When you see it…
De fascinatie die Chinezen met beenruimte in sedans hebben gaat niet onopgemerkt voorbij aan autofabrikanten. Zeker de Duitsers niet, met de Lange Vijf, E-Klasse XXL en de A4-plus-een-beetje als bewijs. Het is daar nu eenmaal een statussymbool; hoe verder je van de chauffeur afzit, des te groter je bazenstatus is. Nu zijn er foto’s opgedoken van een opgerekte 3 Serie (F30). Maar wat heeft dat extra chroomstripje bij de Hofmeister-knik te betekenen?
De 3 Serie Li wordt alleen geproduceerd in China en zal daar ook blijven. De auto op deze foto zou een 335Li moeten voorstellen, waarbij te zien is dat de toegevoegde centimeters enkel voor de achterpassagiers zijn bedoeld. Een semi-limo voor het volk dat graag gechauffeurd wordt, maar geen zin heeft in een 5 Serie. Nichemarkten kun je immers nooit genoeg hebben, nietwaar BMW? (bron: autohome.com.cn)
Den zegt
Leuk die verstelbare achterbank. Wat zou er links op het kofferdeksel staan?
visconty zegt
@Den: – Ik kan geen 5-serie betalen.
– Mijn chauffeur krijgt 10cent per dag
o.i.d.
leftlane zegt
@visconty: Je weet dat de Europese auto’s in China enorm duur zijn? Waarom in Azië in iedere europese auto een verlengde versie moet zijn, is mij nog steeds een raadsel. Ik ben zelf 6 maanden in China verbleven en je komt ze daar vaker voor dan een normale uitvoering!
xilver zegt
@leftlane: Ik denk dat die lui een minderwaardigheidscomplex hebben. Ze zijn van nature uit al wat korter dan de rest van de wereld (of zoals ze bij ons zeggen ‘ene me ne grondsmaak). Misschien dat ze dit zo willen compenseren?
Ruben00 zegt
@xilver: Auto’s zijn daar vaak verlengt omdat een chauffeur geen drol kost, vanzelfsprekend zit je dan achterin.
youngman zegt
een chauffeur voor een 3 serie? nee zo gek zijn de Chinezen nog niet. alleen mensen die nooit een nieuwe bmw kan kopen denkt dat 3 serie een chauffeur nodig heeft. 3 serie staat bekend om als een vrouwen auto in china @Ruben00:
mout zegt
@Den: Pazzop. Zwenqt uid!
jack_abarth zegt
@Den:
Geen idee, maar Li staat volgens mij voor de achternaam van de passagier.
Renesis zegt
@jack_abarth: Li is Lange versie Benzine. Zegt 760Li je iets? of was dat sarcasme :P
makzim zegt
@Renesis: Tuurlijk is dat sarcasme… Gewoon wat er links op de kofferbak staat, dafuq?
jack_abarth zegt
@Renesis:
Volgens mij is het toch echt de naam. Zag laatst nog zijn zwager Xi rijden.
E34M5Touring zegt
@jack_abarth: Die ken ik. Is wat standvastiger in slecht weer vind ik persoonlijk.
dutchiehd zegt
@E34M5Touring: en de zoon speelde zeker met wat lettertjes en kwam perongeluk me Xd ipv xD
makzim zegt
@jack_abarth: Er staat ‘Bad-Beemel’, met een L ipv R. LOL
Geen idee…
GOD zegt
@Den:
Made in China
fiatsco zegt
Extra beenruimte? Die Sjineesjes komen met pootjes toch nog niet eens op het hoogpolige vloerkleedje, zo klein zijn ze?
mout zegt
@fiatsco: Het punt is: ze rijden hem met chauffeur. En premium betekent in Europa ‘bijbetalen voor minder beenruimte achter’. Tel daarbij op dat ze de tijd op de achterbank dus beschikbaar hebben voor werken, en een beetje ruim zitten wordt een stuk belangrijker.
alfamail zegt
Toch vreemd dat het land met de kleinste mensen ter wereld de meeste verlengde auto’s heeft…
Waarom denken die fabrikanten niet na over het aanbieden van dat soort auto’s in europa? Wijzelf en de Denen zijn toch een stuk langer, en we weten allemaal wel dat als we eens met meer als 2 mensen in een euro auto moeten dat het achter op de bankjes errug krap is…
potver7 zegt
@alfamail: Europeanen kopen een 5-serie als een 3-serie te klein is, Chinezen lopen naar de concurrentie. Zoiets…?
