





De nieuwe generatie Scénic oogt dankzij de scherpe lijnen frisser dan ooit.
Renault is Frans en dus een tikkeltje eigenwijs. Ook dat bewijzen ze met de nieuwe Scénic. De gezinsauto wordt bijvoorbeeld standaard geleverd op 20-inch(!) lichtmetalen. Tevens is het mogelijk om de auto in twee contrasterende dakkleuren te bestellen. Ook is het model voor het eerst voorzien van een uit drie delen bestaande voorruit die – net als in de nieuwe Espace – een panoramisch uitzicht biedt. Het uiterlijk van de nieuwe Scénic is overigens gebaseerd op de R-Space Concept uit 2011.
Met 572 liter aan bagageruimte komt die zomervakantie naar Italië met de kids ook wel dik in orde. Bijzondere kenmerken zijn de verschuifbare middenconsole met een opslagcapaciteit van 13 liter, de gekoelde en verlichte la in het dashboard (Easy Life drawer) met 11,5 liter inhoud en opbergruimtes onder de vloer van het passagierscompartiment. In totaal biedt de nieuwe Scénic (naast de bagageruimte) een opbergruimte van 63 liter.
Het model komt met twee bezine-varianten en twee diesels (benzine: TCe 115 en TCe 130, diesel: dCi 130 en dCi 160). Nieuw is de Energy dCi 110 Hybrid Assist-aandrijflijn. De dCi 160 dieselmotor beschikt standaard over een automaat met zes verzetten.
De nieuwe Scénic staat dit najaar bij de dealer. Prijzen zullen later bekend worden gemaakt.
“Alle auto’s van Audi, BMW, Mercedes, Volkswagen zien er hetzelfde uit!” En Renault dan? Ik zou ze van voren echt niet herkennen. Niet dat dat erg is, gewoon een familiegezicht. Toch duizend keer liever een B klasse en zelfs een Active Divorce in dit segment. Pluspuntje is alleen de nederlandse ontwerper.
@premiumduitser:
Ja, want die zitten in dezelfde prijsklasse…
@premiumduitser: Oprecht een ‘Active Divorce’ eerder willen rijden? Ik neem aan dat je graag deze verbastering wilde gebruiken om enige vorm van humor te laten blijken.
@gelandeboy: duitsers hebben geen humor
@premiumduitser: je ziet toch duidelijk verschillen… Ik in ieder geval wel. Niet super super duidelijk maar MB is wel de meest luie merk tot nu toe. Ze hebben allemaal dezelfde koplampen en bumpers.
@stfu: het meest l…
Mpv’s zijn altijd minder mooi,
Maar deze ziet er inderdaad fris uit!
Prachtig werkje van van der Acker.
Dat Nederlandse Design doet Renault goed.
Gezinsrakker? In no time wordt dit ding door z’n ‘fijne hoge instap’ weer geclaimd door belegen babyboomerts of kortpittig gekapte obese huisvrouwen in de overgang..
Twinny Load met e-bikes achterop, Tenalady aan en gáán..
En de kleinkinderen passen d’r ook zo makkelijk in hè..
@parker: wat is je punt?
@stfu: dat
@parker: Inderdaad: wat is je punt??
Standaard 20″ inch rubber?
Of als optie op duurdere versie’s??
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@ronnys: Jep 20″. Bizar!
standaard 20 inch….. Met 110pk….. Als je er 17 inch onder zet zal de auto ineens 1 seconde sneller van 0 naar 100 sprinten!
@dutchdriftking: Ja, maar zoals bij Mountainbikes heel duidelijk bewezen wordt:
Op snelheid komen is iets moeilijker, maar stabiliteit en op snelheid blijven is makkelijker, dus zuiniger.
@r5alpine: Ik rijd in de winter met 15 inch 6j met een 195/50 band, en in de zomer met 17 inch 7,5j 205/40 band. De zomerband is dus licht getrokken en de totale wielomtrek scheelt dan ook nauwelijks, ook de breedte scheelt maar 1 cm. Toch rijd ik op m`n zomer wielen 1 op 8,5 en op m`n winterwielen 1 op 9,5. Scheelt toch wel dus grotere wielen….
@dutchdriftking: Je geeft al aan de wielomtrek scheelt nauwelijks. Het draait natuurlijk ook om rolweerstand en aerodynamica, dus een smallere band is zuiniger en een minder sportieve (lees plakband) is zuiniger. Die 205-40 is natuurlijk een plakband, dus die neemt veel meer rolweerstand tot zich.
