Eindelijk!
Na wat plaatjes heeft Jeep dan eindelijk het doek getrokken van de nieuwe Wrangler. Het uiterlijk is meer evolutie dan revolutie. Niets mis mee, de Wrangler heeft een prima voorkomen dat nog jaren mee kan gaan. Blijkbaar dachten ze er bij FCA ook zo over.
Nieuw voor de Wrangler is de komst van een 2.0 mild-hybrid viercilinder met 265 pk en 400 Nm koppel. De auto kan niet volledig elektrisch rijden, maar dankzij batterij-power levert deze motor meer koppel in vergelijking met de duurdere V6. En koppel is wat belangrijk is bij een auto als deze. Dit zuinigere blok zal de BPM-straf verminderen, wat ook weer gunstig zal uitpakken voor de Nederlandse prijs.
Wie toch liever een V6 heeft kan ook bij de nieuwe Wrangler terecht. Een 3.6 liter zespitter blijft namelijk gewoon leverbaar. Deze motor levert 284 pk en 342 Nm koppel. Later komt er nog een 3.0 diesel. Een primeur voor de Verenigde Staten. De Wrangler was in het land van The Donald niet eerder verkrijgbaar met een dieselmotor.
Jeep zegt dat de voorruit en deuren opnieuw zijn ontworpen, zodat deze voortaan makkelijker te demonteren zijn. De auto weegt 90 kg minder in vergelijking met zijn voorganger. De nieuwe Wrangler is in Amerika vanaf januari verkrijgbaar, in het vierde kwartaal van 2018 staat ie bij de Nederlandse Jeep dealers. Prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.
toyotafortuner zegt
Modern, zonder soft te ogen. Én makkelijk herkenbaar als een echte Wrangler. Zo kan (en heurt) t ook. Ik blief m nog steeds. Een gele Rubicon graag. Unlimited of niet maakt me niet zo uit. Of een oranje model. Zag er ooit in Indo een oranje JK. Stond top!
cossiekiller zegt
Ik krijg er een wrang gevoel bij dat dit ook al hybride moet worden. :-(
breakingpoint zegt
@cossiekiller: gelijk heb je, maar voor een 4×4 valt dat extra hybride-gewicht best mee. Bij exclusievere sportwagens vind ik dit een nog grotere schande…
kennone zegt
@breakingpoint: heb je gelijk in maar dan zou ik toch lekker stug voor de 6pitter gaan.
jack_abarth zegt
Ja, ik wil ‘m!
Ik vind het echt een stoer ding.
str8six zegt
Zal in NL wel weer 4 ton kosten ofzo.
quadrifoglio zegt
@str8six: Je hebt duidelijk de tweede alinea niet gelezen.
str8six zegt
@quadrifoglio: fair enough. 3 ton dan.
jack_abarth zegt
Vanwaar de 4x AUX btw?
r55clubman zegt
@jack_abarth: dat zijn knoppen die je auxiliaries bedienen, zoals extra lampen of een lier.
jack_abarth zegt
@r55clubman:
Kijk, weer wat geleerd.
Thnx.
viezefreddyw zegt
Toch knap. Een klassiek ontwerp blijven houden maar toch fris ogen. Dat gaat Jeep beter af dan Mercedes met de G-klasse.
barkingiron zegt
@viezefreddyw: Ik wilde eigenlijk teleurgesteld zijn dat hij zo weinig veranderd is, maar dit ziet er gewoon erg gaaf uit!
linkador zegt
Komt de 4-deurs hard-top uiteindelijk met een extra bankje? Voor een voertuig van die lengte zou het wederom zonde zijn om geen 6 a 7 personen te kunnen vervoeren.
5cilinder zegt
@linkador: Waar moeten de vishengels tenten en gun racks dan?
linkador zegt
@5cilinder: Op de schoot van de kinderen natuurlijk :)
robert110 zegt
@5cilinder: Op het roofrack natuurlijk
sntial zegt
@linkador: 4-deurs Wrangler is geen Wrangler
r3fl3x zegt
Wat een gaaf ding! Zou leuk zijn om ze meer op de weg te zien.
falcon zegt
Wat een verschrikkelijk interieur zeg… maar wel een leuke fun-car natuurlijk :)
mopar zegt
@falcon: vrijwel alle hardcore off-roaders hebben een verschrikkelijk interieur. Dat van de Defender was om van te huilen…harde plastics en overal piepjes en kraakjes en bij Mercedes hebben ze alleen een lapje leer over het 40 jaar oude design gespannen. Ooit eens in zo’n G gereden en mijn hemel…ongelofelijk dat een auto die van buiten zo groot is, van binnen zo krap kan zijn. Je zit met je kanis bijna tegen de voorruit aan.
Wat dat betreft oogt het dash van de wrangler nog het meest modern van de drie.
vroaaar zegt
@mopar: en dat ie als een lego-kit in en uit elkaar te halen is, zal ook niet helpen bij voorkomen van kraakjes en rammeltjes…
Dutchdriftking zegt
Ik heb nog nooit iemand ontmoet die het een goed idee vond om de voorruit uit de auto te halen….
robert110 zegt
@dutchdriftking: Het rijd echt geweldig. Op de weg echt totaal nutteloos (en iets van een bril is geen overbodige luxe), in het terrein is het echt 10x beter (je kan veel beter om je heen kijken).
Echt ruit plat en deuren eruit is cabrio rijden 2.0
sntial zegt
@dutchdriftking: ik ben getrouwd in de Spaanse bossen en om van de kerk naar onzeker boerderij te rijden hebben we onze Wrangler zonder deuren en voorruit gebruikt. Was nice :)
flevocarspotter zegt
Beter dan een evoque cabrio