jzaero zegt
@potver7: nee, kijk mijn comment maar.
jzaero zegt
@alfamail: omdat het daar normaal is om een chauffeur te hebben, ongeacht je klasse. Waar het hier pas bij een 7 serie begint, begint het daar al bij duurdere busjes of dus in dit geval een 3 serie. Omdat je toch achterin zit, wil je die extra beenruimte. Deze vraag naar chauffeur beenruimte is er gewoon niet in Europa. Niet in deze klasse. Vandaar dat er wel een 760Li is bijvoorbeeld. Dan pas ben je in staat een chauffeur te betalen.
slicknick zegt
@alfamail: Chinezen zijn niet gemiddeld de kleinsten op aarde. Volgende keer eens beter je best doen (lees: Google)
tynoww zegt
Importeren! kan ik met mn 1:92 eindelijk fatsoenlijk achterin zitten.
davidve zegt
@tynoww: Wow jij bent klein: 1:91=0.01086957 ;)
mightymike zegt
Mocht wel is tijd worden, huidige 3 serie is nou niet erg ruim achterin. Als je boven de 1.80 m komt dan krijg je al problemen. Niet alleen met een 3 serie maar deze is wel het kleinste in zijn segment. Inderdaad wel vreemd dat dit op de chinese markt komt en niet in nederland bijvoorbeeld
wimbers zegt
waarom is dit niet de 3-serie in europa?
zelfs een 5 serie is onder de maat qua beenruimte achterin.
ik ben maar 1.81, en ik zit niet lekker achterin als de person voorin van normale lengte is..
met opgroeiende kids iets om rekening mee te gaan houden.
waarom niet uit botsproefveiligheidsoverweging (wordfeud alert)een minimum beenruimte voor auto’s instellen?
wimbers zegt
@wimbers: als ik trouwens foto 06 bekijk is die beenruimte wel het minimale vereiste om een beetje normaal te kunnen zitten.
jzaero zegt
@wimbers: simpelwrg, wij kunnen geen chauffeur betalen. Achterin een 5 serie is het ruim voldoende hoor. Ik zelf zit tussen de 1.75 en 1.80.
kliko zegt
Hey een 5-ser… Ohnee! :lol:
Wel grappig hoor.
Degene die dus een 3-serie met meer beenruimte willen. Importeren die hap! :lol:
Komt er ook een M3 verlengt? Da’s echt baasbaas. :p
Hubert zegt
@kliko:
Zolang Jos Verstappen dan maar niet je chauffeur is…
kliko zegt
@Hubert: 1, ik snap je opmerking totaal niet t.o.v. van mijn comment. 2. In een M3 laat je je niet chauffeuren. Daarin moet je gewoon zelf rijden! ;)
Carreza zegt
Let maar op, straks wordt het omgedraaid en krijgen wij een verkorte versie van BMW speciaal voor de Europese markt :D
sir_smokalot zegt
Ah de terugkeer van de 3 serie Compact :) Waarom ook niet?
sir_smokalot zegt
@sir_smokalot: Oh wacht, we hebben nu natuurlijk de 1 Serie
kliko zegt
@sir_smokalot: 3 serie compact vind ik nog steeds de mooiste BMW’s die er rond rijden. Jammer dat je ze niet meer met mooie km-standen vind. En de 1.8ti-tjes zijn vaak afgetrapte hokken… :(
KaasHaas zegt
Ik zit inmiddels ruim 3 maanden hier in China en inderdaad vrijwel elke auto vanaf het niveau A4 is verlengd. Tevens is het lang niet altijd zo dat de mensen een chauffeur hebben. Vanaf een A6 is het hier wel redelijk gewoonte, maar daaronder zoals voor bijvoorbeeld deze 3 serie, maar ook voor de A4 rijden de mensen vaak zelf. Toch hebben ze de verlengde versie van deze auto’s.
jzaero zegt
@KaasHaas: mijn familie aan die kant laat zich in ieder geval wel rijden.
