Met viercilinder, maar wel een hele bak power.
Veel meer power ook dan de oude, heerlijk klinkende 6-cilinder boxermotor. Die deed het in de standaardtrim met 265 pk, de nieuwe begint bij 300 trappelende paardjes. En die zitten allemaal opgesloten in een blokje van 2 liter met Variabele Turbo Geometrie. Daarbovenop komt er ook nog de 718 Boxster S. Die krijgt een 2,5 liter mee, met dezelfde techniek erachter en die levert 350 pk. Netjes! De ‘gewone’ 718 heeft een topsnelheid van 275 kilometer per uur en sprint in 4,7 seconden naar de 100, mits uitgerust met een Sport Chrono pakket en PDK. De 718 Boxster S zit in 4,2 tellen op de 100 en gaat door tot 285.
Beide varianten verbruiken ongeveer een liter per 100 kilometer minder brandstof. En tenslotte goed nieuws voor de mannen die graag met hun handjes werken; de PDK-bak is een optie, een handbak blijft gewoon leverbaar.
Wil je weten of jij hem kunt betalen? Dit zijn de nederlandse prijen.
– 718 Boxster handgeschakelde zesbak € 67.800
– 718 Boxster PDK € 68.395
– 718 Boxster S handgeschakelde zesbak € 86.368
– 718 Boxster S PDK € 82.900
bmwtouring zegt
Mooi speelgoed! Rijdt zeker geweldig!
renzer zegt
Zoo benieuwd hoe dit klinkt…
lekkaah zegt
@renzer: heje wel ns een bouvier horen schijte
audiisthebest zegt
Ik vind hem niet echt mooi, ik vind de Cayman en Boxster veel mooier
gerjan zegt
@audiisthebest: cayman en boxster zijn de laatste mooie porsche. Het is gedaan met mooie porsches
audiisthebest zegt
@gerjan: de 918 en de 911.2 zijn wel mooi vind ik, maar de andere niet echt
ontploffer zegt
Nee. Want 4 cilinder ?
toyotafortuner zegt
Begin de Boxster steeds meer te waarderen. Ook de 718 ziet er goed uit. Helemaal in t rood. Ja natuurlijk is het een beetje jammer van de 6 cilinder. Maar toch. Boxster > 911.
kle500 zegt
@toyotafortuner: en cayman ook
kle500 zegt
@kle500: >911
Robbert89 zegt
En ik vind hem nog mooi ook! Toch zal ik het geluid missen. Een V6 klinkt gewoon mooi.
axel968 zegt
@Robbert89: Boxter had een 6 cilinder boxer.
ralfast zegt
@axel968: en ook daar miste je het v6 geluid
boomhauwer zegt
@ralfast: v6 klinkt niet als een 6 cilinder boxer…
nielsnl1 zegt
Zo hé. Ze hebben de achterkant flink verpest t.o.v. de vorige generatie. Zit geen fatsoenlijke lijn meer in.
thomasthomas zegt
Vind hem toch wel heel erg geslaagd damn… mooiste boxster tot nu toe.
brandon1997 zegt
Ik neem dan liever een Estoril blauwe M235i met handbak.
potjak zegt
Prachtig! En de prijzen vallen mij nog mee. Wat ik niet begrijp is dat bij de ‘normale’ versie PDK meer kost en bij de S minder (in relatie tot de handgeschakelde).
antoonniels zegt
@potjak: zal iets met het verschil in verbruik te maken hebben. Logische NL regels…
potjak zegt
@antoonniels: inderdaad, heel logisch onlogisch ?
kle500 zegt
@potjak: Inderdaad, geen idee wat de oude boxter kostte maar met deze specs heb ik niets meer nodig dan de instapversie met 6bak…
Als ik het uberhaupt kon betalen…
ocda zegt
Mmm slechts 20 pk minder dan een basis 911 cabriolet en dan voor zo ongeveer 50k euro minder. Geen slechte deal lijkt me
maseratizzzzzzzz zegt
@ocda: die 2 cilinders minder doen een hoop. Dat is zelfde als een maserati met 6 cilinder, het hoort niet.
ocda zegt
@maseratizzzzzzzz: Goed hitsig 4 cilindertje is niets mis mee zeker niet voor t verschil van bijna 50 K euro waarbij ik persoonlijk de boxster mooier vind dan de 911. Mocht ik in de markt zijn ooit voor zoiets dan zou ik t wel weten.
Gaat niet gebeuren omdat ik heb meer iets met luxe sedans en GT’s daar val ik dan weer voor. (kijk nog steeds met een schuin oog naar zo’n prachtige Citroen C6 en de 2e serie Jaguar XK vanaf 2006 om aan te schaffen voor dagelijks vervoer, zal t verstand wel blijven en de Bimmert nog een poosje doorrijden vrees ik)
Wel zal dit blokje wel heel snel voor een algemene upgrade zorgen voor de 911 en de cayman omdat de boxster de basis 911 en de cayman GTS er gewoon uitloopt.
maseratizzzzzzzz zegt
@ocda: ik begrijp je punt. Maar ik doelde meer op het geluid, hij klinkt echt voor geen meter…
dondeboer zegt
@maseratizzzzzzzz: hoezo niet? In de jaren 50 en 60 hadden de meeste Maserati’s een Zes in lijn en de biturbos uit de jaren 80 en 90 waren overwegend V6, de 6-pitter is dus keurig historisch verantwoord bij het merk. En ze klinken waanzinnig, dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn.
Dutchdriftking zegt
gaaf ding hoor. En ik heb al een filmpje gezien, hij klinkt best goed!
wjeurs zegt
Jammer van de 6-cilinder boxer, en jammer van de hoeveelheid letters achterop, maar toch, HEBBON!
tombe zegt
De 2.5 S variant is die 4 of 6 cilinder?
Komt nog zelden voor zoveel liters met slechts 4 cilinders, tenzij bij terreinwagens
remcott zegt
@tombe: toch een 4 cilinder.
mashell zegt
De Boxster wordt steeds mooier. En ach dat geluid… Echt mooi klinken motoren al heel erg lang niet meer. Ook wordt het grootste deel van het geluid bepaald door de uitlaat en dan maakt het aantal cilinders, zeker in een open auto waar je de uitlaat goed hoort, niet echt meer uit. Maar de turbo kracht kan bij versnellen de Boxster juist een nog leukere wagen maken. Want dat is waar de wagen voor bedoeld is, lekker rijden op bochtige wegen waar je regelmatig moet
versnellen en vertragen.
pinut187 zegt
De achterkant vind ik nog steeds een beetje wennen maar dat komt wel goed. Verder puike bak met goede Porsche techniek. Dit word wel een succes verwacht ik.
tstile zegt
Het interieur is in ieder geval niks bijzonders… Maargoed dat is standaard bij Porsche