Eindelijk, daar is ie dan. De nieuwe BMW M5!
We hebben de belangrijkste specificaties, plus een hele bulk foto’s. Zoals je in onderstaande gallery kunt zien. Deze M5 heeft geen V10 maar er ligt een TwinPower Turbo V8 voorin met 560 pk en 680 Nm koppel. De V8 is gekoppeld aan een zevenbaks DCT automaat met dubbele koppeling. Er zou echter ook nog getest worden met een handbak.
De sprint van 0-100 kilometer per uur gaat in 4,4 seconden, 0-200 kost 13 seconden. De topsnelheid is zoals altijd beperkt op 250 kilometer per uur maar als je een paar extra euro’s bij BMW achterlaat maken ze daar 305 kilometer per uur van. Het nieuwe actieve “M-differentieel” met torque vectoring zou de rijeigenschappen nog verder moeten verbeteren. Zodanig zelfs dat men een rondje Nürburgring in minder dan 8 minuten wil gaan afleggen. De nieuwe M5 gaat dat ook nog eens schoner doen met een Start/Stop systeem en een gemiddeld verbruik van 9,9 liter per 100 kilometer.
Het uiterlijk is weinig verrassend. Eigenlijk is er weinig veranderd ten opzichte van het conceptwagentje, een setje andere buitenspiegels en sideskirts buiten beschouwing gelaten. De wielen zijn 20 inch groot en hebben bandjes in de maten 265/35 ZR 20 voor en 295/30 ZR 20 achter. De getoonde kleur is Monte Carlo Blue. Het officiële debuut gaat overigens begin volgende week plaatsvinden en de M5 is voor het eerst écht te zien tijdens het M festival op donderdag 23 juni.
UPDATE: inmiddels zijn er meer foto’s en meer info!
Met dank aan iedereen voor de tips!
rufctr01 zegt
Wat een mooie auto! Mooie design en een heel mooi interieur. Ziet er weer beter uit dan de Mercedes en zeker mooier dan de Audi RS6.
veyronlover zegt
@rufctr01: je hebt helemaal gelijk!
amazinglaurent zegt
@veyronlover: 100000000 ;D
bisazza zegt
@rufctr01: Tjoh wat een verrassing zeg. Alles met 4 ringen vind je overigens altijd onbeargumenteerd mooi dus hou toch eens op met die kinderlijke tiranie. Ik zelf vind hem er absoluut niet beter uit zien dan de Mercedes en absoluut niet beter dan een RS6. Motorisch en rijtechnisch weet ik zeker dat deze Beemer weer een huzarenstukje is (wat ze overigens alle drie zijn) maar ik vind hem niet echt spannend. Blijkt maar weer… Oud is goud (E60) en nieuw is zilver.
bisazza zegt
@Bisazza: onbeargumenteerd NIET mooi of goed..
agera zegt
@Bisazza: Ik zelf vind de M5 ook mooier dan een RS6, maar de RS6 avant is gewoon de koning onder de stationwagons
Den zegt
@rufctr01: auto’s zijn al snel mooier dan de rs6. maar deze m5 is heel vet.
Relief zegt
@rufctr01:
Vind hem nogal saai. Wel stoer, maar niet zo opvallend als een E63 AMG.
drivingpleasure zegt
@rufctr01: helemaal gelijk! maarja wat had je anders verwacht…
agera zegt
@rufctr01: Zeker 100x liever een M5 dan een E63 of een RS6
veyronlover zegt
Die remschijven zijn echt stoer
blo3to3t zegt
@veyronlover: wat is er met die remschijven? ik zie er niks speciaals aan…
VeniVidiVici zegt
@blo3to3t: Die remklauwen zijn echt stoer :D
StijnB zegt
Geen verrassingen, de wagen laat me koud…
jack_abarth zegt
@StijnB:
Inderdaad, auto is al vernaggeld door veel te veel spyvids/foto’s teasers etc…
OT:
Doe mij maar een Bangle-M5, ziet er vele malen sportiever uit. Ik vind deze te weinig afsteken op een normale 5-serie.
blo3to3t zegt
@jack_abarth: jonge, dit soort auto’s kun je alleen maar van dromen.. je doet alsof je er wekelijks 3 van koopt ofzo.
