Je hebt het goed gelezen. Voor de prijs van de gloednieuwe Kia Ceed koop je ook een Bentley. Maar welke zou jij kiezen?
Kia heeft de prijzen van de vernieuwde Ceed-range bekend gemaakt. (Lees hier alles over de opfrisbeurt voor de Koreaan) De prijs komen we zo op, wees maar niet ongerust. Eerst willen we hier even een lans breken voor de Koreaanse autofabrikant.
Want wat maken ze daar toch knappe auto’s tegenwoordig. Natuurlijk hebben we de Stinger. Die helaas zo duur is dat je hem haast nooit ziet, bedankt overheid. En wat dacht je van de nieuwe EV6? Schitterend! De nieuwe Ceed mag er qua looks ook zijn. En nee, dit is geen advertorial, het is gewoon een mening.
Nu zijn de prijzen van de nieuwe Ceed ook bekend
Laten we maar met de deur in huis vallen. Een nieuwe Kia Ceed mag je mee naar huis nemen vanaf 24.095 euro. Daarvoor krijg je de hatchback met een 1.0 liter turbotorretje met 120 pk.
Voor 1000 euro meer krijg je de stationcar, die bij Kia Sportswagon heet, eveneens met een 1.0 T-GDI met hetzelfde vermogen. En voor 32.095 krijg je de ProCeed. Die heeft als instapper ook dat motortje.
Je kunt overigens wat meer geld uitgeven voor meer vermogen. Dan krijg je uiteindelijk de GT-uitvoering en die heeft 204 pk. Vanaf oktober staan de Kia Ceed, de Ceed Sportswagon en de ProCeed in de showrooms.
Maar voor hetzelfde geld heb je ook een Bentley
Ja, je leest het goed. Voor het geld dat je kwijt bent voor de Kia Ceed met 1.0 T-GDi motortje met 120 pk, kun je ook opteren voor een heuse Bentley. En wel eentje die in de youngtimerregeling valt.
We hebben het hier over een Bentley Continental GT met een 6.0 W12 in het vooronder. Dat blokje levert 560 pk. Daarmee haal je ongeveer 320 kilometer per uur. En volgens de verkoper is het “DE GOEDKOOPSTE VAN EUROPA, VERWACHT DUS GEEN NIEUWE”.
Nee, nieuw is ie zeker niet. Hij komt uit 2005 en heeft ongeveer 175.000 kilometer gelopen. En dat ongeveer zeggen we bewust. De tellerstand is namelijk niet af te lezen, dus we gokken maar wat. Ook zit er maar 1 sleutel bij en heeft hij een klein 1’tje op het nummerbord. Nou, wat kan daar nou in hemelsnaam mis mee gaan?
Welke zou jij kiezen?
Ga jij voor de nieuwe, verstandige, mooi vormgegeven, maar ook een tikkie saaie en veilige keuze in de vorm van de Kia Ceed? Of hou je wel van een gokje en ga je voor de goedkoopste Bentley van heel Europa?
Wij hier kiezen unaniem voor de Bentley. Gewoon, omdat we een tikkie masochistisch zijn ingesteld, blijkbaar. Of gewoon zo stom als het achtereind van een varken. Kan ook.
We zijn benieuwd naar jouw keuze!
frank2b zegt
Ceed all day long.
De prijs voor de Bentley is alleen de aanschafprijs. Reserveer nogmaals dat bedrag voor de eerste onderhoudsbeurt, waarbij je alle door corrosie veroorzaakte elektrische gremlins uit het dashboard poogt te laten halen….
danmar zegt
De middenconsole van die Bentley is gesmolten. En vraag me af wat het kost om dat display achter het stuur te vervangen. En wat dan de volgende problemen zijn want als je dit zo ziet, heeft de vorige eigenaar of eigenaren er geen geld ingestoken.
Desondanks kies ik ook de Bentley! In het kader van, je kan niet genoeg stomme keuzes maken in je leven.
boomhauwer zegt
@danmar: is niet gesmolten..de verf komt los rond de knopjes (nagels, ringen, horloges,…)
tjorque zegt
De Hyundai omdat ik eerder met mijn verstand auto’s koop dan met mijn onderbuik…
(Hoe graag ik het ook andersom zou willen het zit er te diep in gebakken)
tinnemans zegt
Ik heb 2 jaar terug m’n E65 gekocht waar de Bentley te koop staat. Het is natuurlijk absoluut geen garantie dat je met de Bentley een goeie koop hebt, maar ik ben nog steeds erg tevreden over de prijs/kwaliteit van m’n 7.
En om op de vraag terug te komen; ik hoef beide niet, de Bentley is me veels te groot en te protserig, en eigenlijk ook veels te veel VAG met die W in het vooronder. Het zal vast prima rijden, maar dat gegraai uit 1 bakje met onderdelen heurt geweun niet bij een merk als Bentley. En een Kia met 1.0 trekt me al helemaal niet.
bernoulli zegt
https://www.autogespot.nl/spots?licenseplate=94HJH9
Diverse keren gespot. Door de jaren heen een paar keer van velgen gewisseld. En in 2015 had ie z’n originele platen nog.
O plaat zegt
De keuze is dus tussen een slaapverwekkende Kia en een Bentley die het elk moment kan begeven.. Ik denk niet dat ik een keuze wil maken. Lijkt mij een geval kiezen tussen de pest en cholera. Ik denk dat ik het zelfde antwoord ga geven als wat ik tegen mijn vriendin zei toen ze vroeg wat we zouden doen mochten we 2 kinderen krijgen. Want haar roadster heeft geen achterbank, in de mustang mag ik van de Belgische overheid geen kinderen vervoeren en mijn oldtimer vw bus heeft ook geen achterbank. Dan koop ik een Amerikaanse woody stationwagen uit de jaren 60-70. Voor dat geld koop ik een in perfecte staat en een wrak voor onderdelen.
Dutchdriftking zegt
Ik ga voor de middenweg. Een S4 B8.
Ultimora zegt
Het bedrijf waar de Bentley te koop staat hebben altijd van die echte afschrijfkanonnen staan van allerlei merken. Auto’s die nieuw een vermogen hebben gekost en nu veel gereden hebben. Er kunnen veel handelaren die in vergelijkbare auto’s handelen nog wat van leren. Ze schijven tenminste in de tekst wat je mag verwachten in de plaats van “dikste van Nederland!!!”
tenaci zegt
Doe de Kia maar. Zo’n afgebeunde opgedirkte VW waar je na aankoop nog eens finaal op leegloopt? No Thanks!
Roskampies zegt
Ik doe het niet. Maar yolo in de nadagen van de ICE zon moto nog te hebben gereden. Als ik 80 ben kan ik dat verhaal nog vertellen.. hoelang hebben we nog dat t mag en kan.
Van Epschoten zegt
Sinds wanneer zit jetcars ook in Ruinerwold?