RuVi zegt
Het probleem met die chinezen is dat de zittingen te lang zijn, daardoor kunnen zij hun knieën niet buigen en moeten ze met gestrekte benen op de achterbank zitten, daarom is een verlengde versie wel handig. Anders zit je met je voetzolen tegen de voorstoelen.
Design_Driven zegt
@RudyV: LOL +1
masterstig zegt
@RudyV: +1 wahahaha! :D
clioracing zegt
De reden dat dit soort auto’s in China verlengt worden heeft met hiërarchie te maken. Als de persoon die daar boven je werkt in een 5-serie rijdt, dan mag je als ‘mindere’ niet ook in een 5-serie rijden en ben je aangewezen op een 3-serie. Wil je toch de ruimte van een 5-serie, dan is de enige oplossing een verlengde 3-serie. Chinees vraagt en BMW antwoordt.
henk123456 zegt
Heb me in China regelmatig in een verlengde 5 rond laten rijden, thuis hebben we een gewone 5: ondanks die paar cm voelt het véél ruimer. En aangezien daar inderdaad al aardig wat verlengde a4’s rondrijden, vond ik het al raar dat er geen verlengde 3 was!
schellekens006 zegt
waarom is dit niet de nieuwe 3 serie ik zie geen verschil en toch flink wat meer beenruimte. Alleen dat knikje dat moet even weg is niet mooi.
Dinky_Toy zegt
Hier in India kan ik idd geen 5 serie betalen (EUR 65k voor 523i) en eigenlijk zelfs geen 3 serie (EUR 45k voor 320i) maar ik heb wel 12 uur x 6 dagen per week een chauffeur voor EUR 150 per maand…
Waarom verlengde 3’s niet in Europa worden aangeboden worden is waarschijnlijk omdat een chauffeur aanzienlijk meer kost hier.
Voordeel is wel dat we niet tegen die lelijke hokken hoeven aan te kijken aangezien de meeste verlengde versies niet zulke fraaie implementaties zijn.
Slecht voorbeeld is de Superb (namenlijk geen verlengde variant zoals de 3 hierboven) die ik in station variant best zou durven kopen voor gebruik in de EU maar in sedan/hatchback variant nooit zou nemen omdat het er niet uitziet met die lange achterdeur en daklijn ondanks dat het geweldig zit achterin qua ruimte en comfort (ervaren in taxi op Terschelling).
meneersander zegt
Nou je zou de ruimte maar nodig hebben…
mortsel2640 zegt
In china zou het waarschijnelijk zo zijn: hoe kleiner uw pietje hoe langer uw auto, in de us of A is dat met de grootte van uw blok
exotic zegt
Het een 5-serie!
GOD zegt
Dit staat er achterop:
En voor die gene wie geen Chinees kunnen moeten maar vragen wat er staat.
Wat staat daar?
sir_smokalot zegt
Volgende keer even width=”450″ toevoegen graag
GOD zegt
@sir_smokalot:
Wat gebeurd er dan?
kliko zegt
@GOD: dan wordt je piem0l dikker, nou goed. :lol:
GOD zegt
@kliko:
Oh? oké… width=”-450″
sir_smokalot zegt
Wat er dan gebeurt, is dat het plaatje ‘passend’ wordt gemaakt. Daarvoor zag je alleen een klein deel, omdat de bronfoto vele malen groter is.
GOD zegt
@sir_smokalot:
Dat heb ik nog nooit gedaan en de foto word altijd automatisch op grote gebracht.
ook bij deze het geval.
sir_smokalot zegt
Automatisch? Zoiets heet een mod. Oftewel degene tegen wie je nu praat :)
GOD zegt
@sir_smokalot:
Ja heb je hem door ja ;)
kaasboerin zegt
@GOD: Lange Jan!
jack_abarth zegt
@GOD:
107: Bamischotel met rijst
110: Extra sambal
151: Kroepoek
208: Fortune Cookies
GOD zegt
@jack_abarth:
Nummertje 66 Babi Pangang!!! :lol:
jack_abarth zegt
@GOD:
Lol @ jouw avatar btw…
quattroporte zegt
@GOD: caynees foed verry guud
youngman zegt
dat is de chinees(overheid) partner van BMW in China. om een bedrijf in China te starten, moet je een locale partner inhuren. Zo herkennen men ook aan volledig import autos en assembled in China autos @GOD:
E550 zegt
Gekke Chinezen met hun verlengde auto’s. Over gekke Chinezen gesproken: Hebben jullie de Liveleak video gezien die gisteren werd geupload met de titel ‘Lady Stabbed to Death on the Street, RAW CCTV’. Te ziek voor woorden.