Relief zegt
@blo3to3t:
Dus omdat mensen hem niet kunnen kopen moeten ze het mooi vinden. Alsjeblieft ga spelen op je fietsje.
jack_abarth zegt
@blo3to3t:
Nee allicht niet per week, per dag natuurlijk prutser…
Tommy2 zegt
@blo3to3t: We hebben nu al 2 jaar lang wekelijkse nieuwe spyshots voorbij zien komen, en we weten al een halfjaar dat hij er zo uit zou gaan zien. Dus het is begrijpelijk dat je er nu op uitgekeken bent.
Neemt niet weg dat het een monsterlijke dikke wagen is! :D
vale46 zegt
Beautiful!
Een waardige M5 V10 opvolger!
Het interieur is typisch bmw, dus niet echt mijn smaak, maar het ziet er wel netjes uit:)
Is die 4.4sec niet wat aan de trage kant voor 550pk en bijna 700Nm?
Ik had toch een 4.2sec verwacht. Komt wrss omdat hij geen gewicht op de achterwielen heeft voor tractie.
Ochja, in werkelijkheid blijft hij gewoon retesnel :D
I like this one!
nielsvanderweiden zegt
@vale46: die 4,4 s zijn ook nog eens gemeten van 0 naar 60 mph, dus 96 km/h. Die laatste 4 km/h zullen nog wel eentiende kosten :)
Autoblogs .com-collega spreekt van een DCT-bak, dubbele koppeling dus, maar dat zullen we hier straks ook wel horen. Die SMG-bak uit de vorige M5 was leuk om mee te ‘rammen’ maar voor de ‘Koos Spee Kijkt Mee’-ritten een stuk minder geschikt.
´t Balanceert traditiegetrouw mooi op het randje van decent en ordinair. Die F1-style voorvleugel (werkt de Mercedes SLR-ontwerper nu bij BMW?) vind ik niet zo, maar als je hem in zwart neemt valt het vast niet zo op.
vale46 zegt
@nielsvanderweiden: Ze zouden beter een versnellingsbak met differentieel ontwerpen, dan kunnen ze hem op de achteras monteren. Dan gaat hij al in 4.2 naar de 100 ofzo :)
Gewichtsverdeling BMW ;)
Ben wel eens benieuwd hoe die nu ligt.
gregorius zegt
@vale46: Inderdaad. Zo’n saai stuur. Weinig knoppen in het midden; het is allemaal wat saai voor zo’n dure auto.
ErikkNL zegt
@gregorius: Het gaat toch alleen maar om 1 knop om het interieur… ;-)
Pallas zegt
@ErikkNL: Die knop zit er hopelijk nog wel in.
sjouveur zegt
Hij ziet er gelukkig niet niet te getuned uit. Vind het interieur wel een beetje tegenvallen, geen alu pedalen?
Zal waarschijnlijk voortreffelijk rijden! :)
yenthe125 zegt
Doe mij er maar eentje! :D
ErikkNL zegt
Ziet er zeer mooi uit! Ben benieuwd of ze weer een waardige opvolger hebben kunnen neerzetten.
Megakix zegt
Gewoon de 5-serie, maar dan een bloedsnelle ! :lol:
Kleur is taboe, evenals het M5-roostertje. Het M5 roostertje hoort er wel op natuurlijk, maar stoort in het totaaldesign vanwege chromen omlijsting. Volgens mij zitten er ook andere stoelen in de M5.
a_buis zegt
Beetje tupperware bak zo in deze kleur, wellicht in (mat?)zwart. Die spoiler achterop: jaren 80! Doe dan een carbon ding of beter nog een extractable. Nou ja, zal wel goed rijden. Maar inderdaad liever met dif en bak op achteras.
raoulkroes zegt
Prachtige wagen! Maar hij komt ook met een handbak! Kijk hier maar voor wat foto’s: http://www.bmwblog.com/2011/06/14/spied-2012-bmw-m5-with-manual-transmission/
roeliusmaximus zegt
9,9L/100km met 560 pk? Berg-af met de wind in de rug zeker.
blacksquad zegt
@roeliusmaximus: Haha inderdaad voortgeduwd door een andere auto of 12 man
vale46 zegt
@roeliusmaximus: Als deze auto rijd alsof je in een 1.2 VW polo zit in optimale omstandigheden, dan kan je nog wel in de buurt komen denk ik(10-12L)
Maar als je hem als een M5 rijd, dus behoorlijk stevig doorrijden, dan zal je niet makkelijk onder de 15L komen vrees ik.
Da’s toch met alle sportieve wagens zo.
