
RANGER ZONE!
Het automerk dat u onder meer de Ka en de Fiesta bracht gaat groot. Fords nieuwste pickup truck genaamd Ranger, al enige tijd in de VS op de markt, heeft zijn overstap naar ons continent gemaakt. De met een 1549 mm lange laadbak uitgeruste Ranger komt hier met twee dieselmotoren op de markt: een 2.2 TDCI met 130 of 160 pk, en een 3.2 vijfcilinder die 200 paarden levert.
De Ranger heeft een 23 centimeter grote bodemvrijheid en kan zonder moeite plassen van 80 cm diep doorkruisen. Bovenaan de lijst staat de Wildtrak-versie, met 18 inch lichtmetaal en meer glimmende details. Ook aanwezig in deze versie: een 8 inch touchscreen, rijbaanhulp, adaptieve cruisecontrol, parkeersensoren, Ford Hill Descent Control en Hill Launch Assist. Hieronder de Wildtrak in het oranje, gekiekt door uw lokale fotolakei.
Eind dit jaar staat ‘ie bij de dealer. Prijzen n.n.b.
Boeiend. Don’t know maar dit voelt te overbodig zo’n auto hier. Er zijn toch (maar duurder) mooie ”EU” alternatieven?
Ik snap na al die jaren nog steeds niet waarom mensen een pick up kopen ivm een busje..
@lambo4all: in plaats van*
@lambo4all: Kijk vanavond eens naar het weerbericht. Dan heb je je antwoord snel gevonden.
@lambo4all: Met een grijs kenteken kan ik het mij nog voorstellen in bepaalde situaties. Als je een boer bent en niet echt een busje nodig hebt. Maar goed je ziet ze ook niet zoveel hier.
In Amerika is het best logisch omdat je daar “trucks” hebt buiten gewoon “auto’s”. Zo mag je ook halve planeten voorttrekken met je pick-up.
Ziet er dikker uit dan zijn voorganger. Was ook wel nodig, ben een beetje teleurgesteld over de motorisering.
Die is leuk in de US, en over 20 jaar in Afrika. Hier kunnen we er helaas niets mee.
@dutchdriftking: ik ken twee bedrijven die een pickup hebben om machines op locatie van brandstof te kunnen voorzien. Het zijn nuttige dingen als men met zooi van het asfalt af moet.
In Nederland: Neem een F-150.
In Indonesië: wel een Ranger. Zonder rekening te houden voor mijn Japannerfanboism.
Mooi dat er meer Amerikanen naar Europa komen. Voor veel mensen die geen waarde hechten aan het interieur maar een degelijke auto willen zal het heerlijk zijn.
@vonklausenburg: ik zie het verschil met die VW die ze aan het leger hebben weten te slijten eigenlijk nauwelijks.
De Ranger hebben ze niet in de US, alleen de grotere jongens. Hij is wel een stuk stoerder geworden dan de vorige generaties. Vooral die van 2 terug was best triest.
De Ranger is al een paar jaar niet meer te koop in de VS. Daar hebben ze de F150
Rangers zijn wel verschrikkelijk sterke werkpaarden. Hij wordt niet veel verkocht hier omdat wij geen pickup land zijn. Maar de ranger is wel de benchmark voor de kleinere pickup.
Dat interieur! Daar ga je toch van wenen? Kan iemand Ford duidelijk maken dat we de 20ste eeuw alweer 15 jaar achter ons gelaten hebben?