Design_Driven zegt
Waarom is de chromen strip op plaatje 7 zo raar gekreukeld? Bescherm laagje er nog op?
GOD zegt
@sketcher:
Is gewoon de achtergrond die reflecteert op het chroom.
Design_Driven zegt
http://www.autoblog.nl/gallery/0_Divers/BMW_3_Serie_verlengd/BMW_335Li_China_07.jpg
mashell zegt
Ziet er niet meer zo passend uit.
mrbones zegt
Beter leveren ze hem altijd zo. Heb nooit fatsoenlijk kunnen zitten achterin een 3, c klasse of A4
Megakix zegt
…en Nederland en Duitsland kennen gemiddeld de langste mensen ter wereld….maffe wereld….maffe BMW…nóg maffere Chinezen..Maffia.
GOD zegt
@Megakix:
Ja maar hier zit je voorin en moet je zelf rijden.
De achterbank is voor kinderen.
En anders voor volwassenen die blij mogen zijn dat ze achterin mogen zitten en niet hoeven te lopen en dus niet moeten zeiken.
In China heb je voor een appel en een ei een privé chauffeur en zit je achterin. En ook al hebben ze geen lange benen.
Als je voornamelijk achterin zit is elke extra cm extra ruimte wenselijk.
Megakix zegt
@GOD: heb 2 kids die in 10 jaar tijd gegroeid zijn naar buitenaardse proporties…en nog steeds achterin de 3-serie zichzelf opproppen…beetje ondoordacht van BMW.
jrmpower24 zegt
waarom in China?!!! die verwende smurfen daar hebben dat helemaal niet nodig!!!
masterstig zegt
@jrmpower24: Klopt, zeker die ”smurfen” klopt, met hun lengte pas je ook wel in een ”gewone” 3.
janklaassen zegt
Waarom niet naar Nederland? Hoor van heel veel mensen die A4, C, 3, willen rijden maar vanwege de kids een MPV oid nemen! Jammer.
isobmw zegt
Waarom die jaloezie?! Laat ze dan, als je er 1 wil ga maar importeren
nissangtr zegt
Wat er achter op de auto staat? Waarschijnlijk:Aaai draaiv beemel en Li staat voor Langel intelieeur.
pikes83 zegt
Ik snap niet waarom er een vraag is naar verlengde auto’s. Is in china,die gasten zijn de helft korter als de gemiddelde west european.
slicknick zegt
Als je je laat chauffeuren en je kunt je zo’n ding veroorloven, waarom niet? Is er één of ander nadeel aan meer ruimte? Moet je het maar doen met minder? Is het ze niet gegund of iets dergelijks?
tstile zegt
Grappige reacties. De enige die gek zijn, dat zijn wij. Omdat we premium prijzen betalen en nogsteeds worden afgescheept met economy-class achtige beenruimte achterin.
Fabrikanten hebben ons laten geloven dat het luxe is om lekker je benen kwijt te kunnen, terwijl dat eigenlijk een basisbehoefte is.
Zo houden ze het premium imago van de verlengde dure limo’s in stand, zoals de 7 serie en A8 etc.
Maargoed, als je maar een mooie daklijn hebt om naar te kijken terwijl je naar je auto loopt he!
youngman zegt
De rede dat BMW 3 serie verlengt is de concurrentie.( 5serie was al verlengd en Chinezen kopen alleen import 7 series die verlengd is ) Audi A4L en A6L verkoopt in China gewoon vreselijk goed. Als BMW beetje bij wilt houden, dan moeten ze wel. Heel jammer, want de performance gaat zeker wat aan lijden. FYI 3 series, daar rijden vooral kleine vrouwtjes in China. ik denk dat 90% van de Chinezen weinig interesseren hoe de auto rijd. het gaat alleen om het merk en comfortabel rij ervaring , ook voor de passagiers.