Kvgorp zegt
Ik vind de stoelen er ook niet echt hiphugging uit zien. Vind het meer eens stoel voor in een grote fransoos en dan met velourse bekleding er over heen. Maar het zal vast wel goed zitten met opblaasbare luchtbalgjes die je vast houden als je hem de bocht om hoekt, BMW kennende.
Alessio zegt
Dit ziet er wel heel dik uit in deze kleur.
Als er nu min of meer nog de sound van de V8 uit de E39 uitkomt, is hij compleet.
kurdmanx zegt
hmm.. mooie auto maar een E63AMG zit er toch wat dikker uit vind ik..
Misschien dat iemand plaatjes van deze 2 kan uploaden naast elkaar?
Relief zegt
Dikke auto, maar ik zou mijn hoofd niet draaien ervoor. Vind hem te onopvallend. En die uitlaten + kitjes mogen ook eens vervangen worden door wat dikkers.
rein1983 zegt
@Relief: Wat een reacties geef jij!? “zou mijn hoofd er niet voor omdraaien!” NEE?? Dan ben jij geen petrolhead!! onzin…
Nico94 zegt
Heel erg mooi!
mout zegt
Gaat M nou Alpina blauw leveren???
Ik zou denken dat M en Alpina een beetje van elkaar af moeten blijven.
sirmustang zegt
die achterbumper ziet er wel heel erg aftermarket uit
maar voor de rest: heel mooi
Johan-SV zegt
dit is meer een opvolger voor de E39 ipv de E60 gezien de V8 en dat deze auto een stuk terughoudener is tov de E60,
Maar zeker geen verkeerduitziende auto:-)
racerx zegt
Niet zo spectaculair als de E60 M5, maar toch een vette bak!
GOD zegt
Leuk voor mensen die van wolven in schaapskleren houden.
Je weet wel die mensen die denken dat anderen niet in de gaten hebben dat ze een snelle auto hebben terwijl ze rond rijden met 4 eindpijpen en een V10 geluid :lol:
Leuk met een oude E30 of Volvo ofzo maar een M5 mag opvallen.
Gelukkig heeft deze wel potentie.
535i met BBS, KW, donkere grill en whiteline achterlichten:
Meer foto’s:
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=535457
barney zegt
@GOD: Autostyle tuning is voor de onderklasse. Dat weet je?
GOD zegt
@barney: Kan aan mij liggen maar ik snap hem ff niet.
Freewarefreak zegt
@GOD: Ik denk dat Barney doelt op de enorm lelijke achterlichten. Die lijken inderdaad zo uit de Auto-Style catalogus te komen. Ik weet dat dit hele speciale zijn, maar ze ogen erg cheap..
Maar wat ik niet snap aan deze.. hij vervangt de actieve demping voor een passief schroefsetje? Want de originele dempers hebben regelunits en draadjes er aan. Da’s toch zonde? Dat zou ik nooit doen. Nu kan hij niet meer kiezen tussen sport en comfort e.d..
OT: Ik vind de M5 F10 weer erg vet. Vooral de specs. Hij had inderdaad wel wat spannender gemogen. Zou hem wel eens willen zien het zwart. Denk dat hij dan dikker oogt als in dit (al is het een M kleur) lelijke blauw.
GOD zegt
@Freewarefreak: Hij heeft het knopje permanent op sport staan ;) Wat betreft die achterlichten die zijn origineel BMW en het zelfde als origineel maar dan een witte uitvoering er van.
Ik vind ze persoonlijk niet cheap lijken en mooi staan op een all black auto zoals deze. Enige niet originele aan die auto zijn de BBS velgen en KW set. Onderklasse en autostyle tuning vind ik heel vergezocht maar ieder zijn mening en smaak natuurlijk.
Maar die foto geeft wel aan dat de M5 een stuk spannender gemaakt kan worden als je het zou willen, en dat er niet veel voor nodig is.
v8amg zegt
ligt het aan mij of heeft die automaatpook wat van de m3 e46?
Jokkebrok zegt
Nee, het uiterlijk spreekt me niet echt aan…
floryn zegt
Leuk, maar de vorige maakte wel even wat meer indruk in 2003.
motherlover zegt
Ik moet zeggen dat ik de E92 nog wel de mooiste vind, maar een m3 blijft een brute auto om te zien. Ik hoop echter voor de liefhebbers dat er daadwerkelijk een handbak komt, ik weet dat dat misschien “verouderde techniek” is, of dat de DCT automaat sneller is maar een handbak is gewoon leuker! :)
GOD zegt
@motherlover: Handbak is zeker dat ie komt maar hoogstwaarschijnlijk de laatste keer een handbak in grote M’s aangezien er te weinig van verkocht worden, en de verkopen blijven dalen. Deze M5 met handbak word een soort van rijdende poll volgens BMW. handbak in kleinere M’s zal blijven.
bempi zegt
Lelijk ! maar 4.4 sec is wel killer. daarmee kan je de E63 M6 flink pesten. E60 blijft verreweg de mooiste 5 serie ooit nog gemaakt door BMW.
