

Na een haffel spyshots en paar plaagplaatjes kunnen we je nu de Europese versie van de nieuwe Ignis laten zien.
Op de beurs in Parijs wordt ‘ie volgende week officieel gepresenteerd dus we lopen feitelijk op de zaken vooruit. De nieuwe Ignis komt met een 1.2 DualJet benzinemotor, goed voor 90 pk. Helaas heeft Suzuki nog geen verbruiks- of prestatiecijfers vrijgegeven, maar die volgen dus binnenkort. Wel krijgt de 1.2 elektrische ondersteuning.
De hoge zitpositie geeft net wat meer overzicht op ’s lands wegen en met name voor een wat ouder koperspubliek zal de ruime instap een mooie bijkomstigheid zijn. Verder komt de Ignis met het optionele AllGrip 4×4-systeem en Dual Camera Brake Support. Dit systeem gaat afgaande op de camerabeelden automatisch in de ankers bij naderend onheil.
Verder kan de Ignis tot op zekere hoogte worden gepersonaliseerd. Kennelijk hebben ze bij Suzuki goed naar de mannen van MINI gekeken, waar klanten regelmatig losgaan met een Union Jack op het dak en andere fratsen. In januari staat de nieuweling bij de dealer, dan worden ook de prijzen bekendgemaakt.
Ziet er leuk uit
Het is een ware charmeur!!!
Check die achterkant, een hommage naar de Suzuki GX100. Een van de betere manieren om lol te hebben met je broek áán.
@willeme:
Inderdaad erg geinig gedaan. De beoogde kopersgroep zal het onmiddellijk zien en met weemoed terugdenken aan die karretjes.
@original_arnoud: De bejaarden bedoel je? Je moet inderdaad wel flink oud zijn wil je de introuductie van de GX100 kunnen herinneren. Maar op zich maakt dat verder neit uit: dit is gewoon een te gek retro karretje. Hopelijk gaan ze hem ook GX100 noemen in plaats van Ignis (beetje rare naam heb ik dat altijd gevonden)
@willeme: Ik heb dan liever een mooie auto met het rijgedrag van de GX100. Deze achterkant kan me gestolen worden en detoneert nogal bij de voorkant.
@potver7: Rij-eigenschappen waren lichtelijk gevaarlijk, volgens mij. Dus dat is goed! Maar ik vind die GX100 achtige achterkant op zich wel passen bij de voorkant. Gewoon een klein stoer bakkie. Net als de GX100.
@willeme: http://www.suzukiklassiekers.nl/images/SC100GX/CoupeFolderHart.jpg
@rikkon: Kijk! Dat was nog eens reclame. Die proporties zijn echt uniek voor de GX100. Blijft liefde op het eerste gezicht :)
@willeme: mooi ding, die GX100! Best een coole typenaam ook, jammer dat dat tegenwoordig niet meer gebeurt.
@mauritsh: GX100 wordt nog steeds gebruikt als typenaam hoor. Door Honda. Google maar ‘s…
Ik vind hem best cool. En met 90 pk in zo’n autootje kun je nog wat lol beleven.
@berlinetta: ja, een van de toffere auto’s in z’n klasse! En 90pk is zeker niet verkeerd!
De wagen oogt zo smal en wiebelig dat ik bang bent dat je deze beter niet met meer dan 20 km/h snelheidsverschil kunt inhalen. En om ze flauwe rijdende koelkkast grappen te besparen raadt ik opa en oma aan deze niet in het wit te bestellen.
@mashell: Inderdaad hoog en smal. Ik dacht eerst dat dat gezichtsbedrog was, maar op deze foto van de achterkant zie je het nog beter.
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201509/2016-suzuki-ignis-4_600x0w.jpg
Mooie auto (voor mn grootouders)
Budget voor een fotoshoot was wel op precies?
@millemiglia: het gaat toch om de auto?
@derek306: niet dat je nu erg veel van de auto kan zien
Kek wagentje hoor. Lijkt alleen wel een beetje op een brommobiel…
Ik vond die vorige Ignis wel kek. Sommige hebben een sportpakket met body-kit. Dit is meer de opvolger van de Jimny?
@straatzakelijk: Die hebben naast die bodylotion ook een 20mm verlaagd onderstel, Recaro’s standaard en een 109 pk sterk gretig 1.5 motortje.
Best grappig en grippy ook, motor en bak zijn prima, alleen de besturing wat vaag helaas.
@baardmijt: Hmmm… Voor ‘bodylotion’ zou je eventueel ook ‘bodykit’ kunnen lezen. Dan klopt het iets beter.
@baardmijt: had je niet moeten corrigeren. Bodylotion klinkt beter…
Best hip toch?
hahahahahaahahahahahaaa.
Sorry meer kan ik er niet over zeggen.
@cadrez: Liever een Brabus met 800pk dus?
Zo’n autootje vol-electrisch met een range van minimaal 300 (echte) kilometers lijkt me een ideaal ding. Voor over enige jaren :-)
Ook verkrijgbaar in 50km/h versie.
Dit is nou een leuk auto’tje voor de bergen! Klein, 4×4, 90pk (aangezien je in Oostenrijk voor de uitstoot en pk’s moet betalen) ik ben alleen nog niet over de c-stijl..
Best een guitige karretje met prima looks.
Nog een grotere dode hoek achter de C-stijl dan mijn V40. Hopelijk zijn parkeersensoren en convex dodehoekspiegels standaard.
@Henk_he: daar kan een vrachtwagen in verdwijnen
@henk_he: Dit is Japans. In het thuisland zit er automatisch een achteruitrijcamera bij, net als een automatische bak. Wij zullen dat als ontwikkelingsland wel niet krijgen.
Ah, concurrentie voor de FIAT Panda en Citroen Cactus. Moet zeggen dat ik die twee mij een stuk gezelliger lijken.
Overigens heb je voor 15k al een nieuwe Suzuki Baleno (een ruimere Swift). Dat lijkt mij aanzienlijk meer auto dan dit karretje.
@rob: De Baleno is laag en kaal, klaagt een Australische site. Deze Ignis is hoog (1.60m) en even breed als de Baleno. Maar geen gooi- en smijtkarretje als de Swift, nee. Gewoon degelijk vervoer.
Dat zij-aanzicht <3
Leuk bakkie, word er een beetje hebberig van :)
optionele AllGrip 4×4-systeem… kijkt na de auto… hahaha te grappig en ja de fiat panda 4×4 is top. Klinkt gewoon grappig in combinatie met deze auto. Geinig!
@mika_hakkinen: Bijna alle kleine Japanse auto’s zijn met 4×4 te krijgen. Ze hebben daar ‘s-winters sneeuw, en niet weinig.
Suzuki IsNiks
Nieuwe Aixam? Wat een invaliden voertuig is dit zeg
De verhoudingen kloppen niet, waarom zo een afgekspte achterksnt in vredesnaam ..
@autodrome: Japanners tekenen gebruiksauto’s door 4 man 2 aan 2 op keukenstoelen te zette en daar dan een lijn omheen te trekken. Zoek voor de aardigheid op YouTune naar de Toyota Spade of Porte. Praktischer dan dat vind je ze niet. Maar wordt dan ook niet geëxporteerd.
Suzuki slaat een interessant pad in, met het onderscheid tussen de rationele en de leuke lijn. Ik gun ze wel een succesje.