@r5alpine: 205 is een hankook, en de 195 vredestein 4-season. Ik denk dat het weinig maakt. Maar de breedte zal er in dit geval wel meer mee te maken hebben dan de omtrek.
Zo als we gewend zijn van Renault, Spuuglelijk en Frans.. Wat een combinatie
Vind het gewoon een sexy ding…En dat voor een MPV…
20″ patta’s? WTF!
@norge: stoepen en dure banden. Er gaat meer marge naar Renault. Een bewuste keuze.
Die hoofdsteunen zijn ook al berekend op het in een ruk doorrijden naar Sienna…
@pomoek: Siena…
@autonieuwsvandestraatje: my bad…
Ziet er zeker niet slecht uit!
Renault heeft de laatste tijd wel best aardige modellen uitgebracht!
Nog niet eens zo’n heel lelijke kar voor een MPV! Kek kleurtje ook dat geel.
20 inch rubber of 20 inch wielen?
@Jochempie: 20 inch wielen. Heb t even duidelijker gemaakt
@RubenPriest: :)
Spijtig dat er geen sterkere (lees grotere) TCe’s in komen… Een scenic met tce 200, die zou ik nog overwegen als vervanger voor die er hier nu op de oprit staat…
Vind ‘m wel leuk eigenlijk, zeker met dat bolle neusje. Die bovenste raamlijn is fantastisch, zeker omdat hij ook nog eens geaccentueerd wordt door het randje chrome. Ideale mobiel om met je gezinnetje in een teug naar Zuid-Frankrijk te rijden.
@motoragent: liever in een 7-serie dan in zo’n Vinexhok
@parker: helaas past hier meer in. Pak dan een M550d Touring…
@parker: 7 serie? Is dat een buslijn?
Het ziet er goed uit maar ik zal er niet 1 keer naar omkijken. Wat een saai hok.
@schellekens006: zegt iemand met de meest saaie zaaddodende sjoemelhok op z’n profielfoto.
2 laklagen dus grondverf en blanke lak
Hij doet me aan de Espace IV denken, het zit ‘m in de hoge hoek van de motorkap die naadloos overloopt in een enorme voorruit die al onder net zo’n hoge hoek staat, leuk hoor. Het interieur doet me dan juist weer heel sterk aan de Espace V denken, daardoor is het ook gelijk het mooiste interieur in z’n klasse. De achterkant vind ik dan weer wat minder.
Ziet er zeker goed uit, wil hem ook wel eens in andere kleuren zien. wel nog niet veel tegengekomen standaard 20 inch …
Wel grappig dat veel mensen zeggen pfffff deze stomme renault wat een stomme auto voor burgervaders…
Feit is, je kan er zeer comfortabel van a naar b, het is een nieuwe auto, ziet er zeker niet slecht uit, is zuinig en efficient, en renault prijst zijn modellen zeer goed. Ik zou dit in de praktijk, dagelijks liever rijden dan een E39 M5. Ja een M5 is gaver, maar kost op termijn veel meer, gebruikt meer, en is gewoon al meer dan 15 jaar oud.
Ik hoop maar dat de kopers doorhebben dat 20″ winterbandjes wat duurder zijn dan de 15″-16″ die ze mogelijk gewend waren….
@smultie: Winterbandjes zijn onzin in Nederland.
Zolang het niet ijsselt of echt sneeuwt zijn winterbanden nutteloos.
Ziet er fris uit, helemaal voor een busje. Als het stuurgevoel enigszins acceptabel is (het blijft een busje) zou ik hem zeker overwegen.
@baasbas: Ai, realiseer me nu dat deze natuurlijk ook zo’n stom tablet in het dashboard heeft zitten… hmm… geen fan van
@baasbas: Deze heeft het nog in het dashboard. Veel duitse auto’s hebben een tablet los op het dashboard staan, alsof het aftermarket is.
Jammer.Weer zo’n knullig panaroma dak dat niet open kan op een voor de rest juist erg leuke auto.
Met de voorkant was ik niet echt tevreden (niet te onderscheiden van de andere renaults), nu ik ook dat lelijke k*nt zie mag het van mij direct naar de schroothoop.
Ziet erg goed uit!
20” zal lekker in de smaak vallen bij de bandenboer; drijft de running cost wel op voor een dergelijke people mover
Ik ben nog steeds geen Renault fetisjist, maar vd Acker doet toch goed werk daar! Vo NL!
20 inch in 195 breed, erg smal… Met een DCi 160 heb je toch liever 215+ breed dunkt me.