PCCB zegt
Geen verrassingen, maar ziet er wel imposant uit. Al zou ik het toch moeilijk vinden om te kiezen tussen een discrete B5 of een monsterlijke M5. Rijervaring buiten beschouwing gelaten, uiteraard.
raoulkroes zegt
@PCCB: Wacht gewoon op de M5 van Alpina! ;)
barney zegt
@PCCB: Oef.. die B5 ziet er werkelijk waar heerlijk uit!
Freewarefreak zegt
@PCCB: Ik vind het zo lelijk dat de reflectoren in de bumper zitten. Konden die nou niet in de achterlichten verwerkt worden? Lelijk heren BMW! Gelukkig lost Alpina dat beter op door ze in de sierrand te stoppen, maar het blijft zonde.
PCCB zegt
@Freewarefreak: Ik deel die mening ook! Het is hetgene wat mij het meeste stoort aan deze M5 (en ook aan het M-sportpakket op de normale 5). Daarmee dat ik de B5 wel een heel stuk eleganter vind.
VeniVidiVici zegt
Had eerder verwacht dat het Le Mans Blue zou zijn wat meestal alleen op een M uitvoering leverbaar is :? Dat Monte Carlo Blue is net wat te licht vind ik.
Hubert zegt
Lijkt alsof het merendeel hier zit te soppen achter het toetsenbord.
Maar afgezien van het vermogen en het technisch perfect zijn, zie ik alleen maar een redelijk saaie bak met 4 uitlaten.
Klinisch van binnen en een weining aanspreken uiterlijk.
Maar goed, het is een BMW in M-uitvoering, dus dan moet het blijkbaar geweldig gevonden worden.
Jimmy zegt
@Hubert: Helemaal met jou eens.
vale46 zegt
@Hubert: Daar draait het nu net om bij een M5, het is een “wolf in schaapskleren”. Het ziet er niet zo decadent uit als bv: een Gallardo, maar de krijgt wel de power en de sound van een echte sportwagen in je familiewagen.
Je kan moeilijk wensen dat een 4deurs familiewagen er bloedgeil uitziet. Dat is qua vorm gewoon niet mogelijk want dan is het simpelweg geen familiewagen meer.
Het is duidelijk dat je het concept sportsedan nog niet hebt begrepen.
De reden waardoor ///M zo goed word gevonden is net vanwege het “wolf in schaapskleren”-gehalte.
Gewone mensen zien niet direct dat het een sportwagen is.
Met een Porsche ziet iedereen dat je snel bent, met een ///M niet, in de eerste oogopslag althans.
Hubert zegt
@vale46:
Ik heb het concept “sportsedan” heel goed begrepen. Maar dan zit ik nog steeds niet met tissues en de hand en zweetdruppels op het voorhoofd naar een M5 te kijken.
vale46 zegt
@Hubert: Ja, so… Das nu net de bedoeling. Das een eigenschap van een sportsedan!
De positieve reacties zijn hier niet om het uiterlijk(die zijn eerder negatief) maar in essentie om die 2 getalletjes; 560 & 680.
Bij een sportsedan zal je nooit spontaan zweetdruppeltjes krijgen van de spanning, anders zou het een sportwagen heten…
Maximonster zegt
Niks bijzonders, het is dat ze traditie niet willen verbreken!
Jimmy zegt
Ze hebben weer een misbaksel gemaakt. Nog een.
Dimglor zegt
Leuke motor, redelijk potent als je het mij vraagt… Enkel die opmerking van de Nurburgring… In minder dan 8 min… Moet toch mogelijk zijn… Zeker als je weet dat de Mégane R26 R al een toertje doet in 8min 17 sec…
Verder redelijk voorspelbaar uiterlijk… Ziet er wel goed uit, maar is niet echt spannend…. Zo hoort het ook :-)
Nu nog wachten op de Touring :-)
Lan_Evo zegt
Wat is dat nou weer voor onzin, dat zij de auto begrenzen en dan mag je bijbetalen om die begrenzer er af te laten haha. Leuk verzonnen om nog wat extra te cashen, mensen trappen toch wel weer in die onzin.
