is net de oude, oh geen vernieuwing…”
We zijn al bekend met Volkswagen en hun “vernieuwing” sinds WO II, onverwacht is het dus niet. En als je jezelf een autokenner wilt noemen dan zie je meteen verschil.