kurdmanx zegt
[IMG]http://www.fotopocket.nl/fpimages/2011/06/15/3637173ffff03f17bc63db24020a9331/E63AMG.jpg[/IMG]
kurdmanx zegt
kenan zegt
ik vind de roosters aan de zijkant dit keer helemaal niks het past gewoon niet bij de auto. Hij is niet echt zo spannend als de e63 amg die is en blijft de mooiste.
kurdmanx zegt
vanblankencsl zegt
Absoluut geen misbaksel. Ik vind hem fantastisch!
blag zegt
zal wel een fijne auto zijn … maar ziet eruit als een uitgerekte 3 serie en de 7 is nog meer uitgerekt … zo’n beetje Airbus strategie … weinig verbeelding … maar ja, zal wel fijn rijden zijn … geef mij maar een Nissan GT-R met alle toeters en bellen …
bpc zegt
prachtige wagen ik had maar in een ding meer verwacht , en dat is het vermogen ! effe duidelijk zijn ik vind het NIET te weining e , ik had gewoon verwacht dat bmw de eerste ging zijn over de 600 pk
vale46 zegt
@bpc: Nou niet overdrijven hé! Besef je wel hoeveel 600pk is?
Audi zat eigenlijk al bijna op de limiet, en die had nog quattro. Bij BMW heb je al het gewicht vooraan en de tractie achteraan, met 600pk beloofd dat niet veel goeds. Het zal nu al billen knijpen worden bij nat weer.
Ik vind het vermogen net goed. Niet té veel, niet te weinig.
& die een lekkere dosis koppel accentueert de power nog eens.
bpc zegt
@vale46: ik vind het vermogen genoeg he versta me niet verkeerd he, maar ik had gewoon gedacht dat bmw terug voor jaren de top off the hill zou willen zijn op gebied van de supersedans, en hem daarom een ongelofelijk vermogen zouden geven, maar persoonlijk vind ik dit vermogen meer als genoeg
vale46 zegt
@bpc: Dan ga je toch gewoon even langs bij G-power om een supercharger.
Ik vind em zo ook het beste.
GOD zegt
@vale46: op een twinturbo blok ;)
vale46 zegt
@GOD: Wel, dat kan toch? In ieder geval, die mannen van G-power zullen hem wel prepareren tot 600+pk.
GOD zegt
@vale46: Op zich kan het wel maar dat gaan ze echt niet doen.
Ten eerste weinig/te weinig ruimte. ten tweede te veel gehannes wat niet nodig is en ten derde extra onnodige kosten voor de klant.
De 2 turbo’s worden gewoon een maatje groter, men past hier en daar wat aan zoals koeling en zo, dan nog ff met de software gaan lopen kloten en dan heb je zomaar ruim 800pk.
Veel makkelijker en goedkoper.
vale46 zegt
@GOD: Das een feit. Het twinturbo-systeem van BMW zit van zichtzelf al goed in elkaar. Dus ze zullen de grootste turbo van de 2 nog wat groter maken om wat extra piekvermogen & het geheugen van de motor een beetje “opfrissen”. Een titanium uitlaat kan natuurlijk ook niet ontbreken, zoals een betere luchtfilter ook onontbeerlijk is.
Ik zeg 650/700pk als G-power er mee klaar is.
GOD zegt
@vale46: Standaard blok is 560pk bij 17.4psi.
Met “chip” kom je rond de 600pk. Laaddruk op 19psi is rond de 650pk, op 21psi is dat rond de 725pk. 21psi is echt de max, 19psi is meer aan te raden en de max kwa betrouwbaarheid. Er is een G Power M6 met 800pk en M5 met 750pk dus daar zullen ze sowieso wel overheen willen.
Dus naar mijn mening zullen er dan grotere turbo’s etc gemonteerd worden. Dan is ruim 800pk wel mogelijk.
Leuk als je een kanon wil hebben en af en toe eens helemaal los wil gaan(denkt aan G Power M6), maar voor dagelijks gebruik zou ik hem lekker std. houden of hooguit “chippen”
vale46 zegt
@GOD: Je zegt zelf dat het boeltje dan onbetrouwbaar word. waarom zouden ze dan 800pk er uit halen?
Ze hebben in het verleden al eens een wagen “overtuned”, een maand erna kwamen ze met een andere versie met wat aangepaste onderdelen en een extra hoog prijskaartje.
Ik denk dat ze hun lesje wel geleerd hebben.
Ben benieuwd welk vermogen ze er uit gaan sleuren :D
GOD zegt
@vale46: “Dus naar mijn mening zullen er dan grotere turbo’s etc gemonteerd worden. Dan is ruim 800pk wel mogelijk.” goed lezen ;)
vale46 zegt
@GOD: Ik dacht dat BMW de naam twinpower alleen gebruikte voor een systeem waarbij 2 turbo’s parallel stonden(speciaal systeem met een grote en een kleine turbo en wat kleppen, word op een 6-in-lijn gebruikt).
Blijkbaar is het een gewone biturbo.
Dan moet ik me bij jou aansluiten ;)
GOD zegt
@vale46:
“Ik dacht dat BMW de naam twinpower alleen gebruikte voor een systeem waarbij 2 turbo’s parallel stonden(speciaal systeem met een grote en een kleine turbo en wat kleppen, word op een 6-in-lijn gebruikt).”
Twinpower is gewoon 1 twinscroll turbo.
twinscroll turbo is weer een 2 in 1 turbo design.
Die hebben 2 uitlaatgas doorgangen ipv 1.
1 voor lage rpm en beide voor hoge rpm.
Wat betreft verschil in grote van de turbo’s, dat is een seqentiele setup maar die kan ook weer uit 2 dezelfde grotes bestaan, komt namelijk nog meer bij kijken. BMW gebruikt idd een parallel systeem in de X5M/6M en deze nieuwe M5. Het is wel een nieuw soort parallel systeem met 2 twinscroll turbo’s dus niet twinpower.
Ook word er gebruik gemaakt van een pulse tuned exhaust manifold wat wil zeggen dat de turbo’s apart een cilinderbank voeden (parallel) maar dat ze ook door de andere bank kunnen worden gevoed(snap je het nog).
Verder is het ook wel bijzonder dat het systeem omgedraaid is waardoor het zooitje tussen de banken zit.
Dit is om flow van de gassen zo kort mogelijk te houden.
Hierdoor is de lag zo goed als verdwenen en word ook het gas respons sterk verbetert. Dit alles om meer het NA gevoel te krijgen ook al heb je turbo’s
“Blijkbaar is het een gewone biturbo”
Twinturbo en biturbo is gewoon het zelfde hoor alleen een andere naam.
vale46 zegt
@GOD: Ik heb ooit eens een schema van die 2-in-1 turbo gezien, en dat zag er best wel ingenieus uit :)
Dus twinscroll is die 2-in-1 turbo als ik het goed voorheb?
De huidige M5 heeft dus 2 van die twinscroll turbo’s?
GOD zegt
@vale46: ja en ja.
vale46 zegt
@GOD: ty!
GOD zegt
@vale46: np ;)
bpc zegt
@GOD: je daar iid ook een supercharger opschroeven ;) ik kan niet wachten op revieuws , vooral die van top gear niet , maar die zal voor het najaar zijn
VantageR zegt
Ik blijf de sedan van de vorige generatie (E60) mooier vinden. Aan de andere kant, vind ik de station wel veel gaver. Die zou ik graag in M uitvoering zien.
jack_abarth zegt
TinQ zegt
@jack_abarth: mooie compilatie. Moet zeggen, de E60 ziet er meer ‘composed’ uit. Lijkt meer te kloppen. De F10 is braver, zakelijker wellicht. Kan ook z’n voordelen hebben!
Maja, eerst maar eens in het echt zien.
highperformance zegt
@jack_abarth: de wielen en kleur zijn wel bepalend in deze compositie. ben benieuwd wanneer er een andere kleur en wielen (beetje te open) op de F10 zit hoe dat dan toont.
drivingpleasure zegt
echt een hele mooi wagen! lekkere kleur zeg!
E34M5Touring zegt
Als liefhebber ben ik toch een beetje teleurgesteld over het uiterlijk. het had wel wat spannender gemogen van mij. De motor en prestaties zullen zeker weer top zijn. Dan toch maar de E60 M5 Touring. Qua Styling vind ik die toch iets mooier
Pordon zegt
Ik vind de de 5-serie een erg mooie auto, maar vind hem in M-trim al een stuk minder en ben er inmiddels alweer op uitgekeken. Geef mij maar een E63 AMG of de vorige M5
xilver zegt
Gaat hem heel goed af! En hij ziet een stuk beter uit als de E60. Braver, maar mooier!
Johan-SV zegt
ik begin de nieuwe toch wel te waarderen, alleen heeft ie kleine uitlaatjes…
eduardovich zegt
Ik vind persoonlijk de m5 e60 veel mooier. Ik vind de F10 neus een beetje lomp. De verhoudingen met name de achterkant en achterlichten doen me sterk denken aan de Lexus GS..
agera zegt
@eduardovich: De koplampen van de E63 AMG lijken eerder op de Lexus GS
love4sportcars zegt
ik vindt dit eigenlijk een heeeel lelijk kleur. en eigenlijk maak je hem met m-pakket en die 4 uitlaten helemaal niet mooier. geef mij maar gewoon 550i ZONDER sportpakket en ZONDER vierwielaandrijving.
bisazza zegt
@love4sportcars: Is dit niet dezelfde kleur als AUDI met haar RS6 als intro kleur presenteerde? Vond je het toen wel mooi….
jeanclaude zegt
Mooie wagen zeg, maar dat intrieur man, net als bij de 1 serie M kan je dit intrieur ook gewoon krijgen in een 520d om maar iets te noemen. vind ik echt zonde. Die 4.4 seconden is zeker snel, maar moest wel lachen want tijdje terug was er een bericht van autoblog over een acceleratie tijd die misschien wel onder de 4 seconden kwam te liggen hahaha.
bisazza zegt
Ik vind het standaard een mooie auto met een setje goede knallers eronder (18″ tot 19″). Maar het model leent zich imo niet voor de plastic opsmuk die ze er nu op doen. Staat hem gewoon niet. Daarnaast doen de velgen (over geen inspiratie gesproken) dit model ook niet veel goed. E60M5 velgen eronder en het maakt al veel goed.
technopatat zegt
@Bisazza: iets met nagel en kop? volledig gelijk!
Flamingo zegt
hee die kleur ken ik!
hij is gewoon weer super maar dat interieur is gewoon koud en saai en lelijk vergeleken met de gewone interieurs. beetje jammer.
Freewarefreak zegt
@Flamingo: The good old E39 M5. De mooiste aanzuighuil ter wereld produceert deze V8. Kippenvel! Ik schuim regelmatig het net af.. ze worden nu redelijk betaalbaar. Het is alleen zo moeilijk om een hele nette te vinden. Jammer dat ze altijd zo versjonniet zijn.
highperformance zegt
@Freewarefreak: dan wel van na 2002 (?) want dan hebben ze mooiere xenon koplampen.
agera zegt
@Flamingo: Je haalt de woorden uit mijn mond, de enige wat ik miste was de warmte in het interieur.
quattroporte zegt
Freewarefreak zegt
@quattroporte: En dan doe je je loods open en dan kijkt dit rijtje je aan.. zucht..
reinier73 zegt
Stuur ziet er wel goedkoop uit voor zo’n auto
majinstar zegt
Ziet er niet slecht uit, maar ook niet echt indrukwekkend. Als ik moest kiezen rond dat bedrag, dan zou ik voor de Jaguar XF-R gaan.
technopatat zegt
hmm, het interieur mag wat indrukwekkender vind ik, het doet nogal gewoontjes aan… materialen zullen wel top zijn, daar niet van!
qua uiterlijk: moesten ze daar nu echt continu die concept voor tonen? om dan zeer weinig te veranderen? de e39 is nog steeds de mooiste M5! Deze vind ik zelfs minder mooi dan de E63 AMG! het zal hoogstwaarschijnlijk beter rijden en sneller zijn etc etc maar echt een M badge zou ik er persoonlijk niet ophangen… het heeft ‘het’ niet :p!
agera zegt
@technopatat: Gelijk heb je met de e39 betreft, de e39 is een icoon tussen de M5 modellen. In mijn ogen de meest succesvolle 5 serie. De eerste generatie van de X5 was gebaseerd op de e39 Touring, wat weer in mijn ogen de mooiste SUV is.
Homer55 zegt
Ja mooie auto he? zekers maar wat een saaie interieur. Interieur van BMW is meestal wat saaier als de concurrentie maar vooral in de M modellen gebruiken ze vaak wit. Dat vind ik saai en krijg er een koud gevoel van.
joostvanrb zegt
Ik vindt hem echt heel vet
janklaassen zegt
ja wel lekker; alhoewel ik de E-AMG prefereer.
de RS6 is een geval apart want dat is gewoon de beul die overal overheen gaat.
agera zegt
@philipzuidijk: Ik vind vooral de RS6 avant mooi en gruwelijk mooi!
norge zegt
Er zijn mensen die hier nat van worden ,ik niet .
Maar best wel mooie wagen hoor .
Zou zelf toch voor iets gaan met aandrijving op vier wielen (geen Audi).
Ik wil een auto namelijk ook in de winter kunnen gebruiken .
The360box zegt
@norge: Yep, Audi is 1 pot nat, er was toch sprake van dat de M5 ook met vierwielaandrijving kwam?
norge zegt
@The360box: Klopt ja ,misschien kom ik dan ook nog eens een BMW te rijden?
DannyHoff zegt
Mooier dan zijn voorganger. want die vond ik wat uit verhounding. Ik vind ‘m zelfs mooier dan een e39er!
Super, ga zo door BMW. :D
motherlover zegt
@GOD, op zich klinkt het wel logisch dat die dikke M’s weinig met handbak verkocht worden, aangezien de meerderheid toch door grote zakenlieden gekocht wordt met als hoofddoel indruk op anderen maken. En toch blijft ’t jammer mochten de grote M-series alleen nog maar een auto-bak krijgen. ;)
Cantago zegt
Een BMW-M die niet met handbak leverbaar is maar wel een start-stop systeem heeft? Ik heb laatst meegereden in een Z4 met automaat (nieuw model) en daar werd ik al niet meer warm van. Maar dit laat me echt ijskoud. BMW is niet meer mijn favoriete merk gok ik zo.
nomar zegt
Kan het nog onzinniger? Een BMW V8 met 2 TURBO’s (lees ik dat nou goed, BMW en TURBO in dezelfde zin? Ow the horror) én start stop functie??? Desing trekt WEER op geen ruk, helemaal niets stoer aan. Gaan ze nou bij BMW ineens de in het verleden zo verfoeide “ingetogen” toer op, maar dan wel mét turbo’s en mét Efficient Dynamics milieumeuk nota bene??? Ik krijg bijna medelijden met de hier talrijk aanwezige Beemerqueers. Nog niet beginnen zweven he jongens, ik zei BIJNA. Momenteel moet ik té hard lachen met deze vis noch vlees miskleun (super(?ahum)car maar toch milieuvriendelijk = huh???)
Ik vind de daklijn nog steeds niets hoor en in profiel is ie niet in proportie. Trouwens dat blauw, euhm ik bedoel natuurlijk dat “Monte Carlo Blue” is trouwens zóóó 2009. Geef mij dan maar de “trendy” grijze, euhm ik bedoel natuurlijk “Chrome Shadow”(!) NIET dus he. Interieur is ook maar gewoontjes, lijkt net of je in een oersaai 1-serietje zit, nix speciaals aan. En hoe lang draait dat zielige versnellingspookje al mee? Jeezus wat een irritant, klein, lelijk ding is dat toch. Kom es met wat nieuws aub!
Kortom wéér een BMW-fail waar alleen de verblinde fanboys wild van worden. Elk normaal mens vindt dit;
1) uitmelkerij (als jullie 5 fundamentele verschillen ZIEN met de vorige M5, krijgen jullie een biertje van me!),
2) een snoeiharde aanfluiting van waar BMW (en dan zeker de M-reeks) ooit voor stond(en),
3) een OPNIEUW mislukte poging om vér vergane glorie weer wat PROBEREN te reanimeren…
Misschien lukt het volgende keer WEL! Ik twijfel er alvast aan. Nieuwe RS6 maakt er in 1,2,3 brandhout van, ZONDER KOLEREMILIEUMEUK en zónder net dezelfde technologie/designstijl te gebruiken die ze in het verleden als “des duivels” zouden gecatalogeerd hebben. Proficiat BMW, werkelijk een geslaagde miskleun and clearly no competition whatsoever. NEXT PLEASE!
Phoenix zegt
@nomar: Dat biertje kan je beter zelf houden.
Misschien ontspan je dan een beetje.
Je hoeft hem niet te kopen hoor.
Neem lekker die 294 in een dozijn Audi.
Freewarefreak zegt
@Phoenix: ja.. of post exact hetzelfde comment in meerdere topics.. zit het u zo hoog meneer Nomar? Ieder zijn meug toch?
chrispothast zegt
Prestaties, indrukwekkend. Uiterlijk….niet zo, hoewel ik ws een van de weinigen ben die de nieuwe 5 serie prefereert boven de oude. Interieur is gewoonweg saai. Wat doet iedereen toch moeilijk over die turbo’s? Ik heb ooit eens in een 735i gereden met een turbo begin jaren 90′ was dat……